Joulukuiset 2018

Ckk
@äiti_82 En uskaltais syödä kebabia tai salaattia kebab-/pizzapaikassa. Oli se sit suomalainen tai ulkolainen paikka. Paitsi tänään hain just Kotipizzaa, kun siihen luotan ja oon tutkinut niiden tuotesisällöt :LOL: mut ei tullu kyllä kovin hyvä olo siitä pizzasta, että enpä taida hakee enää sieltäkään.

Minäkään en oo varmaan ollenkaan liittymässä face-ryhmiin. Täällä juttelen niin kauan kun porukka täällä jaksaa roikkua ja höpötellä :)
 
  • Tykkää
Reactions: äiti_82
Mä en uskalla syödä kebabia tai niistä paikoista salaattia. Ne kun monesti näyttääkin vähän epäilyttävälle. (n)

En oo minäkään vielä liittynyt faceen. Jotenkin haluan ensin varmistuksen että tuolla joku tyyppi oikeasti on. :)

Tää iltainen kuvotus tuntuu pahenevan joka ilta. Pitäs syödä, mutta ei tee mieli mitään. Pakko jotakin koittaa kuitenkin saada syötyä, muuten ainakin on huono olo. Silti oon keränny jo kaksi turvotuskiloa. o_O
 
Mullaki 2 turvotuskiloa tullu nyt viikossa, ruoka maistuu kyllä kivasti myös. Joku 3000 askelta tullu päivässä ja jalat painaa kamalasti ja on tosi veltto olo, kyllä pitäis jaksaa liikkeelle :X3: siivousintoa olen jo 2 päivää kuulostellut.. Ei näy ei kuulu (n)
 
Tännehän on tullut mukavasti joulukuisia lisää! Tervetuloa kaikille :love:

Soitin eilen neuvola-aikaa kysyäkseni erääseen lääkitykseen liittyvästä asiasta, ja mainitakseni runsaista vihlontakivuista. Harmikseni terveydenhoitaja vaan totesi että niin minullahan oli se tuulimuna ja antoi uuden neuvola-ajan. Ei ollut yhtään niin iloisen ja onnellisen kuuloinen kun ensimmäisestä raskaudesta soittaessa. Viimeksi kysyi oireet, voinnit ja ajatukset ja höpötteli mukavia. Nyt tiukasti totesti että 3 tm saa tulla ennen julkisen kautta saatavaa va ultraa, antoi neuvola-ajan ja lopetti puhelun. En muistanut/ehtinyt kysyä lääkityksestä tai mainita mistään kivuista. Tuli kaikkea muuta paitsi tervetullut olo, ja jos valita voisi niin jättäisin koko neuvolan käymättä. Suunnittelin että käyn ottamassa perus kokeet siellä mutta ne muut höpöttelyt voidaan jättää välistä.

Mietinkin, miksi se suomessa on ennen ensimmäistä ultraa, siellä joissain tilanteessa vain luodaan ’turhaa’ mielikuvaa vanhemmuudesta, ja perheestä, joka ainakin meillä romuttui kerralla rv12. Onneksi suurimmalla osalla ne kuitenkin tuottaa hedelmää:love:

Tällainen valtusvirsi näin iltatuimaan. Onneksi oireet ovat pysyneet muuten poissa, repäisykipuja on edelleen(n)
 
@äiti_82 uskallan syödä kebabbii ja salaattia. Toki valitsen muutoinkin tarkkaan kebabbilat, joissa edes haluan syödä. :)

Edelliset raskaudet on menneet kesken, vaikka olen tarkkaan vältellyt kaikkea, mikä voisi olla haitallista ja kahvinkin lopettanut aiemmin kokonaan. Tuntuu, että sitä tippuu entistä kovemmin ja korkeammalta, jos elää elämänsä miettien, mitä voi tai ei voi tehdä.

Alkoholi ja tupakka ei muutenkaan kuulu mun elämään kuin lasillisen verran viiniä kerran vuodessa tai parissa eli mistään en ole nyt joutunut luopumaan plussan jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: äiti_82
@joulutoive Itse ajattelin soittaa neuvolaan sitten, kun viikkoja on vähintään 9+. Meillä terkkari edellisessä raskaudessa totesi soittaessa, että turha soitella liian aikaisin, kun raskaus ei ole mitenkään varmalla pohjalla. Jos tarkkoja ollaan, niin eihän raskaus koskaan ole varmalla pohjalla, oli viikkoja minkä verran vaan.
 
