***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 HEINÄKUUSSA***

Vauvavakuutus meillä Tapiolassa. Hyvin on toiminut korvaukset ja kaikki kuitit voi kerätä vuoden aikana yhteen ja menee aina vaan yksi omavastuu tai sitten hoitaa netin kautta samaten yhdellä maksulla / vuosi. Helpotti aika tavalla, kun esikoispojalla alkoi korvatulehduskierre ja allergiat ja astmaepäilyt yms...Meillä ei tullut mitään lääkärikäyntejä 11kk ikään asti ja jo mietittiin, että oltiin otettu vakuutus turhaan, mutta sitten tosiaan alkoi noi kaikki sairastelut ja pelkästään korvien putkitus yksityisellä maksoi tonnin.
 
Tulin vaan poksumaan tänne. :D Ei näillä helteillä ajatus kulje. B)

Meillä oli esikoinen yökylässä miehen vanhemmilla viime yön ja käytiin syömässä pitkän kaavan mukaan nepalilaisessa ravintolassa ja siihen päälle vielä leffassa, kun mulla sattui olemaan leffalippuja. Ihan liian jännä leffa oli, jouduin pitämään silmiä kiinni vähän väliä.. :D Kyllä vaan on ihanaa, kun sai tänäänkin nukkua pitkään ja on saanut aamun puuhastella ihan oman aikataulun mukaan. No, kohtahan tuo tulee kotiin ja on sekin aika ihanaa.. :)

Kävin myös eilen kaupungilla kiertelemässä hyvien mammavaatelöytöjen toivossa. Löysinkin kivoja housuja, kahdet pitkät ja yhdet caprit, joten nyt pitäisi syksy pärjätä. Esikoisen odotusajalta kun on noita mammavaatteita myös tallella muutama (ja mahtuvat lantion kohdalta ihme kyllä päällekin!), niin ne mukavasti täydentää varastoa.

Jaksamista Jennylille ja kadakille kipeiden lasten kanssa!

mamadread ja ihme 15+0 (uä 15+3)
 
Onnea poksujille :heart:

Minä tulin myös poksuman rv 17 kunniaksi, Poooks!! :heart: :D

Kuopus edelleen kuumeessa ja tänään käyty lekurissa ja kokeita otettu! Virusperäistä on joten vauvarokoksi epäili. Näppyjä siis odotellessa!

Ihanalta kuulosti mamadread teidän vapaa ilta! Mä olisin kans just niin tollasen tarpeessa ja että sais edes yhden aamun nukkua pitkään!
Toiveita elättelen jostain kivasta miehen kanssa elokuussa kun mummu jää kesälomalle!
 
Pitäsiköhän munkin sit poksua, kun muutkin. 16+0! :)

mamadread Luin suurella kaiholla myös sun ja miehen yhteisestä illasta. Mietin, että milloinkahan oon ollut miehen kans leffassa tai syömässä kaksistaan... Tuli ihan utopistinen olo, että sellaista vois tapahtuakaan. Meillä isovanhemmat asuu yli 200 km päässä, joten eipä oo paljon apuja heistä. Ehkä mekin joskus. Tasan viikon päästä vietetään esikoisen 1-vee synttäreitä! Jee!

Mandy ja pallero 16+0
 
Eli meillä tytöt ollut kipeenä juhannuksesta asti ensin oli 40 kuume pitkään, korvatulehdukset ja sit vesirokkoa.. nyt on ihanaa kun nukutaan taas yöt. Ja pienempi eli 9kk nukkui viimeyön elämänsä ensimmäistä kertaa putkeen =)
Listaan saa lisätä tyttö lupaus siis kävin keskiviikkona ultrassa ja terve vauveli sielä köllötteli.
Masu on ihanasti pyöristynyt ja liikkeitä tuntuu jo vatsan päälle =)
Mieli on ollut todella herkillä ja itku tule iloisista ja surullisista asioista ja pinna palaa herkästi mutta onneksi mies on nyt lomalla niin on hiukan apuna. Vanhemman neidin kanssa kun on niin kova taisto joka asiasta mutta kaippa tää uhma 3v:llä on normaalia vaikka kyllä se hermoja koettelee!
Nyt menen antamaan välipalaa tytöille ja keittään iltapäivä kahvit miehelle kun on niin kovasti rakennus hommia tehnyt koko päivän.

