***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 HEINÄKUUSSA***

Moi!

Cisulle ja muillekin tarvitseville tsemppiä! Minä varmaan sun asemassa aloittaisin ne lääkkeet, niitähän voi sitten tosiaan lähempänä synnytystä vähetää/lopettaa jos hyvin voit. Niin ei tarvitse vieroitusoireitakaan pelätä. Kyllä se oma hyvinvointi on tosi tärkeää raskausaikana!

Oma tilanne on vähän ikävä nyt. Verta tuli taas eilen, ja kun koko ajan on ollu kipujakin niin menin taas lääkäriin. Kohdunkaula oli pehmentynyt ja suulta vähän auki, ei lyhentynyt kuitenkaan eikä sisempää auennut. Ja kohdusta löytyi pieni hematooma. Nyt on kielletty kaikki muu paitsi löhöily ja rauhallinen kävely. Näillä viikoilla ei kuulemma voi muuta tehdä kuin olla rasittamatta itseään. Huoli on suuri siitä, jatkuuko raskaus riittävän pitkälle. Keskosrajaankin vielä kuukausi.

huolestuneena,
donter 17+4
 
Kiitos donter ja kuin myös tsemmpiä, haleja, voimia ja uskoa!!!! Nyt otat vaan rauhallisesti ja yrität pitää toivoa yllä, sitä ei saa menettää. :heart:
Olet ajatuksissani ja toivotaan parasta. Käyhän kertomassa kuulumisiasi...

cisu 17+2
 
Cisulle halitus :hug: Hyvä että oot lähtenyt hakemaan apua :heart:

Donterille myös isosti :hug: Nyt ei auta kuin huilata ja ottaa rauhaksiin! Toivon että kaikki menisi loppuun asti hyvin, kyllä se menee :heart:

Kodakille onnea huomiseen rakanneultraan :heart: Huisia että ensimmäiset on jo nuin pitkällä ja pääsee kurkistamaan kumpi sielä masussa onkaan! =)

Sukupuolesta meinataan ottaa ehdottomasti selvää enkä malttaisi millään odottaa vielä 4vkoa!
Tyttöähän meillä kovasti 3 pojan jälkeen toivotaan,ihan kumpanenkin ;) Itseasiassa musta tuntuu että mies on toivonut jokaisen kohdalla sitä tyttöä! Mulla taas on ollut aina vahva poikaolo ja kuopuksestakin toivoin poikaa ;) Nythän mulla on ollut vahva tyttöolo ja alkuunsa jotenkin pakonomainen tarve että tulokkaan on oltava tyttö ja tuntui siltä että en kestä ajatusta neljännestä pojasta millään mutta onneksi ajatukset on jo tasaantuneet ja kyllä mä sen pojankin rakkaudella vastaan otan :heart: Vaikka myönnän että pienoinen pettymys se kuitenkin olisi :ashamed:

(.) Huh hellettä! Nyt alkaa jo tuntua olossa kun meinaa uuvahtaa ihan totaalisesti!!
Huomena neuvola...palaan siis silloin kera uusien kuulumisien =)

Uusille tervetulotoivotus! :wave:

Jennyli 15+5
 
Cisu, kyllä mullakin lukee mm. allergialääkkeissä sitä sun tätä pakkausselosteessa mutta niille on kuitenkin lääkärin siunaus. Ja mulla on vielä tehokkaammat, jotka on sellaiset että otan vaan pahana päivänä enkä muuten..eli jos en ottais ollenkaan niin olisin tosi huonossa kunnossa ja saisin vaan hengenahdistuskohtauksia pahimmillaan. Kyllä se lääkkeiden perusteltu otto on oikeasti tärkeää, ei se vauvakaan selviä tästä raskausajasta jos et sinäkään. Eikö? :hug: Ja käy vaan reippaasti siellä psykologilla sitten kun pääset. Jos rahaa löytyy, niin voit käydä myös yksityisellä. Mulla ystävä kävi yksityisellä, vaikka se kirpaisikin, mutta sai kyllä hyvää hoitoa siellä. Tietysti kaikki eivät ole hyviä, mut sitten voi vaihtaa.

