Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

Paljon onnea kaikille viime metreillä vauvautuneille! Hurjan kuuloisia ja tosi nopeita synnytyksiä täällä on monella ollut :O

Hui, tänään olisi meijän laskettu aika, mutta nyt koko raskaus tuntuu jo tosi kaukaiselta. Ei tarvitse enää lyllertää (tosin kävellä joutuu melko varovasti), olo on kevyt, omat vaatteet menee päälle ja voi taas maata mahallaan! Ihanaa! Tosin kyllähän tuo lapsonen rajoittaa menemisiä melkoisesti, varsinkin kun ulos ei vielä pääse ja univelka on jatkuvaa. Tänään taidan lisäksi joutua käymään päivystyksessä ultrattavana kuumeen ja isojen hyytymien takia. Saapahan ainakin mielenrauhan, jos ei muuta.

Muuten vauva-arki alkaa asettautua, tosin vieläkään ei olla saatu mitään ohjeita, mitä ihmettä tuolla vauvalla tehdään :p Siis vaippaa kyllä vaihdetaan ja imetetään, mutta mitä muuta? Tarttisin jonkun vauvamanuaalin :D mutta ainakaan neuvolasta ei saatu mitään ohjeita nukutuksesta, pesusta, tutin/tuttipullojen käytöstä, ulkoilusta... Onneksi on google.

Paino oli ohittanut viikossa jo syntymäpainon, vaikka ekoina päivinä siitä oltiinkin sairaalassa huolissaan. Maito kun nousi mulla vasta kolmen vrk jälkeen ja pikkuisen paino tippui yli 10%. Mutta nyt sitten syökin sen edestä! Ja itsellä raskauden aikaisia kiloja on jäljellä enää 2,5 joten taisi olla melkoiset määrät lapsivettä vatsassa, kun synnärille jäi yli 8kiloa.

neitoperho & toukka 8pv
 
Viimeksi muokattu:
Täällä vielä yksi vauvaton...

On aika pettynyt olo kun olin ihan varma että vauva ois syntynyt ajoissa, ja nyt tulee sitten muka 3v ikäero marraskuun lopussa syntyneen isosiskon kanssa. Ton ikäeron takia olisin todellakin toivonut että vauva ois syntynyt tänä vuonna. Ja sitten kun keskenmenon takia oon ollut raskaana tammikuun alusta asti (vaikka välissä oli kuukaus) niin alkaa olla jo aika hullun tympääntynyt olo tähän raskaana olemiseen... :(

onhan täällä vielä muita odottajia? en oo joululomien aikana ehtinyt käydä lukemassa, mutta hurjasti onnea kaikille jotka ovat vauvansa jo saaneet!!
 
Onnea Treehouselle tyttövauvasta :flower:

Neitopero83:n viesti oli ihan kun omista mietteistä (vaikka meidän vauva onkin massussa vielä), et mitä muuta pitää ekoina viikkoina tehä kun syöttää, vaihtaa vaipat ja ihastella pikkusta :) täälläkin luotetaan että googlesta tai mukavalta nevolatädiltä saa sit neuvoja kun tulee avuton olo..

Ja Manna et oo ainut joka vauvaa oottelee. Täällä just testasin siivouksen voimaa josko sais ees yhen kipeen supistuksen aikaan, mut noup. Vieläkin harkkasupistukset on ainoot merkit (toivottavasti) lähestyvästä synnytyksestä, eli todennäköisesti saa vielä useamman päivän ootella...

Hyvää uutta vuotta 2011!

Helinä ja 40+2
 
Hyvät uudet vuodet kaikille odotuspuolen listalaisille! Montaa ei oo enää yhtenä kappaleena ja kyllä tekin pian jakaudutte! :D Tsemppiä siis anve, helinä86, miauh, manna- ja mandy81! Ja mahdollisesti muillekin!

Mä en enää tee tammikuun listaa, mutta päivittelen tätä nyt vielä jonkin aikaa, kunnes on kaikkien vauvat saatu ulos! Tervetuloa tuonne vauvapuolelle sitten vauva-arkea jakamaan, linkki löytyy etusivun ensimmäisestä viestistä, tekstin lopusta!

mamadread ja ihme 3vko 4pvä
 
Täällä ollaan pysytelty vähän taka-alalla vaikka keskustelua olen aktiivisesti seurannutkin nii aina on jotenki aika hukkaantunut lukemiseen enkä ole itse mitään kirjoitellut. Nyt kuitenki vauva uutisia =).
Meidän tyttönen syntyi 27.12 klo 7.35. Halusi syntyä joulukuun lapseksi vaikka annoin kyllä luvan että olisi saanut vuoden vaihtumiseen odottaa =D. Mittaa tytöllä oli 50 ja painoa 3700 pipo 36.

