***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 KESÄKUUSSA***

Tervetuloa jakamaan odotuksen ihanuus ja mieltä askarruttavat asiat, kasvattelemaan masua ja odottamaan joulukuisten lumihiutaleiden syntymää!







Masua kasvattelevat:

Nimimerkki.............synnäri.............monesko......../-olo/lupaus

Tällähetkellä meitä on 93 odottajaa



29.11.2010
Lillikka...................................................2.............-olo

1.12.2010
Kadak.....................NKL........................2.
treehouse..............VAS........................3.

2.12.2010
fiso.......................... ............................1.
Piianen.................................................2................-olo
Jääräpää.................TAYS.....................3.

3.12.2010
eskape....................HYS.......................2.
Leppis79..............................................2.
Mintz........................KOS.....................2.
Rei.......................................................2.
Nipsu74....................OYS.....................2.
jolia-03.....................PHKS...................3.
santtu74..................OYS......................6.

4.12.2010
miya......................................................1.
Kanelinkukka............PKKS....................3.
Bamse......................NKL.......................3.

5.12.2010
Almasorella...........................................1.
Maru6...................................................1.
marrari.....................OAS......................1.

6.12.2010
Keltakaneli...............?TAYS?.................1.
Tesmis..................................................1.
Teargas ...............................................2.
Unelmahöttö...........LPKS......................4.

7.12.2010
Beck.....................................................3.

8.12.2010
mariaBB....................PS........................2.
mami-81...............................................1.
hampiainen............TYKS.......................1.

9.12.2010
Lurde....................................................2.
metsäneläin..........................................2.
megara....................NKL.......................4....................-olo
SaBiNe.....................OYS.......................5.
ellianniina................K-HKS....................1.
Haitula..................................................1.
Leenu84...................KYS.......................2.

10.12.2010
Julia82 .................................................1.
nunuliini.....................VKS.....................1.

11.12.2010
donter....................KYS.........................1.

12.12.2010
Lumi 2010..................................
geo1.......................TYKS......................3.
stigu123.................JS...........................3.

13.12.2010
Cisu......................................................1..................-olo
Adalaine..................TAYS......................2.
OhmN......................KOKS.....................3.
Safiatou....................KÄT......................1.

15.12.2010
pikkumenninkäinen..KAKS.....................2...................-olo
Lolli..........................TYKS......................3.

16.12.2010
Elzi.........................................................1.
minime...................................................2.
Martta09.................PKKS.......................2.................-olo
Saz........................................................2................-olo

17.12.2010
melina84..................TAYS......................1.

18.12.2010
Iinu74......................TAYS.......................5.

19.12.2010
Avandia....................KOKS......................2.
tuulen sydän..........................................4.
mimmi84...................NK..........................2.............-olo
Lapintaika...............................................1.

20.12.2010
Siiri Sisilisko..............TAYS......................1.
Lyyli84......................NKL........................1.
ina21........................NKL........................2.
what.........................TYKS......................1.

21.12.2010
hiphei84....................PHKS.....................2................-olo
lumi-enkeli................TAYS......................3.


22.12.2010
tuulenviri.................................................1.
hannapur..................PHKS......................2.
babar........................JS...........................2.
Anve..........................OAS.......................3.

23.12.2010
kisseli..................................................
fanttomi.....................K-HKS....................1.
Surina70(40)............. PS.........................4.
miauh........................NKL........................1.
murunen83...............SEKS......................4.
minnihiiri68................PS..........................2.
Metsätähtönen........................................1.

24.12.2010 :xmas:
peppi2007.................HYS........................2.
auringonpilkku...........TYKS......................3.
Jennyli.......................TAYS.......................4...............-olo
Amanta2..................................................

25.12.2010
Hopsuliina.................KOS........................3.
Nuunuu78................................................3.


26.12.2010
ina21.........................KOS.........................

27.12.2010
marisska....................K-PKS.....................2.
Memmu86..................SatKS.....................2.
niinuli75.....................K-PKS.....................4.
annimanni..................HUS........................2.

