Joulukuiset -07 marraskuussa

Aloitan uuden ketjun meille joulukuisille. Kun kukaan ei ole tainnut uutta ketjua aloittaa...?

Eilen pupuiltiin ekaa kertaa ilman ehkäisyä,mutta ei menty kyseisellä tavalla loppuun asti mutta olenhan kuullut touhutipoista... :whistle: Toivotaan että en nyt ihan heti tulisi raskaaksi!


Töissä menee hyvin, ja huomenna laittamaan paikkoja kuntoon torstain avajaisia varten. Jännittää jo mutta kiva päästä aloittamaan työt aivan uudessa paikassa. Tietenkin työ on samaa mutta työ alkaa täysin remontoidussa kauppakeskuksessa!

Mitäs muille kuuluu?
 
Eilinen menikin isänpäivää juhliessa ja tänään en oo kerenny ees konetta avaamaan ennenkuin nyt illalla :)

sannis: kiva kun aloitit uuden pinon, johan tässä kohta ollaan marraskuun puolessavälissä :D

Kimallus: tilasin ä-pakkauksen kun haluun siitä ehdottomasti peiton ja makuupussin sekä muutenkin on kiva kun pääsee hypistelemään niitä vaatteita jne.. :D Raha on kuitenkin tosi pieni verrattuna ton pakkauksen arvoon :/ mihin te päädyitte?

Upa: nostan hattua hienosti onnistuneesta imetyksestä! Itsellä haaveissa tämän kakkosen kohdalla vähintään 6kk täysimetys jonka jälkeen 1v asti osittaisimetys, jolloin ei tarttis korvikkeisiin siirtyä ollenkaan.

Pojalle nous eilen kuume ja flunssaa näyttäis pukkaavan :( varmaan tartutin kun itselläni meni viimeviikko nuhasena.. Kuume ja yskänpuuskat sai pojan oksentamaan illan mittaan kaiken nesteen mitä sai joten annettiin sitten yötävasten 2dl Floridralia jotka pysyikin mahassa.
Aamulla noustiin 7.00 ja ekat päiväunet nukuttiin 11.30-14.00 jotka jäivätkin päivän ainoiksi uniksi :eek: vieläkin poika tossa jaksaa leikkiä vaikka äsken syötiin iltapuuro. Kohta laitettava nukkumaan ettei kipeenä itseään turhaa rasita.



 
Huomenta!

Kiva, että sannis teki uuden pinon. Yritän keretä kirjoittamaan vähän ahkerammin, on ollut töissä sen verran sutinaa, etten ole päivällä kerennyt kirjoitella ja illalla en jaksa avata konetta kotona. Nyt tällä viikolla alkaa vielä ne työreissut, joten sit taas on aikaa vielä vähemmän, kun joka viikko ennen joulua saa olla menossa.. :|

Hyvä, että Kimalluksen ja perheen reissu oli mennyt hienosti! Oli varmaan ihan kivaa vaihtelua käydä reissussa!

Voi harmi, et Kuupaksen pikkuinen on kipeänä! Toivottavasti poika paranee pian! Meillä ei vieläkään ole ollut edes flunssaa tai mitään muutakaan kipuilua pojalla. Toivottavasti ei nyt ihan hetkeen vielä tulisikaan mitään sairastumisia.

Mies soittaa tänään pojan hoitopaikasta, joten saadaan tietää sitten, mihin tuö meidän pieni kullannuppu lähtee hoitoon. Pääsee jo hyvissä ajoin tutustumaan hoitopaikkaan ym. Jotenkin tuntuu kyllä aikamoiselta, että enää 1,5 kk ja sit jätkä lähtee hoitoon.

