Joulukuiset-07 KESÄKUU

suzyco: tytölle en vielä ole pahemmin ärähdellyt, mutta mieheen on tullut noita paineita purettua aika pahasti. Olen huonon päivän jälkeen todennut mm. "*ittu, minä annan tuon tytön kohta adoptoitavaksi" "olis saanu jäädä tekemättä koko lapsi" "joku päivä minä lähden ja jätän sinut yksinään tuon huutavan kakaran kanssa tänne" Onneksi mies tietää, että en oikeesti tarkota mitään, kunhan vaan puran paineita :D ja olen samaa mieltä siitä suzycon kanssa, että ei se lapsi pienestä ärähtelystä rikki mene... eihän äitikään mikään yli-ihminen ole, välillä pinna vaan kiristyy.
 
Laura sinikka: Heh, mä oon kanssa kyllä miehellekkin purkanut juuri samalla tavalla kun säkin, oon uhannu pakata Alisan laatikkoon ja lähettää timbuktuun...ja just et ois saanu jäädä tekemättä koko kakara! Sit kuitenkin hetkenpäästä oon halimassa ja pusuttelemassa tyttöä... :LOL: Ja kiva kun ymmärsit mun pointtini,välillä vaan menee hermo,vaikka tietäskin että se ei auta ja on turhaa.Nytkin mietin että tyttö kitisi vaan sentakia kun sen oli jano ja väsy ja onhan se nyt selvää ettei sillon voi olla neiti aurinko...Mammalla vaan taas oli pipa tiukalla. :ashamed:
 
Minä en vauvalle karju, meillä sijaiskärsii koirat. :saint:

Joskus meinaa pinna kiristyä niin ajattelen, että suutun vauvalle ja jo siinä vaiheessa alkaa yleensä nolottaa. Äidin pitäisi kuitenkin olla vauvan ja lapsen turvasatama.
 
Mäkin olen aikas temperamenttinen...MUTTA olen vauvan myötä oppinut vähän hillitsemään itseäni! :eek: Siis tajuan olla huutamatta vauvalle, vaikka se mun hermoja kiristäis ja puran kiukkuni mieheen, niin kuin ilmeisesti monet muutkin. Pitäähän sitä jonnekin keuhkota. Toki poitsu on kuuloetäisyydellä, joten kait sekin siitä osuutensa saa. :ashamed: Mutta aika hyvin osaan hillitä: jos alkaa pahasti keittää, jätän vauvan, sanon miehelle et nyt on sun vuoro. Itse meen muualle laskemaan kymmeneen...jos toiseenkin.

Terveisiä muuten mökiltä. Miehellä alkoi neljän viikon kesäloma ja lähdettiin mökille evakkoon. Onneksi nettipiuhat löytyy... Toivotaan että miehestä saa apua tähän arjen pyörittämiseen, et mammakin sais vähän lomaa!
 
Meillä on sama juttu..Mä saatan silloin tiuskasta joonakselle kun itse olen väsynyt ja joonas kiukuttelee ja ei suostu nukkumaan vaikka itse tietää että väsyttää. Mutta harvoinpa mä joonakselle huudan. Yritän säilyttää malttini aika pitkälle. Eiköhän tuo ole ihan normaalia kaikissa perheissä että joskus tiuskasee kovempaa.

Käytiin leffassa katsomassa The Happening se oli jännäri. Ja tosi jännä olikin, välillä olin kädet silmillä kun en voinut katsoa :) Mutta muuten kyllä tykkäsin.

Joonas nukkuu ja mä surffaan netissä. Jepulis Hyvät yöt!!
 
