**JOULUKUISET 2007 joulukuussa**

Hei vaan kaikille!

En ole kerennyt aikoihin kirjoittamaan, enkä lukemaan teidän juttuja, kun on ollut töissä niin paljon menoja.

Nyt oon tän viikon ollut "kesälomalla" (tosin kesäiset kelithän tuolla taas alkaa olla, kun nurmikkokin vihertää :D ), mutta on silti ollut menoja niin kauheasti, että ei ole juurikaan kerennyt koneella istumaan. Ensi viikolla taas paluu töihin ja heti samantien keikkaa helsinkiin.. Hohhoijaa.

Meidän poitsullakin on ensi viikolla 1 v. synttärit, apua! Iso jätkähän tuo on, ymmärtää jo niin paljon asioita ja oppii joka päivä jotakin uutta. Ihana mies! :heart:

Nyt meille taas uusia hampuja pukkaa, joten pojan suu on taas hellänä, huomaa jo tosta leuan asennosta. Pari viikkoa sitten tuli 4 hammasta ja nyt näyttäisi taas tulevan ainakin yksi. Onneksi on jo ihan puhkeamaisillaan. Ei vaan jaksais noita hampaita enää, kun varsinkin nämä kulmurit ja poskihampaat, joita nyt on tullut, tekevät tosi kipeää, kun niissä on neljä kulmaa, jotka sieltä jyrää tiensä ulos! Mutta onneksi nyt jo 15. hammas tulossa, joten ei ole montaa enää jäljellä.

Yöt on onneksi edelleen nukuttu hyvin, vaikka koko ajan noita hampaita tulee. Jätkä käy edelleen unille klo 17.30-18 ja heräilee sitten 06.30-7. Nyt vaan piteni noiden viimeisten hampaiden jälkeen päiväunet aika huimasti eli poika on nukkunut aamupäivisin n. 3 tuntia ja iltapäivällä reilun tunnin. Mut nyt siis taas tänä aamuna varmaan noiden hammaskipujen vuoksi palattiin "normaaliin" ja nukuttiin vaan 1,5 tuntia ja huutoonhan sitä herättiin. Niin kuin äsken toisiltakin unilta. Meillä ei vieläkään ole siirrytty yksiin uniin, vaikka niin jo luulin varmaan yli kuukausi sitten.

Meidän hidastelija-jäpikkäkin on hienosti alkanut kävelemään tukia vasten ja menee jo pitkiäkin pätkiä. Ilman tukea ei tosin ole vielä toivoakaan, mutta hyvä, että edes näin. Kova poika on kiipeilemään ja sellainen hymysuu ilman noita hammaskipuja, oikea ihanuus! Taputtamaankin oppi reilu viikko sitten ja hytkyminen musiikin tahdissa on ihan ykkösjuttu!

Päivähoitopaikkaankin käytiin tutustumassa viikko sitten ja ihan ok paikalta vaikutti. Saa nyt sitten nähdä, miten siellä lähtee kuukauden päästä sujumaan. Onneksi tuo on niin reipas poika, eikä juurikaan vierasta, joten toivon, että ihan hyvin lähtee hoitohommat käyntiin.

Mutta nyt meidän täytyy lähteä syömään ja mummun luo visiitille. Oikein hauskaa itsenäisyyspäivää ja viikonloppua kaikille! =)
 
Joulukuuta! :)

Kellä tekee "pahaa" vauvan tulevat syntskät (osalla lienee jo ollutkin)? :wave: Mä olen jo valmiiks ihan tippa linssissä, että meiän vauvasta tulee taapero! Vuosi on mennyt kyllä aivan liian nopeasti!

Meiän poika näillä näkymin täyttää 1-v. vain kaksihampaisena. :D Ei ole kyllä mitään tietoa lisähamapaista. Tuli vaan mieleen tuosta raisun vaavin hammasrymistyksestä...

Meilläkin kävellään sujuvasti tukea vasten, ja pari kertaa seisoskellut kymmenen sekkaa ilman tukea. Mutta kai tuosta vielä kestää, että ilman tukea lähtee kiitämään?!

