###Joulukuiset lumihiutaleet 2010###

Alkuperäinen kirjoittaja Tesmis:
Ultra takana, ja kaikki hyvin. Kyllä se sydämen sykkeen näkeminen oli huippujuttu!

Mulla siis lääkärin mukaan pitäis olla 7+1, mutta ultra näytti 7+0, se kai ihan normaalia, mutta osaako kukaan sanoa, et miksi nää netissä tehtävät raskaulaskurit näyttää aina sen päivän liian vähän. Viimeeksi ihan sama juttu, neuvolan mukaan päivän enemmän aina. Ei tajua, vai enkö mä osaa syöttää niitä tietoja oikein? :)
Eli siis netissä tehtävät laskurit näyttääkin 7+0 tänään
 
Kiitos Bamse :hug: Oot ihana :heart:

Tesmis Mukavaa, että ultrassa oli kaikki hyvin :)

Olen sopinut kaverin kanssa lähteväni pe baariin ja toukokuun alkuun on varattu tatuointiaika :whistle: Ajattelin, että jospa se Murphyn laki toimis näin päin... Olisinkin raskaana ja sit ei sais tehä mitään kivaa :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Kiitos Bamse :hug: Oot ihana :heart:

Tesmis Mukavaa, että ultrassa oli kaikki hyvin :)

Olen sopinut kaverin kanssa lähteväni pe baariin ja toukokuun alkuun on varattu tatuointiaika :whistle: Ajattelin, että jospa se Murphyn laki toimis näin päin... Olisinkin raskaana ja sit ei sais tehä mitään kivaa :p
Mä alan kohta uskomaan juurikin siihen lakiin. Me oltiin juuri tulostettu hääkutsut ja mä olin jo surffannu jouluksi piiiitkkkäää joululomaa jossain lämpösessä... lisäksi meillä oli siis jo varattu ivf-aika. Näihin kaikkiin suunnitelmiinhan sopi oikein hyvin tämä luomuplussa :D
Eikö olisikin kiva, kun joutuisi suunnitelmia muuttamaan? :D :D
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: :flower: !

Mun tekee ihan älyttömästi mieli kaikkee suolaista ja en uskalla syödä kuitenkaan esim. sipsejä tai suolakurkkua, kaprista, fetaa, oliiveja, makkaraa....vesi valuu kieleltä niin että näppäimistö kastuu :LOL: . No siis makkaraa menee kyllä ihan kiitettävästi. Jännä kun aikaisemmissa raskauksissa oli kova makean himo että kaikki pullat ym upposi.
 
Hei te jotka ootte käyneet varhaisultrassa,niin kertokaa minkä kokosia vauvoja teillä on siellä ollut ja mitä viikkoja vastannut! :attn:
Kiitos,mua alko huolestuttaa että kasvaako tuo nyt ihan normaalisti :ashamed:
 
Oireeton päivä takana ja alkaa taas huolestuttaan et kaikki ei oo hyvin..alavattaa pistelee aina välillä...varhaisultra on 3.5 eli sinne asti pitäis ootella et saa nähä onko kaikki hyvin...pitäis jotenki vaan pystyä nyt nauttimaan plussasta ja olla murehtimatta..mutta..en osaa =(
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanttomi:
Oireeton päivä takana ja alkaa taas huolestuttaan et kaikki ei oo hyvin..alavattaa pistelee aina välillä...varhaisultra on 3.5 eli sinne asti pitäis ootella et saa nähä onko kaikki hyvin...pitäis jotenki vaan pystyä nyt nauttimaan plussasta ja olla murehtimatta..mutta..en osaa =(
mun on pakko pikkasen lohdutella sua sillä että mullahan ennen ultraa oli monta oireetonta päivää =) mulla ei ollu mitään,ei yhtään mitään..en enää etes turvonnu iltaisin samalla tavoin kun ennen ja olinkin ihan varma että siellä ei mitään ole :|

kas kummaa siellä se pikkunen uiskenteli vahvan sydämen kanssa :heart: :heart: :heart: :heart: nuo oireettomat jaksot taitaa kuulua raskauteen =)
 
Hei mammat ja tulevat mammat!

