Jos sulla on ollut kyynärpään alueella murtuma: miten on hoidetttu ja miten parani?

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Mitäs kolhit kyynärpääsi, oma syysi, joten kärsi
Todella palstamainen vastaus :flower:

Ap:lle en oikein osaa sanoa mitään, mulla on ollut murtumia vaan ranteissa. Toisessa oli kyllä molemmat luut murtuneet, mutta toinen vaan niin vähän ja "hyvästä" kohtaa, ettei sitä olisi yksinään tarvinnut kipsata. Ehkä sulla on myös näin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Mitäs kolhit kyynärpääsi, oma syysi, joten kärsi
Todella palstamainen vastaus :flower:

Ap:lle en oikein osaa sanoa mitään, mulla on ollut murtumia vaan ranteissa. Toisessa oli kyllä molemmat luut murtuneet, mutta toinen vaan niin vähän ja "hyvästä" kohtaa, ettei sitä olisi yksinään tarvinnut kipsata. Ehkä sulla on myös näin..
Olin ymmärtävinäni että jos kipsi olis laitettu, olisi se ollut lähinnä kivunlievitys tarkoituksessa. Ja pariin otteeseen mainitsi että "käden asento on hyvä". Eli kai se sit on hyvästä kohtaa mennyt? :)
 
ååå
Mulla murtui kyynärpää lapsena. Siihen laitettiin sisään pitkät ohuet "naulat", jotka pitivät luut oikeissa paikoissa. Kipsi oli kuukauden, pari, en ihan muisyta. Sitten ne naulat leikattiin pois ja taas pidettiin kipsiä. Tää oli vuonna 1985. Äiti myöhemmin kertoi, että lääkärin mukaan käsi olisi saattanut jäädä jäykäksi. Toimii kuitenkin hyvin, mutta arvet on pahan näköiset.
 

Yhteistyössä