Jotenkin säälittää ne naiset, jotka elävät ihan miehensä armoilla taloudellisesti.

  • Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti
mietin
Siis ovat olleet kotona jo useamman vuoden ja lapsia monta. Mies tuo leivän taloon ja määrää yleensä raha-asiatkin. Joillakin tutuilla juuri näin ja naiset saavat joka toinen vuosi aina uuden vauvan. Jotenkin tulee mieleen, että onko kyse vain lapsirakkaudesta..jospa kys onkin siitä, että mies kykenee kontrolloimaan näin vaimoa joka ei pääse kouluttautumaan ja töihin? Tai jos lapsia tehdään siksi, että kotona naiselle helpompaa ja halvalla pääsee kun ei tartte päiväkotiin viedä.
 
Meillä mies on jo viiden vuoden ajan tuonut rahaa taloon, mutta minä määrään raha-asioista :LOL: . Eli joo, mulla on aina tarpeeksi rahaa ostaa ruokaa, vaatteita, lapsille sitä sun tätä...ja mun mielipide painaa suuremmissa hankinnoissa.

Koulutus on (alempi korkeakoulututkinto) ja toista lähden suorittamaan tammikuussa, lapsilla on päiväkotipaikat olleet jo reilu vuoden ajan, enkä oo synnyttänyt joka toinen vuosi (joulukuussa 2003 ja tammikuun toka 2006 eli 1,5 vuorokaudesta kiinni etten voi sanoa synnyttäneeni joka toinen vuosi :xmas: ). Eli ei nuo päätelmäsi päde ainakaan meidän perheessä.

Mä tunnen kyllä pari naista, joihin tuo kuvaus saattaisi aika hyvin sopia, mutta he itse haluavat lapsen joka toinen vuosi tai joka vuosikin. Ei tarvitse mennä töihin, ja saa aina kotihoidontukea. Kätevää :saint:
 
Älä nyt aliarvioi toisia naisia. Mä ainakin olin kotona koska halusin hoitaa lapseni kotona ja niitä tehtiin juuri se yhdessä päätetty määrä ja rahaakin sain käyttää miten parhaaksi taisin.

Vai pitäisikö tähän loppuun nyt sinua aliarvioiden säälitellä niitä naisia, joilla on niin kurja mies ettei anna edes lapsia tehdä ja hoitaa niitä kotona, kun raha on tärkeintä? :whistle: ;)
 
vieras
Meillä myös mies tuo rahan taloon mutta minä hoidan raha-asiat lähes kokonaan.Mies ei tiedä oikeastaan koskaan tilinsä saldoa.Saan tehdä rahalla mitä haluan mutta tietty järjen rajoissa ja kunhan laskut tulee maksettua.
 
ap
No ihan sama sinänsä mitä mieltä muut olette, minua säälittää ne naiset. Paikkaavat varmaan puuttuvia älynlahjoja suurella lapsimäärällä. Ja kyllä vaan , kotona pääsee helpolla. Jos joku eri mieltä niin voi perustella miksi kotona makaaminen olisi töitä raskaampaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ihan sama sinänsä mitä mieltä muut olette, minua säälittää ne naiset. Paikkaavat varmaan puuttuvia älynlahjoja suurella lapsimäärällä. Ja kyllä vaan , kotona pääsee helpolla. Jos joku eri mieltä niin voi perustella miksi kotona makaaminen olisi töitä raskaampaa?
Jos niillä on suuri lapsimäärä kuten sanoit, niin ei kai ne kotona paljon ehdi makaamaan?
En mä usko, että mun älykkyyteni kamalasti karisisi jos toisen tutkinnon sijasta päättäisinkin jäädä vielä 5 v ajaksi kotiin ja tehdä pari kolme mukulaa lisää :xmas: . Jos taas on pälli, niin ei yhden lapsen äitinä olo ja työssäkäynti pälliä fiksummaksi tee.
 
