Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

jääräpää eiks se tulehdusvaara oo vasta sitten ku kalvot menee rikki eli kun vedet menee..sillon on suora yhteys ulkomaailman ja kohdun välillä. Mulla tais se limatulppa irrota sillon 2 viikkoa sitten eikä lääkäri sanonu siihen muuta ku että ei varmaan mee laskettuun aikaan asti. Joten sinuna olisin ihan rauhallisin mielin ja kokeilisin uudestaan =)
 
kadakille paljon onnea!!!!!!!!!

tänne ei ihmeempiä...kivuttomat supistukset on löytänyt mun mahan:) jee, jotain edes tapahtuu kun vähän aikaa sitten just valitin kun ei supistele..
Mimmi ja toukka Rv 38+0 poks poks:)
 
noista supistuksista piti muuten kysymäni ku mulla on tänään supistellu säännöllisen epäsäännöllisesti..osa on sellasia et maha kovettuu ja alamahalle tulee pieni paine/viiltävä tunne, sit on sellasia joissa painetta tuntuu myös persauksissa ja sit sellasia joissa tulee puristava tunne rintakehään/tuntuu ettei saa happee ja naama menee punaseks ja syke nousee. Mut mikään näistä ei siis satu, lähinnä ne vaan ärsyttää mua =) Ku esim. herään kesken unien tohon puristavaan tunteeseen....onks nää kaikki vaan turhia harkkasuppareita??

Omaan oloon ei kai muuta lisättävää ku että menkkajomotukset on taas lisääntyny eilisillasta asti ja sit noita ärsyttäviä supistuksia ollu koko päivän. Alapäässä tuntuu olevan joku korkkiruuvi joka välillä ruuvautuu ylöspäin ja välillä alaspäin..eli kai siellä jotain tapahtuu?? =)

Taidan lähtee kaupasta hakeen jotain ruokaa ja ehkä vähän herkkuja =)

fanttomi & 37+3
 
Salmiakilla näyttäis olevan tänään laskettuaika. Onnea sen saavuttamisesta! Ja Jazz pääsi täysaikaisuuteen. Jee! :flower:

(.) Tää on tänään kärsinyt täällä inhottavista selkäkivuista. Myös kurkkua ja korvaa on särkenyt.. Parin päivän aikana on muutenkin tullut jotenkin jumalattoman iso möhkö-olo. Huoh.

Mandy ja pallero 36+2
 
Jääris Anna palaa vaan!!! Ässiä kehiin!!!

Poksujille onnittelut =) :flower:

Fanttomi Silloin kun odotin ekaa niin mietin kans tosi paljon että mistä tietää koska on aika. Mulla ainakin noi synnytys supistukset on olleet täysin erilaisia kun harkkarit. Niissä se kipu on niin sellaista kokonaisvaltaista, että kun ne alkoivat niin tiesin ensimmäisestä supistuksesta että nyt se alkoi.
Toki mulla on molemmat pojat käynnistetty ja sanotaan että Cytotec-supparit on erilaisia kun synnytyssupistukset ilman Cytotecia... Noh, toivottavasti saan nyt tietää millaisia on luonnolliset supparit. Mulla on yks kaveri ketä (tutustuttiin synnärillä 2004) oli juilinu mahasta ja lapsivesi alkanut tihkua. Sisätutkimuksessa lääkäri koitti ja katto tätä mun kaveria. Sitten se kysyi, eikö suhun satu yhtään, ku tää on 10cm auki...Eikä menny montaa minuuttia kun vauva syntyi.
Voi kun voisin vastata selkeemmin :LOL: Ei tainnut olla mitään apua tästä vastauksesta.

edelleen rv 37+2
 
auringonpilkku en osaa sanoo millaset on synnytyssupistukset mut osaan kyl sanoo millaset on cytotec supistukset ku niitä sain sillon km:n jälkeen. Tuntu et valuu kaikki sisuskalutki tuolta reiästä ulos :LOL:

No mut sen tiedän et oli turhia suppareita tai ei..niin ainaki niihin on potkua tullu =)
 
Kovasti paljon onnea vauvansa saaneille!!! :flower:

Mistäs tääl olikaan jutskailtu.... Luin kaikki tekstit, mut nyt jo unohdin mihin piti kommentoida... hö!

