Joulujuhlat meni sit pipariksi

Esimies tosta noin vaan peruutti mun perjantain loman, kun ois ollut koululaisten joulujuhlat. Esikoinen ois ollut vielä näytelmän pääroolissa.

Esimies saa kenkää vuodenvaihteessa, ja sitä hän onkin örkkikäytöksellään kerjännyt jo pitkään. Nyt sitten kostaa tätä pahoinvointiaan tällä tavalla.

Samoin maanantain lomapäiväni hän vaan peruutti. Mutta varsinkin tuo joulujuhlapäivä harmittaa. Mieskään ei saa pitää lomaa silloin, heillä on lomakielto koko joulun.
 
.
Minusta tuntuu, että lomapäivät ovat neuvoteltavissa. Siis työnantaja voi ne peruttaa painavista syistä. Itse yrittäisin vielä neuvotella esimiehen kanssa, sen jälkeen esimiehen esimiehen.
 
Esimies keksi toiselle päivälle yhden palaverin, jonne mun olisi kuulemma syytä saapua, ja toisena päivänä hän itse sanoi olevansa aamupäivän "poissa" (missäköhän), jolloin minun pitää olla hänen sijaisenaan paikalla. Onhan noi tavallaan oikeita syitä, mutta ei ennen ole toimittu noin, että ajoissa etukäteen sovitut lomat joutuisi perumaan vaikka ois mikä palaveri.
 

Yhteistyössä