Meillä on muuten nyt muutamassa päivässä ollut oikein hurjaa kehitystä. Pari viikkoa sitten, kun VIHDOIN oppi kunnolla nousemaan itse seisomaan, niin alkoi samantien ottamaan myös askelia tukea vasten. Joten toivoa ehkä olis, et poika osais kävellä jo ennen hoitoon menoa. Nyt poika on myös alkanut harjoitella jo ilman tukea seisomista ja ihan hyvin se jo välillä sujuukin. Nyt vaan tuo seisomaan nouseminen on aiheuttanut sen, et poika väsyy TOSI helposti ja illat on aikamoisia, kun nukkumaan (yöunille) pitäs päästä jo klo 17.. Huoh. :/ Vaikka turhaanhan mä valitan, kun tuo ei mitään muuta tekisikään kuin nukkuisi, mutta silti..

Ootteko muuten alkaneet jo siirtyä kotiruokaan? Meillä on hiljalleen alettu siirtyä ihan tavisruokaan ja hyvin maittaa. Vaikka ainahan tolle on kaikki pöperöt maistuneet hyvin, joten ei ole tarvinnut syömisten kanssa taistella. Pääsee vähän helpommalla, kun koko porukka syö samaa ruokaa, eikä tarvii kaupasta kantaa niitä purnukoita kassikaupalla.

Mutta palaanpa taas sorvin ääreen..

Hauskaa viikkoa kaikille! =)
 
Huomenta!

Kuupas: Luultavasti jätän äippäpakkauksen ottamatta, vaikkakin siitä saatava raha ei vastaakaan todellista arvoa. En vaan usko, että sille kamalle on ihan hirveästi käyttöä. Aattelin et poitsulle ostaisin numeroa isomman peiton (minkäköhän kokoisia lienee?) ja tulokas peris sitten tuon pienemmän peiton. Pakkauksen vaatteista tuli käytettyä vain muutamaan ja jos uusi tulokas on myös poika ( :whistle: ), niin eipä uuden pakkauksen vaatteetkaan oikein iske... Ehkäpä käytän sen pakkauksen rahan niihin tupliin tai jotain.

Raisu: onnittelut edistysaskeleista. Meillä on noustu seisomaan ehkä kk:n päivät ja ihan silloin tällöin poitsu ottaa tukea vasten askeleita. Muutaman kerran on pari sekuntia jököttänyt ilman tukea.

Kai sitä kotiruokaa pitäisi alkaa maistelemaan, mut pitäis ekaks alkaa tekemään sitä. :whistle: Pikkasen olen laiska. Ja sit jos teen, niin on enempi muuta kuin perinteistä kotiruokaa...täytynee vissiin muuttaa vähän omaakin ruokavaliota.

Sateista tiistaista kaikille. Me lähdetään vauvakyläilemään, kunhan poistu herää (ja sen pitäisi ekaksi nukahtaa...toistaiseksi juttelee pinniksessään).
 
on nyt päiväkodissa. Vietiin se äsken ja sinne se jäi leikkimään muiden lasten kanssa. Jännittää kyllä hiukan kuinka ne pärjää siellä. Itse lähden kohta töihin ja pääsen 19.00 töistä. :) Tänään nimittäin on uuden paikan avajaiset.

Mulla myös ollut kiireitä töissä niin en ole edes päässyt kirjoittelemaan. Mutta nyt rupean lähtemään töihin..
 
raisu viel ei olla siirrytty samoihin sapuskoihin, mutta kovasti oon sitä miettiny ku helpottais elämää huomattavasti :D Ootko maustanu ruuat ihan tavallisesti vai jätätkö pojan annoksesta suolan pois?
Minkäs laisilla ruuilla aloititte ja annoitko mennä vaan vai maistelitteko eka?

Me syyään kyllä aika mausteista ruokaa joten pitäs hetkeks varmaan totutella tekee jotain normipöperöitä pojan vuoks..

kimallus me mietittiin alkuun samaa että otettais rahana ja ostettais tuplat, mut mä oon tämmönen hamstraaja et pakkohan se pakkus oli saada :ashamed:
Miten ootte suunitelleet nukkumispuolen? hommaatteko toisen pinniksen?
Meinattiin ite että alkuun vauva nukkuu vaunukopassa ja jos käy ahtaaksi eikä isoveikka ole viel oppinu lastensänkyyn niin sitten varmaan matkapinnis tms.. edullisempi vaihtoehto.

sannis tuuhan sitte kertomaan miten Joonaksen eka hoitopäivä sujui!