Oikein hyviä vointeja kaikille helteestä huolimatta ja yritän nyt taas kirjoitella useammin =)

Treehouse ja rv 20+?
 
Moi vaan kaikille.

Metsis Mua on kans aina ahdistanu kaikki synnytysvideot ja valmennukset ja kaikki synnytyskertomukset, joten olen kaikki jättänyt väliin. (Jotkut ihmiset tulee kertomaan omia kauhukokemuksiaan, en oikein ymmärrä sitä.)
Samoin ku sisätutkimukset jätän väliin neuvolassa, kun niistä tulen vaan hermostuneeksi ja kiukkuiseksi...

Sokerirasituksessa en ollut viimeraskaudessa (27v) enkä mene nytkään (28v) ellei jotain syytä ole epäillä jotain, sokeria olis virtsassa tms. Meidän kunnassa se ei siis ole pakollinen.

Neuvolat meidän kunnassa on 4-8viikon välein, sen saa valita itse kuinka usein haluaa käydä. Itse en ihan 4 viikon välein jaksa käydä, mutta 8 viikkoakin tuntuu pitkältä ajalta. Must on tosi kivaa kun saa itse päättää mitä haluaa.

Omaa napaa: sokerittomalla ja rasvattomalla dieetillä olen pysynyt yllättävän hyvin. Sain neuvolasta raskausdiabetes ravinto-ohjeet, jotka sopivat minulle tähän tarkoitukseen hyvin. Tulee syötyä vähän ja usein ja terveellisesti. Alku oli helppo kun voi katsoa suoraan listalta että mitä ja kuinka paljon syödä. Painokaan ei ole noussut vielä yhtään vaan on itseasiassa alkupainon (59kg) alapuolellakin hiukan. Omat vaatteet mahtuu vielä päälle eikä sukulaiset huomanneet mitään viime sunnuntaina rippijuhlissa =)

Oiskos rv 17 nyt??
 
Ihanaa, että osa on päässyt viettämään laatuaikaa, sitten sen pienen "maidon perään huutelijan" kanssa aika ja jaksu onkin kortilla...me päästään huomenna yhdeksi yöksi kylpylään ja esikko jää mummon hoiviin. Jalkahoito jo tilattuna! Ja oon kanssa löytäny kivoja pitkiä toppeja ja löysiä kesävaatteita alennusmyynneistä =)

treehouse, mulla on kanssa ollu pari viimeistä viikkoa itkuinen olo. Hormoonit...

21+0, puoliväli ohitettu!
 
Jennyli: Ei tuo sun pömpykkä ole vielä mitään verrattuna mun palloon.. ;) Mut ihanaahan se on, että maha kasvaa! :)

Mulla on niin täysin poikaolo, että ihmettelen suuresti, jos rakenneultrassa saadaan tyttölupaus!

Ja voin myös sanoa niin kuin muutkin, että olisi kyllä tarpeen päästä miehen kanssa jonnekin kahdestaan.. En muista minäkään milloin oltais käyty.

