Joulukuisten varaslähtö TOUKOKUUHUN

raparperitaivas, minä voisin ottaa vetovastuun, mutta toivottavasti ei tarvi ja sulla on masussa kaikki hyvin!

Ja toisaalta, huoli omastakin voinnista on kova, oireet katosivat kuin seinään aamulla kun heräsin :( Nimittäin tissit on ihan tunnottomat. :( Just näihin aikoihin meni viimeksikin kesken ja oireili just oireiden vähenemisellä, ei millään kivuilla tai vuodoilla. Voih :(
 
Heipparallaa...

Eilen kertosin yhdelle tutulle kun se on ainoa joka tietää meidän haaveista...

Tänään jouduin soittamaan ja perumaan huomisen magneettikuvauksen ja jouduin sanomaan ääneen lauseen "olen raskaana" ja sen jälkeen alkoi menkkajuilinta aika pistävinä kipuina niinkuin supistaessakin :stick: mä vihaan soitella omista asioistani ja sillä ei ole mitään väliä mikä se asia sitten on eniten ärsyttää soittaa raskauteen liittyvistä asioista. Enkä tiedä miksi.

Ja kun ne hemmetin oireetkin puuttuu :(

Raparperi toivotaan että kaikki olisi hyvin! Vuosin tokasta raskaudesta myös ruskeaa limavuotoa ja sitten se loppui... rv 17 vuosin kirkasta vuotoa mutta sekin todettiin vaarattomaksi.

Mutta niin aika luovuttaja fiilis on tästä kaikesta ja se on vaan olo joka ei kaikkoa vaikka miten päin olisi.

Niisku&pikkuvitonen 4+6
 
Ensimmäiset päivät plussa-testin jälkeen menivät ilman huolen häivää. Kaikki menee varmasti hyvin, oli pelkästään mielessä. Pikku hiljaa se huoli taitaa hiipiä omaankin mieleen, apua, entä jos tämäkin menee kesken?! Nähtävästi en ole huoleni kanssa yksin. Mutta eihän tässä auta muu kuin odottaa ja toivoa parasta. Olla stressaamatta jne. Voi kun se olisikin niin helppoa!
Minulla ei siis ole oireiden tai oireettomuuden puolesta periaatteessa mitään syytä huoleen. Ei vuotoja, ei kipuja, rintojen aristelua ja orastavaa pahaa oloa. Eli kaikki etenee samoin kuin viime kerralla, ja iiks, silloinkin kaikki vaikutti olevan kunnossa. Viime raskaus oli keskeytynyt 6+0, ja tätä epäiltiin ensimmäisessä ultrassa 6+5 ja todettiin toisessa 7+5. Varhaisultraan pääsen taas julkiselle puolelle, ja mieluusti menenkin aiemman kokemuksen perusteella.

Ei siis ole tarkoitus pelotella ketään, mutta halusin tuoda esiin, että ei ole helppoa olla raskaana, kun nähtävästi aina on syytä huoleen; a) On vuotoja ja/tai kipuja b) Ei ole oireita c) Ei ole vuotoja ja kipuja ja oireitakin on. Näistä a)-vaihtoehto on varmasti se pelottavin (vaikkei tietenkään huolen määrää voi verrata keskenään), mutta onneksi näissäkin tapauksissa huoli osoittautuu usein turhaksi. Tsemppiä kaikille!!!

Ja kaikesta huolimatta, yritetään pitää mieli positiivisana <3
 
Ensinnä raparperitaivaalle tsemppihalit (tabletilla en saa halausta tehtyä...), toivotaan et kaikki on hyvin.
Soitin naapurikunnan nvlaan tänään, oma nvla täti on töissä vasta ensi perjantaina (täällä ä-nvla vain perjantaisin) ja kerroin aiemmista kkm jne ja huomen aamulla suuntaan hcg-kokeeseen, koska halutessani sen sain. Eikö sekin näytä jotain osviittaa, jos ei kaikki olekkaan masussa ok?