Me meinataan hakea poitsulle ensi vuodeksi osa-aikaista ph-paikkaa, vaikka mä olenkin kotona pikkukakkosen kanssa. Mä olen sitä mieltä, että kyllä tuo silloin 1v9kk kaipaa jo muutakin seuraa kun äitinsä. Jokainen saa olla mitä mieltä haluaa. Ollaan joka tapauksessa menossa tulevana maanantaina piipahtamaan tossa toivomassamme päiväkodissa ja jätetään hakemus sinne jo syksyä varten.

Viikonloppua ja Itsenäisyyspäivää kaikille!
 
raisu onpas teillä jo hampaita :eek: Teiltä onkin sitten hammaskiukut pian jo taakse jäänyttä elämää! Meillä pureskellaan vasta neljällä, joten kaikki kiukut edessäpäin :/

kimallus meillä poika alkoi seisoa tuetta n.10kk iässä ja nyt kävelee tuetta jo parin metrin matkoja! Joten pian varmasti teilläkin päästään kävelyn makuun :)
Synttäreitä on suuniteltu ja vielä ei onneks oo tullu haikeita fiiliksiä, varmaan sitten helmikuussa tulee kovempi "kriisi" kun tajuaa että perheen tähänastisesta pienestä silmäterästä tuleekin iso veikka ja joutuu osittain luopumaan saadusta täydestä huomiosta :(
Miten masussa oleva vauva voi ja raskaus ylipäätänsä, onko mennyt jo paremmin?
Ite tajusin just että jäljellä olevat 11viikkoa ei millään riitä kaikkeen mitä pitäis tehä.. loputon lista tuntuu olevan.


Poika on nukkunut koko viikon kuin pieni unelma :) viikon aikaisin herätys on ollut 7.30, ilman yö heräilyjä joten tämä mamma on saanut ottaa takaisin vuodenaikana kerääntyneitä unevelkoja! Olo on kuin uudella ihmisellä, ja toivon kovasti ettei lähiaikoina puhkea hampaita, jotta unet ei häiriintyisi.
1v soseisiin siirryttiin, taisinkin jo aikaisemmin mainita, mutta hyvin on maistunut.. pikkuhiljaa varmaan tavanmaitoa aletaan sekoittaa korvikkeeseen.

 
Kuupas Mulla on jo valmiiksi niin huono omatunto, että poitsusta tulee ISOveli. Tuollaisesta pienestä avuttomasta...Mä olen vakaasti päättänyt, etten syyllisty lauseeseen "sä olet jo niin iso" - koska poika ei oikeasti ole vielä iso! Mutta, kävelemään saisi kyllä opetella ennen helmikuuta. :LOL: Noh, tapahtuu sillä vauhdilla kun tapahtuu!

Niin, ja paremmin on raskaus nyt mennyt. Ehkäpä toi päivittäinen polskinta masussa auttaa hermojen hallintaan. Ja nythän neuvolakäynnitkin tihenee kahden viikon välein. Hui, jo siinä vaiheessa mennään! Mutta siis hyvä mieli ollut nyt melkeinpä kuukauden. :)

Ruoista Mä ajattelin ostaa noita 12kk ruokia viikonloppuna. Ja yhä enemmän tarjoan itse tekemiä pöperöitä. Tällä viikolla poitsu on suostunut syömään mun tekemää spagettia ja tonnikalapastaa! Jei, minä sankariäiti! :D Hitaammin ne edelleen uppoaa kuin purkkiruoat, mutta kai se siitä pikku hiljaa.

Mä olen 50/50 suhteella sekoitellut korviketta ja lehmänmaitoa nyt vajaan kuukauden. Kunhan nuo jo ostetut korvikkeet loppuu kaapista, niin siirrytään sit pelkkään maitoon. Hyvin näyttää poitsulle uppoavan, eikä mitään vaivoja ole ilmaantunut.
 
Heips!

