Joulukuiset 2018

Heippa! Osaisiko joku teistä auttaa, kun haluaisin joulukuisten facebook-ryhmään jos sellainen on olemassa? Olen ollut marraskuisissa tähän asti, mutta tänään ultrassa varmistui laskettuaika joulukuulle.
 
Hei,

Haluaisin liittyä tänne teidän ryhmään tammikuisten lisäksi, jos se teille passaa? :)

La on 3.1., mutta eilisessä ultrassa (6+6) selvisi, että siellä onkin kaksi pientä :love: Eli synnytys tulee näillä näkymin olemaan joulukuussa.

Aloin vasta lukemaan teidän ryhmää ja nyt hätäilen salaisen Facebook-ryhmän kanssa :LOL: onko teillä sellainen ja voisiko siihen vielä liittyä?

DiiDii / 3.1. / 26 / 2.&3.
 
  • Tykkää
Reactions: Ckk
Liljalle pailjon voimia ja jaksamisia :cry:

Täällä 10+0 ja turvotuskin masusta kadonnut, se olikin ihan ennen plussaa viime päiviin saakka. Painoa ei myöskään ole tullut, ensin tuli kilon sitten lähti kilo. Mutta jenkkikset on kasvanu ja niissä on raskausarpia jo, kiva... Muutenkin tosi oireeronta täällä :) kamalat mielialanheitelyt oli tuossa mutta kaikki tulee ja menee. tuntuu että varhaisultrasta on ikuisuus!
 
Täällä ois kans ekassa neuvolassa käyty. Mulla muuttuu toisin päin kuin useammalla eli ekassa raskaudessa toisella paikkakunnalla tein verenpainemittaukset, virtsatestit ja punnitukset itse ja nyt ei tartte kuin punnita, muut tekee terkkari. Mä kans varailin tänään ultrat eli 13.6 ois nt-ultra ja 7.8 ois rakenneultra. Varasimpa vielä yksityiselle 4d-ultran heinäkuun loppuun kun kävin esikoisestakin. Kuvista ja viedeoista jäi kiva muisto ja tutki vielä tarkemmin kuin rakenneultrassa kaikki rakenteet.Ens viikonlopulla pitäis käydä seuontaverikokeessa ja sit varailla kesäkuulle sokerirasitustesti.

Pelkopolistakin juteltiin, että laitetaan sinne lähetettä sitten myöhemmässä vaiheessa raskautta. Saan sitten toiveeni papereihin ja kirjattua erään kätilön pois mahdollisista hoitajistani.

Edelleen jatkuu huono-olo aamusta iltaan, varsinkin illat aika huonoja. Mies lukee tenttiin tällä hetkellä töiden ohessa, niin oon arkisin käytännössä yksinhuoltaja. Rankkaa puuhaa varsinkin näillä olotiloilla. No juhannuksena sit helpottaa, kun tentti ohi. Mun kyllä täytyy kans päästä tuulettaa päätäni tässä jossain vaiheessa tai viimeistään tuon tentin jälkeen. Rupee vähän seinät kaatuu niskaan muuten.

mmmoi 9+2
 
Moikka! Mulla toimii tosi huonosti nää sivut ja siks ei oo tullu tännekään mitään kirjotettua. Laitoin kanssa viestiä @mammaksii jos vielä fb ryhmään pääsisi.

Täällä menossa 11+0. 1,5vk pitäisi vielä jaksaa odotella ultraan. Käytiin kyllä 7+0 varhaisultrassa ja kaikki oli silloin ainakin hyvin. Viime viikolla sain myös jo sykkeen kuulumaan kotidoplerilla
 
  • Tykkää
Reactions: Ckk
Ckk
Täällä on taas vähän sekalaiset fiilikset.. Innostuin tänään jotenkin hirveesti siitä, että jo reilun parin viikon päästä saa olla ihan julkisesti raskaana! Kunhan nyt joskus tulis postissa se ultra-aika.. Ja sit alkaa jo toinen kolmannes.
Sit heti perään ahdistuin ihan hirveesti siitä, että mennään tiistaina kuuntelemaan sydänääniä neuvolaan. Että entä jos niitä ei kuulukaan? Kun ne oireetkin puuttuu. Vaikka ei oo kyllä koskenu mihinkään tai vuotanu mitään, mut silti iski jotenkin aika voimalla se ahdistus, että entä jos se ei elä.
Ei se tämä oireettomuuskaan niin helppoo ole kun vois luulla :unsure: Ja ehkä ajatusmaailma olis erilainen, jos olis napsahtanut luomuna ja suht lyhyen ajan jälkeen. Mut nyt pelottaa se, että jos se ei pysynytkään elossa, niin kuin kauan taas menee kun pitää alkaa hoitoja käymään uudestaan läpi ja tuoko nekään sit pysyvää raskautta.
Sori hirveesti omanapa, mut pakko oli jonnekin tilittää mietteitä :unsure:
 