Oireista: väsymys on mukana edelleen, tänään on ollut koko päivän sellainen "höntti" olo, kuin olisi huono olo nälän takia koko ajan vaikka oon tasaisesti laittanu suuhuni jotain ja lievää etomista välillä syömisen jälkeen. Muita oireita ei edelleenkään ole. Ei tosin kipuja tai vuotojakaan, mutta kokemuksesta tiedän, ettei se oke tae mistään. Ja nyt sitten huominen jännittää, mutta ennemmin ottaa huonot uutiset nyt, kuin esim. np-ultrassa 6 vko päästä.

Nyt tuli taas omaa napaa...

Mutta jälleen kerran, tarrasukkia joka ikiselle!

Ikiäiti ja toive 6+2 (toivottavasti)
 
Rapsulle iiiisot tsemppihalit!!! :heart: :hug: Toivotaan et kaikki on niinku pitää vuodosta huolimatta!!

Animula Hienoa että syke löytyi!! Mahtavaa! :heart: =)

ON: Kuten jo fb-ryhmässä asian ilmaisin, piti olla taas hullu ja tehä vielä yks digi! Suureksi helpotukseksi tuloksena Raskaana 3+! :D Lievästi tuskallista oottaa että pääsee sinne ultraan! |O


Isot tsempit kaikille!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Raparperitaivaalle tsempitykset, toivottavasti kaikki olis kunnossa, vuotoja on useilla raskauksissa ja aina ne säikäyttää :hug:

Neuvolasta: aion soittaa neuvolaan vasta viikkojen päästä, ei ole jotenkaan hinkua sinne.

Täällä käyty ultrassa tänään ja masusta löytyi yksi (huh) sykkivä sydän ja ihan oikeassa paikassa :heart: Vauveli vastasi myös viikkoja. Vähän helpotti huolia ja sain kuvia mukaan joita katsella :D

Näillä viikoilla ultrasta ei saanut kelakorvauksia ja hinta oli aika suolainen ~200e mutta olihan se sen arvoista. Lääkäri tarkasti myös kohdun ja munasarjat ja teki sisätutkimuksen että kaikki oli ok ja oli onneksi.

On kyllä epätodellinen olo vieläkin kun näki sydämen lyövän ja sikiö oli pienen vauvan muotoinen jo, pieni pallopää :heart:

Nyt pitäis pystyä jaksaa keskittyä töihinkin...väsymystä riittää ja ajatus ei toimi :xmas: :wave:

Joulunyytti 7+3
 
Ääh... Hetki sitten kehoitin pitämään mielen positiivisena, ja nyt jo kasailen lisää huolia. Kohdunulkoinen raskaus. Se tai siis sen suurentunut riski ovat syynä miksi pääsen/joudun automaattisesti varhaisultraan. Aiemmin olen hyllyttänyt koko riskin olemassa olon, mutta nyt jostain syystä googletan kuumeisesti tuosta kertovia oireita. Blaah... Ehkä teen mielen rauhoittamiseksi sen digitestin ja varaan ajan ultraan parin viikon päähän...

Ja nyt taas takaisin niihin positiivisiin ajatuksiin :)
 
Tsemppiä ja jaksamista raparperitaivas :hug: Peukut ja varpaat pystyssä!

Tervetuloa kaikki uudet mukaan :wave:

Animula, onnea sykkeestä :flower:

tuulentyttö, en muista, että tuo rypäleraskaus olisi oirehtinut mitenkään erityisemmin, taisi tulla pientä tuhrua ja sen vuoksi menin ultraan, jossa ultraava lääkäri sanoi heti, että laittaa minut eteenpäin. Rypäleraskaudessa saattaa tulla enemmän pahoinvointia ja kohtu kasvaa nopeammin. Minulla ei tullut voimakkaita oireita ollenkaan. Muutenhan tuo on viheliäinen kohtalo, kun seuranta kestää pitkään ja uutta raskautta sai yrittää vasta vuoden päästä.

