jos olit hyvä englannissa,olitko hyvä myös ruotsissa?

"joku"
No mulla on ainakin hyvä kielipää eli olen pärjännyt kaikissa aineissa, joita oon lukenut (enkku, ruotsi, saksa).
Sama täällä. Ja yliopistossa jatkoin ottamalla muutaman kurssin espanjaa, sain kaikista parhaimman arvosanan :)

Kielien opiskelussa mua ainakin helpottaa tosi paljon se että mä opin ihan järjettömän hyvin ulkoa. Aina lapsena ihmettelin miten kukaan voi saada yhtään virhettä sanakokeessa kun ne kaikki sanat voi helposti opetella :D Täydet pisteet sain usein sanakokeista vaikka vaan vilkasin sanoja vähän ennen koetta...
 
"Heli"
Minulla oli saksa ja ruotsi 9 ja ylppäreissä kirjoitin molemmista L:ät. Englanti oli 7 ja kirjoitin siitä C:n.

Tämän perusteella voisi luulla, että olen kahdessa ensin mainitussa hyvä. Tosiasiassa en ole hyvä missään kielessä. Englannilla kuitenkin pärjään hyvin ulkomaalaisten työkavereideni kanssa.
 
Minä osaan ääntää ruotsia paremmin kuin englantia. 9. luokalla ruotsin kielen arvosanani oli 10. Englanti oli 8. Tosin 8. luokalla englannin arvosana oli vielä 9, samoin kuin ruotsinkin numero.

Mutta englantia osaan kuitenkin ruotsia paremmin. Sen ääntäminen vaan on välillä hankalaa, en osaa ääntää sujuvasti. Tosin jos on esim. matkalla niin sitten osaa jo paremmin kun tulee se käyttö tutummaksi, mutta ensimmäiset päivät on huonompaa ääntämistä.
 
"vieras"
Olen pärjännyt hyvin kaikissa kielissä mitä olen opiskellut (englanti, ruotsi, saksa, espanja, ranska), ranskaa tosin luin lukiossa vain muutaman kurssin kun lukujärjestyksessä ei ollut tilaa niin että olisin voinut jatkaa.
 
Koulussa olin hyvä sekä englannissa että ruotsissa. Englannista pidin kovasti, ruotsi oli helppoa. Nyt kun kouluajoista on vuosikymmeniä, osaan englantia hyvin, ruotsia ymmärrän hyvin, mutten saa puhuttua. Muista kielistä, saksassakin olin suht hyvä, venäjä oli minulle liian iso pala. Sen kanssa luovutin.
 

Yhteistyössä