Meillä taitaa poika alkaa nukkumaan vaan yhet päikkärit :eek: samallatavalla jättäny nyt parina päivänä ekat unet veks ku aikanaan lopetti ite nukkumasta kolmet päikyt.
Aamusta herää 6-7 aikaa ja ei suostu päiväunille ennen klo.12-13 ja nukkuu n.2-3h ja 20.00 menee yöunille.
 
Moikka.
Mahtaakohan kukaan edes muistaa meitä enää. Viimeks kirjouitin tuonne joulukuiset tammikuussa ketjuun meidän Aarnin syntymästä. Hiukan on päässy unohtumaan tämä palsta :ashamed: Ja tuo ketju johon kirjoitin, oli vielä ilmeisesti jotenkin sellanen ettei sitä päässy lukemaan sitä viimistä sivua... Eli varmaan ketään ei ole edes nähny mun ilmoitusta :p No, mutta siis. Meille syntyi jo 27.11.07 poika 4110g ja 55 cm kiireellisellä sektiolla 5 käynnistelypäivän jälkeen. Nyt tämä tulokas on kohta jo vuoden ikäinen ja uus vauva olis kovasti toiveissa :LOL:
Poitsulla on allergiaa jonkun verran ja nyt sopivia ruoka-aineita on ruokavaliossa 18 kpl.
Imetän edelleen ja tarkotus on jatkaakin vielä seuraava vuosi, ihan miten poika nyt sit tahtookin. Pienimuotoinen unikoulu tos pidettiin et saatiin yösyönnit koko yön killumisista vähennettyä yhteen.
Hampaita on putkahtanu 9, konttailee kovasti mut ei kävele viel ees tuen kans, puita pitkin kyl.
Syö samaa ruokaa kuin me muut siltä osin kuin voi ja ilman suolaa kyl vielä ja ilman mausteitakin kun ei niitä nyt heti ekana ole tullu mieleen kokeilla täs allergiakokeilujen keskellä.
Jos täs nyt sit viimeset vauvahetket seurailis mitäs näille meidän naperoille kuuluukaan =) Vaikka en kai mä kauheen hyvin juttuihin mukaan pääse näin pitkän tauon jälkeen :ashamed:
 
Jee, vähänkö oon hyvä äiti! Tein tänään soppaa ja pikkukattilassa keitin poitsulle oman sopan ilman suolaa. :xmas: Siis oikeesti, kun meillä on menty ihan täysin purkkiruoilla ja nyt tunnen itseni ihan sankariäidiksi. :LOL: Vielä en oo kyllä kokeillut suostuuko poika sitä syömään...

Meillä on tuo nukkuminen etenkin päivällä jokseenkin sekavaa. Eilen poitsu nukkui kolmet puolen tunnin päikkärit ja just parhaillaan vetää tän päivän kolmansia! Mä kun luulin et trendi pitäis olla toiseen suuntaan...Tiiä nyt mikä vaihe sillä on päällä.

Ja muutenkin...sillä on kyllä joku uhma, oikeesti. Kun heräs tokilta päikkäreiltä sai kauheen raivarin. Huusi ja veivas selkää kaarelle ja ei millään meinannut lopettaa. Ekaksi ajattelin et onkohan sillä joku kipu tms. mut kun annoin riisikakun käteen huuto loppui siihen paikkaan ja jutteli iloisesti....kunnes riisikakku oli syöty... Siitä on kyllä kehkeytynyt niiin itsepäinen raivoava jääräpää. Onhan muidenkin mussukat? :D

kuupas Alustava suunnitelma on se, et me hommataan toinen pinnis. Poitsulla on sellainen Ikean halpispinnis (45euroo tai jotain), niin ostetaan toinen samanlainen. Kai. Sit pidetään pikkuista siinä joko Kelan laatikossa aluksi, tai sitten ilman. Poitsulle meillä oli kavreilta lainassa sellainen suloinen olkikehto, mutta jouduttiin se palauttamaan kun kavereilla tuli sille käyttöä. ;) En tiedä missä iässä yleensä lapsukaiset siirtyy pinniksestä lastensänkyyn?