Aika menee tosi nopeeta, nyt on jo 18+2!! :heart:
 
Jennyli: Aivan ihana masu jo =) Mulla hivenen isompi taitaa olla ja tuntuu että venyy ja sinkuu kokoajan lisää :LOL:

Ja sitten semmosta asiaa tässä olen pohdiskellut useamman päivän, että mulla toinen rinta turpoaa nännipihasta hirmuisen paljon. Sitä kutisee ihan hillittömästi. Yritin googlailla asiaa, mutta saan vaan jotain rintasyöpä sivustoja tuloksina :(
Onko muilla samanlaista vaivaa?
Sanokaa nyt mulle että tuo on ihan normaalia, minä täällä maalailen itselleni kauhukuvia jo rintojen poistosta ja ties mistä :$

Ja muutoin on menny hirmuisen hyvin, pikkuisen liikkeitä tuntuu jo päivittäin =) Maha kasvaa hurjaa vauhtia ja eipä vaan enää voi piilotella sitä mitenkään =)


Jazzy&Morso 18+5
 
Kiitosta =) Tuo mun pömpykkä taitaa olla isompi kuin edellisessä raskaudessa tähän aikaan! Olen pitkä ja mahaton niin kyllä tuo itselle tuntuu jo melko pömpykältä :D
Kasvaa saa...sopivasti :heart:

Jazzy oliskohan tuo vain raskauteen liittyvää?! Ainakin monilla kutisee rinnat raskausaikana jne.
Itselläni ei ole edelleenkään tapahtunut omissa mitään muutosta (aina vasta loppupuolella pitänyt ostaa isommat liivit ) mutta nännit on niin jumalattoman arat ettei kärsi paljon hipaistakaan! :kieh:

Kuopus tänään kuumeeton,jei! :heart: Eiköhän se tästä taas :D
Retkeily naapuripitäjän strutsitilalle kiinnostaisi tänään...

Jennyli 17+1
 
Laitampas mäki tänne oman masuni..tossa se näyttää kamalan pieneltä, yleensä se näkyy vähän enemmän =)



fanttomi & 17+2

muok. Jennylillä on jo melkoinen massu =) Täällä odotellaan omaa kasvavaksi..mieluiten pian =)
 
Jazzy, kyllä mullakin välillä kutisee rinnat ja se taitaa liittyä tuohon turvotukseen ja kasvuun. Ja eihän ne tissit koskaan ihan yhtä aikaa kasva tasaisesti, joten eiköhän se ole ihan normaalia mennä "eri parilla". Käsittääkseni tuolla jo nyt kasvaa noita maitotiehyitä ja sen tähen voi nännipihat tummentua ja muuta "kivaa", niin kait se on vaan totuttava. Jotenkin kyllä arveluttaa, että kuinkahan kivalta tuo imetys tuntuu, kun on aika herkät rinnat.

Jennylillä on kyllä tosiaan ihan pömpykkä, hauska termi :heart: Mulla on tuosta välillä pienempi ja välillä isompi, nyt on ollut vähemmän turvotusta ja liekö johtuen siihen että oon tosiaan kitannu paljon vettä näin helteellä. Eli ehkä oon juonut tarpeeksi. En sitten tiedä vaikuttaako tuo tukivyökin siihen, ettei turvota niin paljon?

Munkin pitänee miettiä noita synnytysvalmennuksia, että käynkö sitten. Ehkä käyn yhden katsomassa..jos tosiaan kävisi vaikka tuuria että sieltä löytyis vaikka joku ystäväpariskuntakin. Semmoset ois aina tervetulleita. Tosin mulla on aina vähä huono tuuri :D En kyllä väkisin ala siellä kulkemaan, jos ne ei tunnu tarpeellisilta. Enemmän kiinnostaisi päästä tutustumaan itse synnytysosastolle ja muuta, tätä vähän aattelin että voisi pyytää. Miehellekki varmaan tekis ihan hyvää päästä jo etukäteen tsekkaan, millanen se paikka on.

