*Joulukuiset 2010*

Kukaan ei ole tainnut ehtiä vielä avata palstaa joulukuisille eli mä olen sit eka. Eilen sain testiin plussan ja tänään aamulla myös kun halusin varmistaa. La olis laskurin mukaan 3.12.10 mutta ovulaatio oli vähän myöhässä niin olettaisin et laskettu aika olis 5.12. Ultrassahan se sitten selviää jossain vaiheessa jos sinne asti päästään. Mulla ikää 26v ja miehellä 28v ja meillä on 02/08 syntynyt esikoispoika. Varovaisen toiveikkaasti suhtaudun tähän raskauteen kun tammikuussa oli varhainen keskenmeno ja sen lisäksi pari kemiallista raskautta takana joten vielä en oikein osaa asiasta intoilla. Varhaisultraan tarkotus mennä sit parin viikon päästä kun sykkeenkin pitäis näkyä. :)

Eiköhän pian ala ilmaantua muitakin joulukuisia. :)
 
:wave: Oonkin odotellut että joku avaa pinon :D . Täällä kanssa laskettu aika olis 3.12. Nyt rv 4+0. Mullakin oli keskeytynyt km tammikuussa (eli elokuisista putosin) ja kaavinnan jälkeen oli yhdet kuukautiset kunnes tulin raskaaksi. Kaksi tyttöä minulla jo onkin (syntyneet 06 ja 08). -05 oli spontaani km. Ikää on jo 36v joten kello tikittää lujaa. Toivottavasti tämä raskaus onnistuu! Ultrankin oon jo varannut kolmen viikon päähän.
 
Moi, mulla laskurin mukaan laskettu aika olisi ehkä nippa nappa marraskuun puolella, mutta testiin plussa tuli vasta eilen. Viisi päivää aiemmin näytti vielä negatiivista. Voisin kuitenkin tulla kirjoittelemaan tänne joulukuisiin, niin pääsee alusta asti mukaan :) Marraskuisissa kun on tohinaa jo ollut pidempään. Epäuskoisena vähän vieläkin ja tietoisuus siitä, että mitä vaan voi näin alussa vielä tapahtua, on vahva. Mutta katsotaan, miten käy :) Meillä esikoinen vielä hetken 11kk!

Ja onnea Olivia :heart:


Joulukuiset *lumihiutaleet* 2010

---------

Tällä hetkellä meitä on 5 odottajaa

Nimimerkki......... LA................. Synnäri........... Monesko


Kadak................29.11.2010..........NKL................2.
Nanna08............2.12.2010................................2.
Jääräpää...........3.12.2010..........TAYS................3.
taaperotx5........4.12.2010..........TAYS.................6.
Olivia.................5.12.2010..........K-SKS..............2.


Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

 
Ihanaa että löytyi heti seuraa tänne. Tervetuloa siis Jääräpää ja kadak, niin ja onnea tietysti. Mä tipuin tuolta syyskuisten pinosta hyvin pian sinne liittymisen jälkeen. Jonkin verran olen seuraillut tuota keskenmenon jälkeen kuumeilevien pinoa ja sieltä Jääräpään muista. Pahoittelut sinulle keskenmenosta ja pidetään peukkuja yhdessä että tällä kertaa kaikki menee hyvin.

Toivotaan että myös kaapo80 pääsee mukaan tähän porukkaan, kovasti pidän peukkuja pystyssä.

Kadak: ymmärrän hyvin et juttuun pääsee paremmin mukaan heti alusta, myöhemmin on vaikeempi kun kaikki jo "tuntee" toisensa.

Oliskohan joku halukas alkaa jotain listaa päivittelemään? Ainaskin sitten kun enemmän tulee porukkaa mukaan. :)

Meidän synnytyssairaala olis sitten k-sks. Esikoinen syntyi satakunnan keskussairaalassa joten uusi paikka tuo meille. Tuosta edellisestä en tykännytkään lainkaan joten mielelläni sen vaihdan. Mites teillä muilla?

Vielä ei oikein uskalla tosiaan intoilla tästä kun hyvin on muistissa se pettymys tammikuussa. Täytyy kuitenkin yrittää uskoa et kaikki menee hyvin ja saadaan paras joululahja syliin sitten. Nytkin hiukan mahaa nippailee joten tottakai koko ajan mietin ja ravaan vessassa kattomassa et joku vuoto alkaa. Esikoisen kanssakin kyllä mahassa oli tuntemuksia ja tuli pientä ruskeeta vuotoakin joten se ei vielä mitään kerro. Km alkoi verisellä vuodolla suoraan eikä ollut mitään kipuja vasta kun sitten kun vuoto oli jo runsasta.

