***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 SYYSKUUSSA***

Ai niin omaa napaa vielä :)

Sokerirasitustestin tulokset oli loistavat. Et turhaan tuli tavallaan testissä käytyä. Mulle tuli siitä testistä koko päivän tajuton suolaisen ruoan nälkä ja USKOMATON väsymys. Huomas siinä, et ei se sokeri tosiaankaan voinnille hyvää tee.
 
Neitoperho: täällä sama ongelma/huoli rinnoista, eivät kyllä ole kasvaneet yhtään, eikä siis ole mitkään isot.

Painosta Painoa on tullut kaikkiaan 9,5kiloa, tässä joku aika sitten tuli 1,5kiloa 1,5viikossa, jollon neuvolassa kyllä asiasta mainittiin ja samalla kun oli verenpaineet koholla, niin raskausmyrkytyksestäkin puhuttiin, mut onneks oli väärä hälytys ja nyt paino ei ole noussut noin radikaalisti. Neuvolatätsy arveli, et mulle painoa tulee varmaan yhteensä n. 15kiloa, päätteli mun entisestä painoindeksistä ja painon noususta nyt...Ja kuulemma tulee sen verran kun tarvii, ja on kovin yksilöllinen juttu, riippuu lähtö painosta/painoindeksistä...Yks tuttu sai lapsen reilu 2viikkoa sitten, painoa tippunnu siitä 12kiloa, painoa tuli kaikkiaan 25kiloa, joten toivotaan et paino myös tippuu synnytyksen jälkeen...
 
Huh huh, olipa pitkä päivä!!!! |O Hetki sitten vasta pääsin aamun jälkeen kunnolla olemaan kotiin...
Töissä oli lyhyt päivä mutta sitäkin enemmän hässäkkää ja töiden jälkeen käytiin pankissa hakemaan lisää velkaa ja lainarahat pääosin menikin jo uuteen autoon!!! Vaihdettiin meidän kaksi henkilöautoa yhdeksi isommaksi ja Tampereelta haettiin Honda CR-V.

Taas olis myös vähän flunssainen olo vaikka hetki sitten selvisin entisestä mutta tää on tätä joka syksyistä :snotty: Toivotaan nyt ettei tauti kuitenkaan kunnolla iske päälle vaan vähän kiusaa ja menee ohi.

Tervetuloa what tänne Hämeeseen!!!! :) Toivottavasti pian kotiudutte.

Fanttomi Olitko tänään joogailemassa? Vai päätitkö olla jatkamatta sitä?

Hyvää viikonloppua kaikille, tän mamman pitäis vielä jaksaa siivota |O Ei yhtään huvittais mutta eipä ole muutakaan tekemistä kun mieskin lähti humputtelemaan...

Cisu 28+4
 
Viimeksi muokattu:
Cisu Lopetin sen joogan siihen ensimmäiseen kertaan. Koko illan sillon supisteli ja oli muutenki tosi kipee ja inhottava tunne vatsalla/reisissä/selässä. Toisella kerralla mun piti viel tulla kokeileen mut olin niin väsyny etten sit jaksanu. Ja kattelin työvuoroja ni mul ois aina pe aamuvuoro, enkä tosiaan jaksa sen jälkeen ikinä tehä mitään ni päätin antaa paikkani jolleki toiselle. Ei oo mitään järkee kuoleman väsyneenä yrittää tehä jotain mihin ei jaksa keskittyä, tekis vaan itelleen hallaa.

painonnoususta: mulle on tullu kans 14kg lähtöpainosta. Onneks se on jo tasottunu, koska viimesen reilun 5 viikon aikana on tullu n. 2kg. Alussa painoo tuli joinain viikkoina 3-4kg/viikko!!!!Ja tosiaan sormuksethan mulle ei oo mahtunu enää 5. viikon jälkeen, et turvotusta kai suurin osa. Herjalla muuten mittasin ni tisseihin on tullu +15cm ja lantioon +7cm..eli selkeesti siis vattalle/tisseihin paino on kertyny..reisiin ei oo tullu juurikaan ja jalat on muutenki niin nestetäytteiset ku olla ja voi. Iltapäivisin on aina "pelastusrenkaat nilkoissa". Tohon nuppiluitten yläpuolelle tulee sellaset nesterenkaat, vähän ku vatsamakkarat :LOL:

väsymys on tääl ihan ylitsepääsemätöntä. Äsken just heräsin 2,5h päikkäreiltä, ei tietookaan mistään herätyskellon soinnista vaan nukkua posotin onnellisena =)

what Tervetuloa Kanta-Hämeeseen :flower:

fanttomi & 27+1
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei kaikille!