Ninnianneli ja "Nea" 6pvä
 
Onnea vauvansa jo saaneille ja tsemppiä vielä odottaville! :heart:

Täällä ei ole masuasukki tehnyt elettäkään, että meinaisi lähteä yksiöstään. Alkaa tämä odotusaika jo riittämään, kun kerta päästiin jo uuden vuoden puolelle. Onneksi olo ei ole sentään kovinkaan tukala, kärsimätön enemmänkin :D

Pingupongu 40+5
 
Täällä ilmoitttautuu kanssa yksi,joka on saanut lumihiutaleen syliinsä! Tosin meni 2 päivää tammikuun puolelle,eli tänään aamuyöllä meidän pieni prinsessa syntyi kiireellisellä sektiolla. Mä jouduin käynnistykseen torstaina raskausmyrkytyksen vuoksi,ballngilla aloitettiin ja Cytotecillä jatkettiin,ja kun supistukset alkoi lopulta heti 3 minuutin välein,supisteltiin 23 tuntia jonka jälkeen oli tehtävä sektio kuitenkn,koska mulle nousi korkea kuume... Eli melkoisen stressaavaa touhua oli meidän synnytys, mutta nyt kun tuo palkinto makaa vieressä,en edes muista sitä,että jotain ikävää mahtui matkaan! Niin kuin monet on sanoneet, niin ei niitä mahdollisia kipuja vaan muista kun vauva on maailmassa. Tsemppiä kovasti kaikille vielä palkintoaan odottaville,ihan pian se kärvistely loppuu ja pienokainen on sylissä!
 
Vauva onnittelut Ninniannelille, Miauhille ja Wendyduckille! :flower:

Ja mamadreadille iso kiitos odotusajan päivittelystä ja nyt vielä meistä mattimyöhäsistäkin huolehtimisesesta :)

Täällä vielä odotellaan hyvissä voimin, mutta kärsimättömömyys kyllä hetki hetkeltä voimistuu...

Helinä ja 40+3
 
Nyt vasta ehdin nettiin. Eli jouluinen lumihiutale tuli meillekin. :) Mulla oli siis raskausviikkoja 40+6. Seuraavana päivänä olisi ollut mahdollisesti käynnistys. :D

27. päivä tuli illalla veristä vuotoa, eli limatulppa ilmeisesti lähti liikkeelle. Menin jännittyneenä nukkumaan ja heräsin 3.30 supistuksiin, jotka eivät olleet kipeitä, mutta tulivat 5 minuutin välein ja silleen, että joutui vähän hengittelemään kun ahdisti. Nukahdin kuitenkin vielä ja seitsemän maissa kun heräsin, oli supistusten väliä vain 2 minuuttia ja ne kestivät 30-40 sekuntia. Edelleen kohtuullisen kivuttomia, ja epäilytti, että onko tämä nyt mitään. Kuitenkin kun soitin sairaalaan, niin sanoivat että pakkaa kassit ja tule tarkistuttamaan tilanne.

Kävin sitten vielä suihkussa ja mies ruokki ja ulkoilutti koirat. Siinä pikku hiljaa aloin sanomaan, että kohta tulee kiire tuntuu vähän siltä, että laita vauhtia niihin hommiin. Matkan aikana supistukset tuli koko ajan 2 min välein ja roikuin kauhukahvassa niiden ajan ja hengittelin kipua pois. Sairaalaan kun päästiin puoli 10 maissa, niin olin 2 cm auki ja lähettivät saliin tutkimusten jälkeen. Supistukset olivat tipahtaneet taas 5 minuuttiin ja mua edelleen epäilytti että kannattaako mun saliin vielä mennä.

Salissa nukahdin ja mieskin nuokkui tuolissa, ehkä joskus yhden aikaan menin jumppapallolle pyörittelemään itteäni, kun kätilö patisti mua liikkeelle että avautuisin nopeammin. Halusin altaaseen ja kohta pyysinkin josko kätilö katsois onko edistymistä tapahtunut yhtään tuolla alakerrassa. Olinkin jo 6 cm auki ja sain luvan mennä altaaseen. Kahden maissa pääsin altaaseen ja vesi lievitti ihanasti supistuskipuja, joista siis selvisin silti vielä ihan hengittelemällä. Yhtäkkiä altaassa kalvot puhkesi ja alkoi kipeämmät supistukset kun vauva alkoi vasta silloin laskeutua kunnolla. Vaan kyllä se vesi riitti lievitykseksi, enkä ottanut mitään lisähelpotusta kun halusin mieluummin synnyttää luomuna. Kohtuullisen pian nuo kipeät supistukset teki tehtävänsä ja sain luvan alkaa ponnistelemaan.