@Baabi ja @joulutoive onpa mielenkiintosia neuvola "tätejä"..
mie soitin neuvola aikaa tällä viikolla ja sanoin että tein testin pari viikkoa sitten, ni ihmetyksen kuuli äänessä et miksi vasta nyt soitan :whistle: mut ainut miks harmitti jälkikäteen etten soittanu aiemmin oli neuvo kilpirauhaslääkkeen lisäämisestä.. en tienny et pitää nostaa annosta.. mut nyt syön sitte oikeaa annosta.. ehkä se ei oo aiheuttanu mitään ongelmia vielä kuitenkaan :)
kiitos ruokavastauksiin kaikille (y)
nää jakaa paljon mielipiteitä, mut ite oon lievästi hysteerinen syömisistä muutenkin ni luontevaa että hysteria jatkuu myös tässä tilassa :D eikä miuta haittaa tarkkailla ja miettiä mitä syön, pääasia itellä on hyvä olla ja tiiänpähä ainaki et oon parhaani yrittäny :barefoot:
 
Minäkin muuten sanoin tosta kilpparilääkityksestä mutta terkkari ei heti käskenyt sitä nostaa. No ehkäpä minä kysäsen sitä maanantaina kun on vihdoin ultra.

Syömisissä minä en ole niin tarkka, saatan ottaa siivun graavilohta kun siitä niin tykkään. Ulkomaille kun tästä lähdetään niin en kuitenkaan ajatellut kuolla siellä nälkään vaan syön normaalisti sen minkä koen turvalliseksi, kanan jätän yleensä vähemmälle. Mutta salaatteja syön.
 
@Baabi ja @joulutoive onpa mielenkiintosia neuvola "tätejä"..
mie soitin neuvola aikaa tällä viikolla ja sanoin että tein testin pari viikkoa sitten, ni ihmetyksen kuuli äänessä et miksi vasta nyt soitan :whistle: mut ainut miks harmitti jälkikäteen etten soittanu aiemmin oli neuvo kilpirauhaslääkkeen lisäämisestä.. en tienny et pitää nostaa annosta.. mut nyt syön sitte oikeaa annosta.. ehkä se ei oo aiheuttanu mitään ongelmia vielä kuitenkaan :)
kiitos ruokavastauksiin kaikille (y)
nää jakaa paljon mielipiteitä, mut ite oon lievästi hysteerinen syömisistä muutenkin ni luontevaa että hysteria jatkuu myös tässä tilassa :D eikä miuta haittaa tarkkailla ja miettiä mitä syön, pääasia itellä on hyvä olla ja tiiänpähä ainaki et oon parhaani yrittäny :barefoot:
Syy, miksi soitin näin varhaisella viikoilla oli nimenomaan kilpirauhaslääkitys, kun tiesin että raskaus vaikuttaa annostukseen. Ilman sitä en olis soittanut varmaan kun just ennen nt ultraa että saan neuvolakortin :LOL:

Täti siis ei puhunut koko lääkityksestä mitään, enkä alkanut peräänkään enää soittelemaan joten omin nokkini nyt nostan samaan mitä viimeksi söin raskaana. Mietin, että riski jos en tätä tietäisi, kun ei mitään puhunut enkä tilaisuutta kysymäänkään saanut kun oli jo kiire lopettaa puhelu. Ehkä vaan huono päivä tai jotain :(
 
Ckk
@joulutoive ja @Baabi Ompa kyllä tosiaan aikamoiset neuvolatyypit. Tarkotushan ei vissiin olis lannistaa tulevsa äitiä heti alkuviikoilla...
@Mammajamini Meinasitko käydä verikokeessa vai ootko jo ehkä käyny?

