jos mun äiti maksaa meille pesukoneen....

  • Viestiketjun aloittaja joku täältä
  • Ensimmäinen viesti
HippuTAR
Ei se mikää urbaanilegenda oo vaan ihan todellisuutta. Miten joku voi ihan tosissaan luulla, että joka rivaris on pesutupa?

Täällä ei moneskaa kunnan rivaris oo pesutupaa joten oma kone on pakollinen. Jos taloyhtiös on pesutupa ja siä kone, niin ei täällä ainakaa sossu anna maksusitoomusta. Sen saa vain jos sitä pesutupaa ei oo.

Just näin.
Täälä on jotain vanhempia rivareita joissa on yhteinen sauna ja pesutupa. Mutta näitä taitaa olla oikein kaks, rakennettu joskus 70-luvulla, muut ton ikääset on jo purettu. Uudemmissa (rak. 90+) on kaikilla omat saunat ja yhteistiloja on vain pyörävarastot. Täälä on itseasiassa myös kakskerroksisia taloja joissa ei ole yhteistä pesutupaa.
 
Aloittaja on idiootti
Ap ei ole varmaan kuullut koskaan itsepalvelupesuloista. Menet sinne, laitat koneen käyntiin, siirrät vaatteet kuivauskoneeseeb ja avot! Sulla on koneellinen kuivia ja puhtaita vaatteita. Olishan se haastavaa kun pitäisi itse tehdä jotain.

P.s facebookin kirppiksillä lahjoitetaan ja annetaan vanhempia pesukoneita ihan ilmaiseksi tai pikkurahalla.
 
Ap ei ole varmaan kuullut koskaan itsepalvelupesuloista. Menet sinne, laitat koneen käyntiin, siirrät vaatteet kuivauskoneeseeb ja avot! Sulla on koneellinen kuivia ja puhtaita vaatteita. Olishan se haastavaa kun pitäisi itse tehdä jotain.

P.s facebookin kirppiksillä lahjoitetaan ja annetaan vanhempia pesukoneita ihan ilmaiseksi tai pikkurahalla.
Niin ja joka paikkakunnallahan on tuollaasia pesuloita. :D
 
Ap ei ole varmaan kuullut koskaan itsepalvelupesuloista. Menet sinne, laitat koneen käyntiin, siirrät vaatteet kuivauskoneeseeb ja avot! Sulla on koneellinen kuivia ja puhtaita vaatteita. Olishan se haastavaa kun pitäisi itse tehdä jotain.

P.s facebookin kirppiksillä lahjoitetaan ja annetaan vanhempia pesukoneita ihan ilmaiseksi tai pikkurahalla.
Ainakaan googlella ei mein paikkakunnalta löytynyt yhtään itsepalvelupesulaa.
 
vierrrrras
Jos jonkun vanhemmalla on varaa avustaa ja maksaa pesukone, niin mielummin niin että se vanhempi maksaa kuin että sossu maksaa. Itsekin olen köyhä, mutta en ole sossusta pyytänyt rahaa, vanhemmat on avustaneet kodinkonehankinnoissa. Tokihan siellä kodinkoneliikeessä myyjä voi katsoa pahalla jos äiti tai isä maksaa aikuisen ostokset samalla kun toimii kantoapuna, mutta eipähän ainakaan yhteiskunta maksa, joten sinänsä parempi niin.
 
ööh.
Jos jonkun vanhemmalla on varaa avustaa ja maksaa pesukone, niin mielummin niin että se vanhempi maksaa kuin että sossu maksaa. Itsekin olen köyhä, mutta en ole sossusta pyytänyt rahaa, vanhemmat on avustaneet kodinkonehankinnoissa. Tokihan siellä kodinkoneliikeessä myyjä voi katsoa pahalla jos äiti tai isä maksaa aikuisen ostokset samalla kun toimii kantoapuna, mutta eipähän ainakaan yhteiskunta maksa, joten sinänsä parempi niin.
ootsä vittu vakavissas?
 
aappee
Riemusta kiljuenmenisin pesutupaan, mutta kun ei ole. Täs on 3 rivarii ja yhteisiä tiloja vain varasto ja pannuhuone. Jotku ei näytä tajuavan että kaikki ei asu jossain betoniviidakossa. Lähimpään kaupunkiin40 kilsaa. Mun mieskin omistaa vaatteita enemmän kun minä.
 
blah
Alkuperäinen kirjoittaja ööh.;30179334:
vittu yhteiskunnan kuuluu auttaa vähempiosasia silloin ku tarvii. me ollaan suomessa siihen oikeutettuja. perseestä juosta mamman ja papan luo heti kun on taloudellisesti hankalaa. vittu mamma och pappa betalar vaa
Ei taida oma vähäosaisuutesi jäädä sinne materian puolelle.
 
aappee
Olin minäkin yksin ollessa monta vuotta ilman omaa konetta, mutta silloisessa asunnossa oli Se kuuluisa pesutupa. Useamman lapsen perhessä tätä pyykkiä nyt kertyy. Nytkin tuossa on jo 6 koneellista odottamassa. Ja tilanteemme on väliaikainen. Olen jo toista vuotta sairaslomalla joka loppuu todennäköisesti tammikuussa jos uusinta leikkaus onnistuu. Jos ei onnistu joudun sairaseläkkeelle. :(
 
---*
Alkuperäinen kirjoittaja ööh.;30179334:
vittu yhteiskunnan kuuluu auttaa vähempiosasia silloin ku tarvii. me ollaan suomessa siihen oikeutettuja. perseestä juosta mamman ja papan luo heti kun on taloudellisesti hankalaa. vittu mamma och pappa betalar vaa
Tällaisten mielipiteiden takia tää maa on ihan perseelleen putoamassa. Yhteiskunnan kuuluu auttaa vähempiosaisia my ass, eiköhän sukulainen voi tukea jos kerta pystyy, ei tarttis veronmaksajien, nekin kun on ihmisiä ja vieläpä ihan vieraita sellaisia.
 
Meillä tehdään niin, että kun pesukone tai joku muu tarpeellinen tarvii hankkia niin ekaks käydään töissä ja sitten hankitaan se kone tms. kaupasta kun palkka on tullut. En tullut ajatelleeksi, että muitakin tapoja on.
 
vierass
Meillä tehdään niin, että kun pesukone tai joku muu tarpeellinen tarvii hankkia niin ekaks käydään töissä ja sitten hankitaan se kone tms. kaupasta kun palkka on tullut. En tullut ajatelleeksi, että muitakin tapoja on.
Onhan noita muitakin tapoja, kuten otetaan vastaan sukulaisten vanha, kun vaihtavat parempaan. Tai ostetaan tai otetaan vastaan jonkun käytetty kone, netissä niitä on myynnissä ja joskus lahjoitettavana, yleensä niissä pitäisi itse hoitaa kuljetus. Tai ostetaan käytetty kierrätyskeskuksesta.
 
järjestelmä
Meillä tehdään niin, että kun pesukone tai joku muu tarpeellinen tarvii hankkia niin ekaks käydään töissä ja sitten hankitaan se kone tms. kaupasta kun palkka on tullut. En tullut ajatelleeksi, että muitakin tapoja on.
Kuka tahansa voi joutua elämänsä aikana työttömäksi tai muuten sosiaaliturvan varaan. Makasamme sosiaaliturvasta verojen ja muiden maksujen muodossa ja meillä on sitten tarvittaessa mahdollisuus turvautua sosiaaliturvaan.
 

Yhteistyössä