Jos teille tulee lapsivieraita

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
annatteko heidän syödä muualla kuin keittiössä. Odotatteko että äitinsä komentaa vai sanotteko itse riippumatta lapsen iästä
Sanon ihan kauniisti, että meillä ruokaillaan keittiön pöydän ääressä. Jollei sitten lapsille ole katettu erikseen esim. olohuoneen pöydän ääreen. Toki oletan vanhempienkin asian ymmärtävän, jollei, niin avitan =)
 
Meillä ei kukaan syö muualla kuin keittiössä! Paitsi äiti ja isi iltaisin kun lapset nukkuu jo B)
Mutta vieraita lapsia komennan kuin omiani, jos vanhemmat eivät itse tajua kuria pitää.
 
mie
mä annan syödä muuallakin kuin keittiössä. Riippuu hieman syömisestä ja tilanteesta.
Mutta jos vaikka lapset juo mehut ja syö pullat niin saa syödä porukassa missä tahtovatkaan. Meillä ei muutenkaan ole niin tarkkaa tuon kanssa missä syödä,joskus mennään lapsien kanssa "retkelle" sohvalle ja mutustellaan ruuat siellä.Siis ihan lämpösetkin ruuat.
Ei se oo niin justiinsa,miks ruuasta tehdä turhan iso asia...ei kaikki tee,mutta jotkut kyl..
 
x
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
En anna. Jos vanhemmat ei komenna, niin puutun asiaan.
Peesi! Ja sit kun lapsivieraat ovat lähteneet pöydästä pois, niin enää ei tulla takaisin napsimaan herkkuja lautasilta ja karata taas takaisin leikkeihin. Kun syödään niin syödään pöydän ääressä, ja sen jälkeen on leikin aika.
 
vieras
Pöydässä syödään. Ei ole koskaan meillä ollut sellaisia lapsivieraita, että olisivat yrittäneetkään muualla syödä. Sanoisin kyllä.
Eri asia sitten esim synttäreillä sipsien tms syöminen.
 
mie
siis apua..oikeastikko minä olen vain ainut joka antaa syödä muuallakin??!! :eek:
Miksi ihmees teillä ei saa syödä muualla? siis ihan hyvällä kysyn,että onko teillä täs takana joku hyvä selitys tms.
 
Annan, koska täällä saa kaikki syödä muuallakin kuin keittiössä.
Talossa talon tavalla.

Toivon myös, että omiani komennetaan muualla, jos eivät itse tajua enkä mä älyä sanoa/ole paikalla.
Kyllä nuo aika hyvin tietävät, että jos kotona saakin vaeltaa ruuan kanssa, niin aika monessa muussa paikassa ei saa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
mä annan syödä muuallakin kuin keittiössä. Riippuu hieman syömisestä ja tilanteesta.
Mutta jos vaikka lapset juo mehut ja syö pullat niin saa syödä porukassa missä tahtovatkaan. Meillä ei muutenkaan ole niin tarkkaa tuon kanssa missä syödä,joskus mennään lapsien kanssa "retkelle" sohvalle ja mutustellaan ruuat siellä.Siis ihan lämpösetkin ruuat.
Ei se oo niin justiinsa,miks ruuasta tehdä turhan iso asia...ei kaikki tee,mutta jotkut kyl..
No meillä ei kyllä retkeillä ympäri kämppää ruokien kanssa - toki joskus paistetaan takassa makkaraa, mutta se on sitten toinen tarina..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
siis apua..oikeastikko minä olen vain ainut joka antaa syödä muuallakin??!! :eek:
Miksi ihmees teillä ei saa syödä muualla? siis ihan hyvällä kysyn,että onko teillä täs takana joku hyvä selitys tms.
Siksi kun se sotkee sohvat ym
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
siis apua..oikeastikko minä olen vain ainut joka antaa syödä muuallakin??!! :eek:
Miksi ihmees teillä ei saa syödä muualla? siis ihan hyvällä kysyn,että onko teillä täs takana joku hyvä selitys tms.
Tuota tuota, ekaks tulee tavat, sitten kangassohva kiinteällä verhoilulla ja sitten vimpaks murenat pitkin huushollia.
 
pikku panda
Meillä lapset myös syö missä huvittaa ja vieraiden lapset tekee samoin. Mutta, jos menemme kylään jonnekkin, niin lapset syövät siellä mssä kyläpaikassa on tapana.
 

Yhteistyössä