Tää ruoka-asia on kyllä just niin mielipiteitä herättävä, kun vauvat todella OVAT yksilöitä. JOku teistä oli kirjottanu että syöttäsin 5 ateriaa päivässä, vaikka nimenomaan sanoin et 2 sosepurkkia+2 puuroannosta. Eli matikkaa peliin, hox hox :kieh:

Kerroin sille ravintoterapeutille et 2 purkkia päivässä menee sosetta tällä hetkellä niin se sano että joo nyt voiskin ottaa aamu- ja iltapuurot kehiin, ja tosiaan vaihtaa hedelmäsoseet kasviksiin, eli uusia makuja. Eli ne 2 purkkia sosetta pojalle on mennyt ihan omasta tahdosta, vain 2 kertaa päivässä puurot on tulleet uutena. Ja koska aamuisin on alkanu saada puuron, ei tietty sit lounas meinaa maistua kun on viel aamiaisesta täynnä. On myös huomioitava, millon kiinteät on alotettu, jos 5kk iässä, ei voi olettaakaan että söisi 6kk ikäsenä 4 ateriaa!! Eli ei oo vertailukelponen sellasen kaa joka on alottanu 4kk ikäsenä kiinteät. Että näin!

Joka tapauksessa ei puhunut ravintoterapeutti mitään siitä, kuinka nopeesti siirtymä pitäisi tapahtua, mutta minä hätäisenä persoonana heti parin maistelukerran jälkeen tuputan täyttä annosta poitsulle! :D No, nyt oon parina aamuna tehny vain ihan maisteluannoksen puuroa, ja lounaaksi&päivälliseksi antanut purkilliset kesäkurpitsa&parsakaalisosetta sekoitettuna päärynäjogurttiin suhteella 1:3 ja tulee muuten tosi pehmeän makuista sosetta, hyvin on mennyt ja iltapuuro menee tosi hyvin kokonaiset 1 dl. Ja nyt tulee kohokohta: viime yönä poitsu nukkui klo 21-06 syömättä!!! Muutaman kerran heräsi välillä mutta nukahti tutilla ja kyljelleen kääntämisellä. Ja kuudelta kun otti maitoa 160 ml niin nukkui vielä klo 9 asti!!! Siis en oo oikeesti puoleen vuoteen nukkunu niin hyvin ku viime yönä. Nyt sit varmaan poitsu pudottaa mut taas tänä yönä :ashamed: No, sen näkee.

Tämä syömisistä ja muusta. Hyvää lauantai-illan jatkoa! Meillä mies kaverin polttareissa, poitsu nukkuu. Vois mennä kohta itekkin.
 
Huh, kun väsyttää vieläkin.. Nyt on sitten pippalot vietetty ja eipähän tee taas mieli tollaisiin menoihin aikoihin. Tuli taas sellainen olo, et joo, ei oo mua varten tämä touhu! Mutta muistuipa taas mieleen, niin ei tee mieli tosiaan mihinkään vähään aikaan! :D

Täällä kanssa yksi aika kiivasluonteinen, mutta oon mielestäni tosi hyvin saanut pidettyä hermot kurissa. Vaikka monta kertaa on tehnyt mieli pojalle ärähtää, niin vielä olen itseni hillinnyt. Meillä myös sijaiskärsijänä mies sekä tavarat, joihin kohdistan kiukkuni. Eli joskus saattaa lennellä kyllä kamoja pitkin kämppää (tosin ei tietty pojan nähden).. Pimeä olen, myönnetään.

Voi ihanaa, mötkylä, kun teillä on nukuttu hyvin! Kyllä se uni vaan ihmeitä tekee. Ja on totta, että ei ole todellakaan vertailukelpoisia keskenään sellaiset, jotka ovat eri aikaan aloittaneet kiinteät, esim. 4kk ja toinen 6kk. Se täytyy tosiaan huomioida. Mutta hyvä, että teilläkin on kuitenkin ruoka alkanut maistua kohtuu hyvin.

Mun on pakko mennä vielä pikku-unille, vaikka nukuinkin viime yönä taas 10 tuntia. Täytyy niin kauan lepäillä kuin tuo poikakin nukkuu päikkäreitä!
 