Passaako liittyä seuraan? Täällä on tänä aamuna tehty positiivinen raskaustesti! Jee! Lasketusta ajasta en oo ihan varma, kun tämä kierto oli vähän hassu. Mutta laitetaan vaikka 30.12. :) Eli olisin nyt ehkä rv 3+6. Tämä olisi meille toinen lapsi ja toivottu sellainen. Ensimmäinen on muutamaa päivää vaille 9 kk. Synnäri olisi K-SKS.

Oireita ei oo vielä tähän mennessä ollut kuin vähän vilua ja muutamana iltana jumalaton väsy.

Onnea teille kaikille muillekin! :)
 
hei mammat ja tulevat mammat,

päivittelin taas listaa lisää.

:hug: kaikille hermoilijoille, ei sitä osaa ottaa täysin rennosti varmaan kukaan, kun uuden elämän alku on aina niin ihmeellistä ja epävarmaa, mutta luonnonmukaista. Mä en voi vieläkään tajuta, että meille tosiaan putkahti esikoinen vuosi sitten. Loppuraskaudesta varsinkin ihmettelin, miten se pikkuinen oli oikein mahan sisään joutunut :) Ja nyt siellä sitten taas on joku kasvamassa...

Mitäs muuta piti kommentoida...onnittelut ainakin kaikille hyvistä ultrakuulumisista! En ole päässyt normivaatteisiin esikoisen jälkeen, joten löysien vaatteiden käyttö jatkuu :ashamed:

Herra Murphystä, me oltiin juuri maksettu varausmaksu, jota ei siis saa takaisin, tammikuun lopun kahden viikon lomamatkasta. Jos pieni pysyy kyydissä loppuun asti, pitää sitten miettiä, voiko tuonne lomalle lähteä n. 2kk vaavelin kanssa....

k&p-r 8+0

 
Näköjään olen unohtanut infota listalle synnärin, se on kätilöopisto. Toivoisin haikaranpesään pääseväni, siellä esikoisen synnytin ja oli kyllä todella hyvä kokemus.

Varhaisultra takana, ja eka neuvolakin oli eilen. Todella hyvä kokemus oli varhaisultra, reilu viikko sitten kävin ja oli vasta 6+3 mutta syke jo näkyi. Mutta oli niin ihana lääkäri että halusi vielä 7+3 varata uuden ajan, tarjosi maksutta uudelleenkäyntiä että on sitten selkeemmin meille vanhemmille näyttää pikku papusen syke =) Maanantaina sitten käytiin, ja olihan pikku katkis kasvanut aivan odotetusti ja paljon selkeemmin näkyikin sydämen syke.
Lääkäri sanoi että siinä vaiheessa kun sydämen syke löytyy, niin keskenmenon riski pienenee 70%:sta 10%:in, mikä kyllä itsellä ainakin hermoilua ja huolehtimista paljon on helpottanut.
Lääkäri myös sanoi että todennäköisesti saan ylimääräistä seurantaultraa myöhemmässä vaiheessa, kun esikoinen on sydänlapsi. Olisi kyllä hyvä juttu.

Tuosta pahoinvoinnista, itsellä ollut pitkin päivää jatkuvaa etovaa oloa jo pari viikkoa. Ystävän suosituksesta ostin apteekista sea band-rannekkeet, ja ovat kyllä mulla auttaneet. Eivät tietenkään kokonaan poista huonoa oloa mutta selkeästi vievät sen terävimmän kuvotuksen, ei ole kertaakaan oksuilla enää tarvinnut niitä kun rupesin käyttämään.
Muita oireita on edelleen järjetön palelu iltaisin, ja väsymys. Ja mikään makea ei maistu, oon aina ollut cokiksen suurkuluttuja niin ei ole moneen viikkoon voinut ajatellaakaan moisia, yöks. Tytön synttäreitä juhlittiin just, ei vaan juustokakut tai pullat maistunu, niin sanoi mieskin että kyllä sä olet rikki mennyt kun ei herkutkaan enää maistu :LOL:
Kyllä mullakin on välillä oireettomia päiviä ollut, ja on se hölmöä kun heti sitä miettii onko kaikki kunnossa. Mutta pikkuhiljaa sitä oppii luottamaan että hyvin kaikki menee.