Ihan ekana jennylille: joo tehään vaan treffit tayssiin ;) Missäs päin Pirkanmaata asutte, me ollaan täällä Hämeenkyrön ja Ylöjärven rajalla.

Galluppiin Minä olen kohta 38 vuotias, mieheni 41 ja meille on tulossa toinen lapsi. Poika on 2,5 vuotias. Meillä on kaksi koiraa, kissaa ja pupuja. Koirien kanssa käyn näyttelyissä ja ulkoilen ja koiranpentujakin syntyy toisinaan. Käyn päivätyössä kuten miehenikin, mutta teen 6 tunnin päiviä. Meillä oli myös hevosia, mutta luovuin niistä nyt raskauden ajaksi.

Peloista; pelkäsin ensimmäistä synnytystä toden teolla ja raskausaikakin oli välillä haastavaa.. lapsen syntymän jälkeen pelkäsin, ja pelkään yhä, että hänelle sattuu jotain. Synnytys sujui nopeudesta huolimatta (3,5h!) hyvin, vaikken ehtinyt saamaan kunnon kivunlievitystä. Nyt tämä toinen raskaus on mennyt kuin siivillä ja melkein huomaamatta. Synnytystä en enää pelkää =)

Painosta; 10 kiloa on tullut viikolla 27. Viime raskaudessa tuli 20 kiloa jotka kaikki karisivat pois. En ota stressiä tästäkään, syön kaiken mitä jaksan:popcorn: Harmi vaan kun tässä vaiheessa ei pysty enää syömään isoja määriä kerralla...:cool:

Liikkeistä; meillä liikutaan ja potkitaan urakalla. Vauva varmaan heittää masussa kuperkeikkaa tai siltä se ainakin tuntuu! maha on ollut monta päivää putkeen aika pinkeänä ja supistusten vaivaama, joten myös täällä on liikunta jäänyt minimiin.

Omaa napaa; mä oon ollu myös tosi väsynyt, supistelee ja maha on pinkeä. :kieh:Tänään käytiin kaupoilla Tampereella ja väliin piti ottaa tipuaskelia.. Lääkärineuvola oli alkuviikosta ja kaikki ok. Mies lähti tänä iltana pubikierrokselle ystäviensä kanssa ja minä ihanasti issekseni kotona. Kylläpä oikeesti alko ramaseen! Taijanpa lähteä nukkumaan|O

Anabela 27 ja jotain.. en muista:D
 
Viimeksi muokattu:
Tänään oli jotenkin rankka päivä. Ei taida minusta enää olla ostoksilla käymään...maha oli ihan kova ja etukenossa jouduin kävelemään kaupassa. Lisäksi olin niin tyhmä etten tajunnut ottaa kärryä joten kannoin tavaroita korissa. Ei ne mitään kivuliaita supistuksia olleet vaan niitä harjoitussupistuksia mutta kuitenkin. Ostelin kaupoista vauvalle jotain pikkutavaroita, vaippoja ym.

Ens viikolla on vihdoin neuvola, johan siitä onkin kuukausi aikaa kun siellä viimeksi kävin.

