Joulukuiset 2022 ❄️💓

helenehappiness
Monta viikkoa sulla nyt on? Muistaisin ettei kaikilla näytä ollenkaan 3+ ja silti kaikki hyvin
Itse tulin juuri neuvolasta ja tuntuu ihan kummalliselta, kun vasta 4+6 neuvola tädin laskujen mukaan
Oi ihanaa että olet päässyt jo käymään neuvolassa. Saitko juteltua mieltä painavia juttuja? Ja millainen neuvolatäti oli? Kaikkien kanssa ei itselläni ainakaan kemiat oikean kohtaa niin toivoisin että tuleva neuvolatäti olisi kanssani samalla aaltopituudella, olen aikalailla huolehtivaisuuteen taipuvainen ihminen ja kaipaisin että minua kuunneltaisiin sen sijaan että ammattilainen vain toteaisi että "älä mieti sitä"....

Mulla on nyt 5+3, joskin tämä ei ole ihan varmaa kun edellisten kuukautisten alkamisajankohta ei ole ihan täysin päivälleen tiedossa... Jossain kohtaa lupasin itselleni, etten osta noit viikkonäytöllisiä testejä kun en olisi halunnut turhaa stressiä, mutta vielä mitä, tässä sitä taas mennään...
 
Oi ihanaa että olet päässyt jo käymään neuvolassa. Saitko juteltua mieltä painavia juttuja? Ja millainen neuvolatäti oli? Kaikkien kanssa ei itselläni ainakaan kemiat oikean kohtaa niin toivoisin että tuleva neuvolatäti olisi kanssani samalla aaltopituudella, olen aikalailla huolehtivaisuuteen taipuvainen ihminen ja kaipaisin että minua kuunneltaisiin sen sijaan että ammattilainen vain toteaisi että "älä mieti sitä"....

Mulla on nyt 5+3, joskin tämä ei ole ihan varmaa kun edellisten kuukautisten alkamisajankohta ei ole ihan täysin päivälleen tiedossa... Jossain kohtaa lupasin itselleni, etten osta noit viikkonäytöllisiä testejä kun en olisi halunnut turhaa stressiä, mutta vielä mitä, tässä sitä taas mennään...
Pakko tulla tolta haaveilijoista huutelemaan, että itse viime raskauden alussa halusin kans tehdä digin ja nähdä sen 3+ (oli tarkka kierto) ja päätin oottaa ja tehdä sen muistaakseni just 5+3 ja eihän sieltä tullut kun toi 2-3 ja hirvee paniikki ja googlettaminen. Monet laitto, et tohon ei kannata yhtään luottaa, joillekin tulee se 3+ vasta joskus rv6+, koska hcg vaihtelee niin paljon, vaikka normaalinrajoissa on. Oli myös siitä, että lääkärit ei yhtään tykkää noista viikkonäytöllisistä, kun saa just raskaanaolevat niin stresseihin. Mutta siis, meillä ainakin oli kaikki hyvin ja nyt toi 1 v. touhottaja ❤ Toivotaan, että sielläkin kaikki hyvin❤
 
Helenehappiness
Pakko tulla tolta haaveilijoista huutelemaan, että itse viime raskauden alussa halusin kans tehdä digin ja nähdä sen 3+ (oli tarkka kierto) ja päätin oottaa ja tehdä sen muistaakseni just 5+3 ja eihän sieltä tullut kun toi 2-3 ja hirvee paniikki ja googlettaminen. Monet laitto, et tohon ei kannata yhtään luottaa, joillekin tulee se 3+ vasta joskus rv6+, koska hcg vaihtelee niin paljon, vaikka normaalinrajoissa on. Oli myös siitä, että lääkärit ei yhtään tykkää noista viikkonäytöllisistä, kun saa just raskaanaolevat niin stresseihin. Mutta siis, meillä ainakin oli kaikki hyvin ja nyt toi 1 v. touhottaja Toivotaan, että sielläkin kaikki hyvin
Kiitos aivan hirveästi sun kirjoituksesta❤ rauhoitti tosi paljon mieltä. Mulla kans google laulanut koko aamupäivän ja olin jo diagnosoinut itselleni tuulimunan/keskeytyneen keskenmenon/alkavan keskenmenon jne. Ja siis mulla ei auta mikään äidilliseen intuitioon luottaminen vaan olen synnyttänyt kaksi lasta ja kummassakin alkuraskaudessa olin ihan varma että jokin oli huonosti tai että ainakin viimeistään nt-ultrassa löytyisi jotain kamalaa.

