Joulukuun 2016 muruset <3

Mulla ihmeen pirtiä. Aamuyön taas pyöriskelin ja aikasin heräsin kahvinkeittoon :rolleyes: rinnat arat ja välillä kohtua rapsuttaa, mutta ei kummempia oireita.. mulla.on aika oireettomat ollu aikasemmatki, eikä juuri pahoinvointeja. Tupakoinu oon, nyt sen lopetin :ninja:. Turvottaa kyllä, osansa tuolla pääsiäisherkuttelullakin on.. kummankin odotusaikana noussu heti alkuun 2kiloa. Mitä lie hormoonipöhöä :geek:
 
Toivottavasti mullekaan ei tule pahoinvointeja! Mulla on lievä oksennusfobia, että en tiedä miten sen kestäisin! :D
Onnea tupakoinnin lopetuksesta! Lopetitko tuosta noin vaan? Mä käytän sähkötupakkaa, lääkärikäynnillä keskustelen sitten miten kannattaisi toimia nikotiinin suhteen, ku mulla ei pää oikein kestä yhtäkkistä lopettamista, niin en uskalla yrittää ennen lääkärin kans keskustelua.
 
Mantelikaneli Mulla on ajoittain menkkakipuja, mutta ei muita oireita oikeastaan. Epäuskoinen olo valtaa ajoittain mielen, mutta taitaa kuulua asiaan o_O

Catharin sulla on ainakin nyt hyvä hyytymien esto, on omegat ja aspiriini. Minäki pureskelin 500mg aspiriinia ennen alkionsiirtoa, sen pitäis jonkin aikaa vaikuttaa ja sit käytän raskaana oleville tarkotettuja kalaöljykapseleita, ne myös estää hieman hyytymistä.

Mulla oli lauantaina sellanen olo, että kaikki ei oo kunnossa, kunnes kävin labrassa varmistaan hcg:n nousun. Että vaikka semmonen "varma" tunne siitä tuliskin, että kaikki ei oo kunnossa, se ei silti tarkota että jokin olis pielessä. Mä olin edellisessä raskaudessa ihan hysteerinen, kun oli vuotoja yms, mut kaikki meni hyvin hermoilusta huolimatta :) Mut sulla on kyllä ollut vastoinkäymisiä nyt edellisissä raskauksissa, että ymmärrän hyvin, jos on varovaiset fiilikset. Toivotaan, että nyt kaikki menis hyvin!:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin
Mä odotan et tulis jo huominen ni pääsisin soittaa sinne neuvolaan et laittaa labrat. Katotaan miten siel on aikoja et pääsisinkö jo vaikka keskiviikkona käymään, ja sit varmaan perjantaina. tai sit pe ja ma. Katotaan :) mulla on nyt viime yönäkin ollut vauvaunia, eli nyt mulla on sellanen tunne et kaikki menee ok. Näin unta et ostin tytölle vaatetta ❤ mä oon täs soutanu ja huopanu ton polttamisen kans. Viimeks olin muutaman viikon ilman sillon ku plussasin helmikuussa ja sit ku km tuli ni alotin uudelleen. Tää on nyt mun toinen pv ilman. Vähensin kyl tosi paljon tos välillä, etten polttanu välillä ku yhen/kaks päivässä. Tekee kyl paljon mieli, mut pakko on olla nyt ilman ku en riskejäkään halua ottaa. Tissit tuntuu vähän täyteläisimmältä mut ei ne kyl yhtään isontunu oo :D Ootteko kattonu kiinalaisen kalenterin mukaan et kumpi tulis? Meille tulis sen mukaan kolmas tyttö :love: mä en oo tytöistä oksentanut muuta kun kerran esikoisesta, mut se oli ihan mun oma vika ku otin aamulla foolihapon kuuman kahvin kanssa enkä saanut sitä heti nielastua. Mut kovat vatsakivut on alkanu aika alussa tytöistä. Tuskin nyt tulee juuri kipuja täs alussa kun kohtu jo kasvanut täs lähiaikoina ees taas:barefoot:
 