).( väsymys on nyt kyllä ihan ylivoimaista.. voisin hyvin nukkua päiväunet, jos olisi mahdollista. Närästys on saapunut tänään, ei kiva. Kävin tänään kasvohoidossa ja paljastin kosmetologille raskauden, kun joskus hän on käyttänyt jotain hedelmähappokuorintaa ja mietin, olisiko jotkut aineet sellaisia, joita ei pitäisi käyttää raskauden aikana. Hän oli tosi iloinen puolestani ja sanoi, että mun iho on hirmu hyvässä kunnossa. Yleensä tähän aikaan kierrosta olisi jo naama näppylöillä. Ihan normaalisti saa käydä kasvohoidoissa jatkossakin :) Olen mielestäni aika maalaisjärjellä ajatteleva ja nauratti kotimatkalla, että epäilin kasvohoidossa olevan jotain sellaista, ettei saisi raskaana käydä :LOL:

Tsemppiä ja hyvää mieltä kaikille :wave:

Karhunvatukka ja "vielä nimetön" 4+0 Ai niin, POKS! :popcorn:
 
Hei kaikille!

Täällä varovasti kirjoittelen, kun usko raskauteen on joka toinen hetki koetuksella. Täällä siis takana lapsettomuushoitoja monta vuotta joista syntyi 8/2012 poika. Viime marraskuussa aloitettu kakkosen yritys kun alkioita pakkaseen jäi. Ensimmäisestä kemiallinen ja toisesta puhdas nega. Nyt tästä kolmannesta ja viimeisestä mahdollisuudesta plussa, josta eilen saatu hcg lukema 736 pp15. Onko teistä kukaan käynyt mittauttamassa hcg:tä?

3 viikkoa pitäisi saada ajatukset muualle ennen alkuraskauden ultraa. Kovasti pyörii ajatukset kemiallisen ja tuulimunan ympärillä... enkä edes tiedä miksi. Se mikä eniten huolestuttaa on se, että oireita ei oikeastaan ole minkäänlaisia. Ei tissikipuja, ei nippailuja, ei kuvotusta tai hajuherkkyyttä. Olen kyllä ollut viikon ihan tajuttomassa flunssassa niin jospa se olisi tässä häiritsemässä.
Laskettu olisi siis 27.12.

t. Melinda 4+4
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Moi kaikille!

Täällä plussattu pääsiäisenä, esikoinen tulossa. Hieman sekavat fiilikset, ei jollain lailla voi sisäistää asiaa vielä täysin. Onnellisina kuitenkin odotellaan ja toivotaan, että kaikki nyt menisi hyvin.

Oireista... ei yhtään mitään...?:confused: Tissit hivenen turvoksissa ja arat, eipä muuta.

hiliima / 23 / 1. lapsi / K-PKS ?
LA 26.12. ?


hiliima + vielä nimetön pieni 4+5?
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Moips!

Minä varovasti ilmottaudun mukaan, tänään tein plussan. Nyt muuta kun ilmottaudun mukaan ja iltasel enempi yritän kirjotella juttuukin.

Myrtti85/29/5.lapsi/PHKS/25.12

Ja tuo laskettu on laskurin antama ja uskon sen sitten joskus ultrassa muuttuvan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Moikka kaikille!

Täällä plussa paukahti testiin 13.4. Ensimmäistä odotetaan ja yritystä ei juuri nimeksikään takana. Siksi tämä siis on jotenkin uskomatonta, ihmeellistä, empä oikein vieläkään usko, että odotan. Hämmentyneillä fiiliksillä mennään päivä kerrallaan. Olotilat ovat olleet melko huonot... Alun kaksi viikkoa kestänyt päänsärky on enää muisto, rinnat ovat aika-ajoin arat, huimaus on päivittäistä ja etova olo on 24/7. Väsymys on myös tällä hetkellä seurana läpi päivän.