Täällä sataa vettä :| Käytiin ulkona puolentoista tunnin lenkillä. Oli kyllä kiva käydä aamulla heti lenkillä vaikka satoi. Tuli pirteä olo! Joonas syö päiväruokaansa iskä sitä tuolla syöttelee. Mummin kanssa joonaksella oli eilen mennyt oikein hyvin. Olivat touhuilleet koko ajan kun joonas siellä oli..ja sen takia joonas varmaan nukkuikin 20.00-05.30 ja sen jälkeen söi ja nukkui vielä seitsemään asti.

Nyt ollaan tekemässä meille ruokaa. Joten menen auttelemaan tonne keittiöön. Hauskat sunnuntain jatkot :flower:
 
Mötkylä: Minäkin varmaan kauhistelin niitä aterioiden määriä, mutta ilmeisesti sulla ne määrät per ateria ei olleetkaan kovin suuria. Mutta siis, onhan ne puurotkin aterioita, samoin jos syö välipalaksi hedelmäsosetta, niin se on hedelmäateria. Eli se 5 aterian suositus on suunnilleen että aamulla puuroateria, lounaalla soseruoka, sitten joku välipala (hedelmä, marja, jogurtti...), toinen sose ja viides ateria on iltapuuro. Siis sitten kun kaikki ateriat on tosiaan käytössä. Eli tuo soseruoka ei ole ainut, jota kutsutaan ateriaksi (jos nyt käsitin oikein, että kutsuit vain soseruokaa ateriaksi). Jos käsitin ihan väärin, niin sorry, pääasia, että teillä alkaa homma toimia ja lapsi saa sopivasti ruokaa. Meillä on käytössä nyt vasta aamu- ja iltapuuro ja yksi soseruoka päivällä, kohta otan toisen kehiin. Muuten imettelen. Meillä poika on 6 kk.
 
Heipähei! :) Meidän tytöstä on tullu ihan kahjo! :LOL: Se on nyt lauantain ja tän päivän aikana oppinu meneen lähes konttaus asentoon! Ja nyt se sitten sätkii kokoajan kun kala kuivalla maalla,ei oo hetkeekään paikallaan,edes sylissä...pikkasen rauhottuu, mutta sit alkaa jo jalat vispaan ja vääntyilemään pois. Sit kun laittaa lattialle niin kauhee meno päällä jokasuuntaan ja joka tavalla ja kitisee ihan pirusti! Jokatoinen sekuntti nauraa ja on ilonen ja sitten taas alkaa kitinärutina. Mikä ihme sen saa noin kitiseen??? Ottaako sitä päähän kun ei pääse liikkuun tarpeeks vai mikä on? Tollanen kitinä se on ollu jo jonkin aikaa. Ei kuitenkaan vaikuta kipeeltä mitenkään. Kitisee myös sillon kun on sitterissä tai sylissä. Ei noista ota erkkikään selvää! :/ Toivon jo kovasti että oppis nyt pian liikkumaan,josko ne kitinät sitten helpottais kun pääsee paremmin toteuttamaan itseään... :) Ainoo mikä sitä vähän rauhottaa ja miten saan sen nukkuun aamu unet, on että otan sen syliin ja tanssin sen kanssa. Aamu- ja päiväunille menokin on nykyään hankalaa,mutta sitten kun nukahtaa niin nukkuu kyllä. Yö unet menee hyvin ainakin vielä.Sängyssä on aamulla kyllä poikittain! :LOL:
 
Voi hyvänen aika, montako kertaa mun pitää sanoa että meillä syödään 2 sosepurkkia+2 puuroannosta per vuorokausi. Eli neljä ateriaa. Kuka mistään välipaloista ja niiden laskemisista tai laskematta jättämisistä on puhunu yhtään mitään?? Viisi ateriaa voi syödä joo, mutkun meillä syödään 2 puuroannosta ja 2 sosepurkkia päivässä. Vieläkö pitää toistaa..? :kieh:
 
Ja sekin tosiaan muuttaa asiaa, että imettääkö vai ei. Jos lapsi on korvikkeella, niinkuin meillä ollut 4kk asti, on parempi antaa useammin sosetta kuin syöttää yli litraa korviketta vuorokaudessa! Eli toki rintamaito aina soseet voittaa varsinkin jos lapsi vasta puolvuosikas mutkun meillä korvikkeella, annan mielummin sosetta kuin sitä nälkään. Kunhan vaan maitoa menee vähintään se 600 ml/vrk.
 