Eli kiitos sinulle 3milia💕
Ehkä parempi jättää kokonaan noi viikkodigit, eivät tunnu tuottavan mulle iloa sitten millään tasolla :D
 
  • Rakkaus
Reactions: 3milia
helenehappiness
Pakko tulla tolta haaveilijoista huutelemaan, että itse viime raskauden alussa halusin kans tehdä digin ja nähdä sen 3+ (oli tarkka kierto) ja päätin oottaa ja tehdä sen muistaakseni just 5+3 ja eihän sieltä tullut kun toi 2-3 ja hirvee paniikki ja googlettaminen. Monet laitto, et tohon ei kannata yhtään luottaa, joillekin tulee se 3+ vasta joskus rv6+, koska hcg vaihtelee niin paljon, vaikka normaalinrajoissa on. Oli myös siitä, että lääkärit ei yhtään tykkää noista viikkonäytöllisistä, kun saa just raskaanaolevat niin stresseihin. Mutta siis, meillä ainakin oli kaikki hyvin ja nyt toi 1 v. touhottaja Toivotaan, että sielläkin kaikki hyvin
Ja ihana kuulla että siellä on pieni taapero touhottamassa <3
 
  • Rakkaus
Reactions: 3milia
Kiitos aivan hirveästi sun kirjoituksesta rauhoitti tosi paljon mieltä. Mulla kans google laulanut koko aamupäivän ja olin jo diagnosoinut itselleni tuulimunan/keskeytyneen keskenmenon/alkavan keskenmenon jne. Ja siis mulla ei auta mikään äidilliseen intuitioon luottaminen vaan olen synnyttänyt kaksi lasta ja kummassakin alkuraskaudessa olin ihan varma että jokin oli huonosti tai että ainakin viimeistään nt-ultrassa löytyisi jotain kamalaa.

Eli kiitos sinulle 3milia
Ehkä parempi jättää kokonaan noi viikkodigit, eivät tunnu tuottavan mulle iloa sitten millään tasolla
Ihana, että auttoi tää❤ Mietin kans, et seuraavan kerran, kun/jos tärppää, niin en kans tuhlaa rahaa noihin viikkonäytöllisiin, koska saa vaan itelleen kauheen ahdistuksen, jos ei nouse "niinku pitäis".
 
Tänään tehty positiivinen testi Laskettu aika on 13.12 ja nyt pitäs olla 4+4.
Tein aamulla kaapista löytyneen pc liuskan. Taidan hakea apteekista testin ja ehkä digin myös Mitään oireita ei ole ja siksi olin ihan varma että nega tulee. Voikun tämä raskaus onnistuisi loppuun asti!
Onnea plussasta! 😍 mullakin laskureiden mukaan 4+4 mut la 9.12. jännä nähdä meneekö jouluaatolle kun edellisetkin syntyneet kaks viikkoa yli lasketun

Onnea kaikille muillekin plussanneille!!💗

ja osanotot heille, joiden matka päättynyt 💔

mua kiinnostaisi myös faceryhmä jossain vaiheessa.
 
