Jos perheessäsi yhdellä lapsella on mahatauti, vietkö muut tarhaikäiset hoitoon?

  • Viestiketjun aloittaja kyselen
  • Ensimmäinen viesti
Lex
Ymmärsit väärin, tosiaan potilas ei ole tarhaikäinen, mutta kuitenkin niin pieni, että vanhempi saa olla pois töistä hänen sairastaessaan. Ja vaikka äiti on kotosalla tämän ekaluokkalaisen kanssa, pienempi on tarhassa.

Ja kyse ei ole minun perheestäni, mutta oma lapseni on tuolla tarhassa...
Jos vanhemalla on mahdollisuus pitää hänet kotona, niin ei pitäisi viedä tarhaan mielestäni.
 
Pph 2
[QUOTE="PPH";25566617]Monet tuo hoitoon toisen lapsen, vaikka on itse sairaan lapsen kanssa kotona....[/QUOTE]

Juu ja sitten kun samainen tauti tarttuu hoitajaan ja on jäätävä muutaman päivän saitsulle, niin juuri nämä sairaan sisaruksen tuojat vetävät herneen nenuun. :)
 
En minäkään hoitoon veisi toista sisarusta (jos siis kaksi tai usemapi lapsi päivähoidossa), mutta kyllä meillä koululaiset menee kouluun, jos ei tautia ole päällä, johan sitä muutoin tulis ihan älytön määrä poissa oloja.
 
a.p.
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;25566705:
En minäkään hoitoon veisi toista sisarusta (jos siis kaksi tai usemapi lapsi päivähoidossa), mutta kyllä meillä koululaiset menee kouluun, jos ei tautia ole päällä, johan sitä muutoin tulis ihan älytön määrä poissa oloja.
Tottakai menee, niin meilläkin. Kyse tosiaan nyt siitä, että miksi viedä tarhaikäinen tarhaan (siellä tartuntariski sen ikäisillä lapsilla kuitenkin varsin suuri), jos äiti hoitaa toista lasta kotona (olipa potilas sitten alle 10v koululainen tai tarhalainen).
 
"vieras"
Ei meillä ole koskaan ollut yksi lapsi hoidossa ja toinen kotona. Mutta onpa meillä naapurilla tapana laittaa terve lapsi meille leikkimään. Kiva sitten kuulla lapselta, että pikkuveli oksentaa tai isoveljellä on vesirokko. Ja miettiä, miten hoitaa asia. Onko vahinko jo tapahtunut vai pistänkö kaikki lapset ulos leikkimään vai mitä tehdä.
 
nähty on
[QUOTE="jaa";25566566]No en veisi missään tapauksessa, mutta miten se olisi edes käytännössä mahdollista. Mieten voisi lähteä viemään yhtä jos toinen kotona sarastaa?[/QUOTE]

Hyvin helposti se onnistuu, kun on toinen vanhempi joka töihin kulkiessaan kuljettaa. Mitäs sitä turhaan itse vaivautumaan, ja kaiken lisäksi ilmoitetaan päiväkotiin, että sorry, nyt ei se töissä käyvä pääse kuin vasta tarhan sulkemisen jälkeen hakemaan. "Minua vähän rasittaa lähteä täältä kotoa, vaikka matkaa olisi pari sataa metriä"... ajattelee nykyvanhempi.

Nähty on.
 
Minä vein keskimmäisen eskariin, vaikka kotona sairasti mahatautia minua lukuunottamatta kaikki muut. Näin siksi, että keskimmäinen oli sairastanut jo kyseisen taudin ja ollut pari päivää kotona siitä selvittyään. Jos kotona olisi ollut vain yksi sairas, niin keskimmäinenkin olis varmaan sinne jäänyt, mutta kun hoidettavana oli kaksi sairasta lasta ja yksi aikuinen, niin ei siinä enää yhtään lisähoidettavia kaivannut.
 

Yhteistyössä