Jos toisella lapsia ja toisella ei, miten vuokra jaetaan?

  • Viestiketjun aloittaja toinen alotus
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="alkup.";23891094]Siis minä olen se, jolla niitä lapsia on. MIes ei haluais maksaa. Ei olla naimissa, ja tosiaan lapset on vaan mun. Mies ei taida niitä kokea millään tasolla omaksi perheekseen.

Ei tää muutenkaan täysin auvoista ole, ja JUU-U, yritin näistä kovasti jutella ennen yhteen muuttoa, ja päädyttiin tähän että puoliks maksetaan. Mutta siitä huolimatta asia edelleen herättää (miehessä) närkästystä.

Ja ruokakulut menee niin, että mä ostan mulle ja lapsille, ja mies itselleen, koska haluaa syödä aina hinnan takia jotain Lidlin pakasteruokapaskaa ja mä en halua sitä lapsille tarjota...[/QUOTE]


Mitä mies on tarkalleen ottaen sanonut tosta vuokra-asiasta? Ja mitä sinä olet hänelle siitä sanonut?

Musta tollanen kuvio kuulostaa niin hankalalta, että jättäisin varmaan miehen.
 
"alkup."
Itseäni aina harmittaa, kun tällaiset täällä luetut tarinat jäävät vaille loppua. Joten ajattelin tulla kertomaan, miten meille kävi. Ero tuli, ei asuta enää yhdessä. Kauan siinä meni, ja se otti koville, mutta luulen että tämä on kuitenkin loppujen lopuksi paras ratkaisu. Lapset eivät ex-avopuolisoa jääneet kaipaamaan, kun hän ei heille koskaan kovin läheiseksi tullutkaan. Itselle on ollut kova pala, en tiedä miksi niin kova, mutta nyt jo voiton puolella. Ja mies sanoiettä "rakastaa kyllä, mutta emme voi olla yhdessä", ja löysi sitten lohduttajaksi kaksikymppisen.

Ollaan siis jo reilusti yli kolmenkymmenen molemmat...

Iloinen olen, että elämä alkaa palata hollilleen, ja jatkuvat riidat ja ongelmat ovat poissa. Lasten kanssa on kivaa, ja ikävä hellittää joka päivä enemmän. Ei siitä mitään tullut, eikä olisikaan tullut, ja nyt vaan eteenpäin.
 
rouva äksdee
Alkuperäinen kirjoittaja ghjklöä;23891026:
olet ottanut puolisoksesi henkilön jolla jo jälkikasvua, joten puoliksi menee asuminen. Koko paketti tai ei mitään.
-Onko teillä omat ketsupitkin pöydässänne? JOS ON ASUKAA ERILLÄNNE ON HELPOMPAA :)
Joo samaa mieltä. Mitä helvettiä oikeesti. Omat ruuat kaikilla, varmaan merkitty nimmarit kaikkiin jogurttipurkkeihin etc.
 
"Vieras"
Kiva kuulla etta asiat on selvinneet parhain pain sulle ja lapsille! Koville varmaan otti mutta parempi ettet jaanyt onnettomaan suhteeseen rahoja laskemaan pidemmaksi aikaa..
 
Pääpää
No mikäs ihme se on et ero tuli. Olisit nyt hiukan ajatellut taas, ei kai ketään hyvää hyvyyttään ala sun penskojas hyysäämään ja siitä vielä maksamaan. Itsehän sä ne olet hankkinu ilman tätä viimeisintä miestä. Olisit ollu kiitollinen kun edes huoli sut muksuines. Jos sä rahan perässä vaan olit niin sun laisille on nimityskin, mikäsenytolikaan?
 
Ai oletteko te kämppiksiä? Mun mielestä parisuhteeseen ei kuuluu mitkään vuokrien ja laskujen jakamiset. Ne kuuluu sellaisiin tapauksiin kun asutaan kämppäkavereina. Ihan käsittämätöntä että tuollaisia ihmisiä on, jotka muka ovat yhtä perhettä ja sitte jaetaan kaikki. Kai teillä on jääkaapissakin omat hyllyt ja omat ruuat?? :O
 
"vieras"
hieman ot muttameillä tilanne oli se, että kun asuin lasteni kanssa yksin, sain töissäkäynnistä huolimatta asumistukea ja päivähoitomaksut olivat pienet. Lisäksi sain lapsilisiin yksinhuoltajakorotuksen.
Muuttaessani miehen kanssa yhteen, asumistuki ja lapsilisien yksinhuoltajakorotukset poistuivat koskaavopuolison tulot vaikuttavat asumistuen saamiseen ja avopuolison olemassaolo vie yksinhuoltajakorotuksen pois. lisäksi avopuolison tulot otetaan huomioon päivähoitomaksuja määriteltäessä joten ne nousivat täysiin maksuihin. Minun palkkani ei kuitenkaan noussut sen takia senttiäkään että hankin avopuolison ;)

joten sinänsä tässä yhteiskunnassa asiat on kyllä viranomaistaholta tehty niin että avopuoliso joutuu elättämään myös puolisonsa lapsia, elareista huolimatta koska kaikki tulot lasketaan yhteen. siinä mielessä ajatus siitä että yhteenmuuton jälkeen lapseton avopuoliso maksaisi vain jaainoastaan omat kulunsa japienemmän osan kaikesta on melko irvokas. minäkin menetin avopuolison ottamisen takia yli 600€ "tuloja" kuukaudessa ja sain päälle vielä maksettavaksi lähes viidensadan euron päivähoitomaksut :|
 

Yhteistyössä