Osaatteko sanoa mammavaatteiden mitoituksesta, että jos normisti esim L/42 käyttää vaatteita niin onko sitten vaikka HM:n äitiysmalliston vaatteista samat koot ok? Surffailin jo ihastelemassa mammavaatteita että jos jossain vaiheessa tilailisi :)

Ohhoh, tulipas paljon tekstiä kerralla.. Toivottavasti kukaan ei nukahtanut näppiksen päälle lukiessaan :$
 
Huomenta kaikille! :flower:

Tervetuloa uusille, Mandy+Lapintaika ja Hopsuliina :flower: Kiin, toivottavasti sinä myös pääset tänne meille..veikkaan että viimestään tuo tatuointiajanvaraus saa plussan testiin :D

Mun täytyy sanoa, että oon ihan huoleton ollut tämän raskauden kans. Kai sitä ajattelee toistaiseksi, että jos jotain tapahtuu niin sitten tapahtuu ja mitäs sitten sille voin tehdä? En mitään tietysti, joten tulee jos tulee. Enemmän oon huolissani jo valmiiksi painonnoususta, koska en haluais paisua ku pullataikina. Mulla nimettäin turvottaa jo nyt, onko muilla samaa? Illasta varsinkin vatsanseutuvilla. En toisaalta ihmettele, koska kyllähän sitä aina mulla menkkojenki aikaan turvottaa, joten miksei raskaanakin.

Olikohan jollakin muullakin riesana nuo nenäverenvuodot? Mulla tulee kerta päivään, alotti jo pari päivää ennen plussausta. Ja saan ne aina kuriin tollasella sarvikuonolla+vajaa teelusikkasuolaa (siis suolavesihuuhtelu). En tiedä miksi ihmeessä, mutta mulla loppuu runsas verenvuoto kuin seinään tuosta! Tuotahan pitäis jatkaa koko ajan, niin ei tulis noita, mutta kyllä mulla vaan nyt tulee vaikka aina tota käytänkin. Tuo hoitaa siis limakalvoja, mutta parasta tossa on tosiaan että heti loppuu verenvuoto..mulla saattaa nimettäin mennä seuraavat puoli tuntia nenä tupon kans ja alkaa uudestaan :$

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista, olikin jo niin moni käynyt että tekis itekki mieli =) Ajattelin ite varailla tuohon toukokuun puolta väliä hieman ennen, sitte ois vajaa 8rv mut ainakin seiska kasassa muistaakseni joka tapauksessa.

Tesmis, ootko muuten kokeillut tota Tekayn laskuria? http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54 Tuossa voi valita mistä lasketaan ja kivaahan tuossa on se, että kun olet valinnut sen niin alalaidasta kun nappaat "yleistietoja sikiöstä tällä viikolla" niin saa pientä tietopankkia aiheesta. Myös muista tutkimuksista jne on juttua, joihin en ole niin perehtynyt.

Jännä, kun nyt itse on raskaana, niin sitä ei ole niin jännittynyt ja puuhakas jne..kun mulla lähipiirissä esim vuosi sitten alko tippumaan näitä raskautuvia niin olin vähän kun oisin ite ollut paksuna ja tutkin asioita ja olin niin intona ja onnellinen toisen puolesta (tuntu että enemmän kuin itse olivat). Joten oisko tässä nyt, että kun se tapahtuu omalle kohdalle nii ei tarttekkaa höösätä enää (varsinkin kun oon melkeen puoltoista vuotta kuumeillut ja osan siitä aktiivisesti..niin on ehtinyt jo Vauvat tilaamaan ym) :LOL: Toinen mitä huomasin, niin multa mies tänä aamuna varovasti kysy että "onko sulla alkanut menkat" (on siis nähny kaikki plussatestit) ja sitten kysy vielä että "onko tämä nyt sitten varmaa että raskaana olet" :heart: Ihana kun se vieä jotenkin niin varovasti kysyi ja vähän kuiskaten, että pelkläskö se että menkat alkaa kun ne mainitsee.