Täällä on taas vähän sekalaiset fiilikset.. Innostuin tänään jotenkin hirveesti siitä, että jo reilun parin viikon päästä saa olla ihan julkisesti raskaana! Kunhan nyt joskus tulis postissa se ultra-aika.. Ja sit alkaa jo toinen kolmannes.
Sit heti perään ahdistuin ihan hirveesti siitä, että mennään tiistaina kuuntelemaan sydänääniä neuvolaan. Että entä jos niitä ei kuulukaan? Kun ne oireetkin puuttuu. Vaikka ei oo kyllä koskenu mihinkään tai vuotanu mitään, mut silti iski jotenkin aika voimalla se ahdistus, että entä jos se ei elä.
Ei se tämä oireettomuuskaan niin helppoo ole kun vois luulla :unsure: Ja ehkä ajatusmaailma olis erilainen, jos olis napsahtanut luomuna ja suht lyhyen ajan jälkeen. Mut nyt pelottaa se, että jos se ei pysynytkään elossa, niin kuin kauan taas menee kun pitää alkaa hoitoja käymään uudestaan läpi ja tuoko nekään sit pysyvää raskautta.
Sori hirveesti omanapa, mut pakko oli jonnekin tilittää mietteitä :unsure:
Ihan varmasti mietityttää ja kaikki varmasti käy samoja tunteita läpi siihen asti kun liikkeet alkaa tuntumaan!
Hyvä että pääset neuvolaan käymään :love: kaikki on varmasti hyvin niinkuin itsekkin järkeilit :barefoot:

Tunteeko kukaan liikkeitä jo? Mie väitän et tunsin jo ennen niskaturvotusultraa jotain nykimistä ja säpsyjä:whistle: ja tänään kans yhen:love: ja koon puoleen pikkutyyppi ois tänää 12+jotain mut voiko olla mahollista jo? Mut mennää menkkojen mukaa siis 11+4 tänää
 
@Ckk tsemppiä, ei varmasti ole helppoa <3

@äiti_82 oon tuntenut samoja tuntemuksia jonkun aikaa mitä esikoisesta oli ensimmäiset liikkeet. En kuitenkaan usko, että mulla ne vielä on vauvaa. Se on kuitenkin vielä niiiin pieni. Muutenkin olen tuntenut haamupotkuja edellisen synnytyksen jälkeen ihan tähän raskauteen asti, joten en luota kaikkiin tuntemuksiin.
Oon vähän skeptinen liikkeitten tuntemisesta jo ensimmäisen kolmanneksen aikaan (tai itse ainakin syytän helposti ennemmin esm ilmaa).
Itse luotan ennemmin sitten kun liikkeitä oikeesti alkaa tulemaan enemmän kun silloin tällöin.
Mutta toki en sulje sitä mahdollisuutta pois, että muilla jo vauvat potkis. :) onnea jos näin on, se on ihana tunne!

Huh säikähdin niin pahasti eilen aamulla! Sydänäänet kuuluu aina melkeinpä heti kun anturin laskee masulle. Nyt ei kuulunut yhtään mitään, vaikka etsin jo jonkun aikaa.
Pala nousi kurkkuun eikä itku ollut kaukana. Sitten hoksin kuunnella tavallista ylempää ja sieltä tuttu jumpsutus kuului! Se on jo aika korkealla se vauva :love:
Tänään alkoi toinen kolmannes, vau. Huomenna nt-ultra, jännittää ihan hirveästi! Olen nyt tuudittautunut, että kaikki on hyvin kerta sydän lyö. Mutta tajusin vasta, että voihan siellä siltikin tulla huonoja uutisia..

