Jos voittaisin lotossa, näin muuttaisin ostoskorini

Tässä on kyselty, että liittyykö tämä Musta leski -ohjelman blogeihin tämä minun kirjoitukseni ja ajatusleikki. Fakta on se, ettei. Kiitos kuitenkin huomioista.

Ja varmuuden varaksi voisin todeta ettei Västerbottensost ole ainoa, juusto millä herkuttelen. Uusin ihastukseni on Valio Keisarinna. Se on mielestäni pitkään kypsytetty puolikova herkuttelujuusto, jonka maussa on hienostunutta karamellimaisuutta ja hedelmäisyyttä.

Onko kukaan maistanut "pehmeää, mutta lempeää ja voimakasta" Polar Saaristoa. Se taitaisi viedä kielen mennessään. Ei ollut meidän kaupassa, niin ei voinut kotouttaa.

Ja mitä viime viikkojen lottoon tulee, niin "nolla oikein" niin kuin Hausmyllyn laulussa lauletaan.

 
Ei ois enää broileria, norminautaa saati possua. Olisi riistalintuja, vaiks Herefordia luomuna ja villisikaa.

Rehuja tulisi kahdesti viikossa paikallisislta tuottajilta suoraan kotiovelle.

Ja mulla ois talvipuutarha, missä kasvaisi yrtit ja salaatit ja chilit sun muut.

Juustoja tilailisin kanssa sen mukaan mikä hyvältä kuulostaa. Kolatun kuttucheddar Waldemar ois vakiokalustossa. :p

Ja pienpanimoiden oluita, niitä tulisi pari koppaa viikossa kotiovelle.
 
vierailija
Tunnen itseni idiootiksi kun olisi mahdollisuus saada vanhempien maatilalta naudanlihaa ja maitoa sekä isän hirviporukassa ampumaa lihaa lähes niin paljon kuin jaksetaan ottaa vastaan. Kyllä mä sieltä jonkin verran lihoja otan, maitoa en koskaan paitsi uuttamaitoa kotijuustoa varten. Tuli nyt vaan semmonen fiilis et moni teistä juoksisi kiljuen apajille jos olisi mahdollisuus. Vai pitääkö se olla joku gourmet-luomumerkillä varustettu tila mistä hakisitte?

Täytynee alkaa hyödyntää enemmän "oman maan" antimia.
 
Tunnen itseni idiootiksi kun olisi mahdollisuus saada vanhempien maatilalta naudanlihaa ja maitoa sekä isän hirviporukassa ampumaa lihaa lähes niin paljon kuin jaksetaan ottaa vastaan. Kyllä mä sieltä jonkin verran lihoja otan, maitoa en koskaan paitsi uuttamaitoa kotijuustoa varten. Tuli nyt vaan semmonen fiilis et moni teistä juoksisi kiljuen apajille jos olisi mahdollisuus. Vai pitääkö se olla joku gourmet-luomumerkillä varustettu tila mistä hakisitte?

Täytynee alkaa hyödyntää enemmän "oman maan" antimia.
Kyllä mulle kelpaisi hyvin sun vanhempien maatilan ja hirviporukan lihat.
 
p@ula
Mä unohdin härkäpavut. Ja leikkopavut. Niitäkin jokus sais toimittaa mulla kun joku kehvelin iikki söi ja järsi itseviljellyt olemattomiin.
Lapset /alkaen 3v testattu)ovat aivan innoissaan härkäpavuista, siis niiden keväällä niiden kylvämisestä ja nyt sadonkorjuusta. En tiedä, paljonko pitäisi olla, et kyllästyisivät niiden palkojen aukomiseen. Joka vuosi on onnistunut kasvatus eikä ne mitään tukea tarvitse. Ihmejuttu. Mut tämä se vasta kummallinen uutinen on:
http://www.itviikko.fi/ratkaisut/2010/12/23/laakari-saa-migreenin-potilaan-tietojarjestelmasta/201017848/7?pos=related
 
Polarin Saaristo oli pettymys. Maukas, mutta kuiva ja "tunkkainen" ei raikas ja kepeä niin kuin esim alkuperäinen Polarin 15%. Mutta kyllä se jatkossakin taitaa olla niin että "Västre är bästre". Eli Västersbottenia kuluu ja reilusti
 
vierailija
En muuttais mitään, koska ostan nyt sitä ruokaa mitä haluan, vaikka olen työtön ja yksihuoltaja.
Terveellisesti voi syödä vaikkei olisi miljonääri, voi myös herkutella. Ainakin itse olen tähän pystynyt. Voi olla että yksin asuvalla työttömällä vaikeampaa. Mutta ei vihannekset ja juurekset sen enempää maksa kuin einekset tai se typerä jauheliha/broileri-roska.