Sannis Tulepa sitten kertomaan Joonaksen päiväkoti-kuulumiset! Toivottavasti mennyt ongelmitta!

Siilip Tervetuloa kirjoittelemaan!
 
Kiitos tervetulotoivotuksista :)

Porsse mikäs se kerho sit on?

kimallus Meil on vauva nukkunu ain ekat puol vuotta kainalos ja sit siirtyny pinnikseen josta on toinen laita poistettu. Esikoinen siirty 1.5 vuotiaana pinniksestä jatkettavaan joka oli sit meidän sängyssä kiinni. Aarni nukkuu nyt pinniksessä johon unikoulun yhteydessä laitoin toisenki laidan paikalleen ja se onkin auttanu siihen yölevottomuuteen. on ikäänku pesässä :D Oli alkanu nukkumaan mun vieressäni tsi levottomasti, eli hällä oli perhepetiaika ohi siin vaiheessa.

Aarni maistoi äsken ruualla ananasta ekan kerran. Saas nähä tuleeko oirehia. Ei ainakaan välittömiä tullu :)
 
Meni todella hyvin. Kun lähdettiin päiväkodin ovesta,joonas jäi hoitotätin syliin ja ei edes itkenyt kun näki meidän lähtevän. Ja kun mikko haki joonaksen pois oli hoitotäti sanonut päivän menneen hyvin. Joonas oli syönyt ja nukkunut kunnolla ja leikkinyt uusien kavereiden kanssa. En olisi uskonut että päivä menisi niin hyvin :) Kyllä on hyvä olo!! Ja joonas ei kuulemma ollut edes itkenyt yhtään.

Nyt olen itse niin väsy että meen nukkumaan. :|
 
siilip tervetuloa pieneen joukkoon! Hämärästi taidan muistaa sut odotus-puolelta, sillon ite taustailin ja parikertaa taisin kirjottaa :)

kimallus täytyy myöntää että välillä tuo omakin mussukka venyttää äidin pinnaa, eli totuushan on se ettei nää mukulat aina mitään enkeleitä oo :D
En tiiä millon voi siirtää isojen sänkyyn, mut varmaan about 1,5v iässä kuten siilip jo edellä mainitsi.
Pitäs varmaan käyä selaamassa ikean sivuja ja pistää harkintaan, kun en oo noin edullisesta pinniksestä kuullutkaan!

sannis hienoa et joonaksella oli menny hyvin! Toivotaan ettei jatkossakaan tuu ongelmia :)

Mä reippailin eilen kans ja tein pojalle bataatti-jauheliha ruokaa :D pari lusikallista meni ja sitten vaihteeks totaali kieltäytyminen, tais olla hyvää :)
Tänään meinasin tehä keittoa ja huomenna risottoa koko perheelle joten pikkuhiljaa aletaan totuttelemaan koti-ruokaan, ens kuussahan nää meijän höppänät on jo isoja ja saa syödä vaikka mitä :)
Nokkamukia ollan harjoteltu.. ei osaa ite pitää kiinni ja viskoo vaan pitkin seiniä jos annan yrittää, mutta jonkin verran on oppinut muuten siitä juomaan, jee!

Antakaas vinkkejä levottomiin öihin!
Eli meillä poika herää lähes poikkeuksetta 2krt yössä, 01.00 ja 05.00, ei saa maitoa, mutta nousee ylös huutamaan.. toisinaan rauhtottuu kun laittaa tutin, mut aamuyöstä varsinkin on tosi vaikee saada nukahtamaan. Eli joutuu silittää, välillä nostaa syliin jne..