Onnea plussasta! mullakin laskureiden mukaan 4+4 mut la 9.12. jännä nähdä meneekö jouluaatolle kun edellisetkin syntyneet kaks viikkoa yli lasketun

Onnea kaikille muillekin plussanneille!!

ja osanotot heille, joiden matka päättynyt

mua kiinnostaisi myös faceryhmä jossain vaiheessa.
Netissä oleva laskuri näytti 4+4, mutta raskaussovellus 4+1 (tänään 4+2) ja la 12.12. Luulen, että on kyllä nuo pienemmät. Eiköhän selviä oikeat viikot viimeistään neuvolaan soittaessa😅
 
Liityn seuraan. Viime maanantaina rinnat alkoivat aristaa ja tiistaina oli alavatsalla jotain tuntemuksia. Ajattelin, että jaahas kuukautiset alkavat, mutta ei niitä alkanutkaan kuulua. Torstaina tein liuskatestin, johon piirtyi haalea viiva ja perjantaina viikkodigi näytti 2-3 viikkoa. Viimeisimpien kuukautisten perusteella nyt olisi menossa 5+1. Laskettu aika osuisi jonnekin itsenäisyyspäivän tienoille. Meillä ei ole lapsia entuudestaan, joten ollaan uuden äärellä. Nyt pidetään sormet ja varpaat ristissä, että saadaan jouluksi pieni nyytti syliin :)
 
  • Rakkaus
Reactions: kippocampus
helenehappiness
Liityn seuraan. Viime maanantaina rinnat alkoivat aristaa ja tiistaina oli alavatsalla jotain tuntemuksia. Ajattelin, että jaahas kuukautiset alkavat, mutta ei niitä alkanutkaan kuulua. Torstaina tein liuskatestin, johon piirtyi haalea viiva ja perjantaina viikkodigi näytti 2-3 viikkoa. Viimeisimpien kuukautisten perusteella nyt olisi menossa 5+1. Laskettu aika osuisi jonnekin itsenäisyyspäivän tienoille. Meillä ei ole lapsia entuudestaan, joten ollaan uuden äärellä. Nyt pidetään sormet ja varpaat ristissä, että saadaan jouluksi pieni nyytti syliin
Onnea suuresti plussasta sinulle ja muille plussanneille! <3

Oletteko uskaltaneet kertoa parhaalle kaverille tms? Minä en ja jotenkin kaipaisin ihan tosi paljon juttuseuraa..
 
Mammm
Tänään tuli jo lähes yhtä tummat viivat 😊 Pari testiä vielä jäljellä, sitten saa testaaminen riittää!
Kovin minimaalisilla oireilla, toli vielä kovin alussakin (4+3 ehkä), joten kerkeää sieltä kunnon oireetkin rynniä vielä päälle 😅 Täytyy nyt vaan koittaa nauttia ❤

Minuakin voisi fb-ryhmä kiinnostaa, ehkä kun on näistä ihan ekoista viikoista päässyt yli 🙂
 
Moikka kaikki

Täällä selkeä plussa testiin aprilli päivänä, eli perjantaina.



Laskettu aika on vähän hakusessa, en muista tarkasti menkkojen alkamis pv, mutta luulen että 7 tai 8.12 olisi LA.

Raskaus tuli täytenä yllätyksenä, vähän erikoiseen tilanteeseenkin, mutta erittäin onnellinen tästä pienestä ihmeestä!
Entuudestaan yksin oma lapsi ja toinen sijaislapsi ❤

Mulla on huomena aamulla naistenpolille aika muissa asioissa missä ultrataan ja katsotaan löytyykö pieni oikeasta paikasta. Oireita on huimaus, hetkittäinen etova olo, menkka jomotus ja rinnat on super kipeät. Huominen kovin jännittää! Pitäkää peukkuja! ☺
 
Onnea suuresti plussasta sinulle ja muille plussanneille! <3

Oletteko uskaltaneet kertoa parhaalle kaverille tms? Minä en ja jotenkin kaipaisin ihan tosi paljon juttuseuraa..
Mä oon kertonu vaikka kuinka monelle.. Muutamalle ystävälle, äidille, ja noh sählyjoukkueelle xD onhan se vähän hullua mutta en osaa pelätä keskenmenoa kun ei ole kokemusta kuin yhdestä raskaudesta joka päättyi onnellisesti. Ja muutenki aattelen että murehdin sit jos sellanen tilanne tulee ja nyt elän tätä tilannetta. Mutta ymmärrän kyllä jos ei halua kertoa vielä!
 