28.12.2010

29.12.2010
nimiko.........................KOS.......................2.
mimma86....................K-SKS....................2.

30.12.2010
Helinä86...................................................1.
Miime..........................KOKS.....................3.

31.12.2010
neitoperho83................JS.........................1.
Mandy81.....................K-SKS.....................2.................-olo
manna-.....................................................2.
Punaviini......................K-PKS....................1.................-olo



7.1.2011
mamadread................NKL.......................2.





Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus






Menetyksen kokeneet ystävämme:

Koralli73 :heart: :hug:
taaperotx5 (kaksoset) :heart: :hug: :hug:
skydust :heart: :hug:
Oona82 (kaksoset) :heart: :hug: :hug:
Danjuska :heart: :hug:
Nallekarkki (pieni poika ) :heart: :hug:
neito84 :heart: :hug:
Viulu :heart: :hug:
haave2010 :heart: :hug:
liinukka83 :heart: :hug:
Maximilian :heart: :hug:
Keffeli :heart: :hug:



Äitiysvaatteita ym.

http://www.baobabkids.com/v4/index.php?sivu=tuotteet&haku=%C3%A4itiyshousut

http://www.mamabella.fi/?gclid=CLnrsOyEhqICFRQrDgodYCbcUw

http://www.bebelane.com/category/13/farkut-ja-housut

http://www.pepino.fi/aitiysvaatteet-c-16.html?osCsid=a53aeb471573e54e4e6a5b285a05b2b7

http://www.vaippatalo.fi/cat/product_list.php?c=14

http://missymom.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=3-5105

http://kauppa.9fashion.fi/?gclid=CLqshbWFhqICFYSD3god53NhVg

http://www.taikapilvi.com/index.php?cPath=14&osCsid=fd15777444f2664b78c2e9f252f87c3d

http://www.vekaravintti.fi/store/index.php?main_page=index&cPath=5&zenid=30b8078e7b53b5383a1404eb95456f9b

http://www.nettiemo.fi/verkkokauppa/index.php?cPath=87&osCsid=a6944059ad6086ff6f6bd1f38d27601b

http://www.kids-mums.fi/cgi-bin/cart/shopcart.pl?query=basic&search=r,^10&otsikko=%C3%84itiysvaatteet

http://www.belua.fi/index.php?page=shop.browse&category_id=15&option=com_virtuemart&Itemid=29&lang=fi



Linkit edellisiin keskusteluihin:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1718933
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1687671

 
Noniin, nyt olisi uusi pino avattuna :wave:

Ylläripyllärille vielä isot :hug: En laita sinua kuitenkaan tuonne menetyksen kokeneisiin koska/toivottavasti syysi poistua joukostamme olisi jokin muu :heart:
 
Huomenta kaikille!

Ylläripyllärille jaksua ja voimia, toivottavasti joskus kuitenkin tulet kertomaan vähän kuulumisia. Ei kiirettä. Ja isot kiitokset päivittjän hommien hoitamisesta! :hug:

Jennyli kiitokset uudesta pinosta!

miauh minusta on kans tullut todella huono nukkuja raskauden myötä, vaikka ennen nukuin sikeästi koko yön. Muuta ratkaisua en oo keksinyt kuin istua illalla koneen ääressä vähemmän ja käydä vaikka pienellä iltakävelyllä. Ja sitten hiilihydraatteja iltapalaksi auttaa mulla jonkun verran unen saantiin. Säännöllinen päivärytmi tuntuu mulla olevan ihan ehdoton, jos nukkumaanmeno myöhästyy niin sitten ei enää nukahdakaan. Yöllä kun heräilen painajaisiin käyn välillä syömässä, se auttaa nukahtamiseen silloinkin. Mutta kurjaahan se kyllä on kun ei nuku.