Tänään rv 30+1
 
Viimeksi muokattu:
Cisu Onneksi olkoon!! Olen itsekin erittäin tyytyväinen omaan CR-V:ni. Se on niin hyvä ja käytännöllinen auto. Vaikka olisi minkälaiset rattaat niin kyllä mahtuu kytiin. Jos teillä on jalustallinen turvakaukalo, niin saatat huomata että turvakaukalo täytyy nostaa tosi korkealle kun laitat sen autoon (koska auto on niin korkea), mutta selkä ei kipeydy kun ei tarvitse kumarrella. Olen itse epävarma kuljettaja, joo myönnän =) , mutta ton auton ajomukavuus on ihan huippuluokkaa, ei liukastele edes talvella kun on niin painava auto. Tuli varmaan selväks että tykkään autostani :LOL:

Painoa Mulle on tullut vasta 3,3kg, mutta en ole tarkoituksella syönyt koko raskausaikana mitään karkkeja/herkkuja kun mulle tuppaa tulemaan noita liian isoja vauvoja mun lantion kokoon verraten ja mulle on siis neuvottu neuvolassa ja Salon aluesairaalassa että näin voit itse vaikuttaa vauvan kokoon jopa 500g. Eli aion hankkia raskauskilot sitten heti synnytyksen jälkeen :D Mikään ei ole näköjään niin hyvä motivaattori kun pelko. Mulla on kahdet Zaran tosi matalavyötäröiset farkut mitkä menee jalkaan myös nyt raskausaikana, inhoan niitä mahapussi-raskaushousuja kun ne valuu kokoajan ja on muutenki epämukavat. Käytän myös paljon legginsejä ja tunikoja.

rv27+1
 
Anabela, jes!!:D Ajatus pienestä tonttulakkipäisestä vastasyntyneestä tuntuu aika herkistävältä:heart: Tosi itse toivon että vauva ei syntyisi laskettuna päivänä, 24.12 ei ole välttämättä lapselle itselleen niin mukava syntymäpäivä vaikka ajatuksena olisikin aika magee!!:xmas:
Itse olen molemmilla aikaisemmilla kerroilla synnyttänyt rv 38+ ja nyt tietysti toivoisin/ja elän siinä että tämäkin olisi varaslähtöläinen...ja kun näissä tunnelmissa elelen niin tämä veijari meneekin sitten varmasti yliajalle ;)
Me asumme Anabela Kangasalla, Tampereen naapurissa =)

Painoa on tullut nyt rv 27 n. +7kg! Käyn yleensä puntarissa aamuisin ja paino saattaa vaihdella kovastikin riippuen onko nestettä tai koska suoli on toiminut viimeksi!
Mulla on ollut +10kg sellainen takaraja mutta tällähetkellä tuntuu että yli mennään!
Painoa on tullut nyt enemmän kuin kuopuksesta näillä viikoilla, johtuen varmaan siitä että olin työelämässä (liikkuva työ) odottaessani häntä ja nyt taas kaikenlainen liikkuminen, myös se hyötyliikunta on minimissään :/
Mä kuulun sitten valitettavasti siihen porukkaan joilla paino/turvotus menee tonne alavartaloon! :kieh:
Tokihan vatsa on kasvanut mutta muutoksia huomaan tosiaan myös jaloissa ja takapuolessa. Rinnat mulla ei oo koskaan sen kummemmin muuttuneet raskausaikana (hieman turvotusta) mutta maitoa on siitä huolimatta tullut hyvin joten omalla kohdalla tuolla ei ole ollut merkitystä!

(.) Taisinpa ensimmäistä kertaa unohtaa poksua eilen eli rv 27 tuli täyteen ;) Todellakin ahdistava ja hengästynyt olo on minullakin ja pienestäkin annoksesta tunnen syöneeni liikaa!! Välillä tuntuu että ihan vesilasillinen saa ähkyyn.
Väsymys tulee ja menee, välillä olin jo ihan virkeäkin! Mutta väsymyksestä huolimatta fiilikset on jotenkin yleisesti paremmat ja tekisi mieli alkaa valmistella kotia ja tavaroita vauvaa varten valmiiksi =) Jonkinlaista pesänrakennusviettiä siis havaittavissa ;)
Supistuksia on jonkunverran mutta se huoli supistuksien määrästä ja kivusta on väistynyt! Supistukset siis vähentyneet!
Vauva taas on liikkeissään rauhoittunut näköjään pysyvästi! Aikaisemmilla viikoilla kun tilaa oli vielä paljon, tuntui ettei hän ole paikalla hetkeäkään ja nyt taasen hiljaisia jaksoja on paljon. Saan kuitenkin tarvittavan määrän liikkeitä aina jos siihen syvennyn ja välillä on niitä kunnon monotushetkiäkin, kuten juuri nyt :D
Josko mun pelot siitä villikosta onkin olleet turhia, heh ;)
Kelalta tuli päätös äitiysavustuksesta, ensiviikolla saan rahat tilille ja kyllä mun on shoppailemaan mentävä!! Äitiysrahasta ei vielä päätöstä ole!