12+0
 
Heei! Ilmotan myös itseni mukaan kun tämmösen ketjun löysin.
Itellä nyt menossa rv 11+1.
Plussasin kun menkat oli päivän myöhässä ja arvasin jo että olen raskaana.
Itellä on hirvee keskenmenon pelko koko ajan kun semmonen tuli reilu vuosi sitten.
Se todettiin keskeytyneeksi vielä ekassa ultrassa mikä oli aikamoinen pettymys koska ultran piti olla iloinen asia.
Kohta taas olis ekan ultran aika ja jännittää, pelottaa ja olen myös innoissani samaan aikaan että mitä tuo tullessaan.
Itse olen mielenrauhan takia ostanut myös dopplerin. Olen vasta noin viikon ajan saanut sillä kuulumaan ja oli kyllä turhauttavaa aikaa kun ei vielä kuulunut mutta nyt kuuntelen tota tykytystä joka päovä ainakin sen pari kertaa.
Onko muilla dopplerista kokemusta?
En ole kyllä ketjua vielä lukenut jos joku jo kertonut mutta illalla otan luettavaksi

30 / 07.12 / 3
 
@PerusMutsi Onnea ♥ onneksi olet jo tosi hyvillä viikoilla. Ultran jälkeen varmasti pelko alkaa laantumaan, kun näet pikkuisella olevan kaikki hyvin.
Minulla on myös doppleri. Olen saanut äänet kuulumaan 7+6, jonka jälkeen olen kuunnellut muutaman päivän välein. Tuo ihan älyttömästi mielenrauhaa, kun kuulee minin sydämen lyövän! Olen myös kärsinyt suuresta keskenmenon pelosta, joten doppleri on ollut ihan ehdoton mulla.

12+0
 
  • Tykkää
Reactions: PerusMutsi
@PerusMutsi tervetuloa joukkoon! Mulla on tällä hetkellä sama LA kun sulla. Perjantaina varmistuu lopullinen LA kun mennään ultraan!

Sain kans eilen dopplerilla sydänäänet kuuluviin. Ihan muutaman sekunnin ajan kuulu kunnes taas liikahti. Äsken koitin uudestaan ja nyt kuulu paljon selvemmin jo ja tosi pitkän aikaa :love: on se vaan ihanaa kuulla se jumputus.

11+2
 
  • Tykkää
Reactions: PerusMutsi
@Juliet86 korjaus muuten että tosiaan 11+2 noita viikkoja nyt (y)

Joo toi doppleri on kyllä pelastus mutta itellekkin käy noin että kuuluu ja sit katoo ja välillä saa ettiä tosi kauvan mutta ei voi lopettaakkaan kun jää muuten vaivaamaan jos ei saa kuulumaa mutta onneks saanu nyt joka kerralla :)
On tää kyllä yhtä stressin aikaa kans.
Sitten mulla on vielä hirvee pelko että laps kuolee synnytyksessä :cry:
Pelkäsin tätä jo nuorimman kohalla ja syntykin viikolla 34 ja se oli kamala kokemus että niin kävi eli siis istukka irtos ja verimäärä oli järkky ja pelästytti. Olin ihan varma että ei enään elä ja niin ihmeissäni äitiyspolilla kun sano että hyvät sykkeet ja hätäsektiolla tuli. Nyt terve vilkas poika 2,5v.
Toivon todella että tää raskaus menis hyvin ja samaa myös muille:love:
 
Ja tosiaan mulla kans vasta viikon päästä maanantaina ultra niin selviää ne todellisemmat viikot.
Neuvolassa kun laskee menkkojen alkamispäivästä niin mä olen itse miinustellut ainakin siitä sen yhden viikon jollon noi menkat ollu
 
Mitä dopplereita teillä on käytössä? Mietin viittiskö tilata uuden vai pärjäiskö ilman. En mä kauheen huolissani itse ole, mut olis kiva kertoa uutinen vaikka isommille sillai että kuulisivat äänet.. <3

Tosi oireetonta on nyt ollut. Ei oikeastaan yhtään mitään mainittavaa.

Liikkeistä oli puhetta, niin mulla on niin eläväinen suolisto ja oon kans tuntenu haamupotkuja esikoisen syntymästä saakka, niin en mä oikein osaa ajatella mitkä tuntemukset nyt olis "aitoja". Sellaisia pieniä kutittavia kuplia on pari kertaa tuntunut, mut ne voi olla ihan mitä vain. Haamupotkut ja suolen liikkeet on kyllä yleensä olleet voimakkaampia, mulla tuntuu suolen möyrintä joskus ihan käteenkin. :D

Huomenna pitäis käydä sitten labraseuloissa... Jotenki vaikeeta mun luonteelle, kun ei ole annettu mitään tiettyä ajankohtaa, pitää vaan mennä mihin tahansa HUSin pisteeseen näillä viikoilla.

Kelluja huomenna poks 11!
 
Mahtava neuvola meillä kun ultraavat, vaukulla kaikki hyvin 10+4! Masu pompsahti myös taas esiin. Oireetonta on eli oireettomuudestakaan ei tarvi huolestua, eipä tässä oikein edes tiiä olevansa raskaana :) mulla on ollu ruumiinlämpö myös koko ajan just ja just 36 astetta joka alussa ihmetytti, silti iltaisin välillä palelee. Tulinen ruoka on nyt ykkönen lisään chiliä ja tabaskoa kaikkeen. Tsemppiä kaikille odotukseen :barefoot:

@Ckk miten siellä meni ultra?
 