Meille päin ei oikein kuulu mitään. Auto on vaihdettu isoon farkkuun jo nyt ja muutto olis parin kkn päästä isompaan. Nuo puitteet on siis kunnossa kuitenkin. Ei oikeen viitti ostella nyt mitään, kun ne pitää sit raahata..että sitten kyllä saan ostella niitä bodyja ja muita :heart:

Vähän tässä oottelen, että tulis jotain kunnon monotteluja. Jotain pientä oon tuntenu, mutta en joka päivä. Mies tossa toisaalta ihan osuvasti eilen illalla sanoi, että sitten voi olla että toivon ettei se potkis kun pitää hereillä yöllä. Tottahan sekin on.

-metsis 17+2
 
Jazzy Mulla on koko raskauden ajan ollu nännit ihan turvoksissa, toinen huomattavasti enemmän kun toinen, eikä millään kauniilla tavalla :/
Ja verisuonet nousi pintaan aika varhaisessa vaiheessa ja kamala sininen ristikko tai hämähäkinseittikuvio peittää molemmat rinnat. Muutenkin tissit ovat kasvaneet kovaa vauhtia ja suuremmat rintsikat olen jo kertaalleen joutunut ostamaan.
Myös tuota kutinaa on mulla rinnoissa ja jostain luin että esim. jos on tullut raskausarpia (niinkuin mulla) niin ne saattaa kutista. Rasvaamisen pitäisi auttaa. Lisäksi olen huomannut että välillä kun rintoja kamalasti kutittaa tai joskus jomottaa niin nänneistä puristamalla tulee kirkasta/kellertävää nestettä. Olen huomannut että kutinalla ja jomotuksella on yhteys tuohon nännien vuotamiseen.
Eli eiköhän sinullakin ihan normaalia raskauden etenemistä tuo tissikutina ole joten nou hätä! =)

cisu 18+5
 
Lillikka
Moi :wave:

Me ei haluta tietää sukupuolta mutta jostain kumman syystä mun poikaolo on alkanut kääntyä tyttöoloksi :) Koko ajan vaan aattelen, että siellä se tytteli tonkii ja töykkii, mutta katellaan sitten marraskuussa, kumpi on! Kaipa etusivulle voisi vaihtaa sen värin...

Azalea
Pitikin sanoa jo tossa edellisessä, että ei ollut tarkoitus mollata Kättäriä millään lailla, yleensähän siitä paikasta kuulee tosi paljon kehuja hoidon ystävällisyydestä ja Naikkaria on haukuttu megalaitokseksi, jossa ei ole aikaa olla inhimillinen. No ovatpa Naikkarilla ainakin petranneet vissiin tuon huonon maineen takia: viimeksi ja nyt tähän asti kaikki ovat olleet kovin ystävällisiä ja perusteellisia. Mäkin oksensin esikon kohdalla tuon Kättärin just ton kuulemani maineen takia, mutta pari kaveria sai mut vaihtamaan, koska he olisi menossa ehdottomasti Naikkarille, kun siellä on Lastenklinikka ihan vieressä, jos nyt jotain hälyyttävää synnytyksessä tai sen jälkeen ilmenee. Mutta joo, ulos ne vauvat varmaan saadaan joka paikassa, tyylipisteillä tai ei!! :LOL:

Tänään tuli vedettyä tunnin Kundalinijoogaa (vaimikäsenyoli..) siskon kanssa sen dvd:ltä ja oli ihan veikeetä. En oo ennen joogannut ja täytyykin pitää mielessä toi sitten kun taas imettäjän selkä on ihan rikki ja jumissa. Kyllä lähti veri kiertämään aivoissa, vaikka kaikkia liikkeitä ei raskaat saaneetkaan tehdä.

Kadak Mä olen myös pähkännyt tota vaunuasiaa. Mies on niin satavarma, että hyvin pärjätään sisarlaudalla ja vanhoilla vaunuilla, mutta eipä sitä sitten lähikauppaa kauemmaksi mennä, kun ei kai tuo ukkeli jaksa kovin kauaa siinä seisoa. No katellaan ja ostellaan sitten hätäseen jotain. En ole jaksanut surffata huutonetissä, oisko halvalla sisarvaunuja, mutta sellaset vierekkäinistuvat mallit ei oikein näillä julkisilla peleillä kiinnosta.