Mandy81 mä en kans käynyt np-ultrassa, ja neuvolassa sanoivat että ultra on silloin välillä 10-14 viikkoa koska silloin on paras arvioida sikiön ikä. Mullahan se oli jo viikolla 11+, olisivat antaneet jo viikolle 10+ mutta ei ollut aikoja. Mutta ei se tosiaan ole niin tarkkaa kuin tuon np-ultran kanssa, ja nääkyypähän ne varhaisrakenteet sitten paremmin kun sikiö on vanhempi. Mulla on sitten rakenneultra vielä erikseen.

Lapintaika minulle on ainakin sanottu että panacodia voin raskausaikana huoletta syödä. Se on kuulemma todettu turvalliseksi. Itselle on määrätty sitä migreeniin nyt, kun muita migreenilääkkeitä ei suositella, ja panadol ei aina riitä.

Itselle ei kuulu kummempia, paitsi että 12 viikkoa tuli tänään täyteen. Lääkäriajan varasin nyt sitten yksityiseltä gyneltä, kun halusin että sama lääkäri seuraa koko raskauden ja tietää taustani. Menkkajomottelua on edelleen jos on ollut rankka työpäivä, sitä odotellessa että se loppuisi.

donter 12+0

 
Ylläripylläri :hug: ja toivottavasti kaikki vielä kääntyy hyväksi.

Kiitos Jennyli uudesta pinosta.

Ollaan nyt kerrottu isommille lapsille ja ihan hyvin ottivat vastaan. Töissä olen parille lähimmälle kertonut. Mies kantoi uudesta autosta esitteitä kotia yks pv ja jo innoissaan suunnitteli auton vaihtoa, vaikka aikaisemmin on ollut vähän suivaantunut kun auto menee taas vaihtoon.

Sitten ois kysyttävää: onko tässä pinossa ketään joka on tai on ollut raskausaikana vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Kiinnostuneena lukisin kokemuksianne miten on mennyt jne.

Jaaha nyt pitää taas mennä, mutta hyviä vointeja kaikille.

Unelmahöttö ja kuutti 12+5
 
Kiitos Jennyli uudesta pinosta :wave:

Ylläripylläri :hug: :hug: :hug:

Jennyli mistäs kohin sait sydänäänet kuuluviin?? Yritin eilen itte ettiä mut en oikein tienny kuinka ylhäältä/alhaalta niitten pitäis löytyä?? :LOL: Jotain huminaa kuulu ja oma syke =)

Mulla alkaa oireet helpottamaan. Väsymys ja arat tissit vaivaa, sekä pinna palaa!!! Mut pahoinvointi alkaa jo helpottamaan. Vattaa ei enää nippaile eikä muutenkaan "tunnu". Heti tietysti ajattelen et, mikäs nyt on??eikö kohtu enää kasvakkaan?? NYT RAUHOTUN =)

fanttomi & 10+2
 
Uniasioista..niihin auttaa varmaan myös liikunnan harrastaminen, kuitenki silleen ettei revittele kovin pari tuntia ennen nukkumaanmenoa. Myös sitten se, että on päivällä puuhaa ja tämmöstä. Lisäksi jos ei öisin meinaa saada nukutttua, niin ei kannattais vielä tässä vaiheessa ruveta sitten päikkäreillä korjaamaan..sitten siitä tulee vielä vaikeemmin korjattava, kun ei uni riitä yöksi sitäkään vertaa. Eli menee vaikka aimemin nukkumaan. Lisäksi ei kannata liian raskaasti syödä pari tuntia ennen nukkumaanmenoa.