Täälä on sairasteltu on ollut kunnon flunssa ja oli kuumettakin 5 vrk siinä alko jo pää hajota multa kun ei saanut nukkua moneen yöhön kuunnolla. Meillä on ollut kyllä nyt rankempaa kun ihan pikku vauva aikana silloin poitsu nukku paremmin nyt on ollut tosiaan noi sairastelut ja sitten poitsu oppi nousemaan niin sängyssä on ollut yhtä hulinaa.
Viime yö li kyllä pitkästä aikaan normaali poitsu heräs pari kertaa ja laitoin tuntin suuhun ja halleluujaa poitsu jatko heti unia oli heti itselläkin virkeä olo aamulla.

Kimallus täälä on kans vain kaksi hammasta alhaalla edessä eli kaikki kiukut on kai vielä tulossa voi apua :eek: Luulin jo , että hampaita olis ollut tulossa lisää kun poitsu söi niin hunosti ja kaivoi kaikki palat suusta pois, mutta kai se vaan johtu tosta flunssasta.

Juu eli täälä on opittu nousemaan tukea vasten ja sitä sitten tehdäänkin koko ajan ja varovasti sitten kävellään tukea vasten noilla makarooni jaloilla. Iskä on opettanut maiskuttamaan suuta ja sitä kans tehdä useasti.... Tänään söin pitsaa ja poitsu tuli siihen vireen suuta maiskuttamaan niin , että kuola vaan valu no annoin pitsan reunaa ja pöhkö poika soi onnellisena sitä kuivaa reunaa oon mäkin äiti kun itse maiskuttelen hyvää pitsaa ja sit poitsulle syötän kuivaa reunaa :D
Potalla täälä ei oikein enää malteta isutua kun ihan pikku hetki , kun siitäkin pitää nousta ylös koko ajan no pitää toivo, et tää on lyhyt vaihe.

Tänään käytiin asukaspoistossa ja askarreltiin pikku tonttuja =) On se niin ihana päästä aina välillä ihmistenilmoille eikä olla poitsun kanssa kahdestaan nyt varsinkin kun ollaan sairasteltu niin tuntuu , et pää hajoaa kotona oloon.
Vauvauinnissa meidän poik aon aivan kauhea vesipeto poistsu hyppää laudalta (istuessa) veteen niin , että molskin vaan kuuluu. Muutenkin uidessa pitäis koko ajn sukellella j apoika vaan hihkuu kun niin rakastaa vettä, että meillä on ainakin tämä harrastus osunut nappiin koko perhe tykkää tästä.

Juu mut nyt pitää mennä vielä hetkeksi tv.tä töllöttämään...

ps. Noista synttäreistä meillähän poika syntyi 24.12 niin pidetään synttärit jo 20.12, ettei poitsu jää ilman synttäreitä tai no taitaa olla ennemmin äiti :LOL:
 
Nyt se sit selvis... Tuli kaks SELKEETÄ viivaa! :eek: :D Saas nähdä kuin käy...vähän on sellanen tunne että ei tuolla masussa mitään eloa ole...tuntuu vaan siltä.Samalta tuntu sillon tuulimunan kohdalla ja nyt pelottaa sekin kun söin hetken sitä lääkettä. Täytyy tossa parin viikon päästä mennä ultraan niin selviää. :) La ois 30.7.09
 
Minäkin olen täällä käynyt silloin tällöin kurkkimassa ja nyt päätin tulla oikein esittäytymään.

Eli meillä esikoispoika on syntynyt 27.12. ja pian siis päästään synttäreitä juhlimaan.
Poika aloitti päiväkodin jo marraskuussa, joten voin lohduttaa teitä pian samassa tilanteessa olevia kertomalla että tässä iässä sopeutuminen näyttää tapahtuvan aika nopeasti. 15kk iässä taitaa olla se kaikkein vaikein eroahdistus, eli silloin (ainakin jostain niin luin) pk:n aloittaminen voi olla vaikeaa.

