Jos saisit ottaa lemmikkieläimeksi ihan minkä tahansa maailman eläimistä, niin minkä ottaisit?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Siis ihan mikä tahansa maailman eläimistä. Sille / niille onnistuttaisiin järjestämään luonasi luonnonmukaiset olot eli ne viihtyisivät luonasi yhtä hyvin kuin vapaana luonnossa. Tietysti pitäisi ottaa huomioon eläimen sosiaalisuus. Yksin elävää eläintä ottaisit, pareittain tai esim. haaremissa eläviä eläimiä pariskuntana tai haaremina ja laumana eläviä eläviä eläimiä pitäisi ottaa lauma.

Itse haluaisin joko laiskiaisen koska olen itsekin laiska tai sitten lauman simpansseja jotka tosin ovat uhanalaisia joten jos hankkisin niitä, niin yrittäisin saada asiantuntijoilta apua siihen, että ne lisääntyisivät luonani ja poikasia voisi aikanaan palauttaa luontoon. Silloin niitä pitäisi kai olla mahdollisimman vähän tekemisissä ihmisten kanssa ja poikasille opetetaan luonnossa selviytymisen taitoja.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
vierailija
Koiran. Tai hevosen jos sille saisi tallin tähän talon viereen, mihinkään kauemmas en viitsisi joka päivä lähteä sitä hoitamaan. Mutta silloinkin olis kiva omistaa myös koira.
Voi kuulostaa vähän tylsältä ja tavalliselta, mutta meillä on ollut koira aina, joten olen tottunut siihen että elämässäni on koira.
 
Aika vaikea!

Kalasääsken. Mut en ole varma, haluanko olla joka talvi niin pitkään afrikassa.

Delffiini voisi, mut sille tulisi ikävä kun olen vain talvet kanarialla.

Koira toimii. Sen saa aina mukaan jos kerran voi luoda eläimelle mieluisat olosuhteet. *odottaa innolla, millaisen kanariakelpoisen laivan saa* :p
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Laiskiaiset ovat kyllä niiiiin hurmaavia, pakko laittaa tää ihana vidio:




Mun toivelistalla on pesukarhu, harmaa papukaija, hevosia, pässi, possu, ankka, silkki kanoja ja oikein komia kukko, lampaita (oxford down), pari nautaa (ylämaan karja ja lapin lehmä), muutama vuohi (nubian),
kaksi koiraa (dobberi ja malinois) ja kissoja (moderneja siamilaisia ja idän lyhytkarvoja). :geek:
 
  • Rakkaus
Reactions: Elena777
Aika vaikea!

Kalasääsken. Mut en ole varma, haluanko olla joka talvi niin pitkään afrikassa.

Delffiini voisi, mut sille tulisi ikävä kun olen vain talvet kanarialla.

Koira toimii. Sen saa aina mukaan jos kerran voi luoda eläimelle mieluisat olosuhteet. *odottaa innolla, millaisen kanariakelpoisen laivan saa*
Voisit ottaa delfiinin sijasta pyöriäisen, joka pärjää hyvin Itämeressäkin, jos vain verkkojen määrää, veneillä kaahailua ja ympäristömyrkkyjä saataisiin vähemmäksi.

 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
vierailija
Laiskiaiset ovat kyllä niiiiin hurmaavia, pakko laittaa tää ihana vidio:




Mun toivelistalla on pesukarhu, harmaa papukaija, hevosia, pässi, possu, ankka, silkki kanoja ja oikein komia kukko, lampaita (oxford down), pari nautaa (ylämaan karja ja lapin lehmä), muutama vuohi (nubian),
kaksi koiraa (dobberi ja malinois) ja kissoja (moderneja siamilaisia ja idän lyhytkarvoja).
Ota kotiis pari sompanssia.
 

Yhteistyössä