Ite olisin valmis "huudattamaan" ja sitä kautta totuttaa poika siihen että nukahtaa yöllä ite jos herää, mut yleisestihän tää taitaa olla "ei suositeltu" tapa :/ Kaikenmaailman tassutukset ei oo missään vaiheessa tehonneet, vika taitaa olla mun kärsimättömyys ja en oo tainnu hiffata et kuinka sen pitäs varsinaisesti tapahtua..

 
kuupas kiitos toivotuksista :)
Mul ei kylmitään vinkkiä noihin ole antaa. Meillä meinaan tota tapahtuu useemminki ku 2 kertaa. kerran saa tissiä. Mut on nää yöt nyt perempia verrattuna siihen mitä oli pari viikkoa sitten ennen tota unikoulutusta ku sillon kitis ja vinku ja killu tissis koko pahuksen yön puolesta yöstä aamuun :|
 
upa
kuupas: Meidän unikoulussa tehtiin näin: Kun tyttö rupesi huutamaan painoin kädellä selkään enkä sanonut mitään. Jos nousi istumaan laitoin takaisin selälleen. Eka yönä huusi parisen tuntia. Tuntui kyllä pahalta mutta en antanut periksi kun olin päättänyt tehdä niin. Aamuyöllä juuri noin viiden aikoihin annoin maitoa. Eli pikkuhiljaa vähensin yösyöttöjä. Seuraava yö meni paremmin ja sitten taas paremmin. Oletko varma, ettei sillä ole oikeasti nälkä viideltä? Ei tarvitse kasvaa isoksi yhdessä yössä. Onnea kokeiluihin.
 
Vihdoinkin kerkeän kirjoittamaan edes muutaman rivin, kun sain poitsun jo yöunille.

Meillä on ollut aikamoinen päivä tänään. Nyt on neljä hammasta puhjennut parissa päivässä ja tänään on ollut meno sen mukaista. Siis nyt on kaikki kulmurit tullut, ylös sekä alas, ja ikenet ihan järkyn näköiset. Yö nukuttiin hyvin, niin kuin aina, mutta päiväunet.. Kaksi kertaa 45 min. ja molemmilta herättiin niin sydäntä särkevään huutoon, bueno.. :x Ilta oli todella takkuinen, kun jätkä olis käynyt yöunille jo varmaan klo 16.. Jotenkin sain sinniteltyä sen klo 17.30 asti ja simahti heti! Kitinän määrä on tänään ollut kyllä ihan huipussaan.. Näin vaikeaa päivää ei ole aikoihin ollutkaan ja oikein sääliksi kävi, kun oli niin tuskainen ilme tolla jätkällä. Nyt suussa sit komeilee jo 14 hammasta..

Hienoa, että Joonaksen eka hoitopäivä oli mennyt niin hyvin! Antaa uskoa siihen, että ehkä se meilläkin alkaa sujumaan, kun kohta tuo hoitoon vieminen edessä on.

Kuupas: Mä melkein suosisin kans sitä "huudatusunikoulua", varsinkin kun ei ole mikään vauva enää enää varsinaisesti kyseessä. Saa varmasti paremmat tulokset kuin tassuttelulla ja tod.näk. myös nopeammin. Mutta tsemppiä joka tapauksessa, päädyitpä sitten mihin ratkaisuun tahansa! :hug:

Mä oon antanut tolle meidän jäpikälle ihan samaa ruokaa kuin mitä itsekin syödään. Suolaa en oo ihan hirveesti käyttänyt, mut maustanut kyllä ihan normaalisti. Kaikki tulisimmat on kyllä jättänyt pois. Ja hyvin maistuu edelleen, vaikka tuo pojan suu on aika kipiä ollut.

Mutta taidan lähteä nyt laittamaan glögiä ja viettämään aikaa ihan miehenkin kanssa, kun on tässä näitä kiireitä ollut..

Hauskat illan jatkot kaikille! =)
 
upa
Mekin siirrytään pikkuhiljaa samoihin sapuskoihin. Tänään sai kalkkunaa ja perunaa(leivinuunissa haudutettu mureaksi). Suolaa ja pippuria olen käyttänyt koko ajan kaikissa lihoissa. Myös riisiä ja kalaa on syöty. Pääosin kuitenkin vielä soseilla mennään mutta pikkuhiljaa harjotellaan.
 