Näköjään aika monilla on jo seuraava vauva tulossa.. Itseä ei ihan vielä "kuumota", mutta voi olla että siitä huolimatta aletaan yritettämään heti vuoden alussa, kun ei ole perheluku ihan kohdallaan vielä eikä olla enää ihan nuoriakaan..
 
hei taas piiiiiitkästä aikaa...Tääläkin kauhulla ootetaan 1 v synttäreitä, 27.12..meidän pieni vauva täyttää vuoden :/ , ei oo totta.. pieni kirppuhan tuo on edelleen, pari vkoa sittén 8450g ja 71cm! :eek: . Meno on kovaa; tukea pitkin mennään tukka hulmuten! :LOL:
 
suzyco ONNEA :flower: :flower: ihanaa! Toivotaan että kaikki menee hienosti!
Musta tuntu tän uuden raskauden alussa totaalisen epätodelliselle.. ei ollu oireen oiretta, ei kohdun kasvukipuja tms.. ja en kyllä ois uskonu olevani raskaana ellen olis rv12 ultrassa ite vauvelia ruudusta nähnyt :D Pojasta oli jo enne plussaa niin vahvat oireet että en olis uskonut toisen raskauden menevän alusta asti niin erilailla, joten tiiän miltä tuntuu kun ei usko masussa eloa olevan :)
Tuskin lääkekuuri on mitään aiheuttanut, niin alkuvaiheessa sitä kuitenkin söit!

kimallus kiva että raskaus menee hienosti! millonkas sulla oli la? voidaan täällä sit yhessä jännätä :D

heinis 74 tervetuloa joukkoon! Ja plussa-onnea myös teille kun yritys alkaa!

kike79 teillä kans pikkunen kirppu :D meillä viime nlassa 72cm ja 8400g, nooh onpahan aika ketteriä kun kokoa ei oo niin paljon :)

Poikaa käytin tänään lääkärissä kun aamulla oli kuumetta, korvatulehdusta pukkaa taas pitkittyneen flunssan seuraamuksena :(
En oo saanu vieläkään aikaseks varattua sitä 1v neuvolaa :headwall: kun on viel kaikki pyhätkin tässä ni ei aikojakaan saa niin helposti.. No kaipa sen sitten tammikuun alussakin kerkee jos ei tälle kuulle enää saa.

 
Suzycolle onnittelut! :flower: Tervetuloa kuupaksen ja mun kanssa masunkasvattajien klubiin! :LOL:

Kuupas Mulla la on 26.2. Hurjaa...jo niinkin lähellä! Kauheen nopeasti kyllä aika menee. Vähän on alkanut jo tulee sellainen olo, et kaipaisin jo lisäpuuhaa. :D Ja sitähän keväällä riittää...

Ja toivottavasti tein poitsun kipeily ei äidy pahemmaksi. Meilläkin taas kuukauden tauon jälkeen poitsu alkoi tänään nuhailemaan. Toivottavasti jäis siihen...

Meillä vietetään tulevana viikonloppuna ennakkoon sukulaisten ja kummien kanssa poitsun synttäreitä ja seuraavalla viikolla kutsutaan sitten kavereita lapsineen kylään. Varsinainen juhlaviikko - ja heti sit vielä joulu perään!
 
Kiitos onnitteluista! :) Mä oon ajatellu mennä varhaisultraan niin selviää et onko tuolla elämää. :) Hassua kun ei ole mitään oireita...ei tosin Alisastakaan pahemmin ollut. Kimalluksella SE päivä lähestyy jo kovaa vauhtia! :D Koskas Kuupaksen La on?
 
Heipat kaikille.
Täälläkin synttäreitä (27.12.) odotellaan "kauhulla" - mihin se meidän pieni vauva katosi?? Kenelläs niitä hampaita oli jo suu täynnä? Voi apua, meillä kaikki se vielä edessä koska hampaita vasta kaksi alhaalla...
VAlittelin tuolla marraskuun puolella huonoja öitä.. no joo, nyt tuli takapakkia flunssan muodossa eli vaikea sanoa mihin suuntaan ollaan menossa. Nukkui jo viikon verran hyvät yöt kunne iski hirveä nuha ja sen myötä ollaan taas valvottu enemmän tai vähemmän öisin. Kunhan ollaan taas terveinä niin aloitetaan uudelleen unikoulu, joka niin hyvin lähti käyntiin.
Heinis: et olis kertonut että pahin aika laittaa hoitoon on 15kk.. :| Meillä ollaan just silloin menossa päiväkotiin ja mä kun olen lukenut jostakin että pahin eroahdistus on alle vuoden iässä. Toivottavasti olis niin ainakin meillä koska muutenkin on paha mieli tuosta hoitoon laittamisesta.
Ai niin, onnea Suzycolle!
 
