###Joulukuiset lumihiutaleet 2010###

Toivottavasti nyt kaikkien toukat pysyy kyydissä mukana..tuntuu että lähes kaikilla on huoli matkassa..

:hug:

Mulle on ilmestynyt uusi raskausoire=). Toissa- ja viime yönä kävin vessassa kesken unien, mitä en siis yleensä todellakaan tee. Tänä aamuna myös rinnat tuntuivat aralta. Hieman ilo hiipii mieleen, mitä jos kaikki sittenkin menee hyvin=)
 
Täällä vaan sairastelu jatkuu. Ei kyllä ole ehtinyt keskittyä raskaanaolemiseen pätkääkään, jos kyydissä vielä joku on. Ainakaan mitään kummallista ei ole tapahtunut, toisaalta on sen verran raju ollut tämä mun tauti että en varmaan huomais vaikka oiskin jotain erilain B)

Toivottavasti kaikilla on kaikki hyvin, eipä sitä muuta voi toivoa. Täällä on ainakin aivan mahtava aurinkoinen ilma, että ainakin joillekin on nautintoa siitä. Ite en oikee viitti mennä, kun oon vielä aika heikossa hapessa etten pökrää tonne tai saa jotain oksennuskohtausta tuolla ulkona :D

-Metsis 4+6

p.s. Toivottavasti tämä oksurapatauti ei tuu teille muille, on ihan järkyttävä monen päivän riesa!
 
Paranemisia Metsis! :hug:

Onkohan tämä nyt ihan normaalia, ettei oikein mikään muu kiinnosta kuin tämä raskaus? Jotenkin outo fiilif, kun ei millään usko, että ois raskaana ja kuitenkin koko ajan surffailen kattelemassa äitiysvaatteita ja vaunuja ja ja.. :D Tässähän jää ihan kaikki tekemättä.. Onko muilla tämmöstä? Kyllä kait tämä tästä ajan myötä vähän selkiytyy!

minime 6+2 :heart:
 
Mä tein eilen CB:n viikkonäyttötestin, ku sellanen oli kaapissa vielä..kai sillä sai vähän mielenrauhaa ku se näytti "raskaana 3+" =)

annimanni mä kans heräilen yöllä vessaan, eikä välillä riitä edes 1 herääminen.

väsymystä on edelleen ja ku koirien kans kävin n.45 min lenkillä niin alko jo alavatsalla tuntua painetta..liekö sit pahasta tommonen lenkkeily, ei kai?? =)

aurinkoista päivänjatkoa kaikille =)

fanttomi & noname 5+2
 
jospa mäkin varovaisesti ilmottautusin mukaan.torstaina plussasin ja la olis menkkojen mukaan 30.12. mulla 0n ikää 23 ja mies on 25,meillä on yhteinen poika 2 w,ja miehellä on ennestään 5 w poika,eli uusioperhe ollaan.ei tätä oikein vielä taho todeks uskoa,ja tiistaina ois neuvolassa vielä varmistustesti,kun hailakka plussa tuli nyt niin haluun vielä näh et josko se vahvistus :LOL: viikkoja ois vissiin nyt 4+3 kasassa,ja nyt vaan sit toivotaan että loppuun saakka päästään ja nyytti olis tuloksena :heart:
 
Tervetuloa Mimma86 :flower:

Fanttomi, en jaksa uskoa että kävelylenkit huonoksi ois..oisko pikemminkin sitä että se virtsarakko siellä temppuilee? Mua ainakin nimettäin nyt pissattaa helpommin ja sen tähen tulee jos mimmosta paineentunnetta.

MUlla kyllä kans sama, että raskaushommat vaan kiinnostaa. Ja no työhommat sitten menee muuten kyllä, mutta..jotenkin sitä ei kovin montaa muuta asiaa näemmä mieleen mahdu. Nyt sitten sairastellessa on ollu, että ei tule kyllä samanlai ajateltua kun on ollu niin kipeenä. En tiedä pitäsköhän käydä ostamassa tuo clearbluen digi, että jos se näyttäis jo seuraavia viikkoja. Kuitenkin vähän mielessä on, että kuis on kaverille käyny tässä sairastelun myötä.