Ainakin noista "ässistä" on ollu puhetta! Meillä saunotaan melkein joka päivä, siivoillaan silloin tällöin, seksiä ei juurikaan ole ollut koko raskausaikana.. ei vaan hotsita yhtään!!! Ja nyt en edes uskaltais kokeilla, kun pelkään että synnytys lähtisi käyntiin ennen leikkausta! Toosakin on kyllä niin kipeä, että jo ajatus seksistä puistattaa...

raskauden alusta on ollut puhetta. Meillä esikoinen nyt siis 2 vuotta ja puhe oli alun alkaen että yritetään tehdä muksut aika lyhyellä aikavälillä. Keväällä jätettiin sitten ehkäisy pois ja ajateltiin että tulee sitten kun on tullakseen. Pääsiäisenä oltiin sukuloimassa, tuli siinä otettua vähän sidukkaa ja päädyttiin petipuuhiin :) Se tärppäsi heti sitten kerrasta! Seuraavat menkat jäi tulematta, mutta ajattelin että stressaan vaan niin kovasti uuden duunin alkua tms että tulevat viiveellä, mutta sitten lopulta tein positiivisen testin. Olin tosiaan juuri aloittanut uudessa työpaikassa ja oli jotenkin noloa heti sanoa että by the way, jään sitten loppuvuodesta äitiyslomalle... Meillä on ollut hyvää tuuria näiden raskauksien suhteen ja on tärpännyt todella nopeasti! Nyt pitäiskin taas ruveta miettimään ehkäisyasioita, että mitä sitä rupeis käyttämään, kun en nyt kuitenkaan kolmatta ihan heti perään halua..

ööö...mitähän muuta...??

Omaa napaa: Kamalan laiskanpulskea päivä ollut tänään(kin)!! Ei ole jaksanut yhtään mitään!! Väsyttää väsyttää väsyttää! + tänään on ollut kovat liitoskivut ja käveleminen aika tuskaa. Meinas itku päästä tänään ku ajattelin että miten mä jaksan sen vauvan ja ton esikoisen kanssa kun jo valmiiks oon näin väsyny ja univelkainen... huoh!
Eilen oltiin mun porukoilla käymässä ja tultiin illalla vasta kotiin. Esikoinen söi normisti iltapuurot ja meni nukkumaan. Vähän ajan päästä sängystä kuului kuitenkin itkua ja mentiin katsomaan niin poika oli oksentanu sänkyynsä. Nostettiin sieltä pois ja rupesin katselemaan sille puhdasta yöpukua, niin tää rupee oksentamaan kaaressa keskelle mattoa... Sen jälkeen piristy ja rupes nallella leikkimään ja lallattelemaan eikä ollu mitenkään kipeän oloinen. Saatiin puhtaat päälle ja takasin sänkyyn niin sinne nukahti ja nukkui koko yön.. Itsellä on kova emetofobia (oksennuskammo) ja olin tosi ahdistunu koko illan ja yön.. kuulostelin omaa oloa ja kuuntelin pitkin yötä kuuluuko pojan huoneesta mitään..
Olin kyllä tosi ylpeä itsestäni että sain pidettyä itseni rauhallisena pojan oksentaessa, koska todella pelkään oksentamista :( (kuulostaa varmasti tosi tyhmältä). Ei olis kiva siirtää pojalle tätä kammoa hysterisoimalla ite vieressä kun toinen ykää.. Mutta siitä selvittiin ja eipä tainnu olla mitään pahempaa tautia ainakaan kun tänään oli ihan normaali ja mulle tai miehelle ei ole mitään tullu... On tää kammo kyllä aivan typerä ja jos vain saisin jotain itsessäni sormia napsauttamalla muutta, niin tää olis kyllä ihan listan kärjessä! :(

Muuten ei tänne mitään ihmeitä. Supistuksia on jonkin verran ja päätä särkee edelleen päivittäin! Enää 12 päivää sektioon!!!! jaksaa jaksaa... :)

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! :)

Sapis ja sintti 37+2
 
Jokohan tää toimis mullakin..

Hurjan paljon onnea vauvautuneille. Ihanaa kun niitä lumihiutaleita rupesi kunnolla "sateleen" kun kuukausi vaihtui :heart: :heart:

Jääris laittaa vaan peiton heilumaan, jos mieli tekee :) Ja tietysti muutkin :D

Fanttomin supparit kuulostavat kyllä siltä, että taitaa olla kohta menoa. Varsinkin ne supparit joissa kipu kohdistuu alamahalle, kuulostavat niin tutuille :) Mullahan ei tosin ole käsitystä miltä luomusupparit tuntuu kun ne on aina pitänyt käynnistää.