Sellainen piti vielä kysyä että oletteko antaneet jo pienille kermaa/ ruokakermaa ruuassa? Ajattelin vaan että vois tehdä jotain kiusausta tai pastaa johon tulis ruokakermaa mutten tiedä voiko sitä vielä antaa..
 
kimallus jep, saas nähä riittääkö kaks kättä keväällä :D

suzyco la on 19.2. eli tänään poksahti rv30+0 huuui tää menee nopeesti verrattuna esikoiseen :D

näin muuten kauheeta painajaista synnytyksestä :/

anni76 en oo vielä antanu kermaa, mutta voisin kyllä jo alkaa antamaan kun syö puuronkin tavalliseen maitoon tehtynä ja nyt viikon alusta juonut 50/50 korvike-maito sekotuksella :)

Poitsun sairastelut alkaa helpottaa, taitaa tehota tuo lääkekuuri flunssaankin kun vihdoin alkaa näyttää paremmalta!

kuupas
 
Kuupas: Jotenkin tää aika tosiaan menee nopeemmin kun esikoisen aikana,sillon tuntu et alku viikotkin meni niiiiiin hitaasti, nyt ei ees heti muista et paljonkos niitä viikkoja kasassa nyt olikaan...kun viimeks oisin yöllä herätettynä vaikka voinu heti kertoo päivälleen missä mennään! :LOL:
Hirvittääkö yhtään et millasta rumbaa teillä tulee oleen kahden pienen kanssa? Mites ootte vaunujen kans aatellu tehdä? hankitteko tuplat? Mä olen täs miettinyt et mitä tekisin,pärjäisköhän millään noilla taviksilla mitkä meil on...Jotenkn tuplat tuntuu niin epäkäytännöllisiltä kun ei ne mahdu mihinkään...Bussissakin jos menee niin ei sinne toisia tavallisen kokosia vaunuja sovi jos on tuplat,joistakin ovista ei mahdu sisälle ja tuntuvat muutenkin jotenkin kömpelöiltä. Sit kuitenkin aattelin et kun alisakin ois sit 1,5v jos tää nyt syntyy kesällä,niin ei alisa kuitenkaan jaksa kovin pitkiä matkoja kävellä jos käydään kaupungilla ja lenkillä niin et molemmat lapset ois mukana...kun en mä oo ajatellu kotona nyhjöttää.Sit ois tietty se lauta, mut jaksaako siinäkään kauaa seisoskella? Ei vaan hotsittais laittaa taas likoon monta sataa euroo kun kuitenkin on jo hyvät vaunut. Hankalaa. :ashamed: :D
 
Anni Mä olen kyllä poitsulle antanut ruokakermalla terästettyä ruokaa. Meillä on kanssa maitokokeilu mennyt jo useamman viikon 50/50 suhteella ja kohta siirrytään pelkkään lehmänmaitoon.

Kuupas Sä olet sitten tasan viikon mua edellä. Saas nähdä kumpi synnyttää ensiksi! ;) Jos meidän sikiösikkura on yhtään isoveljeensä tullut, niin syntyminen siirtyy reilusti maaliskuun puolelle. :kieh:

Suzyco Me varmaan ostetaan tuplat käytettynä. Ekaks aattelin et myydään samalla pois meiän nykyiset Emmaljungat, mutta voikohan niitä kaupata, kun varmaan tarttis jotkut "yhden miehen" rattaatkin!?

Rillukan ehdottama kantoliina on mulla vakavassa harkinnassa ja siihen varmaan päädynkin. En oo poitsun kanssa yhtään liinaillut, mutta kaipa jopa mä sen solmisen oppisin. Tuplilla ei varmaan oo kovin herkkua liikkua. Ja aloiteaan poitsun kanssa tammikuussa taaperojumppa ja pikkukakkonen pääsisi hyvin mukaan "jumppailemaan" liinassa. :D

Kuupas ja suzyco Nostin odotus-puolella "ikäeroa alle 1,5v" tjsp. ketjun jonne vois myös kirjoitella pikkukakkos juttuja, ettei muiden tartte puutua näihin jorinoihin. Että tiedoks, jos kiinnostaa...
 