Tietysti jos muuta ei osaa ostaa kuin makaronia ja jauhelihaa, niin be my quest, oma valinta. Itse nautin siitä, että laitan ruokani tuoreista juureksista, vihanneksista, kalasta ja marjoista. Lisukkeeksi tietysti kelpaa myös pasta, riisi ja perunat (no ne on juureksia nekin).
Olokin on huomattavasti parempi kuin aikoina jolloin tuli osteltua eineksiä ja muuta valmisruokia aina kauppareissulla.
 
Vaikka voittaisin lotossa, en tuhlaisi rahojani johonkin luomuihin. Ostaisin edelleen samaa paskaa kuin ennenkin, mutta tietenkin kalliimpaa paskaa.
 
vierailija
En muuttais mitään, koska ostan nyt sitä ruokaa mitä haluan, vaikka olen työtön ja yksihuoltaja.
Terveellisesti voi syödä vaikkei olisi miljonääri, voi myös herkutella. Ainakin itse olen tähän pystynyt. Voi olla että yksin asuvalla työttömällä vaikeampaa. Mutta ei vihannekset ja juurekset sen enempää maksa kuin einekset tai se typerä jauheliha/broileri-roska.

Tietysti jos muuta ei osaa ostaa kuin makaronia ja jauhelihaa, niin be my quest, oma valinta. Itse nautin siitä, että laitan ruokani tuoreista juureksista, vihanneksista, kalasta ja marjoista. Lisukkeeksi tietysti kelpaa myös pasta, riisi ja perunat (no ne on juureksia nekin).
Olokin on huomattavasti parempi kuin aikoina jolloin tuli osteltua eineksiä ja muuta valmisruokia aina kauppareissulla.
Niin, että jos ei osta samoja juttuja kuin sä niin ostaa eineksiä. Vaikka meillä ostetaan sika-nautaa niin eineksiä ostamme todella harvoin ja syömme kalaa ja kasviksia. Ja niin on meilläkin varaa ostaa ja syödä mitä haluamme.
 
vierailija
Kuhaa, siikaa, kanttarelleja, kunnon nautaa. Nyt jo ostellaan reippaalla kädellä juustoja, pähkinöitä ja muita "ylellisyyksiä", joten niitä ei tulis varmaan enempää osteltua kun muutenkin jo kalorit paukkuu :D
 
vierailija
Mitään vitun luomua en ostaisi mutta tekisin pihalle oman pikku ympärivuotisen kasvihuoneen,chiliä,salaatin lehteä yms pikku kivaa.
Olis aikaa kalastaa enemmän joten ostaisin myös verkkoja jos ei vapavälineillä nousis mitään.
 
vierailija
Olis ihanaa olla kalastajanvaimo+lottovoittaja. miehelläni olisi keltainen kalastajantakki ja hän toisi tupaan aina päivisin kalansaaliin, josta loihtisin juhla-aterian ehkä tupruttaisi piipullisen.
 
vierailija
Luomulihaa jatkuvasti ja kutsuisin tuttavia syömään usein:)

No, en muutenkaan osta soijaa enkä maissia - en ole ostanut 15 vuoteen, kun viimein älysin syitä sairauksiin...

Just äsken kuuntelin radiosta Mija Elonheimo haastatteli xxxxneuvos Leena Mannosta. Järkyttävää, kuin tietää, kuinka kauan nuo mielipiteet määräävät tuolla - siis eihän kukaan vastusta ylempäänsä, jos on kysymys virasta tai vastaavasta. Tai niin, jos vastustaa, ei varmaankaan sitä tule saamaan:-(

http://verso-blogi.blogspot.fi/2014/02/muuntogeenisen-1507-maissin.html

Ihan ärkyttävää. Mutta siihenkään ei kukaan puutu, et Valion maitopurkissa lukee gmo- vapaa, mutta silti siinä kuulemma on maissiölyä sisältävää d-vitamiinivalmistetta. Monissa valmisteissa on kyllä soijaöljyä, jka on aina gmo, jos ei ole luomua (niin maissikin!) mut jos merkitään kasviöljy, ei asiaa kukaan huomaa:-(

Mut kovin valaiseva oli se haastattelu. Ihan paha olo tulee, kun tietää, kuinka lapsiltakin leikellään suolia pois ja väitetään, et on joku crohnin tauti tai muu... Niitä leikkauksiahan on tehty vuosikymmeniä, eikä kukaan selvitä, mistä ohtui. On meillä surkea systeemi:-(

Soijan hormonihaitat tiedänkin mutta mitäs maississa?
 

Yhteistyössä