Eka neuvola on heti vapun jälkeen. Omien laskujen mukaan laskettuaika olisi 10.12. Nyt ei vaan jaksaisi odottaa tuota ensimmäistä neuvolakäyntiä. Odottavan aika on pitkä, vai miten se menikään ;)

muumu / 30 / 1.lapsi / TYKS / LA 10.12?

Terveisin: muumu ja vielä nimetön masuasukki 7+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Tervetuloa uusille! :flower: Rupeaahan meitä loppu kuun odottajiakin tulemaan kivaa tahtia... :D Aika monelle sattunut sama LA kuin itsellekin 26.12.! :heart:

Tsemmpihalit Raparperitaivas! :hug: Toivotaan, että kaikki hyvin... :heart:

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja sykkeen löytymisestä Animula ja joulunyytti! :heart:

Liipa Joo synnäri mulla OYS, mutta olen tästä lähialueelta. Meillä kunnassa neuvolassa oma ultra, niin katsovat aina ekalla kerralla, että raskaus oikeassa paikassa ja syke näkyy. Muutenhan sykettä mitataan sellasella aataminaikusella vehkeellä, ettei varmaan noin pienillä viikoilla edes kuuluis! :LOL: Seuraava ultra on sitten np-ultra rv 11-13, jonka kunta ostaa Oulusta terveystalolta niinkuin rakenneultrankin. Molemmissa nähtiin esikoisen aikaan 3D-kuvaakin! :heart: Eli ei tarvinnut erikseen mennä maksamaan 4D-ultrasta. Niin hyviä kuvia saatiin sieltäkin! :) Niin ja neuvolahan laskee kierroksi aina sen 28pv. Sitten np-ultrassa tarkentuu ja muuttavat laskettua aikaa, jos heittää vähintään viikolla. Muuten pysyy samana... ;)

Omasta olosta: Samaa edelleen... Aivan järkyttävä turvotus, joka alkaa jo päivällä. On mulla peitteleminen, jos tälläsena jatkuu! :LOL: En voi edes normi housuja pitää, kun painavat alamahaa, Muistan kyllä esikoiseltakin, että aikasin piti mammahousuihin siirtyä vk:lla 13, kun en sietänyt yhtään että housut painoi alamahaa! Mutta ei kai jo nyt sentään! :D Sama selkä- ja alamahajomottelu jatkuu. : /

Onko täällä muita, jotka vielä imettää? Imetän vielä esikoista ja haaveena olisi vuoden ikään imettää... Ei olis enään kuin pari kuukautta! Mutta nyt ruvennut miettimään, että voisko nuo jomottelut johtua imetyksestä? :'(

Juliet83 & Nuppu 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Raparperitaivaalle tarrasukkia ja tsemppihaleja!

Kyllä tää "odottaminen" on pitkän sitkeetä :) Ennen odotti ovulaatiota ja eli 28päivän sykleissä. Nyt odottaa että olis oireita tai lähinnä tietoa että kaikki olis hyvin. Ja kuumeisesti saa odottaa ekaa ultraa. Täs miettiny et hakis Cb:n digitaalitestin, jos sil sais vielä vinkkiä, et tiineenä ollaan.

Mutta joka päivä ajatuksissa :)
Miehenkin kanssa tulee päivittäin puhetta "sitte ku m.u<3 syntyy.." Sittekusitteku. Pitäis elää hetkessä ja olla pelkäämättä.

Vitamiineista: oonko auttamattomasti myöhäs jos vasta aloittaisi jonku monivitamiinin? Oon syöny foolihappo+omega -kapseleita.

