Joulukuiset 2022 ❄️💓

Täällä ultra takana, sen verran oli näkyvissä että vasemmasta munasarjasta hedelmöittyminen tapahtunut ja raskaus on kohdussa. 3mm pieni pussi sielä näkyi ❤

Onnellinen olo vaikka vielä vähän pelottaa meneekö kaikki loppuun asti hyvin.

Mä oon kertonu, siskoille ja muutamalle hyvälle ystävälle.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös yksi joulukuista (toivottavasti) odottava :) tein viime viikon torstaina tosi haalean testiplussan ja viime sunnuntaina digi näytti 2-3 viikkoa. Oireista satunnaisesti etoo ja kahvi ei maistu niin kuin ennen… oon myös heräillyt aamuöisin, mutta oon itse asiassa ollut tietysti viikon myös kipeänä, eli kaikki nämä ”oireet” voi johtua myös siitä. Ajattelin viikonloppuna tehdä toisen digitestin, toivottavasti tulisi 3+. Viime raskaudessa mulle se tuli kyllä näkyviin vissiin vähän myöhemmin kuin keskimäärin…
 
  • Rakkaus
Reactions: kippocampus
Varasin eilen varhaisultra-ajan ensi viikolle. Pakko saada varmistus, että onko siellä vatsassa joku kyydissä vai ei. Huolettaa koko ajan :(

Täällä kans huoli painaa. Esikoista ennen yksi keskeytynyt keskenmeno takana. Tänään kans varasin vielä yksityisen 20pv silloin pitäs olla viikkoja 6+6 ja syke näkyä.

Onko porukka muuten varannut neuvolaan aikoja jo?
Itse tänään sain ajan 29.4 ja täällä kuuluu myös varhaisultra sen sain 5.5.
Mä oon tehny varmaan 20 raskaustestiä, kaikki niin epätodellista. Ja vähän harmittaa osan läheisten reaktiot kun oon yksinhuoltaja. Ihan kun ei voisi selvitä kunnialla myös yksin 😔
 
Mä oon varannu neuvolan ja se on 27.4. Oispa kiva jos kuuluis varhaisultra! Täältä ku oon nyt lukenu ultrista nii määki sit varasin ens torstaille varhaisultran vaikka en aikonu tällä kertaa siitä rueta maksamaan😅 vertailin hintoja ja Jyväskylässä näytti Terveystalossa pääsevän kaikkein edullisimmin mut kylläpä tuo melkeen 150 e kirpasee sekin🥴
 
Mä oon varannu neuvolan ja se on 27.4. Oispa kiva jos kuuluis varhaisultra! Täältä ku oon nyt lukenu ultrista nii määki sit varasin ens torstaille varhaisultran vaikka en aikonu tällä kertaa siitä rueta maksamaan😅 vertailin hintoja ja Jyväskylässä näytti Terveystalossa pääsevän kaikkein edullisimmin mut kylläpä tuo melkeen 150 e kirpasee sekin🥴
Huiii on tyyriinpi kun täällä jää Kela-korvauksen jälkeen maksettavaa 70e tai 80e muistaakseni. Toki jos malttais odottaa sinne ensi kuun alkuun saa ilmaisen kunnalta mutta kyllä mä haluun käydä näkemässä että sydän lyö.
 
Mulla 28.4. eka neuvola 😊

@Minnie88 ompa ikävää, että tullut ikäviä reaktioita sun raskauteen. Itse kun on innoissaan niin toivoisi saavan tukea ja onnitteluja 😕

Joo vähän vetänyt mieltä matalaksi. Mä ymmärrän jos joku muu ei jaksaisi, mutta mulle tää elämä lasten kans on ollut kaiken rankkuuden keskellä kuitenkin elämäni onnellisinta ja parasta aikaa ❤
 
Mä kerroin vaan mun siskolle. Haluan pitää vielä omana salaisuutena, mies olisi varmaan valmiimpi kertomaan heti kaikille
Mulla kyllä viimosimmatkin etovat olot kaikonnut. Vähän epäilyttää miten tässä käy, vaikka ihan normaalia vissiin tällainen täysi oireettomuuskin

@kippocampus Sellainen viikkolista vai laskettuaika lista? Ite en ollukkaan tälläseen törmännyt, nähnyt vaan niitä kp listoja, mutta kuullostaa kivalta!
Oli siis sellanen lista lasketuista ajoista et kuukauden päivät ja sit siihen listaan ketjun aloittaja lisäsi aina sitten... kai sen voi jollain muullakin tyylillä toteuttaa, mutta tähän tyyliin:

9.12. kippocampus / 30v / 3.lapsi ☺
 
  • Tykkää
Reactions: Hemppanen
Mä en oo vielä varannut neuvolaa enkä varhaisultraa, mutta ens viikolla olis tarkoitus vähän tutkailla asiaa ☺ vasta jotenkin alkaa sisäistää tätä hommaa... kahdesta ekasta soitin kyllä neuvolaan heti seuraavana päivänä 😅
 
Tulen varovasti mukaan. Tänään tuli haalea plussa precheckillä! Eilen tuli vähän tiputteluvuotoa ja luulin että menkat alkaa, mutta vuoto loppui ja olikin enemmän rusehtavaa kuin veristä. Itsellä alkaa olla jo ikää, että senkin puolesta huolettaa kuinka tässä käy. En ole ollut aiemmin raskaana.

Olen myös kiinnostunut face-ryhmästä, jos plussa tästä vahvistuu.
 
Helenahappiness millä viikoilla sä olitkaan? Mulla kans tuo viikko digi vielä niin mietin uskallanko vielä tehdä et tulis +3…

Mä hain tänään mama vitskut ja vähän uskaltanut iloita vauvasta. En muista mainitsinko että mulla yks keskeytynyt keskenmeno takana, niin se meinaa kummitella.

