Joulu joulu joulu... tuli ja meni

ja jos ei esim nuo veljen lapsukaiset ois ollu asiasta muistuttamassa niin tuskinpa tuota ois ees huomannu. Miks ei aikusena ennää ossaa nauttia joulusta? Lähinnä ahistaa koko touhu... : /

Ja navetassa vietin yli puolet päivästä, sentäs kerkesin syömään ja saunommaan, muuhun oikein ollu ees mielenkiintoa.
 
minä,
Joulupäivänä Suomeen saapuu sankka lumipyry. Puoleenpäivään mennessä lunta alkaa tupruttaa kunnolla ainakin etelä- ja lounaisrannikolla.

Samaan aikaan sää alkaa vähitellen lauhtua.

– Lämpötila nousee lähelle nollaa, joten lumi muuttuu rännäksi tai jopa vedeksi, kertoo MTV3:n meteorologi Aleksi Jokela.

Ajokeli muuttuu samalla jälleen huonoksi.

– Iltaa kohti kun mennään, märkä lumi kovettuu tienpinnoilla jääksi. Siellä on todella liukasta, Jokela varoittaa.

Maan keskiosissa pysytään etelää tukevammin pakkasen puolella, ja Lapissa kylmää on luvassa koko jouluksi.

Lumisateita ulottuu Jyväskylän korkeudelle saakka. Runsaimpia ne ovat kuitenkin etelässä, jossa lunta voi tulla 10-20 senttiä vuorokaudessa.
 
[QUOTE="Algoma";27754632]Mita sina siella navetassa?
Etko sina ole kaapunkilainen?[/QUOTE]

Phöh, maalla mie oon syntyny ja sielä pysynki :D Joski välissä oon kaupungissa kortteerannu niin ei minusta sinne oo jäämään. Tartten tuhottomasti mettää ja pimiää ympärille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Joulupäivänä Suomeen saapuu sankka lumipyry. Puoleenpäivään mennessä lunta alkaa tupruttaa kunnolla ainakin etelä- ja lounaisrannikolla.

Samaan aikaan sää alkaa vähitellen lauhtua.

– Lämpötila nousee lähelle nollaa, joten lumi muuttuu rännäksi tai jopa vedeksi, kertoo MTV3:n meteorologi Aleksi Jokela.

Ajokeli muuttuu samalla jälleen huonoksi.

– Iltaa kohti kun mennään, märkä lumi kovettuu tienpinnoilla jääksi. Siellä on todella liukasta, Jokela varoittaa.

Maan keskiosissa pysytään etelää tukevammin pakkasen puolella, ja Lapissa kylmää on luvassa koko jouluksi.

Lumisateita ulottuu Jyväskylän korkeudelle saakka. Runsaimpia ne ovat kuitenkin etelässä, jossa lunta voi tulla 10-20 senttiä vuorokaudessa.
-26 sannoo mittari.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ööööö;27754679:
veljen lapset? mitäs sun oma lapsi :O sillon vasta joulusta osaa nauttia kun näkee oman kultakimpaleen ilon ja riemun. tai meitäkii on joka junaan toki...
No se on vielä pieni, se mittään tiä että jotenki erikoinen päivä ois. Toki oli innoissaan lahjoista ja pukista ym... Toinen taas alkaa olla jo niin iso että nauttii ihan itekseen päänsä sisällä joulusta, ei sitä isommin esille tuo. Veljellä lapset sen ikäsiä, ne isommat, että ne tietää ja ymmärtää mikä joulu on ja hyppii seinille kyllä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ööööö;27754728:
sulla 2 lasta? liian pieni tajuamaan ja toinen pähkäilee itekseen?
Voi että ko tällä palstalla aina joutuu kaikki ruotiin pohjamutia myöten että mennee perille, tiä sitte, voihan mulla olla äärettömän huono kyky ilmasta itteäni :D Ja varmaan onki...

Tai liekkö sitte tarkotus harmahilla vierailla saahakki jotaki jauhamista aikaan, mikkään ei kelpaa...
 

Yhteistyössä