Ckk
@Lilmi89 Meillähän siis piti olla vaan dopplerilla kuuntelu, mutta ultraksi se lopulta muuttui :) Ja kaikki oli oikein hyvin, kovasti pikkuinen sätkytteli siellä ja oli jopa vähän viikkoja isomman kokoinen :love: Nyt siis 10+3 mulla. Eli nyt pystyn helpottuneena komppaa sua, että oireettomuudesta ei kannata huolestua :LOL: Näin eka kertalaisena sitä ei vaan millään meinannu uskoa.
 
  • Tykkää
Reactions: äiti_82
Esikoinen kiersi aamulla ympäri päiväkotia kertomassa kavereille, että meille tulee vauva. Ei siis olla vieläkään lapsille kerrottu, mutta ne kyttää molemmat mun vatsaa aivan koko ajan, eikä enää usko, että pullaa tässä vain on syöty... Kai niille pitää kertoa. Mut kerronko samalla, että se on niin pieni, että vielä mitä vaan voi sattua, vai kerronko sellaisista vasta jos jotain ikävää sattuu? Mä en haluais, että lapset vielä huutelee ympäriinsä, mitä jos siinä kuitenkin vaikka on joku vika? Seulat hälyyttää tms.. Viel reilu kaks viikkoa ultraan...

Kelluja 11+2
 
@Ckk kiva juttu!!! Sullakin 2vk nt ultraan? Mie en tiiä koosta kun se neuvolan täti ei sano siihen muuta ku ihan hyvän kokonen, ja en saanu kylllä mitään selvää siitä ultrakuvasta :D

@Myrtle jos epäilyttää kertoa niin sinnitelkää vielä pari viikkoa sehän menee nopeasti :)
Vaukku 10+6
 
Esikoinen kiersi aamulla ympäri päiväkotia kertomassa kavereille, että meille tulee vauva. Ei siis olla vieläkään lapsille kerrottu, mutta ne kyttää molemmat mun vatsaa aivan koko ajan, eikä enää usko, että pullaa tässä vain on syöty... Kai niille pitää kertoa. Mut kerronko samalla, että se on niin pieni, että vielä mitä vaan voi sattua, vai kerronko sellaisista vasta jos jotain ikävää sattuu? Mä en haluais, että lapset vielä huutelee ympäriinsä, mitä jos siinä kuitenkin vaikka on joku vika? Seulat hälyyttää tms.. Viel reilu kaks viikkoa ultraan...

Kelluja 11+2
Myö kerrottiin lapsille jo ennen nt ultraa ja just sillee et vauva on vielä niin pieni ettei ne aina jaksa kasvaa isoksi asti. Ja jos ei jaksa ni sitten meille ei tuu vauvaa.. mutta, meillä onkin lapset jo kohta 10v. Ja 14v. Ja vannoin että eivät kerro vielä ympärikyliä (y)

Nyt alkaa olee jo sen näköne pallo tossa eessä et sitä ei peitellä kun yhessä ponco huivissa..jos pien kädet alhaalla :D:ROFLMAO: pompsahti viikonloppuna esiin ihan kunnolla..
töissäkään en oo täl viikolla kauheesti poistuni huoneesta :whistle: en vaa haluis et kaikki siellä tietää vielä.. muuten kyllä lähimmät kaverit ja vanhemmat ja sisarukset tietää jo :barefoot:
Liikkeitä odotellessa.. kai ne aiemmat oli suolen liikkeitä :D ku ei ne oo vilkastunu :whistle::geek: yhtää en muista tosta edellisestä millon aloin tuntee..
Mitkä olot??
Ite oon edelleen raato ja saamaton.. muute ei oo mitää :rolleyes: eli laiska :D:eek:

Hyvää viikonloppua :love:
Tänää 12+3
 
Ostin nyt sit kuitenkin dopplerin, ja kova pamppailu siellä kuului :love: oli ihanaa miehen kanssa yhdessä kuunnella, kun mies ei pääse ultraan mukaan.

Mikä teillä on ollut s-papp-a -arvo? Mulla oli vaan 409, ja ymmärsin että se on vähän matala? Husin jossain ohjeessa rv 10 tuo on n. 700. Mitään kunnollista skaalaa en tosin tuolle löytänyt (n) hcgbv oli kuitenkin 69, mikä on kai ihan hyvä.
Tiistaina ultraan!:)
 

Yhteistyössä