Unelmahöttö, mulla ei ainakaan onnistu perusvhhlla oleminen ollenkaan. Pakko syödä tämän tästä ja muutenki tekee ennemmin mieli syödä hedelmiä ym. Mutta sitten en puputtele mitään pastoja tai riisejä juurikaan, joskus puuroa saatan ottaa. Eli syön edelleen paljon vähemmän hiilareita, mutta en niin vähän kuin normaalisti. Oon ajatellut, että se syöminen pitää soveltaa siihen missä ite on, eri aikoihin voi sopia erilainen syöminen. Ja suosin kans noita oikeita rasvatuotteita jogurteissa ja maidoissa jos otan jne, voita ym. Mulla varmaan menee päivät hyväkarpin ja sitten siitä jonkun gramman ylöspäin, varmaan riippuu paljon vetelen hedelmiä. Välilä en pysty syömään esimerkiksi lihaa ollenkaan, niin sitten pakko juoda jotain proteiinijuomaa ym. Vähän tämmöstä, maun mukaan =) Tuntuu olevan aika yleistä, ettei vhh-valio oikein ainakaan suoraan semmosenaan maistukaan raskausaikana, että voi joutua aika paljon muokkaamaan. Noh, joka tapauksessa katoin finelistä että menen siinä hyväkarpin rajoilla, mihin mun makuun jo saa aika paljon vedellä hiilareita (oon alakarppilainen ollut ennen :LOL: ). Pakko vielä sanoa, että hieman järkytyin (jopa mies järkytty ja on ihan perusvirallisterveellinen) tuota neuvolan ruokakehotusta, josta suurin osa päivän energiasta otetaan jostain hiilareista ja lihaa oli ihan minimaalinen siivu B)

Kiitos Jennyli uudesta pinosta! :heart: Ja sano vaan heti, kun homma ei enää naposta :LOL:

Olis kiva kuulla noita kokemuksia noista tukivyöasioista? Mietin tuossa, että jossain vaiheessa tommonen kevyempikin versio vois olla ihan näpsy kuntoillessa ihan salillakin. Onko käyttökokemuksia? Ja ihan muutenkin? Vähentääkö nuo sitä vatsan "ratkeilua", jos on vaikka taipuvainen raskausarpiin tms..vai onko vaikutus pelkästään selkään?

-metsis 9+6

p.s. vähän erilaista tuo salikäynti nykyään kun sen jälkeen pitää vetää parin tunnin päikkärit :D
 
kävin ostamassa just apteekista naso nimistä nenäsumutetta. pakkausselosteessa lukee ettei saisi käyttää raskauden aikana? mutta lueskelin tältä palstalta just että joillekkin on lääkäri suositellu just tota ja muitakin jotka ois sitä käyttäny. en oikeesti kestä enää hetkeekää ku ei saa hengitettyä, testasin jo vesihöyryt ja suolavedet mutta ei auttanu, oli pakko sitte hakee tota.
 
Jennyli kiitos kun otit homman hoitaaksesi :heart: :flower:

Täällä on tänään juhlittu esikon synttäreitä. Mä olen ollut todella huonossa kunnossa tänään. Huimaa ihan pirusti ja väsyttää ja heikottaa...Syykin löytyi, mittasin verenpaineen ja lukemat oli 86/50. :eek: Ihan pikkusen matalalla... nooh jospa se tästä...

Ei kait tässä kummempia. Täytyy mennä sohvalle ja koittaa pitää älli päässä kun huimaa niin pirusti... :ashamed:

liinukka83 ja pikkunen 9+4
 
Huomenia!

Olipa eilen mukava naisten ilta, klo 2 pääsin nukkumaan :D Virkisti todella koska en ole tuon kuopuksen jälkeen käynyt kun kerran aikaisemmin illan vietossa! Ja mikä ihaninta, ei krapulaa :D

Fanttomi olen saanut sydänäänet 2 kertaa kuuluviin ja muutamalla kerralla en ole niitä löytänyt ollenkaan. Taitaa toinen ollaniin pieni ja välillä piilossa ettei vaan laite niitä ääniä tavoita! Mutta ne kerrat kun äänet ovat kuuluneet niin olen löytänyt ne ihan häpyluun yläpuolelta (eli tosi alhaalta) ja hieman tuolta oikealta,nivusesta päin. Tossa ihan keskellä kuuluu vain istukan suhinat, vauveli on ollut sitten sivussa.
Kai se on sattuman kauppaakin tässä vaiheessa. Kuopuksesta kuulin tosiaan vasta rv 13 sydänäänet! ;)

Mullakin on olo helpottanut hurjasti! Ei väsytä läheskään enää niin paljoa ja kestokrapula on häipynyt,ihanaa! Masu mulla on ollut koko alun aika rauhallinen mutta nyt on välillä vihlaisuja ja eilen menkkajomotustakin :$ Häpyluuta myös välillä ns. polttelee.
Uijui,ultraan vielä 2 viikkoa....grooh, tylsistyn |O ;) :D
Ultran jälkeen mekin paljastamme sitten uutisen ystäville!