Aattelin kyllä jo hyvissä ajoin tilata noita masutuubeja ja tämmöttisiä, kun veikkaan että mulle käy semmonen yllätys sitten housujen kans :D Onneks on kesä tulossa, kun monesti hameet vähän antaa paremmin periksi kuin jotkut farkut. Mutta oon miettiny, että pitäiskö varastoon ostaa jotkut niin tavallaan ei tule sitä että arjen menossa yhtäkkiä huomaa ettei mahukkaa housut jalkaan B) Mulla ainakin helposti turvottaa, jo nyt, joten tämän takia lähinnä epäilen noita kitistymisiä :D

On se tärkeä tämmönen tukifoorumi, muuten varmaan tulis mies hulluksi :heart: :LOL:

-metsis 4+6 (ja kai melkeen alan jo vähän paremmin voimaan)
 
Rei
Avandia, mikäs on sisarusistuin? Mulle ihan uusi juttu! Kadak, no meille tulee lapsille sitten saman verran ikäeroa! :)

Imettääkö sattumoisin kukaan täällä enää? Mulla on ollut poitsu imetyksellä ja plussan jälkeen aloitin vähentämään pikkuhiljaa niin, että syötän enää iltaisin. Tuntuu olevan tosi hankala toi iltasyötön jättäminen pois.

Jääräpää, saitkin jo vastauksia hammaslääkärijuttuun. Mäkin kävin edellisraskaudessa, ilman puudutuksia paikattiin (kun en yleensäkään käytä) ja ihan ongelmitta sujui. Ainoa hankaluus oli silloinen raskauspahoinvointi ja tuolissa oleva asento oli todella kamala raskaanaollessa! Hammaslääkäri sanoikin, että se on tosi paha asento, kun painaa jotenkin jonnekin raskaana ollessa.

Moni on mainunnut masutuubista, mun pitäis kanssa sellainen hommata, tuo niin paljon käyttöaikaa lisää tavallisille paidoille ja mahdollisesti helpottaa myöhemmin imetyspuuhissa! Muuten yritän pärjätä viime raskaudesta olevilla vaatteilla ja mahdollisimman vähällä uusilla hankinnoilla. Kun ei ne toisaalta mene kuin sen 7 kk enää! ! ! :D Eikä näillä hoitovapaarahoilla rikastu, niin tulee käytettyä nuorimmaiseen enemmän kuin itseen.

Nyt lepäileen. Mulla nousi lämpöä ja ääni on kateissa toista päivää. Ei tuu ääntä olleskaan :( Toivottavasti ei aiheuta pikkuiselle masuun mitään :(
 
Iltaa mamat,

tervetuloa uusille.

Rei, mulla ekoja raskausoireita oli se, että maito loppui, eli imetin pari viikkoa vajaa 1 vuotiaaksi esikoista...

masutuubista, mä vaan ostelin henkkamaukan pitkiä spaghettiolkaimisia mamatoppeja ja käytän niitä edelleen :) Jotenkin sitä masutuubia ei tullut käytettyä, vaikka sellainenkin oli. Sitten toinen hyvä vinkki on pitää mukana ylimääräistä hiuslenksua ja kun alkaa housun nappi kiristää, avaa napin ja pujottaa lenksun siitä napinlävestä ja yrittää vetää vetskaria sen verran kiinni, kun menee ja sit pitkä toppi vaan vetskrin eteen :) tää on jo käytössä taas täällä...

Ihanaa kevättä ja odotusta!
 
Heippa tulevien tonttujen äidit! :wave:
Oikein paljon onnea teille kaikille odotukseenne. Tulin fiilistelemään ja varmaan joskus teidän juttuja luen verestääkseni muistoja :D
Meillä oli la 1.12.2009 ja poika syntyi 14.12. Nyt jo iso jässikkä :heart:

Oikein ihanaa kevättä ja pysykööt pikkutontut kyydissä loppuun saakka! :heart:
 
Delfis, en tosiaan ollut ajatellutkaan että tonttujahan täällä olis tulossa. Tosin mulla voipi mennä "pahimman" tonttuilukauden ohi, mutta kuitenkin :heart: Jännä kun yhtäkkiä aina hoksaa jotakin.

