Jos sinulla olisi 7kk:n ikäinen vauva, mitä haluaisit hänelle joululahjaksi?

  • Viestiketjun aloittaja Riina
  • Ensimmäinen viesti
No meillä poika nyt 9,5kk eli siinä on jo vähän ikäeroa mutta että me ollaan ostettu pukinkonttiin semmoinen taaperokärry/tuoli, mega bloks-palikoita (ja kaikkia lisäjuttuja), vaatteita, ratti rattaisiin... Ostetaan varmaan vielä se barbababa-pehmolelu ja joku kiva kauluspaita meidän kesähäitä ajatellen :)
 
74-86 kokoisia vaatteita, mahdollisesti jopa kesäkuteita. Tai sitten esim. sadevaatteet tulee tarpeeseen kun vauvan kanssa ulkoillaan esim. keväällä. Itse suosisin jotain "merkkiä" kuten Rukkaa. Usein vain on niin että ihmiset antavat heti vauvan synnyttyä niitä 56 senttiä ja kun niistä on kasvettu ulos niin kaiken saa ostella itse, lapsi kun ei välttämättä kauaa niitä käytä. Unihaalarit on aina tervetulleita eteenkin vetoketjulliset!

Jotain ruokailuun liittyä juttuja kuten ensiaterimet n. 3e ja esim. Marimekon ruokalappu. Myös sellaisia ruokakulhoja jotka saa pöytään kiinni on käteviä. Tai ihan perus muumi kupit.

Jonkun kirjan jota voi lukea kuten Mauri Kunnaksen tuotanto, Viiru ja Pesonen, Pikku Prinssi ainakin löytyy meiltä.

Vauvapullka maksaa jotain 15e ja on tosi kätevä, siis sellainen missä on se vyö. Myös lampaan talja on todella hyvä jos sellaista ei vielä ole.

Riippuu sukupuolesta ja summasta minkä olet halukas laittamaan likoon. Jos ei vieläkään tullut ahaa elämystä niinn laitapa tarkennusta niin mietitään
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja koiramamma:
74-86 kokoisia vaatteita, mahdollisesti jopa kesäkuteita. Tai sitten esim. sadevaatteet tulee tarpeeseen kun vauvan kanssa ulkoillaan esim. keväällä. Itse suosisin jotain "merkkiä" kuten Rukkaa. Usein vain on niin että ihmiset antavat heti vauvan synnyttyä niitä 56 senttiä ja kun niistä on kasvettu ulos niin kaiken saa ostella itse, lapsi kun ei välttämättä kauaa niitä käytä. Unihaalarit on aina tervetulleita eteenkin vetoketjulliset!

Jotain ruokailuun liittyä juttuja kuten ensiaterimet n. 3e ja esim. Marimekon ruokalappu. Myös sellaisia ruokakulhoja jotka saa pöytään kiinni on käteviä. Tai ihan perus muumi kupit.

Jonkun kirjan jota voi lukea kuten Mauri Kunnaksen tuotanto, Viiru ja Pesonen, Pikku Prinssi ainakin löytyy meiltä.

Vauvapullka maksaa jotain 15e ja on tosi kätevä, siis sellainen missä on se vyö. Myös lampaan talja on todella hyvä jos sellaista ei vielä ole.

Riippuu sukupuolesta ja summasta minkä olet halukas laittamaan likoon. Jos ei vieläkään tullut ahaa elämystä niinn laitapa tarkennusta niin mietitään
Ensiaterimet olis kivat! :) Niitähän on vaikka minkälaisia, eli vaihtoehtoja riittää. Ruokalappuja varmasti on. Jos ostais aterimet, kulhon ja jotain? :D Kummilapsi kyseessä.
 