Täällä on siis useammalakin synttärit 27.12. =)
Anni: Varmaan eri opuksissa sanotaan eri asioita eroahdistuksesta, ja onhan se kai aika yksilöllistäkin. Nyt voin kokemuksen syvällä rintaäänellä (heh) kuitenkin lohduttaa, että päiväkodin aloittaminen ei oikeesti ollut mitenkään vaikeaa. Me oltiin ennen päiväkotia käyty muskarissa, eli sitä kautta poika oli viettänyt aikaa muiden lasten kanssa ennen päiväkotia. Eli joku vastaava harrastus voisi olla suositeltavaa. Tai sitten ei, voihan olla että sopeutuminen päiväkotiin olisi tapahtunut yhtä helposti vaikka suoraan pystymetsästä. Tosin yhdessä käytiin useana päivänä leikkimässä, syömässä ja nukkumassakin päiväkodissa ennen hoidon aloittamista. Myönnän että olin huolissani, peloissani ja stressaantunut etukäteen, mutta lapset sopeutuvat kaikkeen niin kovin helposti ja alun aamuitkutkin loppuivat lähes heti kun olin kadonnut näkyvistä (jäin monta kertaa kuuntelemaan).

Eilen oli päiväkodin joulujuhlat, ja jotenkin tuntuu oudolta nähdä oma pikkuinen osana isompaa ja isompien lasten joukkoa: vastahan hän oli vielä pieni punakka käärö joka vaan söi ja tuhisi.
Meidän pojalla on nyt 4 hammasta ja hän on alkanut viimeisen viikon aikana kävelemäänkin. Maitoa annetaan myös se 50/50, ja kun kaapissa olevat korvikkeet on saatu loppumaan, niin sitten niitä ei enää osteta lisää.
 
EI P*RSE!! Kirjotin viimeset 15min pitkää tarinaa ja sit tuo rakas siippani tuli tohon säveltämään ja paino mut veks netistä :headwall: :headwall: |O

suzyco välillä joo hirvittää ajatus, mut nyt on kuitenkin jo kerenny totuttelemaan ja varautumaan siihen et rankkaa tulee varmasti olemaan.
Toisaalta tietää et joka päivä kun lapset kasvaa niin homma helpottuu.. yöheräämisetkään ei oo ikuisia jne.. Mulle pahinta on ollu unen puute, aikaset aamut ja yöheräämiset.
Yhen lapsen kans kun kuitenkin pystyy päiväl ottaa päikkärit, mut kun toinen syntyy niin ei varmasti tuu mahollisuutta ite nukkua sillon kun vauva nukkuu :/ Kuitenkin luotan et kaikki menee hyvin ja alku shokin jälkeen arkeen tulee taas rutiinit ja homma alkaa luistamaan :)

Tuplat hommattiin ja kantoliina+kassi löytyy :) kantoliinan totesin ainakin pojan kanssa alkuun tosi hyväksi! Kotona sisällä tuli poikaa paljon kanneltua niin sai 2 kättä vapaaksi!
Sisaristuinta suunittelin ja sekin voi toimia ihan hyvin, niitä tosin saa ostettua vaan käytettynä kun turvallisuus syistä ei enää kaupoissa myydä.

kimallus meillä meni poika tasan viikolla yli joten en oota tämänkään ainakaan etuaikaa syntyvän :D Voi olla mahollista et maaliskuulle menee |O
Me säästetään kans noi perus yhdistelmät, saa uutta mukulaa sit niissä kärrätä kun poika oppii kunnolla kävelemään ja sit voi seisomalautakin tulla jo kuvioihin.

anni ja heinis meillä pahin eroahdistus tähän mennessä sijoittu 8-10kk kieppeille.. mut oon kans kuullu et reilu vuoden ikäsenä voi tulla seuraava kausi :/
 