Jennyli 10+1
 
Tervetuloa ellianniina (kirjottele tälle uudelle ketjulle) :flower:

Täällä on kans alkanu huono olo hellittään ja muutenki voi syödä jo aika hyvin monia juttuja, ei tietysti vielä kaikkea mutta kuitenki. Turvotus taas on ihan kaamea.

Pitäis alkuviikosta käydä verinäyte antamassa ja pissanäyte kans. Vähän jännittää ne verinäytteet, tiiä monta putkiloo ne ottaa niin sen tähen jänskättää B) Ei se jos ne nopeesti vaan vähä ottaa, niin ok. Se terveydenhoitaja neuvolassa oli muuten hyvä pistämään, mitä vähän ihmettelin kun kerran mulla ihan näyteottolabrassa (siis ainoa paikka missä pääosin meilä nuo otetaan kaikki näytteet) oli huono pistäjä (mulla on siis hyvät suonet). Siks aina jännittää, että käykö millanen tuuri.

Eipä tässä oikeen mitään, ihan karsein väsymyski on alkanut väistymään..epämääräsiä vatsatuntemuksia on, mutta nehän vaan kertoo että jotain tapahtuu. Kuitenki urheilun jälkeen selkeesti väsyttää normaalia enemmän B)

Mukavaa sunnuntaita kaikille! :heart:

-metsis 10+0 POKS!
 
Täällä ei uniongelmia ole, nukahdan sohvalle viim. klo 21, olin sitten nukkunut päikkärit tai en, tai oli ollu muuten päivä millanen tahansa.

Ylläripylläri :hug:

Jennyli Kiitos uudesta pinosta!

12+6

 
Metsätähtönen : kaksi putkea labrassa otetaan näytettä ihan normaalin kokoisiin putkiin, selviät varmasti :) Mä sain tuloksetkin torstaina, ihan ne todennäköisyyslukematkin...hyvältä näyttää :) Nyt täytyy suunnata iltavuoroon...
 
Tervetuloa ellianniina!!! :wave: :wave: :wave:

Metsätähtönen Multa otettiin 3 normikokosta putkee verta ja sit piti pissiä sellaseen kananmunan kokoseen kippoon :LOL:

Sit se näytteenottaja viel kysäs siinä et "kai oon ollu useemman tunnin käymättä vessassa??" kun kotona otettavaa näytettä varten piti olla jo 4h ni siihen toiseenki ois pitäny olla väh. 3h pissimättä. Totesin vaan et se 4h teki jo niin tiukkaa etten ois voinu olla yhtään kauempaa. Öisin ravaan veskissä 1-2h välein ja väsymyksestä sen kyllä huomaa. Ja sillä ei oo siis väliä vaikken jois koko päivänä, ni ravaan silti yöt vessassa.

Oon tulossa kipeeks!!! EN TYKKÄÄ!!! Oon ihan tukossa, niska on ihan jumissa ja alan oleen osittain jo kosketusarka (pää ja hartiat). Toivottavasti tää menis kuitenki nopeesti ohi!!Tänään on taas yököttäny enemmän. Aamupala meinas tulla ylös samantien =(

fanttomi & 10+3
 
Heipat kaikille!

Uskaltaudun nyt mukaan keskusteluun, oon plussannut jo kuun alussa, mutta kovasti jännitellyt, että pysyykö masussa tai onko siellä ketään. Neuvolassa kävin ekaa kertaa reilu viikko sitten, virallinen la tällä hetkellä 28.12. Samaten ekat pissa- ja verinäytteet annettu! Muutama viikko pitäisi odottaa ensimmäistä ultraa (11.6.) vielä!