Vieras
Hackmanin Muumi-aterimet. Me saimme ekana jouluna, kun poika oli 4 kk ja ne ovat tosi hyviä, kun lapsi alkaa itse syömään kunnolla ja niitä voi käyttää pitkään. Niissä on muotoilu onnistunut.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Hackmanin Muumi-aterimet. Me saimme ekana jouluna, kun poika oli 4 kk ja ne ovat tosi hyviä, kun lapsi alkaa itse syömään kunnolla ja niitä voi käyttää pitkään. Niissä on muotoilu onnistunut.
Kiitos vinkistä. :) Pitää käydä katsomassa minkälaisia ovat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
entäs vähän vanhemmalle 10kuiselle lapselle? saisiko vinkkejä samaan ketjuun. Olisiko samanlaiset lahjat ok?
Mulla 10kk ja hälle hankittuna mm. duploja, brion junarataa, fb:n little peopleja, little people prinsessalinna, atomeja...muita en tähän hätään muista.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Hackmanin Muumi-aterimet. Me saimme ekana jouluna, kun poika oli 4 kk ja ne ovat tosi hyviä, kun lapsi alkaa itse syömään kunnolla ja niitä voi käyttää pitkään. Niissä on muotoilu onnistunut.
Kiitos vinkistä. :) Pitää käydä katsomassa minkälaisia ovat.
Meillä on se setti, missä on haarukka, veitsi, pieni lusikka ja isompi lusikka. Todella hyvät käytössä. Oon yrittänyt etsiä niitä isompia lusikoita lisää.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
entäs vähän vanhemmalle 10kuiselle lapselle? saisiko vinkkejä samaan ketjuun. Olisiko samanlaiset lahjat ok?
Mulla 10kk ja hälle hankittuna mm. duploja, brion junarataa, fb:n little peopleja, little people prinsessalinna, atomeja...muita en tähän hätään muista.
siis olette itse jo hankkineet noin paljon lahjoja hänelle???miksi?
 
Leluista meillä ainakaan ei vielä tuossa iässä kovinkaan ollut innostunut, ainakaan sellaisista leikittävistä.

Megabloksit on tosi hyviä ja paljon halvempia ja helpompia kuin dublot. Musta Dublojen kanssa leikkii sellaiset 2v ja eteenpäin mutta megabloksella osaa meidän 1v vaikkei se kärsivällisyys olekaan mitään huipputasoa. Jos lelut on liian vaikeita niin siitä seuraa turhautuminen aika äkkiä ja eipä ne sellaiset lasta kiinnosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
entäs vähän vanhemmalle 10kuiselle lapselle? saisiko vinkkejä samaan ketjuun. Olisiko samanlaiset lahjat ok?
Mulla 10kk ja hälle hankittuna mm. duploja, brion junarataa, fb:n little peopleja, little people prinsessalinna, atomeja...muita en tähän hätään muista.
siis olette itse jo hankkineet noin paljon lahjoja hänelle???miksi?
No miksi ihmiset yleensä lahjoja lapsilleen jouluna hankkii? Ihan varmaan siitä samasta syystä mekin niitä ollaan hankittu :LOL:
 
hs
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Hackmanin Muumi-aterimet. Me saimme ekana jouluna, kun poika oli 4 kk ja ne ovat tosi hyviä, kun lapsi alkaa itse syömään kunnolla ja niitä voi käyttää pitkään. Niissä on muotoilu onnistunut.
niin on. peesaan.
leluja; mitä vaan mis on nappuloita ja tulee ääntä. :D
 
Miina
Vaatteet ovat aina hyvä lahja, kooltaan mieluummin vielä tähän hetkeen liian isot kuin just sopivat. Jos lapsella on vanhempia sisaruksia, vaatteita voi jo olla kuitenkin enemmän kuin riittämiin. Näin ainakin meillä. Leluista joku sellainen, joka ilahduttaa pitkään tai vasta myöhemmin. Kirja. Muumiaterimet tms. Lastenmusiikkilevy. Soitin. Tuon ikäiset ja vanhemmatkin lapset tykkäävät kaikesta, mistä lähtee ääni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
entäs vähän vanhemmalle 10kuiselle lapselle? saisiko vinkkejä samaan ketjuun. Olisiko samanlaiset lahjat ok?
Pallo, tai palloja. Meidän tyttö sai 1v lahjaksi 5 erikokoista palloa (kummin sanoin "köyhän kummin pallomeren", ja tyttö oli ja on yhä (nyt 1v2kk) haltioissaan palloista.
Niitä kantelee, potkii, heittelee ja pyörittelee... laittaa vierimään ja säntää perään ja uudestaan, uudestaan ja uudestaan.
Sählypallo on kiva "näpräyslelu" käteen esim. vaipanvaihdon yhteydessä... niihin reikiin on mukava koittaa ujuttaa pientä sormea ;) :)
 

Yhteistyössä