Jos sulla ja miehelläsi on eri väriset silmät niin

  • Viestiketjun aloittaja gallupisti
  • Ensimmäinen viesti
Mimoosa harmaana
Eikös voi myös periytyä joltain isovanhemmalta silmienväri, jos sattuu sopivasti molemmilla vanhemmilla olemaan joku resessiivisenä..? En ole nyt ihan varma.

Mutta noh, lapsia kun ei ole, niin äidilläni on siniset ja isällä vihreät; meillä lapsilla vihreät.
 
"joo"
Mulla siniset, lasten isällä vihreät, lapsilla kummallisen väriset silmät, vihreän ja ruskean sekoitusta.
Mun lapsenlapsen silmät ovat siniset kuten mulla , vaikka molemmilla vanhemmilla on ruskeat silmät.
 
"vieras"
Miehellä vihreät ja mulla siniset/harmaat ja lapsille on molemmille tullut melko harmaat. Vihreä on peittyvä ja meidän suvussa ei ole vihreitä silmiä, että sillä melko epätodennäköistä että saisimme vihreäsilmäistä lasta.
 
Esikoisen biologisella isällä oli ruskeat, minulla vihreänharmaat. Tyttärellä vihreänharmaat.
Nuorempien isällä on siniset. Keskimmäisellä puhtaan siniset, nuorimmalla sinisenharmaat, vivahdusta ehkä näkyy vihreää. Ei taida muuttua vihreänharmaiksi?
 
Minulla on sini-harmaat silmät ja miehellä vihreät. Pojulla oli alunperin vihreät silmät jotka kuitenkin ovat alkaneet muuttua yhä ruskeammiksi. Tytöllä taas alunperin siniharmaat silmät jotka nyt ovat alkaneet taas vihertää.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä