"Jos virikelapset olisivat kotona, päiväkotiryhmät olisivat pieniä" Väärin.

Meillä on loistava päiväkoti. Pieni, kaksi ryhmää. Hoitajien vaihtuvuus käytännössä nolla. Kaikki vanhemmat ovat tosi tyytyväisiä olleet. Rakennusta remontoitiin vuosi sitten, ja se sijaitsee hyvällä paikalla puiston ja metsän laidassa.

No, nyt kaupunki on päättänyt lakkauttaa päiväkotimme. Syy: kunnassamme on vähemmän lapsia päivähoidossa kuin aiemmin. Ei ole tarvetta päivähoitopaikoille joten pienimmät yksiköt lopetetaan. Enpä kyllä tiedä mistä paikat revitään kun tuokin päiväkoti on ihan täynnä.

Että silleen. Kun lapsien määrä vähenee, myös paikat lopetetaan. Eikä niin että ryhmät pienenee ja kaikilla on kivaa, vaan ryhmät käytännössä kasvaa eikä kenelläkään ole kivaa. Joten jokainen "jos naapurin akka ei pitäis kakaroitaan hoidossa niin pk ei olis täynnä" -nipottaja voi olla jatkossa hiljaa.
 
"vieras"
jos naapurin kotiäitiAKAT eivät pitäisi perheen isompia lapsia päivähoidossa, mun ei tarvitsisi lähteä aamulla kuudelta viemään lasta päivähoitoo huitsun kuuseen sen takia että lähipäiväkoti on täynnä...
 
Tuota kehitystä olen jo aiemmin ennustellut kun täällä on ratkaistu päivähoidon liian suuria ryhmäkokoja ja sitä ettei lähipäiväkodista löydy paikkoja ym virikehoidon kieltämisellä. Sellaista tuo säästäminen vaan on, ikävä kyllä.
 
[QUOTE="vieras";27570535]jos naapurin kotiäitiAKAT eivät pitäisi perheen isompia lapsia päivähoidossa, mun ei tarvitsisi lähteä aamulla kuudelta viemään lasta päivähoitoo huitsun kuuseen sen takia että lähipäiväkoti on täynnä...[/QUOTE]

Tai koko lähipäiväkotia ei enää edes olisi...
 
"Jenis"
[QUOTE="vieras";27570535]jos naapurin kotiäitiAKAT eivät pitäisi perheen isompia lapsia päivähoidossa, mun ei tarvitsisi lähteä aamulla kuudelta viemään lasta päivähoitoo huitsun kuuseen sen takia että lähipäiväkoti on täynnä...[/QUOTE]

Sitähän sä et voi tietää. On mahdollista että koko lähipäiväkotia ei enää olisi ilman näitä "akkoja". Uskomatonta edes kuvitella, että päivähoidon ryhmäkoot olisivat jotenkin virikelapsista kiinni.
 

Yhteistyössä