hekhek
Sääli vaan :) Mutta miksi? Me kun mieheni kanssa valittsimme yhdessä nämä lapset tehdä. Se tarkoitti silloin sitä, että minä jään kotiin, ketään ei huijattu eikä pakotettu. Miestä siis ei ainakaan tarvitse sääliä tässä meidän tapauksessa. Minuakaan ei kannata, koska nautin kotona olemisesta lapsieni kanssa, eikä mua saisi kirveelläkään vielä töihin kun lapset on pieniä. Haluan viettää jokaisen päivän heidän kanssaan ja itsekkäästi kasvttaa heidät kotona. Kyse ei ole työn vieroksumisesta, minulla on unelma mitä haluan tehdä mutta surempi unelma on hoitaa lapset kotona. Myöskään en tunne mitään alemmuutta että mieheni käy töissä ja minä hoidan lapset. Arvostan ihan oikeasti itseäni jopa kotiäitinä voitko kuvitella. Lapsiako säälit sitten? Voin kertoa, että he ovat onnellisia, heillä on tasapainoinen perhe, rakkautta ja vanhemmat jotka haluavat omistautua heille. Meillä ei niuhoteta kenen penneillä syödään :)
 
pipsku
Meillä minä kotona ja kolme lasta kolmessa vuodessa 05,06,07 .
Tämä on yhteinen päätös ja MINUN HALUNI OLLA KASTENI KANSSA niin paljon kun mahdollista.
Ja mikä ihanaa, meillä ON YHTEISET RAHAT ja MINÄ hoidan raha-asiat!!!!!!!!!!!!!!!
Ei tarvitse ukolta kerjätä pennin penniä................
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ihan sama sinänsä mitä mieltä muut olette, minua säälittää ne naiset. Paikkaavat varmaan puuttuvia älynlahjoja suurella lapsimäärällä. Ja kyllä vaan , kotona pääsee helpolla. Jos joku eri mieltä niin voi perustella miksi kotona makaaminen olisi töitä raskaampaa?
Henkisesti raskaampaa ja varmasti joskus lapsellisena ja useamman äitinä ymmärrät ettei makaamaan juuri ehdi.
Ja kyllä, olen ollut töissä ja koulussa ja molemmissa yhtä aikaa ja koin sen helpommaksi. Joku toinen kokee toisin.
 
vieras
Minua säälittää siinä se mies. Serkkuni on ollut vuosia kotona, tosi tiukkaa taloudellisesti, lapset jo isoja, mutta serkkuni ei jaksa mennä töihin, vaan käskee vain miehensä ylitöihin...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ihan sama sinänsä mitä mieltä muut olette, minua säälittää ne naiset. Paikkaavat varmaan puuttuvia älynlahjoja suurella lapsimäärällä. Ja kyllä vaan , kotona pääsee helpolla. Jos joku eri mieltä niin voi perustella miksi kotona makaaminen olisi töitä raskaampaa?
Niin onkin helppoa, mitä sitten? :) Saan olla rakkaiden lasteni kanssa päivät, saan tehdä sitä mistä nautin. Me täällä lasten kanssa miehen töissäollessa laitetaan ruokaa, siivoillaa, leikitään ja nautitaan onnellista elämäämme. Miksikös pitäisi lähteä raskaampaan ja epämiellyttävämpään työhön kun kerta näin on hyvä olla kaikilla. :)

Ps, älykkyysosamäärä on viimeksi mitattuna ollut jonkusen pisteen yli 130.
 
mona
Kyllä sitä vielä ehtii töitä tehdä kun lapset kasvaa, mä elelen hyvällä omalla tunnolla nyt miehen rahoilla.. Koulutus mulla jo on ja kun kuopuskin lähtee kouluun niin mulla on vielä n.30v työaikaa jäljellä!
 
kyllä ehtii makaamaan
Ihan paskapuhetta ettei kotona ehtisi makaamaan. Juurikin puhin erään viiden lapsen mamman kanssa, joka kehui kuinka helppoa on kun ei tartte mihinkään aamulla herätä. Ja saa makoilla kotona kun lapset leikkii. Ja olen ite ollut kotiäiti, todellakin ehti makoilemaan.
 