Tsemppiä kaikille viimisiin viikkoihin ja *haliruttauksia* kaikille kipuileville :hug: Kohta odotuksenne palkitaan :)

Ja vielä oikein hyvää huomista itsenäisyyspäivää kaikille. On hieman haikea mieli, kun meidän la oli huomenna ja olin niin sata varma, ettei kuutti ainakaan ennen sitä synny.

Unelmahöttö ja Kuutti 3 vkoa ja 4 pv.
 
Hei. En oo paljo kirjotellu ja lukemaankaan en kerinny loppuraskaudessa paljo ollenkaan. Mutta nyt tää tärkein tiedotus :)
Meille syntyi poikavauva maanantaina 29.11 klo 6.50 ja kokoa oli 51cm ja 3495g. Kaikki meni hyvin ja päästiin kotia jo heti keskiviikkona. Nyt vaan sitte harjotellaan tätä vauva-arkea :)

Onnea kaikkille jakaantuneille ja jaksamisia sitä odottaville
 
Nunuliinille isot onnittelut :)

Täällä on koitettu kaikkia ässiä mut eipä ole ollut apua. Välillä on kärsivällisyys koetuksella vaik eihän tässä nyt enää pitkää aikaa voi olla. Ihmisten hyvää tarkoittavat veikkailut siitä, meneekö kuinka paljon yli LA:n ja kyselyt suppareista jne ärsyttää enenevissä määrin myös. Muutenkin jotenkin pinna kireellä.

Raskaus alkoi ihan luomusti, useempi kuukausi mentiin ilman ehkäsyä mutten mitenkään laskenut tärppipäiviä tms ja mieskin oli viikot komennuksella joten aika yllärinä tuli raskaus. :)
 
Nunuliinille ja kadakille onnittelut vauvoista!

Täälläkin oli eilen kunnon leipomisurakka kun paisteltiin pipareita. Nyt ois vielä kaappiin hankittava jotain punajuuria, suklaata yms. säilyvää, niin sit ois joulu niin sanotusti paketissa ja sitä vois hyvillä mielin palaillla synnäriltä vaikka 23.12., niin kaikki ois valmiina. :D

Täällä ei kyllä mitään oloja ole, paitsi nyt on taas harkkasuppareita alkanut tulemaan kun monta viikkoa olivat tossa välissä poissa. Eipä niitä nyt mitenkään säännöllisesti tuu, mutta jotain edes! Mä kyllä edelleen ajattelen, että mun synnytys alkaa sit aika puun takaa vesien menolla tai yhtäkkiä ne synnytyssupparit alkaa.
Torstaina olisi lääkärineuvola, mielenkiintoista, mitä tonne alakertaan kuuluu. En oo ainakaan yhtään säästelly, vaan touhunnu (tietysti omien voimien rajoissa) siivoten, leipoen ja ruokaa laittaen. Jospa vaikka ois vähän edistystä tapahtunu, vaikka kaipa se voi sit hetkessäkin tapahtua.

mamadread ja ihme 35+3
 
nunuliinille paljon onnea :flower:

Tänne on saapunut ihanat käsivaivat, särkee, pakottaa, puutuu, turvottaa... huoh...:( Yöllä mahtava koittaa nukkua kun herää jatkuvasti siihen, että käsiä särkee ja sitten puutuu ja sitten taas särkee ja puutuu kun vaihdetaan asentoa mutta kaippa se kuuluu asiaan tässä vaiheessa...

jazz 37+1
 
Mahdottoman paljon onnea kaikille vauvautuneille =) Ihanaa, kun näitä uutisia alkaa oikein urakalla tulla!
Fanttomi: Kuulostaa tutulta noi sun supparit, ihan samanlaisia täällä ollut jo melkein viikon. Toivon ainakin kovasti, että ne edes jotain valmistavaa tuolla alakerrassa tekevät ;) Mulla on käynnistys edellisestä takana, joten ei tiedä miltä ne luomut sitten oikeesti tuntuu...
Meillä on tänään leivottu pipareita, pojan toiveesta piparkakkutalon tilalle pitäisi tänä vuonna tehdä maatila sekä lava-auto, jonka kyytiin tulee porsaita :D Katsotaan mitä saadaan tehtyä!