Lillikka 20+5
 
Moi kaikille!

Tänään tuli täyteen tänään 19 viikkoa :) puoliväli häämöttää!

Nyt alkaa iskeä melkoinen väsymys tähän ei minkään tekemiseen. Ahdistaa ensi viikko, kun puolisokin lähtee keskiviikkona pois ja palaa vasta yli viikon päästä. Toivottavasti saan lääkärissä keskiviikkona luvan liikkua vähän enemmän! Olo on ainakin ollut parempi, ei kipujakaan ollenkaan enää kolmeen päivään. Ei sovi mun luonteelleni tällainen kotona makoilu...

Se on hauskaa, että tunnen monta kertaa päivässä pikkuisen liikkeet :heart:

Saa laittaa kirjasuosituksia, laitan puolison kirjastossa käymään vielä ennen kuin hän lähtee. En tällä hetkellä pysty lukemaan dekkareita ym. väkivaltaista, mutta muuten olen kaikkiruokainen kirjojen suhteen kunhan kieli on hyvää.

donter 19+0
 
Kiitos kaikille rauhoittelu viesteistä että normaalia olisi tuo minun ongelma=) Taidan kysyä kuitenkin vielä kunhan neuvolaan pääsen.

Donter: Suosittelen Diana Gabaldonin Muukalainen- kirjaa, ja sen jatko-osia. Itse koukutuin ihan täysin kun luin ensimmäisen osan muutama vuosi sitten=) Niissä on romantiikkaa, seikkailuja ja hieman historiaakin seassa, mutta ei sellaisessa kuivassa ja tylsässä muodossa =D
Kirjoja on yhteensä kuusi tullut tähän mennessä, ja nyt syyskuussa ilmestyy seitsemäs osa suomeksi. Ovat paksuja kirjoja, joissakin muistaakseni yli tuhat sivua.

Jazzy&Morso
 
WAU mitä mahoja, mimmillä varsinkin! Mun massu suunnilleen samoissa mitoissa Jennylin kanssa, eipä se ole juuri kai mihinkään viikkoihin kasvanut, vaan turvottelee samaa tahtia. Ehkäpä alaosasta on pyöristynyt hieman ja yläosaan on tosiaan kertynyt tota sisuskalua sitten muotoa antamaan. :) Nyt on viime päivinä ollut paljon kasvukipuja, ehkäpä kohtu alkais kohta työntymään eteenpäin oikein kunnolla!

Mekäläinen teki tänään kaupat vaunuista. Esikoisen vaunut on jo niin huonossa kunnossa (ostettu tosi paljon käytettyinä ) , että uudet tarvittiin. Yhdeltä tutulta ne ostan, mutta eipä oo vielä mitään kiirettä hakea niitä.. Odotellaan nyt, että saadaan toi vauvan huone rempattua, niin sit vois tota tavaraa alkaa haalimaan.. :D

Donter, mä oon tykännyt Mika Waltarin kirjoista, ootko lukenut? Pidemmät opukset tosin vaatii kärsivällisyyttä, ennen kun pääsee sisälle.
Mä alotin ties kuinka monetta kertaa Kigalin sunnuntait -kirjaa, joka kertoo Ruandan kansanmurhasta. Kiinnostava kirja, mutta aika kamala aihe ja kamalan brutaalisti kirjoitettu. En vaan oikein kestä lukea, kun maalaillaan kuvia raiskaamisista ja silpomisista, taitaa jäädä tälläkin kertaa kesken.. :/

mamadread ja ihme 15+1 (uä 15+4)

PS. Laitetaanpa nyt vielä omat masukuvat, vaikkei se mun mielestä edellisestä kuvasta oo kasvanutkaan... Joo, ja kamalat alushousut, mut vanhat ei enää mahdu.. :D



