jos miehesi ei muistanut sinua lastensa äitinä

  • Viestiketjun aloittaja bjuk
  • Ensimmäinen viesti
"joooo"
meillä muistetaan jokavuosi isänpäivänä ja äitienpäivänä, yleensä jotakin pientä hankitaan toisillemme, mies mulle kukkia,suklaata,kortin yms. ja minä miehelle kirjan/leffa, kortti tai vaatetta. mun mielestä on kiva muistaa puolisoa vaikkei hän minun isäni olekkaan, hän on lasteni rakas isä, ilman häntä en olisi välttämättä edes äiti.
 
[QUOTE="joooo";23726842]meillä muistetaan jokavuosi isänpäivänä ja äitienpäivänä, yleensä jotakin pientä hankitaan toisillemme, mies mulle kukkia,suklaata,kortin yms. ja minä miehelle kirjan/leffa, kortti tai vaatetta. mun mielestä on kiva muistaa puolisoa vaikkei hän minun isäni olekkaan, hän on lasteni rakas isä, ilman häntä en olisi välttämättä edes äiti.[/QUOTE]

peesiä tähän
 
"Maris"
Meillä myös yhteinen "sanaton" sopimus, että noista turhanpäiväsistä päivistä ei niin välitetä.. Mieheni tietää, että ne on mulle vaan pakkopullaa ja sitä ne on hänellekin. Ei me ostella yhteisistä rahoista toisillemme syntymäpäivälahjojakaan. Silloin toki onnitellaan ja jotain kivaa keksitään, mutta ei materiaa..
 
Liinu81
Meillä toimii tämä niin, että minä muistan miehen juhlapäivät ja järkkään yllätysohjelmaa, mies taas skippaa muistamiset. Tai no, olihan hän ostanut kortin. Ihan itse. Omilla rahoillaan.
 
rtee
Teidän miehet ei sit varmaan osta lahjoja teidän synttäreinäänkään, ku eihän ne oo miehen synttärit :D

Törkeän huono ja kulunut tuo selitys "en oo miehen äiti". Minun mielestä äitienpäivänä jokaisen miehen tulee muistaa vaimoaan:)
No eiköhän jokainen perhe tee ihan niinkuin itselle sopii. Mun lapsuudenkodissa ei ikinä juhlittu äitien- ja isänpäivää, ei vaan ollut tapana. Äiti tapasi sanoa, että hänelle joka päivä on äitienpäivä. Ja kaikilla aviopareilla ei muuten ole lapsiakaan, että hassulta tuntuisi jos jokaisen miehen pitäisi muistaa vaimoaan äitienpäivänä.
 
Liinu81
Teidän miehet ei sit varmaan osta lahjoja teidän synttäreinäänkään, ku eihän ne oo miehen synttärit :D

Törkeän huono ja kulunut tuo selitys "en oo miehen äiti". Minun mielestä äitienpäivänä jokaisen miehen tulee muistaa vaimoaan:)
Samaa mieltä. Olipa miten lapsellista tai pikkumaista tahansa, niin ihan aidosti olen loukkaantunut siitä, että minun mies ei pidä äitienpäivää muistamisen arvoisena. Kun ei sen tarvitsisi olla ihmeellistä, keittäisi vaikka kahvia aamulla tai ostaisi vaikka suklaapatukan. Ihan kamala olen, mutta pelkkä kortti oli minusta vaan niiiiiin ankea juttu.
 
rtee
Alkuperäinen kirjoittaja Häh;23727660:
Minkä ihmeen takia? Äitienpäivänä jokaisen miehen tulee muistaa ÄITIään.
Minkä ihmeen takia? Äitienpäivänä jokainen muistaa sitä ketä haluaa tai on muistamatta yhtään ketään jos siltä tuntuu.
 
Teidän miehet ei sit varmaan osta lahjoja teidän synttäreinäänkään, ku eihän ne oo miehen synttärit :D

Törkeän huono ja kulunut tuo selitys "en oo miehen äiti". Minun mielestä äitienpäivänä jokaisen miehen tulee muistaa vaimoaan:)
Mun mielestä miehen kuuluu muistaa jokaisena äitienpäivänä OMAA ÄITIÄÄN. MInä muistan sitten myös äitiäni. Merkkipäivällä (esim syntymäpäivä) ei ole mitään tekemistä äitienpäivän kanssa.
 
"xXx"
Mä en odota mitään lahjoja, keneltäkään. Sen sijaan olisi mahtavaa tulla kerrankin puhtaaseen kotiin (olin töissä tänään), ruoka laitettuna eikä tarvitsisi itse miettiä tippaakaan kotitöitä. Koulutus vissiin vähän kesken, ei ihan toteutunut :/

Meillä mies ei oikein osaa juhlistaa mitään merkkipäiviä, ei ole lapsuudenkodissa tottunut. Itse tykkään että juhlakalu, olkoonkin synttäri-, tai äitien/isänpäivä- sellainen, saisi viettää rennon päivän ilman velvollisuuksia.
 
Samaa mieltä. Olipa miten lapsellista tai pikkumaista tahansa, niin ihan aidosti olen loukkaantunut siitä, että minun mies ei pidä äitienpäivää muistamisen arvoisena. Kun ei sen tarvitsisi olla ihmeellistä, keittäisi vaikka kahvia aamulla tai ostaisi vaikka suklaapatukan. Ihan kamala olen, mutta pelkkä kortti oli minusta vaan niiiiiin ankea juttu.
Vaikka meillä ei muisteta äitien-tai isienpäivänä niin silti olen sitä mieltä, ett'ä jos toiselle se päivä on todella tärkeä niin miksi ihmeessä toinen ei huonioisi sitä. Jos se merkitsee toiselle todella paljon, että muistetaan. Edes pienesti. Aina voi ottaa toisen tunteet huomioon ja miksei tehdä rakkaalleen hyvää mieltä?
 
Huom harmaana
Minusta taas äitienpäivä on jokaisen äidin päivä ja fiksu mies toivottaa hyvää äitienpäivää myös muille kuin omalle äidilleen. Ja todellakin loukkaantuisin jos mies ei äitienpäivää millään tavalla huomioisi. Lapsi kun on sen verran pieni vielä että ei itse tiedä olevan äitienpäivä.
 
"xxxx"
Meillä ei vietetä niitä (äitien/isien päiviä) mitenkään kummemmin, ei minua kohtaan tai omaa äitiä/mummua. Lapsi lauloi ja antoi hoidossa tehdyn lahjan ja puheli kyllä pitkään että kakkua on aina juhlissa, joten kakku tehtiin yhdessä (minä ja lapsi). Joskus syödään paremmin ko päivinä, mutta tänään oli ihan perusruokaa. Pihaa siivottiin yhdessä.
 
"mie"
Kyllä minun rakkaani on aina muistanut minua äitienpäivänä :) Toki kunnioitan ja saan hyvän tekosyyn myös lahjoa puolisoani kun on isänpäivä, ja samalla tavalla, onhan hän lasteni isä :)

Jokaisessa perheessä omat tavat ja meillä tämä :)
 

Yhteistyössä