Mukavaa viikonloppua kaikille! :kiss:

Jennyli 27+1
 
Pakko kommentoida Jennylille, voiskohan tosiaan olla noin että tilanahtaus kohdussa alkais jo vaikuttaa liikkeiden suhteen? Mulla siis sama juttu... reilu viikko sitten (tuolloin 27+0 >) liikkeet vähenivät huomattavasti siitä mihin edelliset pari viikkoa olin jo ehtynyt tottua, kunnon myllerrykseen! Viime su:na kävin synnärillä käyrillä ja siitähän vaavi hermostui ja alkoi monotella taas kunnolla. No, kotiin kun päästiin niin johan oli taas hiljaista koko loppu päivän. Lääkäri kuitenkin ultrasi tuolla synnärillä ja kaikki näytti olevan hyvin. Vauvan painoarvioksikin sai jo 1,2 kg!
Ja perätilassa hän viihtyy... Miten päin sun masuasukki mahtaa olla?
Tosiaan tää kulunut viikko on ollut edelleen kovin rauhallista liikehtimisrintamalla, satunnaisia muljahduksia ja potkuja pitkin päivää mut ei tietoakaan viikkojen takaisesta menosta. Eilen olin neuvolassa ja sykkeet olivat kuitenkin hienot, eilen tuli muutenkin monoa edellisiä päiviä enemmän mut tänään taas näemmä rauhallinen aamu.
Pieni aktiivinen monottelija oli kyllä siitä niin ihana kun tiesi että masussa touhutaan ja kaikki kohdillaan, nyt etenkin alkuun oli tosi huolestunut olo kun liikkeiden määrä väheni niin huomattavasti, edelleen se mietityttää mut tosiaan kai se vaavin asento vaikuttaa vaan niin paljon (+ mulla tuo etuistukka) ja kai se tilakin käy siellä aina vaan ahtaammaks.
Lohduttavaa kuulla että on muitakin joilla hyperaktiiviset liikkujat vähän rauhoittuneet. Pääasiahan se on että pienillä on vaan kaikki hyvin!

Nopea esittely vielä täältäkin. Minä 25v. (loppuvuodesta 26v.) ja mies pari vuotta vanhempi. Tampereella asutaan, mies töissä ja minä teoriassa opiskelija, käytännöstä en enää niinkään tiedä kuin motivaatio on tällä hetkellä niin pahasti hukassa et saa nähdä tuleeko tältä syksyltä opintopisteitä lainkaan... Esikoista odotellaan, yksi karvainen lapsi (koira) löytyy perheestä ennestään :)

Melina84 ja vaavi 28+1
 
Mulle ei ole vieläkään tullut kelalta äitiysrahapäätöstä ja varhenettu äitiysloma alkaa 4.10 eli reilun viikon päästä...Olen jo soitellut perään ja jumi löytyi työnantajapäästä jonne lomakkeet olivat jämähtäneet. Lupasivat kyllä laittaa pikaisesti eteenpäin. Täytyy taas kohta soitella perään jos ei ala kuulumaan.
 
mäki just muutama päivä sitten sanoin et hirvee myllerrys käy masussa koko ajan..ja samaa oon nyt miettiny et onko tila käyny vähiin ku ei enää voltteja ja muuta myllerrystä tunnu niin hirveesti. Kovasti vauva tikkaa aina samaa kohtaa potkiessaan, just tohon oikeen keuhkon alle/kylkiluihin. Niinku nytki =) =) Parina yönä oon heränny siihen et vauva on ollu poikittain mut aamulla sit taas vinottain, pää alaspäin.

saas nähä mitä ens viikolla sanotaan neuvolassa vauvan asennosta ja koosta, jänskää =)

uutta masukuvaa 27+2 :heart: maha taitaa kasvaa vaan sisäänpäin..mulle on tullu ihan vaalee linea negra, yltää jo pari senttiä navan yli.



fanttomi & 27+2
 
Viimeksi muokattu:
Hauskaa lauantaita kaikille!