Terkuin Elovena 36+5
 
Komppaan Eloveenaa ja Fanttomia: samanlaista olotilaa täälläkin. Maha ja alapää ovat välillä kuin kipeässä aallokossa, mutta rytmi on säännöllisen epäsäännöllinen ja kipu ei ole mitenkään kestämätöntä vaan asteikolla "inhottavat menkat, melkein viitsisi nousta ja ottaa särkylääkkeen". Välillä selkä ja välillä maha ja välillä molemma sattuvat. Yöllä viisi tuntia odottelin puoliunessa, joko olisi aika, vaan ei niin ei. Välillä iskee sellainen voimattomuus että ei melkein pysty seisomaan ja sitten pitää ottaa torkut.

En haluaisi enää odotella, mutta mies ei anna vielä juoda vadelmanlehtiteetä. Tänään pitää käydä viiden kilometrin vaelluksella ja kävellä vähän kerrostalon portaita :)
 
:heart: Onnea Kadakille ja nunuliinille vauvautumisesta! :heart:

Täällä poksutaan tänään 39+0 =) ja viimeistä viikkoa toivottavasti viedään!

Lauantaisen koheltamiseni jälkeen vauva on onneksi liikkunut hyvin, joten ehkä voin taas keskittyä synnytysoireiden tarkkailuun ja jatkaa tätä ikuista odottelua!!! Huoh! Aika menee niiiiiin hitaasti että pää hajoo!

Suppareita on edelleen tullut vaihtelevasti, välillä jo toivoakin herättävästi mutta aina ne on hiipunut pois... Lisäriesaksi on taas tullut oksettavat olot, usein tulee oksu suuhun asti. Ja tuo maha tuppaa edelleen vähän löysistelemään. Josko tämä tästä johonki suuntaan kehkeytyisi!

Kaikille hyvää itsenäisyyspäivää ja jaksamista viimeisille viikoille!

Cisu 39+0 :)
 
Onnea nunuliini poikavauvasta:flower:

En sitten uskaltanut eilen ottaa tehokkainta S:ää käyttöön joten mitään ei tapahdu edelleenkään. Soitin tänään aamulla synnytysvastaanottoon ja kyselin siitä limatulppajutusta että lisääkö tulehdusriskiä. Kätilö vakuutti minut (vaikutti kokeeneelta vanhemmalta henkilöltä) että ei tulehdusvaaraa eikä mitään kieltoja joten tänä iltana taas yritetään jos saatais vauva liikkeelle. Mutta ei mennyt oma veikkaus putkeen kun ei tästä tänäänkään vauvaa synny, pyh ja pyh! Turhauttavaa. Miten se nyt noin hyvin viihtyy mahassa...ajattelin et jospa tuo kuopus venytti pari vuotta sitten kohdun niin suureksi et nyt siellä piisaa tilaa niin ettei vauvalla ole aikomustakaan tulla pois. Tässä kun steppaa kaikki yöt hermostuneena että koska, koska niin alkaa väsyttämään aika lailla.
Sitten kun neuvolassa luvattiin et pääsisin viikkoa aikaisemmin yliaikaisultraan kuin yleensä niin en usko enää siihenkään (lähetteessä hän vetosi kipeeseen selkääni ja nopeaan synnytystaipumukseen). Terkkari meinasi et jo tällä viikolla olis aika sinne mut epäilen. Miks ne mut ottais sinne kun mulla on kaikkki arvot ihan ok eikä mitään varsinaisia ongelmia ole ollut koko raskauden aikana. En kyl ala jos täs joutuu odottelemaan rv 42 asti yliakaiskontrolliin. Jotenkin uskoin et sillä kovakouraisella sisätutkimuksella synnytys käynnistyisi. Tarviskohan tässä ottaa ohjat omiin käsiin ja vaan mennä näytille tällä viikolla jonkun syyn takia?!

Tänään rv 40+4
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin, juttelin äidin kanssa hänen synnytyksistään eilen oikein tarkasti yksityiskohtia myöten. Kaikki kolme synnytystä ovat menneet alle neljän tunnin alkutahdeista vaavin syliin saamiseen asti. Toivotaan tänne samaa :D Äiti vaan on saanut kaikki lapset ennen laskettua aikaa ja mulla on siihen enää neljä päivää, joten kiire tulee :) Plus, muksumme painaa jo nyt paljon enemmän kuin minä tai sisarukseni. Ei siis ehkä ihan voi verrata äidin kokemuksiin...
 

Yhteistyössä