Donter, yritähän jaksaa lepäillä ja toivotaan että hematooma lähtee ihan yksikseen ilman sen kummempia. Vuokraa kasa leffoja ja heitä vaan aivot narikkaan, ehkä se on niin helpointa ettei koko ajan mieti asioita..ja ehkä auttaa pieni palstailun välttäminenkin jos ahdistaa :hug:

Mulle on sukupuoli oikeestaan ihan sama, miehellä taas se on riippuvainen siitä meneekö yliajalle (esim tammikuulle) vai tuleeko joulukuussa :saint: Kumpiki käy ja ois kiva tietää se sukupuoli.

-metsis 16+0 poks!

p.s. mulla on niin iso turvotusmaha että oon joulukuussa sitten varmaan joku ryhävalas tms :D
 
repäisykivuista kärsitään myös täällä :wave: Todella inhottavia aivastaessa tai sängyssä nopeasti kääntyessä... auts.

sukupuolesta on ollut puhetta. Meillä siis 3,5 vuotias prinsessa kotona ja en oikeen osaa sanoa kumpaa varsinaisesti toivoo. Miehen tiedän salaa kai poikaa toivovan, mutta molemmat siis tervetulleita, kunhan vaan kaikki sujuisi hyvin. Esikoista odottaessa minulla oli poikaolo ja niin on nytkin, joten viestisikö se sitä, että prinsessa tulossa :LOL:

cisulle erityinen voimahali :hug: Olet rohkea tarttuessasi toimeen. Terapiaa minäkin suosittelisin vaatimaan ensi sijassa. Tsemppiä sinulle.

Komeita mahakuvia oli myös ilmaantunut. Itse olen vältellyt kameraa, koska mahaa on kuin olisi viimeisillään (johtuu siitä, että mahaa oli jo valmiiksi ja nyt se on noussut vielä ylöspäin)... Glup. No, sitten loppuvaiheessa niitä mahakuvia viimeksikin näpsittiin. Minä kyllä nautin raksusajasta ja ylpeänä kannan mahaani, mutta kameroista en pidä. Vieläkin niin hehkeä, kun näppyjä kukkii naama täys.

Kävin tässä parturissa ja uskaltauduin värjäämään. Punaruskea tausta ja vaaleat raidat (ennen siis koko vaaleat). Piristi kovasti ja jospa nyt näyttäs edes ihmiseltä lauantain häävieraana, kun siistitytin kulmakarvatkin samalla. (Olen tosi laiska niitä ite laittamaan, enkä ees osaa nätisti laittaa). Niin, pointti se, et värit kuulema käy raskaanaolevallekkin, ja toinen kampaajista käveli itsekkin mahapystyssä :LOL: :heart:

Meillä alkaakin huomenna kesä ainut kesälomaviikko tästä maaseudun kiirestä. Toivottavasti ei mene koko loma tapellessa, kun stressiä on purettavana taas aikalailla. Itse olenkin jo viikon sairaslomaillut noidannuolen takia, mut meishän kiitää 24/7 jossain hommissa.

Lämmintä lupasi jatkaa, joten nautitaan keleistä.
 
Hei,

Tervetuloa uusille mukaan :)

Donterille Jaksamista ja tsemppiä. Toivotaan että kaikki päättyisi kuitenkin onnellisesti :hug:

Jennylille Kiitos tietojen päivityksestä.

Sukupuolesta Ite en osaa yhtään sanoa kumman toivoisin olevan tulossa, tahtois molempia sortteja. Nyt kun on esikoinen niin ei kallistu oikein kummankaan puolelle. Mies taitaa toivoa enempi poikaa, vaikkei niin oo sanonutkaan. Ääneen vaan haaveilee poikien leluista ja touhuista :) Poika-olo mulla on kokoajan ollu, ei tietoa mistä tullu...