Mun pitää seuraavalla kerralla tehdä kaksi eri pissatestiä, toinen missä liottelen sitä tikkua ja toinen, missä kastan ja annan olla vaakatasossa.. :D Luulen, että noi on olleet kuitenkin ihan valideja, koska se pissan ph-arvo on aina kuitenkin muuttunut.
Meillä ei oo sen neuvolassa olevan purkin kyljessä, jossa ne testiliuskat on, mitään ohjeita ja th:n ohjeetkin oli tosiaan "pissaa kuppiin ja laita liuska sinne, sitten näet tuloksen". Ehkä ne on jotain instant-liuskoja.. :) Kysyn vielä kuitenkin tarkat ohjeet noista kun seuraavaksi menen neuvolaan...

Mulla on rv 38+0 tasan jouluaattona, joten saas nähdä, oonko mä siellä synnärillä sitten. :) Ois kyllä ihanaa päästä noille viikoille! Jännittää edelleen pirusti se ennen aikaisen synnytyksen arviointitutkimus. Mitähän ne tekee siellä...

Mulla ei rinnat kasvaneet myöskään viime raskaudessa yhtään ennen maidon nousua synnytyksen jälkeen. Sitten ne kasvoikin ihan valtavasti! Mun rinnat on tosi pienet ja mietinkin silloin, että riittääköhän maitoa, vaikka periaatteessa tiesin ihan hyvin, ettei koolla ole merkitystä siinä asiassa. Tuli se kuitenkin myös käytännössä todistettua: maitoa tuli todella runsaasti! Rintojen kasvamattomuus raskausaikana ei siis vaikuttanut siihen.
Tässä raskaudessa rinnat alkoivat kasvaa pikkuhiljaa joskus ensimmäisen kolmanneksen jälkeen, nyt ne tuntuu jo ihan valtavilta, ovat varmaan tuplaantuneet! Saas nähdä, kuinka paljon tursuavat vielä sitten maidon nousun jälkeen. Mulla on myös usein tunne, että maito kiristäisi rintoja ja kyllähän siellä sitä ensimaitoa jo onkin. Silloin tällöin rinnat vuotavat, mutta harvakseltaan onneksi.

Painoa mulle oli tullut vajaa kuukausi sitten neuvolassa n. 3kg, sitä ennen ei ollut tullut yhtään. Nyt varmaan on tullut taas lisää, ainakin oon syönyt ihan huolella. :D En kuitenkaan käy vaa'alla kun neuvolassa.
Musta tuntuu, että kaikki menee mahaan ja tisseihin, mun peppu on suorastaan kuihtunut, samoin käsivarsista ja solisluiden päältä on lähtenyt, huomaa selvästi. Joskus ihmettelen, oisko jopa sormista lähtenyt rasvaa, kun sormukset meinaa välillä tippua! :O

Loppuun vielä muutama kuva eilisen poksumisen kunniaksi!







mamadread ja ihme 25+1
 
Viimeksi muokattu:
Auringonpilkku Kiitos kiitos, tyytyväisiä ollaan CR-V:hen ja Hondat on aina ollu hyviä muutenkin =) Ajettavuus on hyvä ja kokoakin autolla on sen verran että kunnon autoksi voi jo sanoa ;) Tilaa näyttäisi hienosti löytyvän ja Gracon Logico-turvakaukalo jalustalla meillä on ja aina tosiaan selälle parempi jos ei tarvitse paljon köyristellä.

Ihania kuvia Anve :heart: ja upea massukka mamadread :)

Mä olen kans tässä parina päivänä kiinnittänyt huomiota vauvan liikkumisen rauhoittumiseen, en kyllä ole jaksanut vielä huoleksi asti murehtia sillä näitä rauhallisempia päiviä on ollut ennenkin. Mutta kävi kans mielessä tuo että joko vauva alkaa kooltaan olemaan niin iso että liikkuminen on käynyt sen verran ahtaaksi että liikkeitä ei samalla tavalla enää tunnu kuin aiemmin??!!

