jos vedet menneet kotona niin...???

miten olet lähtenyt sairaalaan.....oletko vaihtanut kuivat vaatteet ja tunkenut sidettä tai lapsen vaippaa pöksyyn ettei tuu kuivillekkin housuille vai ootko istunu niissä samoissa vaatteissa jonku pyyhekasan päälle ja ajellut sairaalaan....


*tässä miettii mikä olisi järkevintä siinä tilanteessa kun ei moista tarvinnu ekassa synnytyksessä edes miettiä* :whistle:
 
Esikoisen synnytys alkoi niin, että yöllä heräsin siihen että hulahti lapsivedet. Osa siis sänkyyn, loput lattialle, aika sotku :whistle: kävin pikasuihkussa, siellä meni vähän lisää lapsivettä. Puhtaat vaatteet päälle, pyyhkeen tungin housuihin ja sairaalaan lähdettiin :D mutta ei siihen pyyhkeeseen tainnut enää tulla kuin muutama tippa lapsivettä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2007 klo 16:21 pink82 kirjoitti:
Esikoisen synnytys alkoi niin, että yöllä heräsin siihen että hulahti lapsivedet. Osa siis sänkyyn, loput lattialle, aika sotku :whistle: kävin pikasuihkussa, siellä meni vähän lisää lapsivettä. Puhtaat vaatteet päälle, pyyhkeen tungin housuihin ja sairaalaan lähdettiin :D mutta ei siihen pyyhkeeseen tainnut enää tulla kuin muutama tippa lapsivettä.
mahtaa olla mukava tunne....siis tuo vesien meno!!
itellä puhkastiin esikosta kalvot sairaalassa joten en ole henk.koht päässyt moista kokemaan!

onko muilla lisää kokemuksia?? :)
 
pepita
Mulla esikosta meni kotona puol neljän aikaan yöllä. Sänky tietty oli märkä kun siihen heräsin ja koko ajan joka supistuksella vettä tuli lisää. Suihkun jälkeen laitoin vain yösiteen housuun ja taksilla sairaalaan. Jouduin odottamaan odotusaulassa yli tunnin ennen kuin pääsin eteenpäin ja tuolini oli lapsivesilammikossa. Tosi kiva oli siinä odotella kun vettä tuli supistuksien myötä kokoajan lisää lattialle.

Vaatepussi jossa nää märät housut oli hais todella kuvottavalle kun kotiuduin parin päivän päästä vauvan kanssa sairaalasta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2007 klo 17:38 pepita kirjoitti:
Mulla esikosta meni kotona puol neljän aikaan yöllä. Sänky tietty oli märkä kun siihen heräsin ja koko ajan joka supistuksella vettä tuli lisää. Suihkun jälkeen laitoin vain yösiteen housuun ja taksilla sairaalaan. Jouduin odottamaan odotusaulassa yli tunnin ennen kuin pääsin eteenpäin ja tuolini oli lapsivesilammikossa. Tosi kiva oli siinä odotella kun vettä tuli supistuksien myötä kokoajan lisää lattialle.

Vaatepussi jossa nää märät housut oli hais todella kuvottavalle kun kotiuduin parin päivän päästä vauvan kanssa sairaalasta.
hyvä muistaa laittaa ukon mukana vaatteet siis kotio ettei ne sinne mätäne!!!*laittaa asian korvan taakse* :whistle:

ajattelinkin että jos ei mene ns kaikki vedet kerrallaa niin eipä siinä normi side taida paljoa auttaa....ehkä tuo esikon vaippa sivut auki repästynä ime hiukan enempi kuitenki...
mutta sen näkee sitten jos menee vedet tästäkään...
 
Mulla meni esikoisen kanssa vedet kävelyllä ollessa (kesä) , joten ei kun kotiin pyyhettä hakemaan. Mies vei autolla sairaalaan ja minä istuin märissä housuissani pyyhkeen päällä. Ei olis side auttanut mitään, sitä hulahteli niin reippaasti. Sairaalassa vaihdoin heti sairaalakamoihin ja mies vei likaset vaatteet kotiin pestäväksi. Toi sitten puhtaat kun haki minut ja vauvan laitokselta. Sairaalassaoloaika kului mukavasti sairaalan seksikkäissä (mutta aah, ei itse pestävissä) kauhtanoissa.
 
Mulla meni kans vedet tokasta kotona. Lorahti vähän housuihin. Kyllä sitä vedentuloa voi pidätellä tai ainakin mä voin. Suihkussa kävin ja tein testin, että on kans vettä eikä valkovuotoa eli en jännittäny lihaksia vaan yritin pissata niin lorahti oikein kunnolla(vettä). Sit taas jännitin koko matkan sairaalaan. Laitoin siteen pöksyihin ja muovipussin autonpenkille. Pari kertaa yskitti niin samalla lorahti vähän. Sairaalassa menin vessaan niin sinnehän sit tulikin oikein kunnon lammikko.
 