Meillä on mies tohkeissaan katellut jo farmaria, nyt kun on luvat ja kaikki :LOL: Aateltiin, että olis paketti sitten kunnossa niin ei tarvi noilla matkoilla ressata. Me käydään siis paljon kotiseutuvilla pohjoisessa ja siinä vaiheessa on ihan hyvä, että varsinkin kesällä ym on tummennetut takalasit. Oon ihan tuskastunu niihin läpysköihin ym. Ja kaikkee muuta elämää helpottavaa.

Kun ootte jo osa katelleet vaunuja, nii mitä ootte miettineet? Kun ite oon tykänny noista Emmaljungista ulkonäöllisesti ja sitten Gessleinistä mutta noita käyttökokemuksia ei kyllä mistään. Mutta sitten kaikista tietysti aina löytää myös sitä negatiivistä palautetta (mikä varsinkin netissä on aika helppoa), niin en nyt sit tiedä mitä sitä hankkis. Lähipiirissä on ainakin hyvää kokemusta noista ekoista..Pitäs olla siis semmoset, että kestää kans matkailua (eli sitä pakkailua) ja menis suht pieneen tilaan ym. Toisaalta nuo ei kovin pieniä ole joka tapauksessa, että liekö pitää keksiä joku matkaratashomma sitten tai kantaa jollain liinalla?

On täällä niin pitkään oottanu että saa oikeen luvan kans alkaa näitä asioita miettimään, niin ei tiedä mistä alottais :D Lisävauhtina on, että oon tainnu nyt parantua ja tämä päivä tietysti vielä toipumista. Ja mulla on eilisillasta lähtien tullut tutut ja turvalliset menkkaolot, mitkä mulla on ollu se r-oire. En tiedä oliko tossa oikeesti paussia noista, kun oli niin kipee ja turvonnu maha ja kaikkea tossa sairastellessa että siinä ei paljon pystyny keskittymään mihinkään kuin selviytymiseen :D

Tervetuloa Viulu, sielähän ois oikeen Uuden vuoden aaton tulija :flower:

-Metsis 5+0
 
Tervetuloa uusille :flower: ja tarrasukkia matkaan. kiva kun lisää tulee porukkaa koko ajan.

Mä oottelen vapaapäivällä tässä iltapäivän ultraa. Tosin tuo kuopus on kuumeessa joten sairastupaa tässä saa samalla pitää. Mietinkin että viittiiköhän tuon ottaa mukaan sinne ultraan... :whistle: eihän hää siitä varmaan mitään ymmärrä, joten sen takia vois ottaa.. ikää pojalla siis 2v7kk. Ihan vaan että pääsis tuo tuleva isukkikin mukaan, hänelle kun tämä on ensimmäinen lapsi. Ja jotenkin hän on vähän epävarma ollut koko ajan, km johtuen..näkis sitten että sielä jotain edes on :)

Mä oon jo hylännyt vanhat housuni vallan, muutamat löysemmät on vielä käytössä. Kahdet äitiyshousut ostin h&m:ltä kun oli 9? kpl tarjouksessa... :whistle: ja ihan on sopivat jo :whistle:

Nyt pois koneelta, selkä sanoo taas sopimuksen irti...

:heart: rv 6+4/6+0 :heart:
 
Hei, täällä myös uusi innokas odottaja :)

Eli plussasin 21.4 jollon oli 4+0 (kun olin jumissa euroopassa tuhkapilvien seassa), selkeä plussa pärähti heti herkkään testiin. Nyt vihdoin on koti Suomeen päästy salamatkustajan kera :) Voih, kunpa tämä masuasukki pysyis nyt loppuun asti kyydissä, samaa tietenkin toivon kaikille meille. Laskettu aika tulis täällä 29 tai 30.12.

Olen 24 ja mies on 27, aiemmin olen ollut tuolla lapsettomuus puolen clomifen keskusteluissa mukana. Clomifen lääkitys toikin jo toisella kierrolla tämän plussan.
Oireina mulla on ollu tissien aristus ja se et niistä on tullu valtavat, vähän enemmän väsyttää ku ennen, lämmöt on koholla ja menkka juilasuja on tullu sillon tällön 3+0 viikosta lähtien, onks teillä muilla ollu menkkajuilasuja vielä plussankin jälkeen?

Metsätähtönen Mä en oo uskaltanu vielä edes haaveilla vaunuista, jotenkin pelottaa vielä ajatella sellasia jos vaikka jotain vielä tässä tapahtuskin..