Mietityttää myös toi toksoplasma-riski, kun meillä piha/sisä-kissa ja se kyllä niin rakas, että samaan sänkyyn tulee kyselemättä. Kyllä sitä nyt kädet pesee ennen ruokailua, mutta silti vaivaa jos jotain tartuntaa saa. Onko muilla huolia moisesta? Tai tietoo, et miten herkästi toksoplasman saa?

Iisibeibi ja m.u.<3 5+jotain
 
Toksoplasma tulee kuulemma vain jos esim. Käsiin joutuu juuri sellaisen kissan kakkaa jolla sattuu olemaan se toksoplasma ja sitten käden laittaa suuhunsa tai koskee johonkin joka sitten menee heti suuhun. Se voi olla siis vaikea saada.

Foolihappoa tarvitsee kipeimmin alkion ollessa n 3vk ikäinen jos oikein muistan silloin foolihappo sulkee hermostoputken. Jos ei foolihappoa ole niin se aiheuttaa selkäydinkohjun tai aivojen heikomman kehityksen, vammaisuuden. Foolihappoa on silti hyvin suomalaisessa viljassa esim. Silti 8 lasta kymmenestätuhannesta syntyneestä on jäänyt liian vähälle saannille. Mielestäni lisäksi tarvitsee nauttia paljon rasvaista kalaa tms aivojen ja hermoston vakaan kehityksen takia.

Muita vitamiineja ei tarvi jos syö melko tavallisesti. Uskaltaisin näin sanoa :D

Varoitus, rankkaa tekstiä seuraava!
Lisäys;
ohoh. Googletin foolihappo halpa vakuutus" eli siis 50 lasta suomessa joka vuosi vammautuu vakavasti tästä syystä. 25 päätyy heistä aborttiin :/
 
Viimeksi muokattu:
Raparperitaivas:hug:

Omaa napaa: oireita on etova olo ja tissit yhä kipeet..hengenahdistusta esintyy kun esim vaikka pyöräilen ylämäkeä..en tiedä onko oire raskaudesta johtuvaa vai nko mun siitepölyallergia pahentunu näin rajusti. Kroppa on niin erillainen 20 kun 38vuotiaana, kun en edes muista oireita silloin nuorena, taitaa kroppa olla koetuksella tästä raskaudesta. Ihanaa että on oireita ja toivon vaan et kaikki hyvin ens maanantaina kun mulla se varhaisultra:heart:
 
Meilinda84 minä kävin edellisessä raskaudessa mittauttamassa raskaushormoonin ja se oli rv 4+3 4400... jossain on saatavilla se taulukko, missä ne raja-arvot on. Heittelee kovastikin, riippuen ihmisestä. Yksilöllisiä juttuja nääkin.
 
hcg:stä Miulla oli viime viikolla, eli just noilla 4+ hcg 616... Naistenpolilta sanovat et lääkäri kattoo sen ja ne soittaa miule jos pitää ottaa uus et lekuri ei oo tyytyväinen siihen. Soittoa ei oo kuulunu, et ilmeisesti se oli ihan hyvä sit! =) Hirvittävän pieneltä näyttää kyl silti tuo miun arvo tuulentytön arvoon... :/ Mut ei auta ku toivoo et se on oikeesti hyvä! =)

Bola-koru Onko kukaan hommannut aiemmissa raskauksissa? Kannattaako? :D Tai aikooko kukaan hommata sitä? Miuta jollai tapaa vähä kiehtois ostaa se, mut en tiiä sit kuitenka! =)

Ja uusille tervetuloa!! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Joo mustakin tuulentytön arvot näytti tosi korkeilta omaan arvoon verrattuna, mutta se hcg:n nousu on niin yksilöllistä! Se tuplaantuminen 48 tunnin välein se tärkein on :) Ja eihän sitä hedelmöittymisajankohtaa osaa välttämättä niin tarkasti sanoa jos on luomuna onnistunut :) Itse tiedän, että alkiot olivat 2 päivän ikäisiä siirrettäessä niin tiedän melko tarkasti viikot :D Mutta ultrassahan se sitten selviää.