Koko viikonloppuna en kerenny koneelle, kiitos kuitenkin kaikista vinkeistä!!

Taisin taas vaan olla liian kärsimätön pojan nukkumisista :ashamed: viime yön poika nukkui 20.30-07.00 heräämättä kertaakaan!!
Viikonloppun tosin pe-la yönä heräs 7krt ja la-su 5krt.. syykin näihin rikkonaisiin uniin löytyi, eli hammasta pukkas ja eilen tuli toinen ylähammas läpi ja heti nukuttiin sen jälkeen koko yö mainiosti :)
Kiva vaan jos jokainen hammas tuottaa näin tuskaa, ei ihme ettei taas viikkoon tahonut mikään ruoka maistua :(
Toivottavasti ei hetkeen tuu hampaita jotta sais nauttia pitkistä yöunista :D

Upa: en usko ettäon nälkäinen viiden aikaan, sillä jaksaa aamullakin kiltisti odottaa että puuro on valmista ja syö illalla ison lautasen puuroa + 2dl maitoa eli hampaistahan tämäkin taisi johtua :)

Raisu: voin vaan kuvitella teidän hammas-kiukkuja jos meillä jo yksi hammas tuottaa ongelmia niin mitä on kun neljä puhkeaa lähes kertaheitolla!
Meillä taistellaan niin kovasti tassuttelua vastaan etten oo alunperinkään sitä viitsinyt harjoittaa, mutta kerran ollaan "huudatettu" hyvin tuloksin, eli 2yötä meni ja poika oppi nukahtamaan itse vaikka heräsi yöllä.. tosin se kaatui sitten siihen että pojalle tuli kunnon flunssa ja piti öisin hoitaa jne.. mutta tästä on aikaa muutama kuukausi.
Eli en kans ite pidä "huudatusta" niin pahana vaihtoehtona..

kuupas
 
Niinpä niin. Eipä tuolle meidän pikku-ukolle mun suurella työllä ;) tekemä keitto kelvannut. Hirveellä huudolla sai pari lusikkaa menemään. Laitoin sitten loput pakkaseen parempia aikoja odottelemaan... En kyllä pysty ymmärtämään, mikä siinä VOI olla niin pahaa valmispurkkeihin verrattuna!!? Tänään kyllä kelpas lihaperunasose-mössö.

Me käytiin tänään ottamassa poitsulle influenssa-rokote. Olettekos muut ottaneet? Mä en jotenkin edes ollut tietoinen siitä, onneks yksi kaveri vinkkas ja otin yhteyttä neuvolaan. Meillä kyllä poika ei ole vielä hoitoon menossa, mutta kaipa se influenssa piilee milloin missäkin. Kauheesti toi poika on nuhaillut yms. enkä haluaisi yhtään enempää sairastelua.

Kuupas Kiva kuulla että teillä menee yöt paremmin. Toista ei voi sanoa täällä.

Nyt on mennyt ihan hulvattomaksi tuo nukkuminen. Pinnis siirreettiin pari viikkoa sitten takaisin meidän huoneeseen kun nuhan vuoksi nukkuminen oli niin levotonta. Nyt poitsu herää öisin miljardi kertaa ja sitä pitää tutittaa, kunnes tulee se hetki yöstä kun ei kelpaa muu kuin meidän sänky. :/ Mies on passitettu evakkoon muutamaksi yöksi toiseen huoneeseen ja pojan kanssa ollaan vallattu parisänky. Nyt tartteis tehdä ryhtiliike ja saada toi pikku-ukon uni taas yhtä hyväksi kuin se on viim. 9 kk ollut... Kai pitäis harrastaa tuota "huudattamista"...mutta yöllä haluaa päästä vain mahdollisimman helpolla, vaikka illalla oltais päätetty vaikka mitä. |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja kimallus:
Nyt on mennyt ihan hulvattomaksi tuo nukkuminen. Pinnis siirreettiin pari viikkoa sitten takaisin meidän huoneeseen kun nuhan vuoksi nukkuminen oli niin levotonta. Nyt poitsu herää öisin miljardi kertaa ja sitä pitää tutittaa, kunnes tulee se hetki yöstä kun ei kelpaa muu kuin meidän sänky. :/ Mies on passitettu evakkoon muutamaksi yöksi toiseen huoneeseen ja pojan kanssa ollaan vallattu parisänky. Nyt tartteis tehdä ryhtiliike ja saada toi pikku-ukon uni taas yhtä hyväksi kuin se on viim. 9 kk ollut... Kai pitäis harrastaa tuota "huudattamista"...mutta yöllä haluaa päästä vain mahdollisimman helpolla, vaikka illalla oltais päätetty vaikka mitä. |O