Mitähän tää on..nyt äsken vessassa tuli hieman punertavaa limaa paperiin..mulla on ihan älyttömän lämmin koko ajan ja alaselkää särkee vähän. Kuulostaa ihan mun menkka oireilta mutta voiko nää olla menkat kun syön cerazette pillereitä ja ymmärsin ettei menkat tuu niiden aikana..miten teillä muilla on? Auttakaapas mua =) Kiitos!!
 
sannis: meillä nelivuotiaalla toi istuin ja oon tosi tyytyväinen ollut. nyt se sit siirtyy neitille.

oltiin mökillä siivoilemassa. siellä ei juoksevaa vettä eikä sähköä. pullon lämmitys tosi hankalaa. varsinkin neljän aikaan yöllä ku neiti päätti nousta juomaan. onko kellään vinkkejä, juhannus olis tarkoitus olla siellä.
mitäs juhannus suunnitelmia muilla?

mut nyt nukkuun :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mötkylä:
Ja sekin tosiaan muuttaa asiaa, että imettääkö vai ei. Jos lapsi on korvikkeella, niinkuin meillä ollut 4kk asti, on parempi antaa useammin sosetta kuin syöttää yli litraa korviketta vuorokaudessa! Eli toki rintamaito aina soseet voittaa varsinkin jos lapsi vasta puolvuosikas mutkun meillä korvikkeella, annan mielummin sosetta kuin sitä nälkään. Kunhan vaan maitoa menee vähintään se 600 ml/vrk.

Ok, ymmärretty
:D Ihan samalla tavalla toimisin, ellen imettäisi!
 
Lilleriina: Vesihaude on hyvä jos sulla on oikeen kuumaa vettä jossain säilössä...vaikka termariin tai vedenkeittimeen keittää vettä niin se aika kauan säilyy lämpösenä. Taikka sitten ostaa sellasen lämmittimen,en tosin teidä niiden hinnoista ym mitään...että kantsiiko yhen juhannuksen takia ostaa. :)

Oottekos muuten antanu vauvoillenne jo vettä? Tarviskohan kesällä antaa,vai pitääkö maito janon? Jotenkin itestä tuntuu että toi korvike on aika makeeta että siitä tulis ainakin itelle vaan enempi jano...meillä vaan ei neiti tykkää vedestä,pitää nyt pikkuhiljaa vähän opettaa tykkäämään. :)

Meillä on tänään se 6kk valokuva, saa nähdä miten menee! :whistle:
 
Meillä joonas on saanut vettä..yleensä annan sitä kun on lämpimät ilmat ja välillä ihan muuten vaan kun pelkään että joonakselle tulee jano juuri tuosta korvikkeesta. Päivällä hedelmä soseen kanssa annan vettä. Meillä joonas sitä kyllä juo.

Mulla edelleen tulee rusehtavaa limaa, ja nyt aamulla on alkanut hieman juimia alamahaa..en nyt ymmärrä mistä kyse. Mä en kyllä enää imetä kuin kerran päivässä kun mulla ei tota maitoa tule enää kauhean paljon. Voisiko nämä olla alkavat menkat.. :) sitä en kyllä ymmärrä kun syön pillereitä.. Ja mulla on ihan älyttömän kuuma koko ajan.. Mummotauti tulossa :LOL:

Jepulis lähden itse syömään kun joonas nukkuu.
 
Huomenta!

Jee, meillä osataan jo peruuttaa, mutta ei edelleenkään mennä eteenpäin!

