joulu

  • Viestiketjun aloittaja memu
  • Ensimmäinen viesti
memu
Hei kaikille! Se on sitten lokakuu ja joulunaika lähestyy kovää vauhtia :xmas: Itse kun olen jouluihminen niin kyselen että onko täällä muita samanlaisia? Ihana järjestää lasten kanssa joulua ja leipoa herkkuja... Vietättekö ihan perinteistä joulua vai jotain muuta? Joko olette hankkineet mitään lahjoja? Meillä on ihan perinteinen joulu tiedossa. Lahjoja en ole vielä hankkinut mutta sillä silmällä tulee jo katseltua kaupoissa ;)
 
:wave: Täälläpä toinen Jouluihminen =) . Joulu on vuoden ihaninta aikaa! Osa lahjoista on jo hankittuna ja koko ajan mielessä jyllää ajatuksia ostoksista. Nyt täytyy tosin lahjojen olla halpoja, koska elellään kotihoidontuen ja miehen palkan turvin. No ei se raha Joulua tee, vaan tunnelma...vähemmälläkin pärjää. Koristellaan, kuunnellaan joulumusiikkia ja poltellaan kynttilöitä. Leipominen ja ruokien laitto on kivaa Joulunalla.
 
Minäkin olen jouluihminen, mutta kynttilöitä en vielä ole alkanut poltella. Muutama joululahja on jo ostettu, kun sopivia sattui kauppareissulla eteen. Meillä jo lapset kovasti puhuvat joulupukista ja miettivät, mitä kirjeissään toivovat. Muutamia jouluvideoitakin ovat jo katselleet. Joulu on kyllä ihanaa aikaa, mielestäni paras näistä juhlista. :xmas:
 
muori
hermoja raastavaa aikaa. Pitää käydä töissä ja aikaa ei paljon ole. Olisihan se ihanaa niin laittaa kaikenlaista ja ostella mutta kun ei ole aikaa eikä rahaa. Kauhulla taas ajattelen että mitä sitä jouluksi kellekkin ostaa. Olisi tuo lahja hössötys pois mutta lapsilla on joululahjoja annettava. Joulu on ihana juhla mutta äärimmäisen stressaava!
 
joulu on juhlista paras koska saamme kaikki lapset koolle yhteisen ruokapöydän ääreen. Ja tärkeää on myös se että itse valmistan kaikki ruuat, nautin siitä. Sen olen oppinut työssä käyvänä äitinä , että aloitan jouluvalmistelut rittävän ajoissa ettei tule kiire. Pakastimethan on keksitty.
Joulun valvot, kynttilät ja tuoksut ovat ihanaia. Itse lahjoista en nyt niin piittaa, toki niitä lapsille laitetaan mutta ei se ole se tärkein asia. Joulussa on paljon , paljon muuta ihanaa!
 

Yhteistyössä