Mihin aikaan te muutte ootte ekoja ultria saaneet julkisella? Ainakin Kaffelilla kuullostas olevan aikaisessa vaiheessa ultra, ootko julkisella? Mitä oon joillain sivuilla lukenu, niin vasta viikoilla 10-12, miten sinne asti jaksaa odottaa... Mä oon vasta tänään soittamassa omalle terveydenhoitajalle aikoja, ja onhan se kivempi mitä aikasemmin pääsee niin saa tietää kuuluuko siellä sydänäänet ja onhan pikkunen oikeassa paikassa..

Mites te muut ootte tähän uutisen kertomiseen suhtautunu? Ite oon huomenna lähössä miehen kanssa kotiin vanhemmilleni kertomaan, mut muuten ei vielä oo kellekkään uskallettu sanoa, odotetaan varmaan sisaruksillemmekin kertomista ekaan ultraan asti...

Tsemppi kaikille ja ihan tuhottoman paljon tarrasukkia ja jesseteippiä (se auttaa kaikkeen)
:flower: =)

Helinä ja 4+5, la 30.12, synnäri ei vielä tiedossa. Esikoista odotamme.
 
Moi kaikille :D
Kävin tänään varhaisultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin. Viikkoja siis 7+2 aivan kuin pitikin ja sydän sykki mukavasti. Laittoivat vielä kaiuttimen päälle, että kuulin minäkin sen sykkivän. Kyllä on helpottunut olo. Nyt täytyy vaan nauttia vaikka pahaolo vellookin melkein ympäri vuorokauden ja rintoja aristaa, mutta väliäkö sillä. =) :heart:
 
ylläripylläri
Heippa kaikille ja tervetuloa uusille =)

Täällä oli viikonloppu melkoista hulinaa kun eilen vietettiin lasten synttäreitä. Molemmat ovat huhtikuussa syntyneitä joten nyt oli helppo vielä sukulaisille pitää yhteiset juhlat. Melkoinen härdelli oli päällä, mutta kunnialla selvittiin...

Omassa navassa olo on on oikeastaan ihan normaali... vähän väsyttää, välillä tisseihin sattuu ja turvotusta on, mutta siinäpä se sitten oikeastaan on. En ole kuitenkaan yhtään huolissani. Esikoisen odotus oli oikeastaan täysin oireetonta koko ajan. Alkuraskauden ultraan varailin ajan ensi viikolle jolloin omien laskujen mukaan viikot olis 7+1.

Ai niin... Kadakin kanssa tuossa sovittiin, että mä alan päivittämään meidän pinoa joten laittelen tällä viikolla loppuviikosta meille uuden pinon pystyyn :) Laitan tähänkin sitten linkin siihen pinoon, että kaikki löytää perille :D Jos pistetään nyt sitten joka kuukaudelle aina oma pinkka.

ylläripylläri & edelleen nimetön 5+5
 
Täällä ilmoittautuisi mukaan uusi odottaja. :wave:
Tein plussatestin viime viikon keskiviikkona ja yllätys oli kyllä melkoinen, kun vahva plussa tuli.
Tämä olisi meidän toinen lapsi, esikoinen täyttää toukokuussa 1 vuoden.
Tuossa jo lueskelinkin vähän noita teidän kirjoituksia. Haleja kaikille pahoinvoiville. Itellä ei ole onneksi vielä alkanut pahoinvointi. Väsymys on välillä aivan hirvittävä ja palelu myöskin.
Nyt en ehdi enempää kirjoitella, kun poitsu rupeaa heräilemään.

Hannapur viikkoja kait 5tai 6, LA 22.12.2010, PHKS ja tämä on siis meidän kakkonen.
 
Ylläripylläri, sopii hyvin ja kiitos päivittäjän paikan ottamisesta. Samoin kiitokset Kadakille jo etukäteen =) Hyvältä kuulostaa, että suurinpiirtein kuukausittain vaihtuu pinkka niin ei tule mahdottoman pitkää (ja ala tökkimään).

Tervetuloa Hannapur ja Helinä86 :flower:

Oon ihan täpinöissäni täällä, kun alan virkoamaan tuosta sairastelusta. Huomenna alkaakin sitten arki, että tänään oon kyllä levänny ja muuta. Mutta nyt sain sitten torstain jo vitamiinitki kurkusta alas :LOL:

Helinä, mulla on ainakin koko ajan vähän semmonen menkkaolo ja se jotenkin tuntuu tutulta ja turvalliselta. Mulla alko siis jo vajaa viikko oviksesta tuo menkkamainen olotila, mikä olikin sitten aika erikoista muihin kiertoihin verrattuna, ja jotenkin pidän tota normaalina mulle.