Meillä oli eilen synttärit ja tänään sitten juhlittiin niitä! Koko päivä on tullut touhuttua niin tahdilla, että ihan nyt vaan olla! Meillä alkoi oikein mukavasti nuo synttäripileet.. Jätkä oli unilla, kun vieraita alkoi tulemaan ja kävin sitten hänet herättelemässä ja toin alakertaan.. Ja voi kauhistus sitä itkun määrää, kun kamala määrä porukkaa oli tullut unien aikana ja äiti repii kesken unien ylös. Taisi poju vähän säikähtää. Mutta nopeasti oli taas oma iloinen itsensä. Hyvin meni juhlat kaiken kaikkiaan, huomenna sit tulee vielä muutama vieras. Kivahan näitä synttäreitä on juhlia, mutta onneksi ne on huomenna ohi.. ;) Pojukin kävi taas jo ennen klo 17.30 yöunille, kun oli niin rankkaa tuo juhliminen.

Meillä oli eilen tuo 1 v. neuvolakin ja poika oli jo hulppeat 85 cm pitkä, painoa 11,5 kg. Toivottavasti alkais tuo pituuskasvu hiljalleen hidastumaan, ettei nyt ihan mahdotonta hongankolistajaa tuosta tule. :D

Muutenkin kuuluu hyvää, helppo ja kiltti tapaushan tuo on edelleen. Kovasti olis kiinnostusta lähteä kävelemään jo ilman tukia, mutta ei rohkeus ihan riitä. Ensi viikolla poika ja mies menevät uudestaan tutustumaan hoitopaikkaan eli poju jää sinne pariksi tunniksi.

Kimalluksella ja Kuupaksella onkin sitten jo kohta (tai no onhan tässä nyt vielä pari kuukautta, mut kuiteskin) jännät paikat, aika menee kyllä niin nopsaan.

Maidosta tais olla jotain juttelua. Meillä on tavan maitoa juotu sellaisenaan jo varmaan pari kuukautta. Tuttipullokin jätettiin pois jo reilu kuukausi sitten, eli nyt sitten juodaan lasista tai nokkiksesta.

Miten teillä muilla muuten sujuu pottailut..? Me aloitettiin jo varmaan 7-8 kk iässä pottailemaan, mutta yhä edelleen tosi harvin saadaan mitään saaliita. Yleensä pottaillaan n. 3-4 krt/pvä, mutta pisuja vaan saadaan sinne, eikä todellakaan aina niitäkään.. Mitäköhän tässä keksis, et sinne alkais jotain tulemaankin?
 
raisu kiva että oli onnistuneet synttärit!
Aika pitkä on teijän poika!
Meillä ei vielä pottailla.. kaks kertaa on vaatteet päällä istunu potalla kun on tullut mukaan vessaan :) mut ei vielä ymmärrä kyseisen kapistuksen perimmäistä tarkoitusta :D

Kaks viikkoa meni niin täydellisesti pojan nukkumisien kanssa, mut viikonloppu on ollu taas yhtä hulabaloota |O heräilty yöllä ja aamulla 05.00 virkeenä ku peipponen, vaikka illalla vasta 20.30-21.00 menty unille.. hohoijaa.. kaipa liittyy kaiken uuden oppimiseen, kun tuo kävelykin jo sujuu suht hyvin ja ollaan ruuan parissa opeteltu uusia juttuja.

 
Tänään meiän vauva täyttää 1 vuotta! :heart: Luinkin tossa synnytyskertomuksen läpi ja fiilistelin vuoden takaisia tapahtumia. Tippahan siinä tuli silmään!

Ostettiin poitsulle syntskälahjaksi Plaston mopo. Oli se innoissaan, vaikkei sitä osaakaan vielä käyttää. Työntelee sitä innoissaan ja nousee sitä vasten pystyyn. Eiköhän se joku päivä opi sille huristelemaan.

Vietettiin viime lauantaina suku- ja kummisynttäreitä ja huomenna on vuorossa "kaveri"synttärit. Mikään ei oo liikaa, kun vuoden täyttää! :LOL: Ollaan poitsun kanssa leivottu eilinen ja tää päivä...

Anteeksi omanapaisuus...nyt ei ehdi muuta kun kohta tulee muskarikaveri kylään vähäksi aikaa leikkimään!
 

Yhteistyössä