Vitamiineistä Popsin ladyvitan monivitamiiniä, sekä kalaöljyä (sellasta josta tutkittu ne toksiinit, et ei varmasti niistä kerry mitään) sekä kalsiumia ja d-vitamiiniä sellaisina päivinä jos tuntuu et ei oo ollu auringossa (eipä oo tarvinnu vähään aikaan purkilla käydä) tai oo tullu syötyä tarpeeks ruassa kalsiumia. Monipuolisesti kun syön en tiiä onks noista kovin hyötyä, mut ei ainakaan haittaa, niin miks ei.

Voih itse pyristelee täällä hännillä näitten viikkojen kanssa, niin himpun kateellinen et suurella osalla rakenneultrat häämöttää ihan näillä hetkillä. Innolla ja jännityksellä kuitenkin odotan kaikkien meidän uutisia Toivottavasti kaikki jotka haluaa saa jotain osviitta onks poika vai tyttö tuloillaan. Itsellä vielä tokaan neuvolaankin on melkein kolmen viikon odotus, vähän taas on tullu huoli onhan siellä kaikki hyvin. Rakenneultra sitten rv 20+0.

Repäsykivuista Täälläkin niitä oli, varsinkin just aivastaessa ja kääntyessä, mutta nyt ei oo reiluun viikkoon ollu. Onkos tietoo onko ihan normaalia et ne on hävinny näin pienillä viikoilla?

Mutta ihanan aurinkoista päivää kaikille!

Helinä ja POKS 15+0
 
Voih, ihmettelin että miksi on jalka ollut niin vietävän kipeä polvitaipeesta..niin eiköhän sinne yritä suonikohjua tulla :ashamed: Onneksi ei näy kovin hyvin, mutta ärsyttää jo valmiiksi. Laitoin kylmägeeliä ensiavuks, se tuntuu auttavan vähän.

Joten laitetaanpa tänne joku top 10(0) suonikohjujen välttämisvinkkelit ja jo olevien kipujen liennytyskeinot :D

Ite ensimmäisenä huomasin, että kuntosali on jäänyt kokonaiseen viikkoon käymättä helteen takia. Sinne siis. Samoin kun pyörä tulee huollosta, niin pyörälenkit kaveriksi. Kaiken parasta on, että oon tähän samaan istunut enemmän koneella..joten pitänee vähentää koneella istumista ja laskin penkkiä alemmas, ettei jalat ainakaan ilmassa pahemmin roikkuis :saint: Mitähän vielä..vedenjuonti varmaan? Pitäis tarkistuslaskea, ettei jää liian alhaiseksi..taitaa turvotus ym. pahentaa tuota tilannetta. Muuta erikoista mulla ei tule mieleen, liikunta ja välttää turhaa istuskelua sekä vedenjuonti.

-metsis 16+0
 
Mä myös pelkään suonikohjuja, koska niitä on isällä ja isosiskollekin niitä ilmaantui raskaana ollessaan (on tosin neljä lasta, enkä tarkemmin tiedä missä raskaudessa niitä tullut). On vielä istumatyö, joten istumista ei voi kauheasti välttää. Liikuntaa pyrin kyllä harrastamaan ja vettä juomaan. Muita konsteja otetaan myös täällä vastaan.

Donterille paljon tsemppiä ja jaksuja :hug:

Hampiainen 18+1
 
Huh tää kuumuus ei sovi mulle laisinkaan..ainakaan nyt kun nuo veriarvot alhaiset :$ . No, Suomen kesä on lyhyt eikä sais valittaa. Jäi kaikki alennusmyynnitkin tänä vuonna väliin kun ei ole voimia sellaiseen.
Tänään rv 19+0.
 
Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin :heart:

Rv 15+6 (11+4 )
Hb 129 (- )
Rr 113/74 (116/75 )
Pissa puhdas
Paino 60.6/+300vko (59.4 ) Yhteensä +2kg alusta
Sykkeet 150

Jänskää nähdä pitääkö tyttöoloni paikkaansa...sykkeet ainaki korkeammat kun pojilla 120-140
;)

Mullahan suonikohjut valitettavasti löytyy edellisen raskauden jäljiltä :/ Alkaneet taas pahentua, onneksi ei kivuliaat kuitenkaan!
Ohjeeksi sain liikunnan, nilkkojen pyörittelyn/jalkojen koholla pitämisen, tukisukat ja juomisen! Mutta en näillä helteillä oikein sukkia innostu käyttämään!
Ehkäpä sitten raskauden jälkeen jossain vaiheessa korjautan jalkani.