 
Oivoi mitä ihania masuja :heart:
Mimmillä tosiaan komea masu ja jos nyt näilläviikoilla voi vielä jotain veikkailla niin poikamasulta näyttää ;)
Mun masuni ei viimeisillään tuosta paljon isompi ole joten sulle tulee ainakin komea ja iso masu :heart: :D

Meilläkin oli isäntä eilisen illan/yön viihteilemässä ja vaikka se kotiin tulikin niin mä nukuin todella huonosti! |O
Vielä kun on niin kuuma ja pakko pitää ikkunaa auki. Ulkoa sitten kuului jos jonkimoista ääntä, pörinää ja parinää!
Mutta oli siinä jotain mukavaakin, nimittin vauvan pikku jumppatuokio :heart: Monta pientä töytäisyä tunsin taas käteen asti, voi toista mini-ihmistä :heart:

Jennyli 17+2
 
Ihanaa sunnutaiaamua!!

Ja upeita massukoita, wau! =)

Donterille ja muille lukijoille voin suositella Lorna Byrnen "Enkeleitä hiuksissani". Itse luin juuri erään odottajan päiväkirjan ja lainasin myös puolivahingossa Eve Hietamiehen "puolinainen" mutta en alkua pidemmälle päässy kun ajattelin jo luovuttaa. Kirja kertoo pariskunnasta joka saa jatkuvia keskenmenoja ja vaikka aihe kiinnostaakin niin ei sovi ehkä nyt näin herkässä tilassa olevalle.

cisu 18+6
 
Täällä oli kans eilen kaverilla jumppapäivä oikeen :heart: Vaikka aika hentoisia nuo mun tuntemukset vielä ovat.

Ihania massuja! Täällä on turvotus laskenut, niin ei oo enää niin pöyhkeen pyöree masu :LOL: Mutta jotenkin helpompi olo ollut kuumilla, kun on se pahempi turvotus ollut pois. Tänään kyllä huomasin, että taas turvottaa ja join eilen liian vähän vettä. Että oisko jopa neljän litran tarve mulla, että pysyy pahimmat turvotukset poissa.

Donterille tuli kans mieleen tuo Maan lapset-sarja Untinen-Auelilta. On semmonen romanttinenkin tarina ihmisten alkutaipaleilta ja siinä se tarina sitten kehittyy. On aika pitkä sarja, tällä hetkellä viisi paksua kirjaa, mutta kiva istä on lukea. Kuudes ja viimeinen pitäis olla tulossa sitten. Jossain vaiheessa hieman kyllä alkaa ärsyttää, kun päähenkilö keksii vähän liikaakin näitä keksintöjä (tulenteko kivellä ym), mutta muutenki kiva sarja. Ja tietysit Taru Sormusten Herrasta sen alkukirjan kera (Hobitti eli sinne ja takaisin)..mutta nuo on varmaan suurin osa jo lukenutkin. Lisäksi Waltaria suosittelen minäkin, mutta onhan siinä vähän väkivaltaakin tietsti mukana.

Jooh, mutta aattelinpa tässä ruveta luentoa kuuntelemaan ja pitämään päikkyä. Joku hinku iski yhtäkkiä :saint: Leppoisaa sunnuntaita kaikille!

-metsis 17+3

Muoks. Vauvavakuutuksista, että onko ne tosiaan jotain 400-500e per vuos? Vai ymmärsinkö jotain väärin vakuutusvertailusta?
 
Moikka...juu toi mun maha pullahti kyllä heti näkyviin, saa nähä kuin valtava olen sitten lopussa:) esikoisesta kans oli aika valtava maha, yläkäyrällä sf mitta huiteli:) saa nähä povaako mahan muoto tällä kertaa mitään, viimeks oli kans ijhan poika maha mut tyttö tuli:)
söpöjä masuja muillakin, niin ne vaan rupeaa olemaan jo ihan kivan kokosia:)
 

Yhteistyössä