Heh. Tais poika aavistaa et mamma kirjoittelee palstalle sen nukkumisesta ja huudattamisesta mainitsi...Kaksi viime yötä on mennyt ihan loistavasti! Selvitty parilla tutituksella eikä poitsu ole todellakaan vaatinut päästä meidän sänkyyn! :D Ihanaa, aivan ihanaa! Toivottavasti sama meno jatkuu. Ens yöksi ajattelin kokeilla, et josko nukkuisi taas omassa huoneessaan.
 
Hienoa, että teillä on Kimallus mennyt pari yötä paremmin! Josko poika ottaisi sen taas tavaksi! :D Ja kokeile vaan, jos kelpuuttaisi taas oman huoneen!

Me mennään huomenna tutustumaan hoitopaikkaan. Se on yksityinen perhepäivähoitaja ja ainoa, joka meidän seudulla vapautuu. Vuoden alustahan tuo jäpikkä sitten aloittaa hoitouransa, hurjaa!

Me ei olla otettu influenssarokotetta, eikä varmaan kyllä otetakaan. Oon pääni puhki miettinyt sitä ja toki sekä puolesta että vastaan on monia hyviä pointteja, mutta jätetään nyt sit ehkä väliin. EHKÄ. Jos en siis mieltäni taas muuta. ;)

Huomenna vapaapäivä ja sit taas työreissuun Helsinkiin. Sit v-lopuksi kotiin ja taas ma-aamuna klo 4 lähtö Helsinkiin, voi jeesus. Ja vasta ke-iltana kotiin, joten pitkät pätkät tiedossa ja tuo edes takaisin ajelu ei oikein inspaa..
 
Lunta, ihanaa!!!

Kimallus: hyvä että myös teillä yöt alkaneet sujumaan :)

Influenssarokote: ei otettu, jos poika olisi hoitoon menossa tms.. niin sitten varmaan, mutta kun suurimmaksiosaksi kotosalla ollaan niin eipä suurta vaaraa tartuntoihin ole.

Sannis: miten on töissä mennyt? Onko Joonas jäänyt yhtä mielellään edelleenkin hoitoon?

Tänään käytiin ihmettelemässä lunta, keinuttiin keinussa ja tehtiin lumipalloja :heart: Huomasin vaan ettei mulla oo kunnon ulkoiluvaatteita ja tää mahakin alkaa olla niin tiellä ettei kaapista kaivetut toppahousut menneet päälle :(
Huomenna olis tarkotus lähteä shoppailemaan joten ostoslistalle tulee: ulkoilupuku itelle, pojalle talvikengät ja kunnon rukkaset missä peukaloille paikat :)
Rattaissa menee ä-pakkauksen toppatöppöset, mutta vähän taitavat jäädä viileiksi lumessa tallatessa..
kuinka teillä varataan kengät jalassa? meillä ei poika varaa yhtään jaloillaan jos on kengät.. varmaan ihan harjoituksen puutetta.