Huhhuh...kyllä alan minäki jo urvahtaa tästä kuumuudesta! Selkeästi väsyneempi ja päätäkin särkee |O
Koitetaanhan siis kanssasisaret jaksaa :heart:

Kodakin ultrakuulumisia odotellessa :whistle: :wave:
 
Mä olen alkanut taistelemaan jo suonikohjuja vastaan. Verisuonet on pinnassa jaloissa ja vähän katkeilleitakin. Vielä ei näy kuitenkaan palluroita. Mutta olen siirtynyt jo mataliin kenkiin, käytän töissä ja paljon muutenkin lentosukkiksia tai -sukkia ja illalla voidetta, jonka pitäs estää suonikohjuja. Noilla konsteilla mennään nyt eteenpäin. Painoa ei ole kyllä vielä tullut kuin vajaat kolme kiloa lisää eli hyvissä ajoin olen yrittänyt ennalta ehkäisyn aloittaa suonikohjuja vastaan.

Nyt olen tuntenut muutamana päivänä potkuja tai ainakin luulen, että ne on vauvan liikkeitä. Mun mielestä ne on just potkuja, eikä mitään kuplia tai perhosia. Onha ne ihana tuntea.

:heart:


Vähän reilu viikko vielä ultraan, joskohan se sukupuoli selviäis. Ei jaksais odottaa, että näkee pikkuisen. Tietysti tärkeintä on, että pikkuinen on terve, mutta mulla ja miehellä on tyttöolo. Sille ei ole tietysti mitään perusteluja, eikä mahan mallistakaan vielä voi päätellä mitään, kun se on niin pieni.

Mulla on kauheesti kaikkea vauvanhuoneen sisustusideoita ja tässä odottelen milloin pääsisi kunnolla vauvan huoneen laitossa vauhtiin. Värimaailmaksi olen ajatellut vaaleata, jota maustetaan sitten luonnollisilla murretuilla väreillä. Jos sukupuoli ultrassa selviää, niin sekin vaikuttaa väreihin hiukan. Vaaleanpunaista/ vaaleansinistä huonetta ei kuitenkaan tule. Onko teilä muilla jo suunnitelmia vauvan huoneeseen/nurkkaukseen?

Salmiakki78 + nuppu 18+4
 
Jennyli, täältä niitä tulee!

Tänään rakenneultrassa kätilö totesi, että sopusuhtainen ja kaunis vauva :) Lopuksi kysyttiin, että näkyykö sukupuoli ja miten se katsotaan. Kätilö sanoi, että, jos on poika, näkyy kivekset ja pippeli ja jos on tyttö, niin sitten tytön sukupuolielimet. Ja 99,9% todennäköisyydellä tyttö tulossa. Ja kyllähän me se siitä ruudulta itsekin nähtiin. Iiiiikks. Oltiin ihan varmoja, että saadaan toinen poika tänne tepastamaan ja äippä saa olla perheen ainoa prinsessa... :heart: meillähän on nurkat täynnä esikoisen vaaleansinisiä vaatteita. On kyllä jotain unisex väristäkin onneksi. Ja se uusi äitiyspakkaus on tosi poikavärinen. En tiedä otetaanko sitä nyt sitten, ehkä niiden kestovaippojen takia kannattaa ottaa :)

Salmiakki, hampiainen, mulle tuli ekasta raskaudesta sääreen kunnon uudet verenpurkaukset. Tästä tokasta en ole vielä huomannu mitään. Kai se on vähän samaa kuin raskausarvetkin, että kuuluu tähän äitiyteen.

k&pikku-ruu 19+6
 
Oioi, onnea kodak
Ihanaa että kaikki hyvin!
Ja voi kuttura että olisi ihana päästä elokuussa itsekin noihin vaaleanpunaisiin fiiliksiin! Vaan eipä auta kuin pitää mieli avoimena ;)

Salmiakki mitä voidetta käytätä suonikohjuihin? Itse oon laittanu hirudoid fortee mutta löytyykö jotain muutakin ehkäisyksi?!!?
 