Nyt kun tästä ruoasta on täällä puhe.. Niin mä en varmaan olis niin tarkka jos olisin tullu nopeemmin ja luonnollisesti raskaaksi. Näin pitkän odottamisen ja yrittämisen jälkeen ei vaan halua ottaa mitään turhia pieniäkään riskejä. En ihan neuroottinen kuitenkaan aio esim suklaan, salmiakin tai kahvin kanssa olla, mut kaikki missä on listeria- tai toksoriski, niin aion välttää mahdollisimman hyvin.
Ja tuosta painonkertymisestä, niin en todellakaan uskalla käydä edes vaakalla, en halua tietää :LOL: täällä maistuu ruoka ihan liian hyvin ja nimenomaan kaikki suolanen ja mielellään epäterveellinen. Ja koko ajan on nälkä!
 
Millaisen viivan ootte saaneet testiin silloin kun menkkojen pitäisi alkaa? Mulla olis pitänyt alkaa tänään ja haamuviiva on, kyllä siitä kuvan saa mutta haalea on. Oon joutunut Panadolia ottamaan "menkkakipujen" vuoksi, vuodon alkamista pelännyt koko päivän :(
 
Täällä vähäisetkin oireet kadonneet. Rinnat ei arista ja alavatsa tuntuu ihan normaalilta. Aamulla jo mietin, olenko vain nähnyt unta plussasta.
Ihmeen rauhallinen olo silti. Ei pakokauhua.
Sama juttu. Eilen juili alavatsaa vielä aika paljon, nyt ei mitään. Itsekin mietin okiko unta, mutta kännyssä okeva kuva positiivisesta testistä kertoo muuta..... :rolleyes:
 
@kirpsakka ja @joulutoive miulle sanottiin neuvolassa että pitää lisätä thyroxinia 25mg. Ja miulla tosiaan alko koko lääkitys vasta joulukuussa, ni ihan uutta oli.

seuraava galluppi :D
tyttö vai poika olo?
pieni toive pojasta, mutta miun olot on tällä hetkellä niiku tytön oottamisesta oli :whistle::geek::eek: oon kiukkunen ja äkänen ja vituttaa ihan pienetkin asiat.. poikaa ku odotin ni ei ollu mitää..
on tää jännää.. nyt on jo niin valmis kaikkien ajatusten kanssa ja ihan kauheeta jos viikon päästä ultrassa sanookin ettei siel oo mitään (n)
 
Taidan puuttua listalta vielä @mammaksii
Epmama/30/28.11./neljäs
Laskettu aika siis menee marraskuulle, mutta olen aikalailla varma että siirtyy joukukuulle ja joulukuulla varmasti vasta syntyy kuitenkin :) Eli muutellaan sitten kun tietää tarkemmin varmaan varta Nt-ultran jälkeen.
 
Ckk
@Tärpätti Minkä merkkisellä testillä oot tehnyt? Laitoin tänne vertailukuvan miten RFSU näytti mulla suht haaleeta kun Pregcheck oli jo tosi tumma. En muista kyllä yhtään millä sivulla on..
@Baabi ja @Lellu-80 Mulla kans tälleen aamusin ei oo mitään oireita. Eikä illallakaan ihan hirveesti. Siks koko ajan pelottaa onko tuolla mitään elossa. Mut voi hyvinkin olla ja voi että kadun myöhemmin kun en nauttinu tästä oireettomuudesta, jos osoittautuukin, että kaikki on niin kun pitää!
@äiti_82 Ei oo kyllä vielä ajatuksia suuntaan tai toiseen.
 
Huomenta!

Mulla kans oireet vähentyny, välillä mahakipua ja ajoittaista tissisärkyä, etenki jos pidän yhtään mitään rintsikoita. Siispä en pidä. Joutuu vaan laittaa löysän paidan ku mulla on nyt pitkät päällä koko ajan :D Muutenki tuntuu et nännit kasvanu, yleensä ne on pienet ja söpöt. :D

Ei oo viel tyttö- eikä poikaoloja. Toiveissa yksi aurinkoinen ja terve lapsi. Ehkä mieluummin tyttö, tytölle mulla olis paremmin vaatteitakin.. Lapset toivoo pikkuveljeä.

Onko teillä salamatkustajalle jo työnimeä? Meillä hän on ollu Tyyppi, Aprilliylläri ja Kelluja
 

Yhteistyössä