Ja mua kans fb ryhmä kiinnostais. Koska sellaista kannattaa laittaa ?
 
Nyt 4+5 ja tänään tein kolmannen testin jossa viivat yhtä tummat, ehkä uskallan lopettaa testaamisen.
Eilen ja tänään ollut pientä pahoinvointia, varsinkin syömisen jälkeen. Maskia on tosi hankala pitää, kun tulee niin lähelle kaulaa ja alan heti yökkimään.
Hain tänään mamavitamiinit apteekista.
Ajattelin ens viikolla soittaa neuvolaan.
Kauheasti pelkään keskenmenoa, mutta yritän olla stressaamatta kun ei asiaan voi vaikuttaa mitenkään. Nautitaan nyt ja murehditaan sitten jos tulee aihetta.
 
  • Tykkää
Reactions: tuuli1 ja Minnie88
Helenehappiness
Helenahappiness millä viikoilla sä olitkaan? Mulla kans tuo viikko digi vielä niin mietin uskallanko vielä tehdä et tulis +3…

Mä hain tänään mama vitskut ja vähän uskaltanut iloita vauvasta. En muista mainitsinko että mulla yks keskeytynyt keskenmeno takana, niin se meinaa kummitella.

Ja mua kans fb ryhmä kiinnostais. Koska sellaista kannattaa laittaa ?
Tänään 6+0 ja nyt aamulla sain viikkodigiin sen 3+. Vielä 5+3 mulla näytti 2-3 viikkoa ja olin aivan masentunut. Ei olisi oikeasti pitänyt edes lähteä näihin viikkotesteihin ollenkaan, oon googlettanut aivan hulluna et miksi ei hcg nouse. Sai täältä onneksi silti ihanaa vertaistukea 3milialta kun hän kertoi että hänellä vasta myöhemmin näyttänyt tuo viikkodigi sen 3 viikkoa.💗

Jotenkin tässä laskee vaan päiviä siihen, että tää ensimmäinen kolmannes olisi ohi ja myös että pääsisi käymään ultrissa. Mulle varhaisultran aika siirtyi, soittivat eilen että varauksissa oli jotain tuplabuukkauksia ja pääsenkin näillä näkymin vasta kahden viikon päästä 😭Tsemppiä kaikille ja koitetaan nauttia tästä ajasta💗
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Marla79 ja 3milia
Hei. Liityn joukkoon, vaikka lupasin itselleni että yritän olla maltillisesti alkuraskauden. Tänään tein haalean plussan. Viides lapsi kyseessä, ja hyvin toivottu vauva on mutta silti ristiriitaisin tuntein nyt ollaan. Meidän kuopus kuoli vaikeaan sairauteen 3kk sitten reilun puolen vuoden iässä, ikävä on kova. Sairaus on peittyvästi perinnällinen, joten on 25% mahdollisuus että tällä vauvalla sama sairaus on, mutta nyt toki kun meidän kantajuus on tiedossa niin raskaus keskeytetään ennen puolta väliä jos käy ilmi että sikiöllä on se viallinen geeni. Raskas ensimmäinen kolmannes siis edessä…
Facebookryhmä kiinnostaa jos sellainen on.
 
  • Surullinen
Reactions: tuuli1
Itsellä tuli nyt aamulla pyyhkiessä veristä vuotoa, mutta olen lukenut että se voi olla ihan normaaliakin. Nyt vaan chillisti odottelen. Tänään precheckillä tuli jo aavistuksen vahvempi viiva kuin eilen. Huomenna tai ylihuomenna on rv 4+0 ja aion testata viikkotestillä. Oireina on ollut vasta väsymystä ja rintojen arkuutta.

@Eeva89 Onnea haaleasta plussasta! Toivottavasti se siitä vahvistuu.
Olen todella pahoillani suuresta menetyksestäsi. Toivottavasti tulevalla vauvalla ei tuota geeniä ole. Sormet ja varpaat ristiin.
 
Helenehappiness
Mä oon katsonu koko aamupäivän tietoa tuulimunaraskauksista, en tiedä miksi mut pelkään sitä aivaan hirveästi. En tiedä miten tässä jaksaa odottaa vielä melkein 2 viikkoa varhaisultraan😭
 
vierailija
Mä oon varannu neuvolan ja se on 27.4. Oispa kiva jos kuuluis varhaisultra! Täältä ku oon nyt lukenu ultrista nii määki sit varasin ens torstaille varhaisultran vaikka en aikonu tällä kertaa siitä rueta maksamaan vertailin hintoja ja Jyväskylässä näytti Terveystalossa pääsevän kaikkein edullisimmin mut kylläpä tuo melkeen 150 e kirpasee sekin
Mistä ton 150e hinnan sait, kun terveystalolla vu maksaa n. 250e 😶 Kokemusta on. Jos haluat päästä halvemmalla, niin kannattaa mennä perhe-arteen Tampereelle tai lahteen.
 
vierailija
Mistä ton 150e hinnan sait, kun terveystalolla vu maksaa n. 250e Kokemusta on. Jos haluat päästä halvemmalla, niin kannattaa mennä perhe-arteen Tampereelle tai lahteen.
150e taitaa olla sen ultran hinta, mutta siihen tosiaan tulee päälle lääkäri- ja toimistomaksut. Mehiläisellä sama hintaluokka. Pihlajalinnassa uä oli 90e, kokonaishinnaksi mulla tuli siellä 180e. Perhe-Artella tosiaan koko käynti noin 70e kuluineen.
 

Yhteistyössä