JOS ostaisit villasukat..

  • Viestiketjun aloittaja Tossukka
  • Ensimmäinen viesti
"Piika-äiti"
Tilasin kummitytölle, 14 v, 3 sukkaa. Kaksi niistä on samanlaisia mutta kolmannessa on eri väritys mutta sama malli, eli tyttönen saa laittaa normisukat ja eriparipeppisukat mielentilansa mukaan. Käsityöläinen pyytää tästä erikoistilauksen työstä 20 euroa.

Langat vein itse, ne on itse värjätyt ja tutun tädin lampaista kehrätyt.
 
En osaa hintaa sanoa.
Onneks on nyt anoppi, joka kutoo sukkia ja lupas opettaa mulle kantapään teon. Mulla kun jää sukkien teko varsiosaan ja sit tulee stoppi :D

Haluaisin raidalliset tai yksiväriset. Pojalle jotku ihanat kirkkaat tai raidalliset.
 
JOS ostaisin, ostaisin itselle ja lapsille, mies ei käytä. Eli kokoja 26/27 ja 38.
Maksaisin ehkä 5e (siitäkin huolimatta, että joku vetää tästä herneen nenään. en vaan maksaisi niistä enempää, koska saan niitä ilmaiseksikin, tai ainakin lankojen hinnalla).

Raidallisista tykkään, väreinä pinkki+ ruskea, pinkki+valkoinen, pinkki+vihreä /pinkki+vihreä+valkoinen.
 
drrrr
Minä ostaisin sellaiset nro2-2,5 tehdyt oikein ohuet raidalliset sukat saapassukkaksi itselleni ja lapselle koska itse en ainakaan jaksais tuntikausia näin ohuet vääntää :p
 
VP
JOS ostaisin, ostaisin itselle ja lapsille, mies ei käytä. Eli kokoja 26/27 ja 38.
Maksaisin ehkä 5e (siitäkin huolimatta, että joku vetää tästä herneen nenään. en vaan maksaisi niistä enempää, koska saan niitä ilmaiseksikin, tai ainakin lankojen hinnalla).

Juu, varmaan saat ilmaiseksi, mutta kai sulla sen verran ees häpyä on, että tajuut tarjota hintaa sekä langoista että työstä? Muita keskusteluja lukeneena ja itsekin neulovana voin sanoa, että käsityöläistä ei mikään riso sen enempää, että pidetään vaan jonain neulovana koneena, joka "kyllä tekee ilmaiseksi kun kerta muutenkin neuloo" ja sitten unohdetaan edes kiittää. Itse en pahemmin viitsi tällaista enää harrastaa, siitä tulee vaan itselle paha mieli. Käsityötä aidosti arvostaville kaikkein läheisimmille ihmisille vaan teen ilmaiseksi, ja he ovat juuri niitä, jotka pyytävät saada maksaa.
 
"nöppäri"
No minä tilaisin sellaiset, ihan perus sukat, mutta missä kuitenkin olisi jotakin persoonallista, siten että omani erottaisin isommastakin joukosta, mutta en kuitenkaan haluaisi mitään riemunkirjavia.

Ihan samoin tekisin kaikien perheenjäsentenkohdalla, miehelle toki jokin hillitympi homma.
 
"nöppäri"
Niin ja ihan kotikäyttöön voisi olla vähän pidempi varsi ja vahvistetut kantapäät.
Nyt mulla semmoiset tossumalliset (tosin virkatut) ja on ihan ykköset.

Jos kerran tommoiset päättäis itselle tilata, niin lankojen lisäksi voisi maksaa työstä 15 euroa (koska sukat on pitkävartiset).
 
Huisi hippu
jalkaterän päällä ja jalan etuosassa samanlainen, jatkuva kolmiulotteinen kuviointi, lanka koko sukassa sama, esim vaalean harmaa, sukkaosa siro, 8euroa max hinta. ohuehkoa villaa.
 
"Nia"
Mä en tosiaan tiedä, mitä ajatella kommenteistanne. Tosiaan toivon, että osaatte edes kiittää sukulaisianne sukkalahjoista.
Ihan oikeasti, naisen perussukkiin normaalilla varrella ilman palmikoita tms. ihmeelisyyksiä menee kokeneeltakin neulojalta noin kolme tuntia/sukka! Niitä teidän mielestänne viiden euron sukkia on joku tehnyt teitä ja lapsianne ajatellen monta iltaa. Lisäksi ohut, vähän laadukkaampi sukkalanka voi maksaa ihan hyvin kympin kerä.

Luulen, että tästä lähtien sukitan ihan vaan oman perheeni. Olen oikeasti kuvitellut, että aikaani ja vaivannäköäni arvostettaisiin sen verran, ettei lahjojeni arvoa laskettaisi ihan noin edulliseksi. Jouluksi käyn kyllä taatusti ostamassa lahjat kaupasta. Jos vaikka panostan tänä vuonna kympin/lahja, niin lahjansaajat saavat mielestään puolet enemmän kuin edellisinä vuosina... Ja minä taas voin käyttää säästyneet illat itseeni ja omaan perheeseeni.
 
"vieras"
Semmoset neljällä värillä kudotut sukat. Ne sukat ois keskenään erilaiset, mutta niitä yhdistäis 2 samaa väriä. Neljää väriä leveinä raitoina, mutta ei samanlevyisinä. Eikä se langanvaihto saa tulla samaan kohtaan, ku toisessa sukassa. Semmoset Peppi Pitkätossun sukat kuitenki. Selkeästi pari, mutta erilaiset.
 
"mutsi"
Työkaverilla olen teetättänyt itselleni villasukat (raidalliset, sellaista vähän silkkimäistä lankaa) ja maksanut niistä 15 e. 3 lapasetkin olen itselleni tänä syksynä jo häneltä ostanut 10-12 e/pari (yksivärisiä vähän paksumpia ja 7 veljestä raidalliset). Miehelle ostin harmaat kynsikkäät (en muista hintaa, 10?) ja lapselle 2 sukat ja 2 lapaset (toiset yksiväriset ja toiset raidalliset) yhteishintaan 15 e (tosin näihin ostin itse langat).

Mielelläni maksan hieman työstäkin, kun en itse osaa. Rakastan lapasia ja villasukkia! =)
 

Yhteistyössä