Cisu 28+5
 
Oi mitä ihania masuja fanttomi ja mamadread:heart: Fanttomin masu on kyllä mielestäni kivasti kasvanut ja väittäisin minäkin tyttömahaksi jos en tietäisi kyytiläisen sukupuolta ;)
Mamadreadilla komean kokoinen ja niin kivan mallinen muutoinkin...ihania on!

Itsellä ei ole lineanegraa vielä näkynyt. Aikaisemmissa ollut haaleana napaan asti! =)

Anvella ihania tonttusia...tuo lehmäkin vallan hurmaava :xmas:
 
Lillikka
Ihania masuja täällä näkyy!

Liikkeistä Joka ilta nukkumaanmennessä pitää kyllä kuulostella, että ollaanko siellä hereillä vai ei, enkä saa nukahdettua ennen kuin tulee kunnon monotukset. Kaameita nuo kohtukuolema-asiat ja on aika pelottavaa, miten iso vastuu mulla itselläni on kuulostella liikkeitä ja mennä ajoissa tsekkaukseen, jos mahassa on liian hiljaista. Paras vaan olla ajattelematta moisia ja yrittää ottaa rauhallisesti. Neuvola muuten sanoi tiistaina, että sirolta vaikuttaa meidän masuasukki ja pää tuntuisi olevan alaspäin. Tosi vaikeeta on hahmottaa vauvan asentoa.

Painoa mulle on tullut 5-6 kiloa ja kotivaaka on ihan syvältä ja rikki, joten olen neuvolan tsekkausten varassa - ellei nyt sitten nohevoidu ja hae uutta vaakaa nopeesti. Vähän liikaa on tullut vedettyä illalla jätskiä ja namia, kun nuo sokerirasituksetkin meni niin hyvin :LOL: eli tarkkana pitää kuitenki olla. Noo lähtöpainoa oli just normaalin ylärajalla eli ei saa paljoa enää tullakaan.

Paniikkioireista on kärsitty täälläkin silloin, kun olin vielä töissä. Lopetin lääkkeet aika pian, kun aloin esikoista odottaa, eikä sen jälkeen ole tarvinnut ottaa mitään, vaikka välillä tuleekin tuskanhiki isojen markettien kassajonossa. Klassinen ahtaanpaikankammo ja kun ei mukamas voi nolata itseään niin paljon, että häipyisi paikalta kesken kaiken. Mä olen yrittänyt psyykata itseäni niin, että kun on raskaana, saa olla ihan vapaasti tutiseva ja pyörtyilevä, pannaan raskauden piikkiin kaikki.

Järkkäsin äsken esikoisen pieniä vauvanvaatteita, eikä niistä kyllä montaa viitsi vielä poistoon laittaa. Kauheesti mulla vaan on kokoa 68, mikäköhän rohmuamiskausi olikaan silloin...? Ihan pieniä 50-56 ei ollut juuri lainkaan, tai sitten ne oli tunkkaisen väriseksi pestyjä valkoisia. Mitä käyttöä teillä muuten on ollut niillä potkuhousuilla? Tulikos nyt oikea termi... siis haalari ilman hihoja ja alaosa ilman nappeja. Kun ei talvivauvaa voi pitää hihattomissa potkuhousuissa ja jos pukee alle vielä bodyn, niin johan on riisumista sata kertaa vaippaa vaihdettaessa. Mun esikoisen ä-pakkauksen potkarit on kaikki melkein käyttämättömiä, mutta katotaan nyt, jos keksin niille jotain tekoa... Eniten tuli mentyä body-housuyhdistelmällä.

Esikoisen reaktioista en osaa oikeen arvailla vielä, mutta pari päivää sitten pitelin aika pitkään perhekahvilassa yhtä vauvelia ja esikoinen kävi välillä kattelemassa vähän oudoksuen, että mitäs täällä tehdään mutta ei se mitään raivareita saanut. Onhan se eri asia sitten, kun vauva on täällä 24/7ja vaatii mun aikaa ja syliä, mutta ainakin tuo äskeinen meni ihan hyvin.