Tajusin tänään että 3kk päästä pitäis olla taas synnyttämässä, miten tää aika menee näin nopeesti :eek:
Tässä välissä on kuitenkin pojan 1v synttärit, joulu ja uusvuos, sitten ei ookkaan kun 1,5kk uuteen vauvaan! Saas nähä keretäänkö muuttaakin ennen sitä, vai jääkö kevääseen.

 
upa
Ostin tytölle kuoma baby talvikengät. Niissä ollaan oltu sekä ulkona että rattaissa. Kävelee niillä ihan hyvin taluttaessa. Aloitin kenkien kanssa kävelyharjoittelut jo ajat sitten sisällä .Se kyllä vie aikaa, että tajuaa kengilläkin voi kävellä(ainakin meillä). Meillä ei oteta influenssarokotusta.
Meillä lunta jo 5cm, joten pulkankyytiäkin on kokeiltu. Vielä aika ihmeellistä tuo lumi.
 
Heippa pitkästäaikaa!

Sannis: kiva kun teillä on lähteny päivähoito hyvin käyntiin!

Meillä on kanssa alisa alottanu päiväkodissa nyt kun se syksynen paikka oli huono ja alisa oli sit kotona tähän asti. On kanssa ollu tosi reippaana,ei ole itkeny. Tänään ei ollu syöny oikeen mitään eikä myöskään nukkunu. Naama sillä punottaa et en tie onko vaan kuiva ja kylmästä ärtyny iho,vaiko allergiaa päikyn uusille ruuille. Maha on myös sekasin ollu uusien ruokien takia. Maitohappobakteereja kehiin vaan! :) Väsyny tyttö on myös sit koko iltapäivän ja illan. On se rankkaa näin pienille toi hoito.

Kengillä kävelyä mekin ollaan harjoteltu,vähän on vetelää vielä. :) Ilma kenkiä mennäänkin jo lujaa!

Infulenssarokotetta ei kai oteta.

Niin ja mä sain tänään elämäni ensimmäisen virtsarakontulehduksen! ei kiva. :/ Tulee oikeen verta pissan seassa, sain antibiootin.

Nyt katteleen töllöä! Hyviä jatkoja kaikille!
 
Nyt olen ollut 2 päivää vapaalla ihanaa..Joonas on ollut mun kanssa kotona. Joonaksella menee tarhassa edelleen hyvin. Syö ruokansa ja nukkuu muiden kanssa n. 2 tunnin päikkärit. Eikä joonas ol kertaakaan itkenyt tarhassa tai silloin kun ollaan viety joonas sinne.

Me ollaan ostamassa omaa taloa. Tänään mikko vie loput paperit pankkiin ja toivottavasti saadaan jo tänään tietää että saadaanko se laina. Talo on jo valmiiksi katsottu ja eilen tehtiin talosta tarjous, no meillä oli maksimi jonka oltiin valmiit maksamaan 158.000 no nämä ihmiset jotka myyvät taloa niin tarjosivat 156.500 eli saadaan se meidän budjettiin mahtumaan :D Olen ihan innoissani!!!

Täällä pakkasta ja lunt..on niin ihanan valoisaa! Noista kengistä..Me ostettiin joonakselle gore-texin talvikengät ja hyvin ne pysyy jaloissa. Meillä on myös opetettu joonas tallustelemaan kengillä jo aikoja sitten, ja sen takia se sujuu meillä. :)
 
sannis: kiva kuulla että joonaksen päivät hoidossa menee hyvin! Ja onnea talo kauppoihin!!

suzyco: pikaista paranemista!

käytiin tänään shoppailemassa pitkästä aikaa ja kivaa oli :D
Ostettiin sitten kunnon talvikengät, rukkaset sekä toppapipo ja kyllähän poika osasikin varata jaloilleen :D Muistan vaan viimeks ku koitettiin niin jalat oli heti makaroonia, mutta nyt otti jo askeleitakin, tosin haparoiden, tais vieläkin olla kummissaan että mitkäs möhkäleet ne jalkoihin laitettiin :D
Taas tuli takapakkia nukkumisten kanssa, mutta itekin jaksaa jo paremmin kun sai muutaman yön nukkua putkeen illasta aamuun.


 

Yhteistyössä