Kiva kun tänne on tullut uusia, jotka on kans vähän "alemmilla viikoilla" niin on samalle kohdalle kans juttukumppania. Tuntuu, että kaikki varhaisultraiässäolevat on jo niiiiin pitkällä =) Onkpo hyviä keinoja turvotuksen poistoon, mulla se nimettäin on selkeesti tossa massun kohdalla. Vedenjuonti, entä muuta? Koirien kans tulee käveltyä, että pitäis tästä salille varmaan vänkäytyä kun ehtis vaan. Suolasia en olekaan nyt syönyt ja muutenki syön aika vähäsuolaisesti, kun en nassuttele noita leipiä juuri ollenkaan ja nehän on yks suolavarasto kans.

-Metsis ja 4+2 (meen tällä laskulla nyt sitten tonne varhaisultraan kun en tiedä tarkemmin)
 
Tesmis: en ole varma mitä tarkoitit noilla la:n laskemisen häikillä, mutta mulla esim. ultrassa alkio oli viikon pidemmällä kuin mitä oikeasti oli (testailin oviksen). Monet seikat vaikuttaa siihen että paljon on viikkoja ja päiviä.

Pähkinä 6+4
 
viimeks oireettomuus enteili keskenmenoa..sen takia niin huolissaan..ja se on vielä niin tuoreessa muistissa..mut varhaisultran aikaan pitäis olla viikkoja 6+3, toivottavasti kaikki on sillon hyvin..ja syke näkyy :heart:
 
Heipsulivei.
Onnea hyvistä ultra kuulumisista :flower:
Mä pääsen ylihuomena kurkkimaan löytyykö masusta mitään, tosin ei virallisesti raskauden takia ultraan mutta ultrataanhan se kystakin ;) ja sit maanantaina on se virallinen raskauden takia ultra. Ilmaiseksi saan kun ei tosiaan km jälkeen oo menkkoja tullut ollenkaan. Ovis on tikuteltu joten aika varmat pitäis olla mun viikot..päivällä parilla voi toki heittää. Nyt syömään ja iltavuoroon... jotenkin tuntuu ihan älyttömän raskaalta toi töissä käyminen :/ inhottavaa... lisäks autolla ajaminen ei tunnu kivalta, mulla kun työmatkaa 50km suuntaansa niin toi n.45min tuntuu aika tuskaselta. Mitenköhän sitten kun masu isommaks kasvaa :/

rv 5+6 :heart:
 
Tulee muuten helposti etova olo. Oon huomannu, ettei voikkaan juoda nopeesti vesilasillista tai syödä semmosta tavallista annosta. Useammin pakko syödä ja vähän pienemmällä annoksella tai sitten vaan pienempi annos ja tulee aika vähän energiaa. Musta melkeen tuntuu, et varsinkin vettä juodessa ihan tulee paha olo siitä että alkaa niin kamalasti röyhtäyttään B) Mutta nyt ruuan jälkeen huomasin, että tekee jo ihan pahaa..

Vaikka oon niin pienessä vielä menossa, mutta toisaalta kasvaahan tässä tuo hormonin määrä aika radikaalisti koko ajan..se varmaan tekee tämän olon. Että tervemenoa iltavuoroon :LOL:

-Metsis 4+2
 
onks muut huomannu et hiukset rasvottus nopeempaa tai että hikoilis enemmän??tälläsiä "ihania" vaivoja löytyy täältä...normaalisti ku en hikoile ikinä yhtään ni nyt sit sitäki enemmän, inhottavaa fillaroida töihin ku koko päivän on vaan sellanen olo et haluaa suihkuun!!! ja illalla ku suihkussa ni aamulla on jo likaset hiukset..

ai ni..tissit on turvonnu et siitä oireesta nyt pidetään kiinni =) jouduin ostaan jo uudet rintsikat =)

fanttomi 4+5
 
ylläripylläri
Moikka!