Toista lastani siis odottelen, esikoispoika on jo ehtinyt 5-vuoden riehakkaaseen ikään ja syksyllä aloittelee esikoulua. Ensimmäinen raskauteni poksahti jo viikoilla 32+4 ja poika oli kuukauden sairaalahoidossa. Nyt kovasti jännäilen, että kuinka kauan tämä nyytti pysyy kyydissä. Onko kukaan muu täällä synnyttänyt keskoslasta aiemmin, miten on seuraava raskaus sujunut?

Tässä nykyisessä raskaudessa ensimmäinen raskauskolmannes on tuntunut kovin huolettavalta, vaikka ei nyt mitään kovin kauheaa ole tapahtunutkaan. Oireita on, mutta ovat kovin laimeita olleet ensimmäiseen raskauteen verrattuna (tai ehkä vain tarkkailen oloani liikaa! ;) ) Myös veristä vuotoa on tullut kolmisen viikkoa nyt, vähäistä ja ruskeaa, mut huolestuttaa kuitenkin. Lisäksi mulla on ollut kauhea siitepölyallergia, jonka seurauksena sairastuin viime torstaina poskiontelotulehdukseen. Nyt kaiken kukkuraksi siis antibioottikuurilla!

Jänskättää, mutta yritän pitää lipun korkealla! Onnea kaikille odottajille vielä minunkin puolestani, ehkä vähän näin jälkikäteen... =)

Kiintoisia keskusteluja odotellen,
mamadread & 9+5
 
TERVETULOA UUDET!!
Aatelkaa meil kaikilla alkaa olla ensimäinen neljännes takana :D
Huomenna on eka neuloa, ni tuun sen jälkeen kertoileen kuulumisia, yks jännitys sitte vähempänä <3
anve itellä taitaa olla nyt 10+3
 
Miauh, siis ekalla neuvolakerrallahan otettiin ne kupat ja hivit ym sekä hemppa. Mutta sitten sen pissanäytteen kans vois samalla antaa lähellä sitä ensimmäistä ultraa, verinäytteen josta katotaan niitä kromosomipoikkeavuuksia. Mutta jos et ole halunnut osallistua noihin seulontoihin, niin sit sulta ei niitä toisia verinäytteitä enää otetakkaan. Ja en ole varma, olikohan nuo ensimmäisetkin neuvolan verinäytteet ihan vapaaehtoisia. Voi olla, että joissakin neuvoloissa otetaan eri aikaan noita..toisaalta luulis, että ois tärkeää heti aluksi ottaa varsinkin nuo sukupuolitautihommat. Sait varmaan ekalla neuvolakäynnillä hirveen kasan lappusia, niin sieltä ne löytyy jos menny ohi.

Kuinkahan helposti saa parilla päivällä aikaistettua noita ultrauksia? Onkohan kokemuksia? Mietin, että vois ainakin yrittää soittaa kun reissuakin ois just sopivasti näemmä siinä, huomasin vasta nyt.

Kaamea päänsärky ollut tänään, pitää varmaan panadoli ihan ottaa..jos se nyt mitään auttaa. Hirvee angsti muutenkin työhommissa, kun nehän ei varsinaisesti ihan suoraan ole mun oman alan töitä (tosin ei tässä opiskelijana nyt hirveesti voi valittaa mutta valitan nyt kuitenki!). Jotenki ärsyttää vaan tehdä töitä, kun se on niin hemmetin ison ponnistuksen takana B) Saispa jostakin motivaatiota..

Tervetuloa Mamadread :flower: Mullakin oli kahdeksan päivän ruskeat vuodot tossa joskus seiskaviikolla muistaakseni, tuli ihan parit löntitkin. Mutta ei silloin ainakaan ollut mitään hätää.

Okei, enköhän sen parit kolmet putket verta pysy hengissä..jos pistäjä onnistuu kerralla :D

-metsis 10+0
 

Yhteistyössä