Salmiakki, meillä vauvan huoneeksi tulee meidän vierashuone / "miestenhuone", kuten rakas puoliso sitä kutsuu. Ukon oli pakko saada "miestenhuone" kun muutettiin kaksiosta kolmioon ja sinne ostettiin kalliit hd-telkut ja pleikka kolmoset. No, sormet varmaan riittää niiden kertojen laskemiseksi, mitä se on siellä viihtynyt. :D Joskus menee sinne mua ja koiraa pakoon, mutta eipä just muuten, eikä se sitä pleikkaakaan koskaan pelaa. Hyvin tuli käytettyä nekin rahat!

No, nyt saa miehen roippeet sitten väistyä sitä mukaan kun vauvan tavaroita sinne tarvitaan. :) Tapetit laitettiin sinne sillon kun muutettiin, nätit vaaleanvihreät + valkoiset, sopii hyvin kumpi sitten tuleekin.

Tajusin eilen, että meidän kylppäri on kyllä onneton pyllypesuja ajatellen. Hana on kauhean matalalla ja sellasta bidee-suihkua ei siellä ole ollenkaan. Erillinen vessa löytyy myös, jossa bidee, mutta se on aivan onnettoman pieni, hyvä kun kääntymään mahtuu. :/ Kylppärikin on niin hankalan mallinen, pitkä ja kapea, että mitenköhän siellä sitten vauvaa edes kylvettää.
 
huoh mikä eilinen ilta ja tää iltapäivä :( oon vaa surru sitä Ristiinassa kadonnutta pikkupoikaa joka sitte onneks löydettiin hyvissä voimissa.on itketty surusta ja ilosta silmät punaseks,onneks juttu päätty onnellisesti,kerranki!!
(.) olo ihmeen hyvä,hyvä jos ees tietää olevansa raskaana,iso maha taitaa olla ainut merkki siitä :LOL: ei okseta,ei väsytä,ei mitään.ei ees niitä liikkeitä oo tuntunu sen yhen kerran jälkeen tai sit ne on vaa nii pieniä et en huomaa.äänet ainaki kuuluu et hengis siel ollaan edelleen.donterille paljon tsemppiä,lepäilet nyt vaan nii paljo ku mahollista =) huomenna meille tulee meiän eka ja varmaa vika lemmikki,hamsteri :D tyttö on iha innoissaan,aamulla aikasi jo hätyytteli mua et eikö voitas jo mennä sinne kauppaan ostamaan se!no aamulla sit mennään ja tyttö saa muutaki ku hamsun,nimittäin silmäglasit :/ jos sitä löytäs itellekki jotaki kivaa ;)

murunen&nappula 16+0 pooooks!!
 
Voimahaleja Donter! :hug: Kyllä kaikki varmasti vielä menee hyvin, nyt noudattelet lääkärin ohjeita ja ajattelet kauniita!

Kodakille paljon onnea tytöstä! Ihanaa!!!

Vauvan huoneesta on meillä tulossa sellainen sinisenlila, meillä on sitä kaikissa makuuhuoneissa yksi seinä ja haluan yhtenäiset kun täällä on muuten aika paljon eri värejä. Mun mielestä se on ihana väri makuuhuoneeseen, ihanan rauhoittava. Lisäksi me on jo kauan sitten hankittu maalitkin valmiiksi tonne, joten ei muuta kun pitäisi saada aikaiseksi raivata sieltä vanhat rojut pois ja repiä edellisten asukkaiden tapetit irti. Me ei oo vaan tarvittu tota huonetta mihinkään, niin sen remppaus on vähän jäänyt. Tapettien repiminen on niin v*ttumaista puuhaa, kertakaikkiaan! :kieh:

Mä odottelen täällä kavereita kylään. Oon yksin kotona, mies lähti - yllätys, yllätys - treenaamaan ja esikoinen on synttärikutsuilla. Kummallista olla ihan yksin, milloinkohan oon ollut viimeksi...
Mulla on ollut koko päivän oikea pohje ja hieman nilkkakin kipeänä. Rupesivat särkemään aamulla kun touhuilin pitkään keittiössä. Onkohan mulle tosiaan tullut jo niin paljon painoa että tuntuu? En kyllä oo huomannut mitään isoa lihomista, ainoastaan maha on turpeana, mutta muuten reidet, kädet ym. tuntuu normaaleilta. Voiskohan ne suonikohjut oireilla noin? Viime raskaudessa ei ollut yhtään, toivottavasti välttyisin niiltä nytkin!
 
Kiitos tytöt :)

hampiainen, me aluksi pestiin aina pylly suihkussa, jossa siis käsisuihku (laitettiin jakkaralle vati suihkun alle, ettei roiskunut pitkin poikin - oli aika viritys) ja nyt, kun poika on isompi, hän seisoo lavuaarissa ja siinä pestään. Hoitopöytä tällä hetkellä pesukoneen päällä (sellainen pehmeä Pikku-Piian hoitoalusta), mutta oli meillä aluksi käytössä Ikean halpa hoitopöytä, joka on nyt keittiössä aputasona :)

Ja ei olla vielä mietitty, missä vauva sitten nukkuu, varmaankin mun kainalossa ja toivottavasti äitiyspakkauksen laatikossa (päällystin edellisen kankaalla), esikoinen saa nukkua pinnasängyssä vielä jonkun aikaa ja sitten varmaan pitää hankkia joku oikea sänky esikoiselle myöhemmin, kun vauvan voi siirtää pinnikseen. Loppupeleissä varmaan nukutaan kaikki kumminkin meidän isossa sängyssä...
 
kadak Kovasti onnea! Taisi olla ultrassa kaikki hyvin! Toki tuo sopusuhtainen ja kaunis vauva-asia on tärkeä tieto. :D Ja oikein paljon onnea tyttölupauksesta! On se hassua, että niin sieltä voi tulla tyttökin vaikka ensimmäinen on poika. Kävisköhän meillekin niin. Mutta käy toinenkin vaihtoehto. :)

hampiainen Meillä oli vauvalla hoitopöytä pesuhuoneessa ja vessan hanan alla pestiin pylly. Hyvin meni, vaikka piti käyttää kahta huonetta. En kokenut isoksi asiaksi ollenkaan.

Mandy ja pallero 14+6
 
Jennyli ihan tuota samaa voidetta käytän kuin sinäkin.

Hampiainen meillä on kanssa pitkän mallinen kylppäri + vessa ja sitten sellainen pikkuruinen toinenen vessa. Varmaan siinä kylppärissä ammeessa pestään sit pikkuinen. Ammetta ei ole vielä hommattu. Ehkä siinä pitäs olla jalat, niin ei tarvitse kyykkiä.

Hoitopöytä tulee sitten vauvan huoneeseen, niin ei tarvitse ahdistua tuolla kylppärissä pesuja enempää.
 
Mandy, sopusuhtaisen sisään kuului myös se, että kaikki sisäelimet yms on oikeilla paikoillaan :) Köllötteli vaan eli ei nähty pikkuisen liikkuvan. Kerran potkasi, mutta muuten nukkui. Taitaa liikkua vaan öisin, kuten isoveljensäkin. Istukka on edessä navan kohdalla ja sen takia en niin hyvin liikkeitä tunnekaan. Tuntuu vaan joskus silloin tällöin tuolla sivuilla.
 
Kadakille onnea hyvistä ultrakuulumisista ja prinsessasta :) Ja Donterille tsemppiä - toivotaan koko sydämestä, että kaikki menee hyvin.