Minulla meni ensimmäisestä vedet kotona, enkä kyllä oisi pystynyt pidättelemään, vaihdoin housut kotona ja laitoin siteen. Meillä onneksi matkaa sairaalaan vain viisi minuuttia. Sitten tyttö jo syntyikin tunti sen jälkeen. Poltot alkoivat vasta sairaalassa.
 
Vedet meni sängylle ja aika runsaasti sitä tulikin. Äkkiä puhtaat pikkarit ja pyyhkeen tungin housuihin ja oottelin supistuksia tulevaksi kotona. Vasta kun oli niin tuskainen olo ettei enää pystynyt mitään tekemään herätin miehen ja lähettiin sairaalaa kohti. Luulin ettei olo enää pahemmaksi voi muuttuakkaan mutta kyllä oli vasta alku soittoa se tuska minkä kotona koin.. :\| hirvittää ajatellakki.. Mutta nyt puolentoista vuoden jälkeen olisin valmis kokemaan saman... :D
 
harmaana
Yöllä heräsin että vedet meni, mutta ei mitenkään paljon tai kaikki, osa vaan. (kun ei mitään kunnon lammikkoa tullut) Kävin suihkussa ja laitoin ihan tavallisen siteen. Soitin sairaalaan ja kun ei ollut supistuksia niin sovittiin että mennään vasta aamulla. Supistuksia tuli jonkin verran yöllä, mutta sairaalaan mentiin vasta kun veden menosta oli kulunut n. 6 tuntia. Tavallisella siteellä (vai oliko yöside?) pärjäsin, vaihdoin vaan välillä kun vesiä lirahteli.
Vauva syntyi vasta reilun vuorokauden kuluttua siitä kun vedet meni. Siis ekan kerran silloin kotona yöllä, sit vaan lirahteli.
 
Viimeisin synnytys alkoi niin, että tuli vähän lapsivettä. Laitoin siteen ja vauhdilla lähettiin ajamaan synnärille. Vähän ennen synnärin pihaan pääsyä tulikin sitten oikein kunnolla lapsivettä, housut oli ihan märät. Ja poika syntyikin sitten tyylikkäästi synnärin ulko-oven viereen. (Kerettiin just siitä ovesta sisälle ja käveltiin jotain viisi askelta synnärin sisällä...)
 
Mullakin toka synnytys käynnistyi lapsiveden menolla ja sitä kyllä tuli niin paljon, että ei olisi pidättely/ side auttanut! Pakko oli tietty vaihtaa housut, ja pyyhkeitä vaan paljon avuksi. Itse kyllä ajelin vielä sairaalaan ja muutaman tunnin päästä alkoivat supistukset.
 
Olin juuri mennyt sänkyyn ja kylkeä vaihtaessani lurahti lapsivettä. Soitin ambulanssin ja odottelin siinä makuultaan kyytiä sairaalaan. Isäntä antoi puhtaita vaatteita kaapista ja laitoin siteen housuihin. Nousin ylös vasta kun ambulanssimiehistö pyysi kävelemään autoon.
Meillä 100 km sairaalaan ja ohjeistus on, että täytyy olla pitkällään niin kauan, että kätilö tarkistaa ettei ole napanuoran esiin putkahtamisen vaaraa. <br><br>
 
Jamin äiti


Vedet meni klo 23.05 (puolet vesistäkun vaan pikkasen lorahti), katoin sen dokumentin kohdunryöstäjät..Ei olis kai kannattanu..Puin puhtaat vaatteet päälle ja sit lähettiin.
Olin pakannu kassin edellisenä päivänä joten sitä ei onneks tarvinu ruveta pakkaamaan.Ajoin itse naitenklinikalle, ukko oli kyllä mukana mutta halusin ajaa itse.. :)
 
krisse-80
Mä kävin suihkus ja vaihdoin vaatteet päivävaatteisiin (yöllä meni vedet siis) ja pisti yösiteen housuihin. Mulle se riitti hyvin, koska vettä ei vallan kauheesti ollutkaan. Lisäksi oli pyyhettä auton penkin suojana, vaikkei kyllä siteestä mitään ohi tullutkaan. Siitä sit lähettiin sairaalaan ajelemaan.
 
Olimme tulleet mieheni kanssa juuri saunasta, siinä makuhuoneen lattialla kuivaillessa hiuksia.. Ensin lorahti vähän, sitten enemmän ja sitten olikin jo kiire vessaan. Huusin miestäni tietysti, joka ei ensin kuullut mitään, siinä tuli tietysti ulos pari kaunista sanaa.

Kun lähdimme sairaalaan laitoin pelkän yösiteen, mutta ei se tietenkään riittänyt. Niin lähti esikoisemme syntyminen alkuun, poika nyt 6kk.