Hiukset rasvoittuu täälläkin ihan ennätysvauhtia... ja naama kukkii :/ tosi hehkee olo :D
Turvotus myös on ihan hillitön... ja kai sekin vaikuttaa osaltaan kun on kolmas raskaus ja vaan vuosi edellisestä. Tuntuu, ettei ton turvotuksen kans jää kenellekään epäselväks mikä on homman nimi.

Alkuraskauden ultra ois aikeissa varata parin viikon päähän. Haluan että viikkoja on se 7 silloin kun esikoisesta 6+3 ei näkynyt vielä sykettä ja oli ihan kamalaa odottaa pari viikkoa uutta ultraa.

Ai niin, nenäverenvuotoa on ollut myös täällä jonkun verran

Ja nyt eka POKS :D ylläripylläri 5+0 :D
 
Kovasti kuulostaa olevan monella kaikenlaisia oireita. Voimia kovasti teille! :hug:
Itse vielä odottelen oireiden ilmestymistä. Toisaalta olen tyytyväinen, ettei oireita ole, mutta jotenki tosi epätodellinen olo ku ei tämä raskaus tavallaan tunnu sitten missään.

5+0
 
Moikka
Tämä päivä ollut todella itkunsekainen.
Ollut aivan mielettömän kipeä alaselkä ja mahaakin koskenut (silleen aaltoilevasti)
noh veskissä ollessa tuli taas sellasta vaaleanpunaista vuotoa ja myöhemmin ihan verta. mutta se oli vain se kerta ja ilmeni vain paperiin. soitin itku kurkussa sairaalaan ja käskivät ottaa särkylääkettä. ja seurailla jos yltyy niin sitten sinne

no sängyssä olen makoillut jo kohta pari tuntia, kivut ja vuodot poissa.
nyt ei voi muuta kun toivoa parasta ja seurailla

6+5
 
Skydust:varmasti kauheaa olla peloissaan koko aika tuosta vuodosta. Itellä kokemusta siitä edellisessä raskaudessa juuri suunnilleen samoilla viikoilla. Mutta mulla se loppui silloin 12 viikolla kokonaan ja terve poika syntyi lopulta. Toivotaan, että kaikki jatkuisi sullakin vuodosita huolimatta hyvin!

Mulla elämä meinaa olla aika hankalaa näiden mielialavaihteluiden kanssa.
Jotenkin en yhtään muista, että olis näin voimakkaasti ollut noissa aiemmissa raskauksissa. Mutta normaaliahan se varmaan on, mutta vähän väliä joku asia itkettää ja hetken päästä taas naurattaa... Mies on ihan hukassa mun kanssa.

Ihania ultrakuulumisia on monet saaneet, onnea niistä! Me ei olla vielä päätetty, että mennäänkö siihen alkuraskauden ultraan. Ekan kanssa käytiin, tokan kanssa pääsin ilmaiseksi silloin niiden vuotojen takia ja nyt toisaalta tekis kauhasti mieli mennä, mutta rahallisesti aika kallista...

Tietääkö kukaan täällä noista äitiyspäivärahajutuista, että miten menee? Siis kun olen ollut ennen ekaa lasta normaalisti töissä ja saanut sen mukaan äippärahaa, tokasta sain samaa kuin ekasta, koska ikäeroa oli 1v8kk. Nyt toisen ja kolmannen väliin tulee ikäeroa 2v9kk. Eli mietin, että saanko samaa edelleen, vaikka en ole ollut töissä välissä vai tipunkohan sille minimille? Ymmärsiköhän kukaan mitä tarkoitan tai onkohan täällä kukaan samassa tilanteessa?
 
Riina-Adalmiinameillä ekan ja tokan väli 1v4kk ja tokan ja kolmannen väliksi tulisi 2v 11kk joten aika sama tilanne. Oletan että kolmannesta saa saman kuin toisesta koska ikäero alle 3v. En ole varma! Jos saat selville vastauksen niin kerro mullekin. Ei se ainakaan minimille voi tipppua :eek: ...eihän!!!
 

Yhteistyössä