Huomaa kyllä koirien kanssa ulkoillessa, että kai tuolla massussa jotain tapahtuu ja paikat kaiketi venyy? Jotenkin nyt on taas luottavainen mieli, että kaikki on hyvin vatsataudin jälkeenkin. Järkeilin ton niin mielessäni, että selviäähän pahasta pahoinvoinnistakin kaverit kyydissä, niin miksei sitten vatsataudistakin. Tosin onhan se aina vähän eri juttu sairastelu, mutta kuitenkin.

Geolle onnittelut hyvistä varhaisultrakuulumisista :flower: Munki pitäis varmaan varata jo tuo varhaisultra yksityiseltä. En oo uskaltanu neuvolaan kyllä vielä soitella..jotenkin mua jännittää se osio niin kamalasti ja sit kun haluaisin tietää että onko mulla ees mitään minkä tähen varaan sen koko neuvolan B) Mut pakko varmaan alkaa tässä loppuviikosta ainakin varailemaan, että saa ajan hyvin.

-metsis 5+0
 
Tervetuloa uudet :wave:

Ja onnittelut hyvistä varhaisultrakuulumisista =)

).(Mulla kans "menkkajuilinaa" ja kuvotusta 24/7 aamulla tuntu et kohta lentää oksu ja nyt kans..mut toistaseks on pysyny sisällä..Aamulla huomasin et tissit on tullu kipeiks ulkosivuilta. Ihan kosketusarat. Tasan viikko vielä ultraan, jänskää =)

fanttomi & noname 5+3
 
Tervetuloa uudet! Ja voimia kaikille.

Täällä taas menossa pahaaaa oloooo. Yöks. En meinaa jaksaa nousta ylös koneelta ja lähteä töistä kotio. Flunssa alkaa jo vähän helpottamaan onneksi. Huomenna olis koko päivän seminaari illallisineen. Täytyy varmaan ottaa vähän omaa välipalaa mukaan, jos tarjoilu ei pelaakaan yhteen mun olon kanssa :) heti tulee paha olo, jos on yli 3 tuntia syömättä.

Jotain piti sanoa vielä, mutta unohtu. Ja ylläripylläri, listalta puuttuu tällä hetkellä vaan tän päivän uudet, mutta päivitän ne kanssa ja voisin perjantaina päivittää kaiken vappuaaton lopuksi ja ota sä se sit haltuun vappupäivästä alkaen :)
 
Oli ihan unohtun miten hirveetä tää alkuraskaus on :( Koko päivä oksennettu....väsyttää ja on pahaolo. Niklaksesta oli sama homma..viikosta 6 viikolle 16 oksensin aina kun ylös nousin..jos makaan niin suht ok olo, mut ei voi samanlailla makoilla kun esikoista odottaessa.

no toivottavasti vähän helpottais jossain vaiheessa.


SISARISTUIN, oon pari kertaa nähny semmosen eli se laitetaan vaunujen päälle niin vanhempi lapsi voi sitten istua siinä.
 
ylläripylläri
ARGGGHHHHH....!!! Mulla kiehuu nyt ja lujaa. Mähän olen vuosi sitten eronnut lasten isästä hänen uskottomuutensa takia. Ex-anopin kanssa olen tekemisissä edelleen paljon noiden lasten kautta ja tänäänkin lasten kanssa kävin hänen luonaan. Eilen jo tuli vähän vainoharhainen olo lasten synttäreillä, että ex-anoppi olisi mun mahaa katsellut.. kun tätä turvotusta riittää. No, hän on joka kuukausi antanut mulle 100? vuokraan. Ja ihan pyytämättä... (hänellä todella on mistä antaa). Nyt sitten tänään sieltä lähtiessä antoi sen 100? käteen ja totesi: "Tässä on taas vähän jotain kuukautisrahaa... katokin että ne tulee joka kuukausi." ARGH!!! Eli on huomannut tai ainakin epäilee että olen raskaana. Hitto että teki mieli pamauttaa, että ei oo kuule tulossa pitkään aikaan kuukautiset, mutta hymyilin vaan kauniisti ja lähdin.
 
