Jos sinulla ensimmäinen muksu meni yliajalle.......

  • Viestiketjun aloittaja näientf
  • Ensimmäinen viesti
"kolmen äiti"
Ensimmäinen ja toinen käynnistettiin päivää-pari ennen laskettua-aikaa raskausmyrkytyksen vuoksi. Muutoin olisi varmasti mennyt molemmat yli. Kolmas syntyi itekseen, paria viikkoa ennen laskettua-aikaa.
 
har
Eka syntyi rv 41+6. Olin juuri menossa yliaikaiskontrolliin kun supistukset alkoivatkin ja samalla reissulla pääsin synnyttämään. Käynnistää ei tarvinut mutta oksitosiinitippa kylläkin pistettiin vauhdittamaan toimitusta.

Kakkosen synnytys käynnistyi keskellä yötä vesien menolla rv 41+2 eli reippaasti yli la:n meni molemmilla kerroilla.
 
Esikoinen meni yli, raskausmyrkytys, käynnistettiin.
Tuplat melkein rv40, raskausmyrkytys, käynnistettiin.
Kuopus, melkein rv40, raskausmyrkytys, RD, käynnistettiin, ei onnistunut, kiireellinen sektio.
En ole päässyt kokemaan ikinä ns.normaalia synnytystä, mulla on kaikki jouduttu käynnistämään raskausmyrkytyksen vuoksi joka onkin sitten uusinut joka raskaudessa.: /
Yli olis kaikki menny ja reippaasti ilman noita käynnistyksiä, mä oon aina miettiny et oisko ikinä alkanutkaan synnytys ns.luomusti??
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Eka syntyi 41+6, seuraavana päivänä olisi käynnistetty, mutta lääkärin ronskimpi tutkiminen käynnisti synnytyksen, toinen synnytys käynnistyi ihan itse 39+5.

Kaverilla taas eka syntyi n. 2 viikkoa ennen laskettua aikaa ja toinen käynnistyksellä 2 viikkoa lasketun ajan jälkeen ja tuo käynnistyskin kesti pari päivää.
 
IhanaValo
Ekaa alettiin käynnistelemään rv 41+3 ihan epäkypsästä tilanteesta, syntyi kaksi päivää myöhemmin.
Toinen meni kaksi päivää yli lasketun ja alkoi itsekseen syntymään, ei siis tarvinnut toista käynnistystä :)
 
"vieras"
Lapsi syntyi 40+2, lapsivesi valahti kotona, mutta lapsi ei ruvennut syntymään ja lopulta huomattiin että kalvot ovat sittenkin vielä ehjät. Ne sitten puhkaistiin ja synnytys lähti vauhdilla käyntiin. Esikko syntyi alle viidessä tunnissa.

Pikkukakkonen syntyi 40+6, tällä kertaa käynnistyi ihan supistuksilla ja vauvan pää puhkaisi kalvot. Synnytys kesti 2h.
 

Yhteistyössä