 
Olivia minä oon ollut synnyttämässä kahdesti Taysissa ja jälleen kerran olisin sinne menossa. Myös Vammalan keskussairaala olis mahdollinen mutta menen mieluummin Taysiin. Tays on aina olllut tupaten täynnä synnyttäjiä niinpä viiimeksikin jouduin olemaan käytäväpaikalla. Kuitenkin se on "varma" paikka.

Minä en ole ikinä päivittänyt mitään pinoa ja olen ihan tumpula niissä asioissa mutta katsellaan sitä vaikka sitten kun porukkaa tulee vähän lisää.

Minä oon ihan vauhkona kun pelkään että jokin menee vikaan heti alkuunsa. mulla kun nuo 2v ja 3,5v kotosalla (olen siis hoitovapaalla) niin jatkuvasti nyt tapahtuu kaikenlaista kun en osaa varoa tarpeeksi mahaani. Esim. tänään olin lattialla lasten kanssa ja yhtäkkiä huomasin et esikoinen painoi voimalla kantapäänsä suoraan kohdun päälle (vahingossa tietenkin) mutta heti tuli olo että irtosko se alkio nyt sitten heti. Kun oon tottunut olemaan lasten "survottavana" ja telminyt mukana niin jotenkin on vaikeaa huomata kaikki "vaaranpaikat".

Niin ja pahoittelut sinullekin km:sta ja toivottavasti tällä kertaa onnistutaan paremmin :heart: eli onnea plussasta! :heart:

Myös kadakille onnea plussauksesta! :flower:
 
Onnea jäärälle :) Täytyy varata aika gynelle varhaisultraan parin viikon päähän ja toivottavasti siellä joku sitten elelee masussa. Mulla paikkana NKL, jos niin pitkälle päästään. Voi tätä oloa. Tänään alkoi ekaa kertaa jo vähän kuvottaa ja heikottaa. Viimeksi olin ihan poissa pelistä monta viikkoa ja väsymyksen takia en jaksanut liikkua yhtään koko raskausaikana. Ja oon siis kuntoillut viimeksi melkein pari vuotta sitten :/ Pitäis varmaan tehdä asialle jotain, etten liho ihan kamalasti enää lisää ja että jaksan koko homman. En oo saanu edellisiäkään raskauskiloja pudotettua. höh.

Olivia ja Jäärä :hug: noista menetyksistä.

Laitoin tohon nyt alkua pinon päivittäjälle, pitäis saada se sivun alkuun. Haluatko Olivia kopsata sen sun ekan kirjotuksen yläpuolelle/paikalle ja jatkaa päivitystä, vai hoidanko minä?
 
Kadak: kiitos listasta ja voit mielellään päivitellä sitä, mä en ole kovin hyvä tällasissa hommissa. Mulla tippu imetyksen jälkeen kaikki raskauskilot mut nyt ne on kyllä tullut takas herkkujen syönnillä ja vähällä liikkumisella. Ylimäärästä tosin vaan muutaman kilo mut sen verran et ne häiritsee. Ja huolettaa kans toi jaksaminen kun en esikoisen jälkeen ole liikkunut oikeastaan kun lenkit koiran kanssa, mikä tietysti sekin hyvää liikuntaa mut ei oikein lihaskuntoon auta. Mulla oli ekassa odotuksessa pahoja iskiasvaivoja ja loppuajasta liitoskipuja joten kauhulla odotan mitä tämä tuo tullessaan. Ja mä myös olin tosi huonovointinen alkuodotuksessa, jokainen aamu alko nojailemalla pönttöön. Mut eiköhän ne kaikki vaivat ja olot taas kestä kun lopputulos on niin ihana. :)

Jääräpää: mua myös alkanut nyt huolettaan mahan ja selän päällä pomppiminen ja sehän tietysti olis ihan ylikivaa pojan mielestä. Kovasti yritän suojella kolhuilta mut eihän se tosiaan aina onnistu kun vauhtia riittää tollasella 2-vuotiaalla aikas paljon. Eipä sitä pienistä kolhuista mitään haittaa varmasti ole mutta aina sitä silti ajattelee et mitä itse vois tehdä et kaikki menis hyvin.

Nyt pitäis mennä laittaan kirpparitavaroita lisää valmiiksi et sais maanantaina vietyä niitä pöydän täytteeksi. Mukavaa v-loppua kaikille!
 