Ponnistusvaihetta oli kestänyt jo yksi ja puoli tuntia, kätilön piti auttaa kohdunsuulta lippa pois edestä, että vauva mahtuu paremmin tulemaan. Loppujen lopuksi jäi tuosta välilihan kohdalta niin paljon kiristämään, että väsyin ihan ponnistamiseen kun tuntui ettei tilanne yhtään edisty. Päätettiin että siirryn synnytystuoliin, vaikka olin ensin haaveillut synnyttää altaaseen. Siirtymisestä 10 minuutin päästä vauva syntyi ja tuli yksi pieni repeämä johon tarvittiin 2 tikkiä.

Saatiin siis reipas poika, jolla oli painoa 4120g. Heti alkoi parkumaan ja oli muutenkin todella virkeä, vaikka oli vähän hätäkakannutkin siinä kun pää oli jumissa vielä. Seuraavana päivänä mitattuna pää oli 37cm ja pituutta pojalla 53,5cm. Maitoa mulla ei meinannut nousta heti kunnolla ja sitä joutui pari päivää odottelemaan. Lapsi oli toisena päivänä vähän veltto ja kellastunut, mutta alkoi kuitenkin itsestään toipua. Nyt tulee meikäläisestäkin maitoa niin että tekis mieli ylimääräisiä kerätä talteen.

Päästiin eilen kotiin siis viiden päivän jälkeen ja hyvin on lähtenyt kotielämä sujumaan. Koirat on ottaneet vauvan hyvin vastaan ja vauva syö kiltisti parin tunnin välein ja muut ajat nukkuu. Välillä on mahaa kipristellyt, mutta luulen että ne johtuu huonoista imetysasennoista, kun menee ilmaa mahaan eikä se oikein saa röyhtäyttämälläkään niitä ulos. Piereskelee siis kohtuu paljon. Mutta on jo niin reipas, että välillä katsoa tillistelee äitiä ja isiä pitkät ajat ja kuuntelee lauluja ja juttuja. :) Tosi ihana poika! :heart:
 
huomenta! medän tyttönen venytti reilun 10 h tammikuun puolelle,ja syntyi lauantai-aamuna 1.1.11 klo 10.29. mitoin 3380g ja 48 cm,py 34 cm. synnytys kesti 2h 29min,josta 4 min oli ponnistusta.kaikenkaikkiaan hyvä kokemus,ei tullut edes nirhaumaa ja oma olo oli heti synnytyksen jälkeen ihan hämmästynyt,kun ei tuntunut kipuja alapäässä ja pystyi heti istumaan ja liikkumaan normaalisti.eilen päästiin jo tyttösen kanssa kotiin,kun kaikki sujui niin hyvin :heart:

onnea kaikille muillekin vauvan saaneille,ja voimia vielä yhdessäkoossa oleville :heart:

mimma ja typy 2 vrk
 
Oikein paljon onnea kaikille vauvan saaneille :flower::heart:

ja jaksamisia kaikille masun kanssa kärvisteleville :hug:

Täällä poika kärsii masu kipristelyistä, kun syön tuota antibioottia rintatulehdukseen..viimeyönä valvottiin 05.30 asti ja kun viimein pääsin nukkuun niin tyttö herätti 06.30..nyt olis hieman väsy |O|O

lumi-enkeli ja aarre 2vk:heart:
 
Täällä kans yksi, joka on vielä jakautumatta :wave:
Eilisestä saakka tullut vähän kivuliaampia supistuksia, joita välillä tullut sen 10 min välein parikin tuntia ja sitten taas laantunut satunnaisiksi juilimisiksi. Ei kyllä ole näillä oloilla vielä mitään asiaa Kättärille, mutta toiveissa elättelen, että synnytys alkaisi vielä tällä viikolla, niin saisi jo sen vauvan kotiin! :)

Pingupongu 40+6
 
Meille syntyi pakkasen puraisema tyttö 1.1.11 klo 23:47 3650g ja 50.5 41+3. Kaikki meni hyvin synnytyksen kesto n.6h loppupeleissä tapleteilla käynnistettiin.. kerron tarkemmin myöhemmin tultiin just kotiin..
 
minäkin edelleen vaan täällä...:wave: ja varmaan menee sinne käynnistykseen asti ensi viikolle. Tuntuu tosi oudolta kun esikoinen tuli ajoissa ja tämä on nyt jo näin myöhässä eikä näytä merkkiäkään siitä että olisi tulossa. Ei siis supistele tai mitään. Esikoisesta oli monta väärää hälytystä jo ajoissa ja supostuksia tiheästi pari viikkoa. No eihän se mitään tarkoita, kivempi vain jos tulis ihan yhtäkkiä ja tosipelillä, mutta kun alkaa tuntua siltä ettei tää tuu ikinä!! Ei helpota, että olin veikannut tän syntyvän 2vkoa etuajassa!!

jaksamisia muille kanssaodottaville, jos teitä vielä on!!
 

Yhteistyössä