Mä oon kertonu vaikka kuinka monelle.. Muutamalle ystävälle, äidille, ja noh sählyjoukkueelle xD onhan se vähän hullua mutta en osaa pelätä keskenmenoa kun ei ole kokemusta kuin yhdestä raskaudesta joka päättyi onnellisesti. Ja muutenki aattelen että murehdin sit jos sellanen tilanne tulee ja nyt elän tätä tilannetta. Mutta ymmärrän kyllä jos ei halua kertoa vielä!
Mulla on ollut yks keskenmeno ennen esikoista. Sillon olin kertonut kavereille, äidille ja anopille. Eikä kyllä haitannut, kiva kun sai sitten tukea. Kerron varmasti tässäkin ennen ekaa ultraa. Jos keskenmeno tulee niin kyllä siitäkin jokatapauksessa kertoisin.
Vähän aikaa on kiva ja jännittävää pitää salaisuus vain mulla ja miehellä🥰
Töissä joudun kertomaan aika pian kun välillä käytetään semmosia aineita mitä ei suositella käytettäväksi raskaana ollessa.
 
Mulla on ollut yks keskenmeno ennen esikoista. Sillon olin kertonut kavereille, äidille ja anopille. Eikä kyllä haitannut, kiva kun sai sitten tukea. Kerron varmasti tässäkin ennen ekaa ultraa. Jos keskenmeno tulee niin kyllä siitäkin jokatapauksessa kertoisin.
Vähän aikaa on kiva ja jännittävää pitää salaisuus vain mulla ja miehellä
Töissä joudun kertomaan aika pian kun välillä käytetään semmosia aineita mitä ei suositella käytettäväksi raskaana ollessa.
Joo en mäkään ihan kaikille halua kertoa ja mua ärsytti tosi paljo ku jouduin kertoon viime raskaudessa töissä jo rv7 kun alkoi nii kamala pahoinvointi et jäin saikulle. Nyt oon nii mielissää ku ei tarvi kertoa vasta kun kesäkuussa kun palaan vasta sillon töihin! Oon ollu opintovapaalla äippäloman jälkeen, esikoinen täyttää kesällä 2v😊
Tosiaan jos keskenmeno tulisi niin siitä vois olla vaikeampi kertoa jos ei olisi pakko ja hyvä siitäkin olis puhua.
 
  • Tykkää
Reactions: kippocampus
Mietin vielä näitä raskausviikkoja ja miten lasketaan, itellä kummatkin aiemmat raskaudet on sit ultrassa arvioitu viikkoa nuoremmaksi kuin mitä nää laskurit antaa (syntyivät myös kaksi viikkoa yli lasketun), ovulaatio kuitenkin tapahtuu yksilöllisesti.. no mut joo mielenkiintoista nähdä miten tämän kohdalla käy ☺ tänään 4+5 laskureiden mukaan

Tänään ekaa päivää tuli sellanen olo, et jotain siellä masussa tapahtuu, semmonen epämääräinen tunne vaan 👀 muuten aika oireetonta, mitä nyt toissapäiväistä migreenikohtausta ja pientä palelua.