Väsyväsyväsy on, kun esikoisella on tällä hetkellä kovin rikas sisäinen maailma tai tulee kulmahampaita tai jotain, kun se hyppyyttää meitä joka yö monta kertaa. Ravaa sängystä pois ja hiippailee pitkin asuntoa, välillä itkien ja välillä ihan tyynenä veikkona vaan.

Nyt ei keksi muuta, hyviä vointeja kaikille ja rauhallista mieltä!
Lillikka 30+5
 
Kiitos kuvakommenteista :D kaappeja siivotessa löysin nuo tonttulakit (tein viime jouluksi tytöille 2 tiu-ulla olevia ja sit sellaisia huivimallisia, tavallaan kuin huivi, niskassa tai nappi kiinnitys ja sit sinne huivin "kärkeen" kulkunen).

Lillikka, meil on käytetty niitä yöpotkareina. Siis en ole tainnu ite ostaa olleskaan sellaisia mut mitä on saatu tai tullu siinä äp-pakkauksessa ni oon pitäny niitä sit tosiaan yö potkareina. Sit keväämmällä ku ei tarvinnu enään sukkahousuja mut jos oli housut ja sukat tahto olla nilkat paljaana ni pidin vauvalla potkareita etenki ulkoillessa.

Mul on tosipaljon 62 ja sit taas 74cm vaatteita.. ku meil käytännössä kumpasellaki on 62 menny pisimpään ja kumpanenki on oikeastaan jättäny 68cm väliin. Nyt nuoremalla on 68cm käytössä mut piakkoin siirrytään 74cm.

Mä koin viimeatalvena talvivauvan kans ne tumpulliset podyt ja potkarit todella käteviksi (mm. yövaatteina ja aluvaatteina), ei tarvinnu erikseen laittaa tumppuja käsiin ja meil oli ainaki todella kylmä kätinen/jalkainen vauva. Ostin vielä 62cm kin yöpotkarin tumpuilla. Tutalla on ainaki sellaisia vetoketjullisia potkareita (+ podeja) jois on käännettävät hiansuut..
 
Viimeksi muokattu:
saz
Moikka!
Me ollaan oltu nyt yli viikko ilman konetta ja tänne oli tullut kymmenisen sivua lisää luettavaa, heti meni kahlatessa läpi, ja varmaan jää paljon kommentoimatta. Mutta heti ekana ihania masuja!!

Gallup: Mä oon 25v ja mies 27v, asutaan Pirkanmaalla, Tampereelle matkaa n. 40km. Treeltä muutettiin tänne maalle kasvattelemaan perhettä, tuntui luontevalta kun kummatkin on maalta kotoisin. Meillä yksi yhteinen lapsi 11kk ja toista siis odotellaan. Yksi keskenmeno takana. Lemmikkejä meillä ei ole koska niille ei olisi aikaa, joskus haluan koiran lenkkikaveriksi mutta ei vielä vuosiin. Oon käynyt tampereella töissä (nyt siis ollut pois jo yli vuoden). Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä neljä vuotta, naimisiin mentiin alkuvuodesta 10.4 ja seuraavana päivänä saatiin positiivinen raskaustestitulos :)

Tunnistamisesta: mä ajattelen asian vähän niin että mulla ei ole salattavaa mutta en mä nyt intiimimpiä asioita haluaisi yhdistettävän henkilöllisyyteeni. Mutta jos joku jaksaa sen vaivan nähdä ottaakseen selvää kuka olen niin suotakoon uteliaalle sitten se ilo :D
Tohon Metsiksen pohdintaan noista äitiyden ja kasvattamisen haasteista

Unista: Vaikka mä en mikään tosi kova juhlija olekaan, oon jostain syystä useinkin nähnyt sellasta unta että unohdan olevani raskaana ja poltan julkisesti tupakkaa tai lähden juomaan. SIt yhtäkkiä tajuan että oon raskaana ja alan miettiä mitä muut musta ja mun juomisesta/polttamisesta ajattelee ja että mitä vahinkoa oon mahdollisesti vauvalle aiheuttanut. Tää on ihan typerä uni, mutta näen sitä aika usein.. Mistä lie tulee uniin. Varmaan alitajunnassa halu juhlimaan on sitten olemassa. Mut täytyy kyllä myöntää vaikka tupakoinnin olenkin lopettanut jo 3 vuotta sitten, välillä oon miehen viikonlopputupakalle tosi kateellinen., mutta tietenkään ei ole siis aikomuksia polttaa.