Onko muilla ollut selkä kipeä? Mulla iski tänä iltana ihan jäätävä särky tonne oikealle alas - hieroessa särkykohta kyllä löytyi, mutta ei hieronta juurikaan auttanut. Vasta kun itkin lattialla kiertoasennossa muistin kylmätyynyn ja onneksi mies löysi sen pakkasesta. Se helpotti, mutta vieläkin vähän säteileemerkkejä ittestään. Hassua meinaa mulla ei ole ollut oikeastaan mitään kipuja tässä raskaudessa - paitsi henkistä jatkuvan pahan olon ja oksentamisen takia :LOL: Onneksi tällä viikolla on helpottanut paha olo ja oksentanut olen viimeksi maanantaina.

Jos teillä on ollut selkäsärkyä jossakin tietyssä kohdassa, niin mikä teillä on auttanut siihen?

Murunen83 mäkin (ja mies!) ragoin jotenkin tosi vahvasti tohon pojan katoamiseen - melkein itkin asiaa eilen ja tänään varsinkin itkin onnesta, kun se löytyi :heart:

Azalea ja Luru 15+5
 
Kadakille paljon onnea tyttelistä!! :flower: ja Donterille tsemppiä ja jaksamisia tulevaan levähtelyyn!
Ja ketähän kaikkia muitakin piti onnitella...? :LOL:

Repäisykivuista kärsitään täälläkin, vaikka ei enää niin usein ole ku pari viikkoa sitten. Ehkä sitä on jo oppinut välttämään äkkinäisiä liikkeitä :) Joskus tosiaan aivastus pääsee yllättämään ikävästi...

Itse sain vähän harmittavia uutisia viime neuvolassa. Sokerirasituksessa oli tunnin arvo vähän koholla (10,2, pitäs olla alle 10), kuten kyllä vähän uumoilinki... Kahden tunnin arvo oli ok. Onhan noita ollu oireita huonosta sokerinsiedosta...itseasiassa jo ennen raskauttakin, mikä saa mut kyllä epäilemään että sokereissa ollu häikkää jo aiemmin. Paastoarvot olleet aina siis hyviä, mutta runsaan syömisen tai karkin mättämisen jälkeen tullut yleensä aina joko huono olo tai kova väsymys.
Eli nyt sain ajan tonne äitipolille kuuntelemaan 1,5 tunnin esitelmän ruokavaliosta ja siihen päälle vielä lääkärin pelottelut :kieh: Toisaalta vähän turhauttaa nuo ruokavalio-saarnat, ku itekin oon kuiten sairaanhoitaja, ni jotain siitäkin aiheesta tiiän... mutta toisaalta, suutarin lapsella ei oo kenkiä... sitä muuttuu kumman tollukaksi ku omalle kohalle napsahtaa, ni ehkäpä se kuitenki on parempi ku joku ne asiat vielä kertoo :LOL:

Muuten tässä hyvin pyyhkii, kovasti rakenneultraa ootellaan, on muuten samana päivänä ku tuo polikäynti eli 22.7, eli paljon ultraa yhelle päivällä, ku näemmä polillaki ultraavat =) no, näkeepähän paljon pikkuista :heart: Sukupuolitoiveista on meilläkin keskusteltu ja mies ainaki tuntuu poikaa toivovan... itelläki on vähän poika-olo ollut alusta asti, mutta kuten aiemmin jo mainittu; ei se esikoiselle niin väliä oo, jos sillä nyt koskaan niin väliä edes on :) Nimet on jo valmiina molemmille...ollu jo vuosia :whistle:

mami-81&vili 18+2
 
Nii, sehä se piti vielä sanoa, että vaikka aina oonki ollu hyvin empaattinen, ni nyt raskaana menee jo melkein liiallisuuksiin =) Tippa linssissä tosiaan lukenu uutisia...eka siitä, ku siitä ammuskelusta pääsi se vauvaa odottava avopari pakenemaan ja sitte vielä se pikkupojan katoaminen! Onneksi löyty poikakin :heart:
 

Yhteistyössä