eikö näin?
Jos ajatellaan esim. tilannetta että tulee ERO ja kaikki vähänkin merkittävä omaisuus (asunto, auto, kesämökki etc.) on hankittu miehen nimiin ja miehen tienaamilla rahoilla. Niin eikö olisi hyvä jos naisellakin olisi OMAA rahaa, hankinnat tehtäisiin YHDESSÄ ja molempien nimi tulisi papereihin. Ettei sitten erotessa jäätäisi puille paljaille elatusmaksuja odottelemaan.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ihan sama sinänsä mitä mieltä muut olette, minua säälittää ne naiset. Paikkaavat varmaan puuttuvia älynlahjoja suurella lapsimäärällä. Ja kyllä vaan , kotona pääsee helpolla. Jos joku eri mieltä niin voi perustella miksi kotona makaaminen olisi töitä raskaampaa?
Niin onkin helppoa, mitä sitten? :) Saan olla rakkaiden lasteni kanssa päivät, saan tehdä sitä mistä nautin. Me täällä lasten kanssa miehen töissäollessa laitetaan ruokaa, siivoillaa, leikitään ja nautitaan onnellista elämäämme. Miksikös pitäisi lähteä raskaampaan ja epämiellyttävämpään työhön kun kerta näin on hyvä olla kaikilla. :)

Ps, älykkyysosamäärä on viimeksi mitattuna ollut jonkusen pisteen yli 130.
Mensan rajoilla siis....vai oliko se juuri tuo...en muista enää =D
Kutakuinkin, mutta mensan älykkyystestissä olen käynyt, ei vaan mennyt läpi. Siitä en saanut pisteitä ihan riittävästi :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä ehtii makaamaan:
Ihan paskapuhetta ettei kotona ehtisi makaamaan. Juurikin puhin erään viiden lapsen mamman kanssa, joka kehui kuinka helppoa on kun ei tartte mihinkään aamulla herätä. Ja saa makoilla kotona kun lapset leikkii. Ja olen ite ollut kotiäiti, todellakin ehti makoilemaan.
Mun on vaikea kuvitella, että viisi pientä lasta onnistuu aamulla peseytymään omatoimisesti, pukeutumaan, vaihtaa vaippansa ja syödä saati valmistaa ruokansa :D Mutta voihan olla että he ovat jotain poikkeustapauksia, tai sitten eivät syö ollenkaan ja elävät eritteissään.
 
Mun vanha historian opettajani (mies) sanoi, että jo kivikaudella naiset osoitti olevansa viisaampia kuin miehet. Miehet lähtivät puukeihäiden ja kivikirveiden kanssa hankkimaan perheelle elantoa eli kaatamaan itseään parikymmentä kertaa isompaa mammuttia. Naiset taas jäivät kotiluolan lämpimään hoitamaan lapsia ja pitämään tulta yllä. Tästä voi jokainen vetää ihan omat johtopäätöksensä naisten älykkyydestä ja älyttömyydestä. Tai olla vetämättä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja eikö näin?:
Jos ajatellaan esim. tilannetta että tulee ERO ja kaikki vähänkin merkittävä omaisuus (asunto, auto, kesämökki etc.) on hankittu miehen nimiin ja miehen tienaamilla rahoilla. Niin eikö olisi hyvä jos naisellakin olisi OMAA rahaa, hankinnat tehtäisiin YHDESSÄ ja molempien nimi tulisi papereihin. Ettei sitten erotessa jäätäisi puille paljaille elatusmaksuja odottelemaan.
Omaisuuden voi tottakai hankkia molempien nimiin.
Ja meillä ei ainakaan oo avioehtoa :snotty:
Mahdollisen eron tullen omaisuus (mikä omaisuus? :D ) menisi puoliksi, ja taatusti saisin töitä.
 

Yhteistyössä