Mä olen myös antanut pojalle vettä varsinkin, jos on ollut oikein hikevä ja kuuma keli. Ja joskus ruokajuomana myös otetaan vettä.

Suzyco: meillä on ihan samanlaista menoa ollut toisinaan, eli kitistään vähän väliä, kun ottaa niin pattiin, kun ei liikkumaan kunnolla pääse. Tosin nyt on vähän edistystä tapahtunut, mutta eteenpäin ei edelleenkään mennä. Ja yleensä aina, kun haen pojan sängystä pois, niin poikittainhan siellä ollaan, pää kaltereissa kiinni. Toivottavasti teillä menee kuvaukset hyvin! Minkä hintainen muuten mahtaa olla tuo kuvaus?`

sannis: kyllä vähän menkoilta kuulostaisi.. mutta ei kyllä ole kokemusta eikä mitään tietoa noista cerazette-pillereistä. Eikö niiden aikana pitäisi sitten minkäänlaisia menkkoja tulla? Toivottavasti ei ihan vielä mummelitauti iske.. ;)

Meillä on tullut jo viides hammas pojalle, eli parin päivän sisällä tullut kolme uutta hammasta. Jospa nyt vähän tahti hiipuisi ja saisi pojan ikenet olla edes hetken rauhassa. Ihme, ettei nuo hampaat oo mitenkään vaikuttaneet yöuniin! Mutta hyvä niin!

 
kyllä nää mustakin menkoilta kuulostaa. Sen takia kyselen kun en tiedä että pitäisikö menkat tulla näiden pillereiden aikana. Syön näitä putkeen en siis pidä väliä. Toivottavasti jollain olisi kokemusta.. =)

Meillä joonaksella on vasta 2 hammasta näkyvissä mutta lisää on tulossa. Kuultaa ikenen läpi hieman valkoista alhaalla sivussa ja ylhäällä.
 
Heippa! Mahtuuhan vielä porukkaan? Joku ehkä voi mut muistaa, odotusaikana tuli joskus kirjoiteltua.. :) Meillä mennyt suht hyvin tähän saakka, neiti syönyt kuukauden soseita ja kaikki menee mitä sille annetaan, syö tosi hyvin. On vaan se ongelma että oksentelee ja pulauttelee hurjasti, siksi ollaan oltu lääkärissäkin useesti.
sannis Mulla on ollu samat pillerit käytössä, älä luota siihen ettei menkkoja tulis. Mulla on kestäny pian jo 2kk !!! :eek: Pääsen onneks Kättärille tutkittavaksi, ei oo enää normaalia. Ne pillerit aiheuttaa paljon vuotohäiriöitä, voi tulla just ruskeeta limaa ja klönttejä viikko tolkulla... :(
 