Onko teillä jo raskausoireita? Jos on niin minkälaisia? Mulle aiheuttaa aina päänvaivaa se että mulla oireet alkuun tosi vähäisiiä ja sitten se huolettaa. Jotenkijn sitä ajattelee että mitä enemmän oireita sen paremmin on vauvalla asiat! Vaikka tiedän ettei se aina niin mene.
 
jääräpää, oireita alkoi tulla heti varmaan kiinnittymisestä lähtien ja siitä arvasinkin olevani raskaana. Alaselkää särkee, pari näppylää ilmaantunut ja outo haju :/ välillä repäisee alavatsasta, häntäluuta särki kanssa parina päivänä. Erilainen väsymys ja lievä pahoinvointi eilisestä asti ja huimaus. Mutta mä olin tosiaan superväsy koko edellisen raskauden ja huonoa oloa podin ne ekat viikot / kuukaudet. Valkovuotoa lorahtelee välillä (ihanaa) :LOL: ja limakalvot kuivan tuntuiset mm. nenässä.

Olivia, toivottavasti nyt ei olis sullakaan ihan niiiiin paha olo...toivon itse kovasti, että menisi helpommalla tällä kertaa, mutta pelkäämpä että ei.

Eiköhän tänne ala hiljalleen tippua lisää odottajia. On kyllä jännät ajat taas edessä. Voi apua.

kadak & pikku ruu (4+5)

"Ruu on Tikrun paras ystävä"
 
Ihanaa! Täältä löytyi joulukuisten pino! :D
Minäkin tulin fiilistelemään. Meillä oli la 1.12.2009 ja 14.12 syntyi meidän joululahja.
Jättisuuret onnittelut kaikille plussista ja paljon onnea odotukseen! :heart:

Delfis ja Vili 3,5kk
 
Minäkin haluan mukaan :) Vaikka varovasti tänne hiivin, kun kuukautiset tuli ihan normaalisti, mutta kaikki testit huutaa vahvaa plussaa :eek: Ihmeissäni olen, kun edes raskaana saan olla sillä meidän ensimmäinen on aikaan saatu keinohedelmöityksellä. Meillä taitaa ehkä LA olla 2.12.

Nanna rv4+2 hui!!

Ainiin, oireista. Väsymystä, kunnon nälän tunne, kun nälkä yllättää, pissattaa enemmän ja tissejä vihloilee. Selkä on kipeä, mutta se milla on aina tähän aikaan eli sitä ei lasketa ;) Välillä on jopa vähän ällöttänyt, mutta olen ehkä vain kuvitellut sen vai voiko jo olla ällötystä??

Onnea kaikille joulukuisille :flower:
 
minäkin kurkin varovasti jo tänne kun eilen sain haamun testiin ja aattelin testata maanantaina uudestaa oisko jo vahvistunu vai ei.Laskettuaika osuis mulla 4.12.2010 jos nyt on tärpännyt.

Meillä on ennestään lapsia viisi ja he ovat syntyneet 4.12.2004,28.12.2005,10.01.2007,25.03.2008 ja 18.11.2009
 
jääräpää kiitos!!juu kaikki on syntyny loppu ja alkuvuodesta.

Tässä ois muutto tulossa taas kerran mutta onneksi jo tässä vaiheessa eikä esim 1kk ennen synnytystä.

Kuinka nopeita synnytyksiä teillä on olleet edelliset?

Mulla eka kesti 13h5min ja tyttö syntyi mitoin 3460g ja 48cm
toinen kesti 4h ja tyttö synty mitoin 3580g ja 50cm
kolmas kesti 3h35min ja tyttö synty mitoin 3900g ja 50cm
neljäs kesti 50min ja poika synty mitoin 4800g ja 52cm
viides kesti 45min ja poika synty mitoin 4160g ja 53cm
 
Mulla esikoinen kesti n.11h ja tytön mitat olivat 2700g ja 45cm, kuopuksen synnytys kesti 55min ja tytön mitat 3500 ja 49cm. Tuohan tuossa just pelottaakin kun synnytys oli viimeksi tosi nopee että miten sitä sitten kerkiää sairaalaan ajoissa!!! Meiltä n.30 min matka mutta ruuhka-aikaan voi tunti upota matkaan. Ambulanssien kestäisi meille tulla n. 15 minuuttia ja vasta sitten lähtö sairaalaa kohti... Sullakin näköjään sama suuntaus että aina nopeutunut synnytys!
 
Juu onhan ne jonki verran nopeutuneet..mut onneksi joka kerta on sairaalaan asti päästy.Kakkosen kohalla kyllä meni tosi täpärälle kun lähtö tuli just 16.00 ja oli se ruuhka-aika sillon ja sairaalaan päästii 16.42 ja tyttö syntyyki jo 16.50.

Mulle vois varmaa laittaa tohon listaan taaperotx5.....4.12.2010...TAYS....6.


jääräpää missäs päi tamperetta te asutte??
 

Yhteistyössä