saz
Moikka pitkästä aikaa ja onnea uusille!

oon ehtinyt vaan välillä lukasta muutamia juttuja ja sit kun olisin vastannut niin poika 6kk on vaatinut huomiota :) Kamalaa/ihanaa pahoinvointia on ollut hurjat määrät, paljon voimakkaammat kuin esikoisesta. Tosin olen kyllä iloinen kaikista oireista koska mulla on se km takana jossa oireita ei edes ollut. Nyt olis omien laskujen mukaan noin 6+4 ja viikko siihen kun mulla viimeksi meni kesken, eli 7+4. Pitkää odottelua... Ja eihän se mitään todista kun tuosta 7+4 päästään ohi, mut se on vaan sellanen henkinen etappi mulle...

Mulla pyöri kaikki ajatukset raskaudessa esikoista odottaessa, mutta nyt täytyy myöntää et menee tosi vähällä huomiolla tämä raskaus kun on toi 6kk tossa vaatimassa huomiota. Mutta sisarusrattaita oon silti ehtinyt jo katselemaan :)

Onko kellään vinkkejä mikä auttas tähän ihan kamalaan oloon? Mulla tuntuu et mikään ei pysy sisällä. Kurkkuun on tullut himo, ja se tuntuu pysyvänkin ainakin jos ei muuta syö samalla. Mutta tuosta kurkusta ei kyllä paljon energiaa saa! Laittakaa ihmeessä vinkkejä! OOn valmis koittamaan kaikkea :)

Ja onnea kaikille jotka saaneet hyviä ultrauutisia!! Mä taidan itse odotella sinne neuvolan ultraan..

-Saz
 
Ylläripylläri, ex-anoppi siis kuvittelee että voi satasella kuussa kontrolloida teikäläisen seksielämää. Aika halvalla lähtis :D Sinuna jättäisin sen satkun ottamatta, kun alkaa tuntua kiristykseltä. Tuskin pääset ens kerralla enää läpi tota seulaa. Ei nämä äidit välttämättä omasta pojastaan kaikkea pahaa halua uskoa, oli faktat tiedossa tai ei.

Saz, ootko sitten kokeillut niitä seaband-rannekkeita? Ite mietin, että pitäsköhän ne jo hankkia..mulla nimettäin on semmosta etovaa oloa nyt ollu. Ja tuli semmonen kauhukuva tuolla lenkkipolulla piskien kanssa, että hemmetti jos mulle jää vähän kuin tuo vatsatauti päälle..eli se oksetusolo. Kun tässähän ollaan hiivitty jo eri viikoille vatsataudin aikaan, niin varmaan nuo hormonitkin (toivottavasti) kivasti lisääntyneet. Ja mulle tekee kyllä huonoa. Voi olla toki vielä vatsataudin jälkösiä, mutta ehkä käyn ostamassa ne jo valmiiks laatikkoon.

Onko kokemuksia noista pahoinvointirannekkeista? Ilmeisesti aika tarkkaa mihin laittaa. En kyllä töissä pysty noita käyttämään, mutta muulloin.

Niin ja suosittelen noita urheilujuomia, jos mikään ei oikeen tunnu menevän alas. Ainakin ite kittaan noita protskujuomia silloin tällöin, niin noista saa vähän energiaa ja rakennuspalikoita kuitenki. Ite en halua oikeen, että lähtee omista lihaksista ainakaan se energia sitten..rasvoista toki saa lähteä =) Jos haluaa, voi laittaa hiilariakin, mutta ite en pistä kun sitä saa muualtaki ihan tarpeeksi.

-metsis 5+0 ja toipilaspäivä :saint:
 
heii :)

täällä myös varovasti ilmottaudutaan,viime perjantaina saatiin pos. tulos :)
vaikkakin menkat kerkesivät olemaan reilun 2vkoa myöhässä ennen testiä mutta pitihän se tarkistaa ja positiivinen oli! laskurin mukaan la on 13.12. ja viikkoja tänään tasan 7.
KOKSissa synnytellään sitten ;>

perheeseemme kuuluu mies,minä ja kaksi lasta.



muoks. meni viikot väärin :D
 

Yhteistyössä