Enpäs ole ehtiny pitkään aikaan kirjoitella mitään, mutta nyt yritän kun tyttö nukkuu.
Meille kuuluu ihan hyvää edelleen.Tyttö syö edelleen pari soseateriaa päivässä ja vellin illalla, tissiä muuten.Yöllä pari kertaa.
Aloteltiin kaurapuuro kun tuli 5 kk täyteen, mutta käskivät sitten neuvolasta laittaa viikoksi tauolle, kun iho meni entistä kauheempaan kuntoon.On nyt viikko menny, mutta ei se ihos kyllä näy enkä uskokaan ite että olis kyse mistään vilja-allergiasta.Neidin iho on vaan kuiva, ku hiekkapaperi.Tossa kun oli reilu viikko sitten ne lämpimät kelit oli ihokin parempi, paitsi taipeet hautui entisestään, mutta heti kun keli yhtäkkiä kylmeni uudelleen niin tytön ihokin meni aivan ylikuivaksi (samaan aikaan kaurapuuroa oli alkanut saada).Tällä hetkellä käytös ceridal öljy + kylpyöljy.Punoittaviin taipeisiin ei tunnu auttavan mikään, ei Bepanthen, talkki, ceridal, ilmakylvyt tai muukaan.Kait se helppaa vasta kun makkarat pienenee ja taipeet saa ilmaa.Toi Becur repair on mulle ihan uus nimi, sitä en oo vielä kokeillu.Onneksi tytsy on kuitenkin ihan tyytyväinen, välillä vähän kynsii itseään, mutta ei pahemmin.Paitsi väsyneenä saa pää ja otsa kyytiä ja sen takia saa ollakin koko ajan leikkaamassa kynsiä.
Perjantai 13. pv tyttö vihdoinkin oppi kääntymään vatsalleen ilman minkäänlaista avustusta.Juhlahetki!!! Ikää silloin 5 kk ja 12 pv, kyllä sitä jo odotettiinkin.
Hampaita ei ole vielä näköpiirissä.
Huomenna soitan neuvolaan ja kysyn josko aloittaisin sen kaurapuuron uudelleen, katsoo sitten miten iho reagoi.Meillä kun on suvun kakaroilla ollu tota atooppista ihoa useammalla ja mulla itellä on ollu pienenä tosi kuiva iho ja on toki edelleenkin!
Hulluinta on , että vaippa-alueen iho on ihan hyvä.Kait se ei silleen pääse haihduttaan sitä kosteutta, kun on vaipassa koko ajan.
No, mutta meillä ei siitä muuta huolta ja harmia tällä hetkellä kuin tuo ihon kuivuus.
Tytön mitat muuten 5 kk neuvolas oli 68 cm ja 9175g.Pituutta oli tullut nyt vain maltillisesti sentti, kun edellis kerralla olikin tullut 4,5 cm.Ja painoakin oli tullut nyt vain hitusen vajaa 500g kun aiemmin tullut aina yli kiloa kerralla.Mutta hienosti kasvaa edelleen omalla + 10 käyrällä =)
Eipä tällä erää tämän kummempia!! HAUSKAA JUSSIA KAIKILLE!!!!!!!!!! (Jos en enää ehdi kirjoitella, lukemassa pitää kyllä käväistä joka päivä!)
 
Me käytiin mun ystävän ja sen lapsen kanssa pitkällä lenkillä. Todella mukavaa kun oli hyvä ilmakin. Täällä aurinko paistaa ja on lämmintä 18 astetta. No mulla edelleen juimii mahaa ja särkee alaselkää. Mä oon ollut innoissani kun menkat on älynneet pysyä poissa..mutta nyt ne kai sit tulee!!

Me ollaan jussina ihan kotona kun meillä ei ole mökkiä. Mutta ajateltiin käydä kaupungilla päivällä katselemassa mitä siellä on. Nyt lähden ruokkimaan joonaksen moikkelis. =)
 
Nyt sain joonaksen nukkumaan. Meni taas vähän aikaa ennen kuin joonas malttoi käydä nukkumaan. Mutta nukahtipa viimein! Itsekkin alan olla jo ihan piipussa. Oon tänään ollut paljon liikkeellä joonaksen kanssa. 2 isoa lenkkiä ja kotona vielä leikittiin :)

Tuli mieleen sellanen kysymys että missä kaupungissa kukakin asuu? Itse asutaan Lahdessa. Nyt lähden laittamaan iltapalaa itselleni. Hyvät yöt!!!
 
Mulla oli Cerazette-pillerit myöskin kun vielä imetin. Niille on ominaista juuri välivuodot! Mulla sellasta oiretta ei vaan koskaan ollut, mutta sitten kun lopetin imetyksen, alkoi 3 vkon mittaiset "menkat". Siitä syystä vaihdoinki sit "tavallisiin" pillereihin mut lopetin just nekin kun alkoi sydän tykyttää omituisesti enkä saanut iltasin unta. Täytyy varmaan alkaa selibaattiin tai kasvattaa taas perhettä :saint:
 

Yhteistyössä