Sain siis jo 3+6 Clearbluen digitestiin raskaana 2-3, nyt pähkäilen minä päivänä uskaltaisi tehdä uuden, että saisi siihen ilmestymään sen 3+. Jostain luin, että siihen tarvitaan yli 2000 hcg.

Sori kun tää on tällaista omanapaista, kun vielä on pähkäilyt käynnissä ja hirveästi ihmisiä ja tilanteita mihin tutustua :)

Bola-korusta ei oo kokemuksia, mutta itseänikin houkuttaisi ostaa.
 
Meille tehtiin inseminaatio 28.3. ni on suht tarkka tieto kans! =) Piti tehdä ensimmäinen IVF, mut ei kasvanut kuin 1 folli ni siirryttiin sitten inssiin! Oon siis olettanu et hedelmöittyminen olis tapahtunu 29.3...tai sit 30.3. :D Lauantaista nyt oon laskenu. 3+5 tuli digiin 1-2 (samoin virallisena testipäivänä 4+1), 4+4 2-3 ja tänään eli 5+4 se 3+! Et kai se jotenki sieltä nousee! =)
 
Tervetuloa uusille :wave: Ihan huippua, kun meitä on jo näin monta!

Bola-korusta, minä ajattelin sen hankkia. Siellä on useampi malli, josta tykkään kovasti, vaikea valinta minkä ostaisi! Ajattelin tilata sen ensimmäisen ultran jälkeen :)

Onko kenelläkään ollut käytössä aiemmissa raskauksissa tai oletteko ajatelleet nyt hankkia kotidoppleria? Jos ensimmäisessä ultrassa paljastuu, että kyydissä on joku ja kaikki ok, niin sellaisen meinasin ostaa myös. En tiedä onko ihan turhake ja aiheuttaako vain lisää huolta? Olen joutunut tekemään liikelaskentaa neljässä raskaudessa (loppuvaiheessa) ja jotenkin olisi ollut silloin kiva, kun olisi voinut oman kodin rauhassa kuunnella sydänääniäkin. Ja aika mukavahan tuo olisi noiden isompien lasten kanssa iltasella sitten kuunnella vauvan kohinoita :)

Vitamiineista, minä aloin syömään noin viikko ennen tärppiä Multi-tabsin raskaus ja imetys monivitamiinivalmistetta sekä Multi-tabsin raskaus omega-3 kapseleita. Aiemmissa raskauksissa olen myös syönyt Multi-tabsin raskausvitamiinivalmistetta. Hemoglobiini mulla on aina romahtanut aika äkkiä ja rautaa on tarvittu aina joka raskaudessa.

Vihlontaa ja repäisykipuja on aina silloin tällöin. Lenkillä jomotteli vähän enemmän. Toivottavasti ei merkkaa mitään ikävää. Jotenkin on unohtanut kaikki alkuraskausjutut, kun kuopuskin on jo niin iso... Ihan on kuin ekaa kertaa raskaana :D

Minä testihullu meinasin vielä testata digillä, että antaako 2-3 seuraavaksi :ashamed: Oon niin hermoheikko :snotty: ;) En nyt ihan vielä, kun 3+3 antoi sen 1-2. Ehkä viikonloppuna :p Eihän siinä mitään järkeä ole, mutta tästä on nyt järki aika kaukana muutenkin :whistle:
 
Hirveän yksilöllistä toi hormoonin nousu, mulla nousee ilmeisesti nopeaan ja korkeelle. Joku sanoi, että tytöistä tulis muka enempi nousua kun pojista ja edellinen onkin tyttö, mutta en usko tollaiseen höpöhöpöön, kuten sydänääniin tai mahanmuotoihin. Että niistä nyt voisi mitään ennustella.

Sulla on Ansku varmasti kaikki ihan hyvin, hyvältä arvolta tuo näyttää.
 

Yhteistyössä