Nallekarkki: Onnea teille uudesta alusta ja toivon matkallenne kaikkea hyvää! Itsekin mietin omaa ”menetystäni” useasti, nyt olisin jo viimeisilläni ellen jo synnyttänyt, mutta sen vauvan ei ollut tarkoitus tulla.

Jahas, poikanen heräsi päikkäreiltä, pakko mennä. Jatkan myöhemmin!

Saz ja papu rv 28+3
 
kauheet viikot jo marrarilla =) =) =) vaik eipä täs paljoo perässä tulla mut kuitenki =)

kiitoksia masukuvakommenteista =) toi on aika hauskaa ku masun muoto hämää niin monia...

mulla alkaa olla jo oma nimisuosikki tulokasta varten mut päätin et valitaan 3-5 etunimivaihtoehtoa, joista sit valitaan se joka sopii parhaiten. Eli halutaan kyl ehdottomasti nähdä tulokas ennen ku nimet päätetään =)

mun piti tänään TAAS tehä kaikkee mut en vaan millään jaksa...työputki kyl tekee tehtävänsä!!Onneks loppusuoralla jo tässä 17 päivän putkessa johon mahtuu 2 vapaata.

fanttomi & 27+3
 
Huoli ja murhe suuri taas!!!!! :'(

Aiemmin pohdin vauvan liikkeiden rauhoittumista ja vaikka en uskonutkaan hänellä olevan hätää niin joku vaisto käski näytille ja äsken kotiuduin pikavisiitille kotona käymään äippäpolilta. Vauvalla kaikki ok, sykkeet, liikkeet ym. mutta kohdunsuuta ultratessa oli taas tullut muutoksia! Mulla oli siis reilu viikko sitten lääkärineuvola josta täälläkin purnasin ja kyselin tällä palstalla tuosta kohdun ulkosuus avautumisesta. No, se huoli jäi jo taakse mutta äsken ultrattiin kohdun sisäsuu ja siinä pientä pehmenemistä ja lääkärin pyytäessä minua yskäsemään kohdunsuulla oli nähtävissä selvää avautumista!!!!! HUI :confused: Ja polin lääkäri ihmetteli neuvolalääkärin "ammattitaitoa" mikä huoletti aiemmin jo itseäkin.
Nyt minut on määrätty täydelliseen vuodelepoon (istuakaan ei saa) ja kohta lähden takas osastolle. Olen siellä jonkun aikaa (?!) jotta opin tunnistamaan supparit ja saan niihin estolääkettä.
Pelko ja huoli on kova vaikka vauvalla kaikki kunnossa mutta koville ottaa sairaalaan meno ja kokoaikainen lepo. Mutta vauvan parasta ajatellen.... Pitäkää peukkuja ja toivokaa puolestani ja kanssani että vauva saa vielä viikkoja kasaan ja kaikki menee hyvin.

Tulen kertomaan kuulumisiani jahka pääsen kotiin. Tsemiä kaikille.

Cisu 28+6
 
Niin, siis tarkotin sitä että minut on puotettu pois tuolta LA-listasta :)
Juu, me kyllä ymmärrettiin mitä tarkoitat, mutta ketään ei ole niitä tietoja tarkoituksella poistanut vaan sivujen uudistumisen yhteydessä monien tiedot katosivat ja monelta jopa nuo käyttäjätunnukset lakkasivat toimimasta. Ollaan jouduttu pitämään uusi nimenhuuto ja päivittämään tietoja uudestaan sitä mukaa kun ihmiset ovat ilmoittaneet itsestään. Jennyli joutui siis tekemään saman työn uudestaan minkä teki silloin alussa. ;)
 

Yhteistyössä