jotain roppia hormoonihäiriöön....

elikäs imetyksen lopettamisen jälkeen meni elimistöni totaalisesti sekaisin... nooh, meni se aiemmissakin ( nyt siis 3lapsi) mutta silloin olikin ikää vähempi. :ashamed:
Tuntuu nyt vanhempana, ettei kaikki ookaan enään niin simppeliä \|O

Elikäs painoni nousi muutamassa viikossa +10kg vaikka söin samaan malliin :( , mielettömät turvotukset ja näppyjä naamaan, mitä en omistanut ees teininä.....
Mikään ei oikein tuntunut miltään ja on saamaton olo.

Kilpirauhaset tarkistettu, arvot ok.
Lääkäri sanoi, että hormooniperäinen juttu ja olis kirjoittanu jonku reseptin,mutten haluaisi vielä ruveta ahtaamaan itteeni hormoonia.
Syöttekö jotain luontaistuotekaupan valmisteita ja osaisitteko suositella mulle jotain??

Kaikkia vinkkejä otetaan vastaan :wave:
 
Mulla meni aivan sekaisin hormonit imetyksestä myös, kärsin monenmoisista vaivoista kuten sinäkin kerroit. Kysyin gyneltä hormonipitoisuuden mittaamista mutta ei ottanut kuuleviin korviinsa. Mulla nyt tuoreena juttuna hormonikierukka ja tuntuu jo nyt auttavan,toivottavasti ei tässä ajanoloon muuttuisikaan enää päinvastaiseksi. Oli muuten outoa kun aina kuvitteli ettei kroppa omalla kohdalla temppuile ja sit tää kokemus..
 
Mulla kans pikkukakkosen jälkee pääkoppa sekaisin. Mielialan vaihteluja jotka noudatti ihan tietynlaista kaavaa: kaksi päivää hyvää, yksi huono jne. Imetyksen lopetus auttoi mulla silloin (keväällä). Mullakin tutkittii kilpirauhasarvot eikä niissä ollu mitää vikaa.

syksyllä mielialamuutokset alkoi taas ja kävin jo lekurissakin hakee reseptin mut en ole niitä lääkkeitä vieläkää apteekista hakenu. Kokeilin E-Epaa (kalaöljyvalmiste), 500 mg 2 krt/pv. Olo koheni kahdessa viikossa. Sen lisäksi aloitin myöhemmin Vitamore Total-valmisteen ja nyt voin kyllä sanoa, että olo on pidemmän aikaa ollu normaali ja loistava!

Ajattelin jättää noita vitamoreja pois, e-epat kyllä jätän koska kalaöljyt on muutenkin hyödyllisiä (taitaa olla aika "muoti-ilmiö" nykyisin)..
 
Moi! E-vitamiini on luonnon oma "hormonivalmiste"...sekä kauneusvitamiini! ;) Ite oon just alottanu E-vitamiinin syönnin, ku lasten syntymän jälkeen alkaneet hirveät pms-oireet. Luontaistuotekaupasta ostin..eikä millään 10 mg annoksella vaan annostus vähintään 200-400 mg. Sieltä suositeltiin tätä.
 
Tuttu tilanne... Mulla meni tosin ihan masennukseksi tuo hormonihäiriö. Tai varmaan oli muitakin syitä, mutta estrogeeni todettiin alhaiseksi.

Ennen estrogeenihoitoa (jos siitä kyse..?) voisi kokeilla Vogelin tippoja hormonihäiriöihin, luontaistuotekaupassa osaavat neuvoa, olisko se H 1006 FIN nimeltään? Frantsilalla on myös pohjan akka-valmiste, mikä tukee hormonitoimintaa. Plus E, B, C-vitamiinit ja magnesium menee mulla. Toivottavasti saat noista apua! Nykyään käytän itse noita PMS:iin vielä.
 

Yhteistyössä