Kuinka pian teillä on alkanut supistukset veden menosta???
 
krisse-80
Mulla alkoi supparit ehkä noin tunnin päästä vesien menosta. Koko yö sitten ooteltiin, että ois ne supparit jo tehneetkin jotain vaan ei. Eli aamupäivällä lääkärintarkastuksen jälkeen laittoivat saliin ja tippaan ja sitten alkoi tapahtua!
 
ai kun mukava ylläri kun pitkästä aikaa tulin tänne puolelle katsoon kirjotuksia ja täällä oli mun oma alotus vielä ylhäällä....
=)

kiitoksia vaan kaikista kokemuksista toivon että näistä jää jotain mieleen etten ihan paniikissa ole jos vedet menee :whistle:

lisää saa toki laittaa vielä :D
 
Miulla meni ja lapsivedet kotona sänkyyn. Olinkin toivonut että niin käy ja siltä varalta oli muovifrotee alla :)
Tulihan sitä, en voinu nousta ja mies haki pyyhkeen jonka tungin jalkojen väliin että pääsin vessaan.
Sit vaan side pöksyihin ja soitto synnärille että millä aikataululla tarvii tulla. Sieltä kehotti syömään aamupalaa rauhassa (kello oli 4 aamulla) mutta en jääny syömään vaan lähettiin sitten sairaalaan. Autossa alkoi supistaa. Ja hyvä että lähettiin ajoissa, vauva oli kakannu lapsiveteen :(
Pääsin suoraan synnytyssaliin siitä sitten.
 
itellä jotenkin kauhukuva et jos vedet menis keskellä päivää..
Meillä KAKS:in ohjeistuksessa on että heti makuulleen ja soittaa ambulanssi.. tämä siis napanuoran ulos luiskahtamisen estämiseksi..

Eli jos olen kotona yksin.. mies töissä.. mulla kaksoset 2,5v. ihan varmasti kun huomaavat et äiti ei voi perään tulla alkaa piruuden teko..
haluisin myös vaihtaa vaattet ja liruutella ennemmin ne vedet pönttöön mitä maata jossain lapsivesi lammikossa..

entä jos vedet menee kesken ulkoilureissun.. kaikkea sitä mitettiikin..

täytynee siis toivoa että synnytys käynnistyy supistuksilla..

:whistle:
 
Näin meillä
Istuin wc-pöntöllä pissalla ajatuksena nukkumaanmeno mutta yht äkkiä pönttöön holahtikin nestettä oikein kunnolla ja lapsivedethän ne sinne meni. Ei muuta kuin sidettä housuun (ei kyllä pitänyt) ja autolla miehen kanssa sairaalaan. Vettä tippui synnytyksen loppuun asti. Supistukset alkoivat noin 2 tuntia lapsiveden menosta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2007 klo 09:54 Gemini-04 kirjoitti:
itellä jotenkin kauhukuva et jos vedet menis keskellä päivää..
Meillä KAKS:in ohjeistuksessa on että heti makuulleen ja soittaa ambulanssi.. tämä siis napanuoran ulos luiskahtamisen estämiseksi..

Eli jos olen kotona yksin.. mies töissä.. mulla kaksoset 2,5v. ihan varmasti kun huomaavat et äiti ei voi perään tulla alkaa piruuden teko..
haluisin myös vaihtaa vaattet ja liruutella ennemmin ne vedet pönttöön mitä maata jossain lapsivesi lammikossa..

entä jos vedet menee kesken ulkoilureissun.. kaikkea sitä mitettiikin..

täytynee siis toivoa että synnytys käynnistyy supistuksilla..

:whistle:
itellä vähän samoja fiiliksiä lähinnä siitä että olen yksin liikkeellä vaikka kaupassa jossa mun onnella jossain lihatiskillä tai kassalla vedet holahtaa lattialle...mitäs mää tolle 2v3kk pojalle sitten teen...se on onneksi kiltti ja totteleekin suurimman osan ajasta mutta silti ajatuksena aapuuva!!!!

no jospa sen sitten aika näyttää että miten käy...aikaahan tässä on vielä melkein kaksi kuukautta!!
 
Mulla meni esikoisesta vedet joskus kolmelta yöllä. Tuntui sellainen hassu pulpahdus, kun käänsin kylkeä. Ajattelin, että nyt täytyy käydä vessassa ja kun sitten sängystä nousin, niin alkoi kunnolla valumaan. Huutelin vessasta miehen hereillä, joka alkoi pakkaamaan sairaalalaukkua... Auton penkille laitettiin pyyhe, mutta matkan aikana ei mitään tullut. Sairaalassa sitten makoilin hetken ja mitattiin niitä supistuksia, joita ei pahemmin ollut, eikä myöskään tuntunut. Siitä sängyltä sitten kun nousin, niin sitä vettä alkoi tulemaan ihan ryöppyämällä. Se yllätti aika lailla, kun luulin, että ne olivat tulleet jo, ainakin suurin osa. Seuraavalla kerralla, jos vedet menee ja lähdetään sairaalaan, niin tiedän laittaa auton penkille muutakin kun pyyhkeen, sillä se ei paljon suojaa, jos ne vedet sieltä ryöpsähtää! Eli vielä vaikka iso muovikassi pyyhkeen alle. Jos auto nimittäin kastuu lapsivedestä, niin kuuleman mukaan sitä hajua ei kovin helposti saa pois sieltä! :/
 

Yhteistyössä