Hei tehdäänkö me jotain odottavien listaa tänne ketjuun? ainakin edellisten kanssa ollut alussa aina lista, mut en tiedä onks tää kulttuuri muuttunut ja porukka siirtyy vaan faceen? 👀 iteki kyllä voisin faceryhmään tulla kunhan just nää ekat viikot ois takana päin
 
Mulla on ollut yks keskenmeno ennen esikoista. Sillon olin kertonut kavereille, äidille ja anopille. Eikä kyllä haitannut, kiva kun sai sitten tukea. Kerron varmasti tässäkin ennen ekaa ultraa. Jos keskenmeno tulee niin kyllä siitäkin jokatapauksessa kertoisin.
Vähän aikaa on kiva ja jännittävää pitää salaisuus vain mulla ja miehellä
Töissä joudun kertomaan aika pian kun välillä käytetään semmosia aineita mitä ei suositella käytettäväksi raskaana ollessa.
Mitä töitä teet? itellä kans vähän sama homma edessä, et täytyy miettiä kesäsuunnitelmia... Mulla myös yks keskenmeno ennen esikoista

Mä kerroin tosiaan myös parhaimmille ystäville ja vanhemmille niin voi sit märistä jos menee kesken
 
Mä kerroin vaan mun siskolle. Haluan pitää vielä omana salaisuutena, mies olisi varmaan valmiimpi kertomaan heti kaikille 😅
Mulla kyllä viimosimmatkin etovat olot kaikonnut. Vähän epäilyttää miten tässä käy, vaikka ihan normaalia vissiin tällainen täysi oireettomuuskin 😅

@kippocampus Sellainen viikkolista vai laskettuaika lista? 😊 Ite en ollukkaan tälläseen törmännyt, nähnyt vaan niitä kp listoja, mutta kuullostaa kivalta!
 
Täällä tänään rv5+3. Oireita zero. Tai no, turvottaa. Tuntuu et maha on kuin pallo ja kaikki näkee et odotan. Oon muutoinkin aika pyöreä, joten tuskin kukaan näkee yhtään mitään, itsestä vaan tuntuu siltä.

Mä oon kertonu parhaalle ystävälle, joka siis tiesi yrityksestäkin. Töissä kerroin tammikuun lopulla yhdelle työkaverille, jonka kanssa kuljetaan samoissa vuoroissa, että alettiin yrittämään ja nyt kerroin et tärppi kävi. On kiva tunne, et joku töissäkin tietää, eikä ihmettele jos oon huonovointinen tai ekstraväsynyt aamuisin. Omille lapsille ja perheille kerrotaan sitten kun rv12 on täynnä, kesäkuun alussa, ehkä mun äidin syntymäpäivillä.
 
Joo en mäkään ihan kaikille halua kertoa ja mua ärsytti tosi paljo ku jouduin kertoon viime raskaudessa töissä jo rv7 kun alkoi nii kamala pahoinvointi et jäin saikulle. Nyt oon nii mielissää ku ei tarvi kertoa vasta kun kesäkuussa kun palaan vasta sillon töihin! Oon ollu opintovapaalla äippäloman jälkeen, esikoinen täyttää kesällä 2v
Tosiaan jos keskenmeno tulisi niin siitä vois olla vaikeampi kertoa jos ei olisi pakko ja hyvä siitäkin olis puhua.
Minä jouduin kans kertomaan rv6 kun jäin sairaslomalle pahoinvoinnin takia. Jouduin olla koko raskauden pois. Saa nähdä onko tässä yhtä paha.
 
  • Surullinen
Reactions: tuuli1
Tänään 4+3 ja musta tuntuu koko ajan, että menkat alkaa. Aina saa pelätä kun menee vessaan, että jos onkin verta. Muistan, että esikoisesta oli ihan sama, mutta eivät vaan koskaan alkaneet. Mitään muita oireita ei oo. Pitää yrittää vielä nauttia kun ei oo järkyttävä pahoinvointi.
Mua kans kiinostaa faceryhmä.
 
Helenehappiness
Tänään 5+5, pahoinvointia ei ole vielä, nukkuminen on ollut jostain syystä todella vaikeaa.

Teen aina välillä raskaustestejä ihan vain ymmärtääkseni, että sitä taidetaan ihan oikeasti olla raskaana? :D olo on epätodellinen, onnellinen ja ahdistava samaan aikaan. Miksi aina tarvitseekin olla sellainen pessimisti, joka miettii vain negatiivisia asioita..
 

Yhteistyössä