En ollut kuullutkaan tuosta kiinalaisesta kalenterista, piti googlettaa heti. :D Tyttö olis tulossa sen mukaan. Mulla on joku tunne, että poika olis tulossa, vaikka esim omaa ja miehen sukua katsomalla voi todeta, että aika harvassa on pojat. Saa nähdä. :)
Mun pitää muuten alottaa ihan älytön säästökuuri, täällä on aivan olemattomat äitiysrahat, eli mun tulot pienenee n. puolella. Vähän sekin hermostuttaa, että miten sitä pärjää, mutta onhan tässä nyt aikaa säästää, kuhan ei innostu liikaa esim. vauvanvaatteita ostelemaan. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin
Mä oon kattonu jo kaikki muut mitä ostan paitsi kaukalo on vähän kysymysmerkki vielä :) ehdin päättää nää asiat jo sillon lokakuuss tm raskaudessa :ROFLMAO: mä oon ostellu aika paljon jo vauvojen vaatteita, lähinnä tyttöjen. En tiedä miks oon jo ollu varma tytöstä monta kk! Mulla sit taas äp-raha on ihan hyvä kun oon kohta pari vuotta ollut jo töissä ni on hyvin taas nostanu sitä rahaa. Esikosta mulla oli se minimi ni se ei riittänyt mihinkään.
 
Ja mun pitäis perua se aika ehkäsylääkärille mikä olis 7.4 ku piti alkaa selvittelee tätä km-syytä. Mut kiva soittaa ku tod.näk oma äiti vastaa puhelimeen ni mitäs sit sanoo syyksi et miksi peruu. En siis oo äidille tästä vielä sanonut ku ennen oon heti laittanu viestiä :)
 
Nyt on neuvolaan soitettu ja ehkäsyneuvolan lääkäriaika peruttu. Huh! Pääsen nyt sit kunnalliseen ultraan rv 7+1 eli 18.4. Pitkät kolme viikkoa on edessä! Sovittiin et sen jälkeen sit terkkarille et katotaan nyt sit ultralla ensin tilanne. Kyl toi närästys taitaa olla raskausoire kun kolmena iltana on jo närästänyt. Kuhan ei pahaks tulis!
 
Kyllä kai minäkin tähän voisin liittyä :)

Sunnuntaina plussasin vihdoin ja viimein, vuosi yritettiin pikku kakkosta aluille saada :love:

Tämä on siis minulle toinen lapsi, miehelle/meille ensimmäinen yhteinen. Esikoinen on vuosimallia '08 eli aikaa edellisestä raskaudesta on.

Oireitakin on alkanu tulemaa. Alavatsaa nippailee vähän aina sillon tällön, ei onneks tee kipeetä. Rinnat on mulla älyttömän kipeet, ei kestä kosketusta oikeastaa ollenkaa. Ja se kamalaakin kamalampi kuvotus. Pitkin päivää tulee kuvottava/oksettava olo mutta mitää ei pihalle tule. Tosi inhottavaa varsinki töissä ollessa. Turvotustaki vatsan alueella on varsinki ku syö jotain :D

Tänään sitten soitin neuvolaan, aika olis 20.4 :) täti sano että rv ois 5+1 :love: nopeesti laskettuna taitais joulukuulle olla la ellei pikkusella oo kiire tulla aikasemmin pois.
Kamala pelko keskenmenoon varsinki ku lähipiirissä yks sai semmosen. Pitää nyt sormet ja varpaat pitää pystyssä että pikkunen mukana pysyy loppuu asti :barefoot:(y)

Not alone / 25 / 2. lapsi / la 1.12
Tosiaan itelläki voi la muuttua ultran jälkeen ym, tuon la'n sain nettilaskurilla.
 
Mulla ei vieläkään oo suurempia oireita. Toisaalta hyväkin niin, koska tytöistäkään mulla ei ollut täs vaihees vielä mitään. Nuoremmalta tytöltä löysin hetki sit vesikelloja, eli vesirokkoa pukkaa! Onneks aikasemmin katoin vasta-aineet ja olen itse sen sairastanut ni ei pitäis olla paniikkia. :) tänään vasta 4+2 ja aika matelee :whistle:
 
Tervehdys joulukuiset :) täällä plussasin juuri, La olis jotain 4-6.12, ovulaatiot olleet vähän miten sattuu.

Tämä raskaus on 5. raskauteni ja vauvaa on yritetty jo 1,5v... Mutta oli juuri luopunut haaveesta ja alkanut suunnittelemaan sitä elämää pikkulapsiajan jälkeen (n) nyt oon kyllä sit vähän paniikissa :eek: äitiyspäivärahat minimissä, isot lapset parhaassa murrosiässä ja mä tiedän, että ne raivostuu kun vauvauutisia ilmoitetaan :(

Tiedän myös sen, että asiat lutviutuvat kyllä omalla painollaan, mutta jotenkin tää ajoitus oli ihan :poop: oon itkenyt ja surrut, kun syli on tyhjä, ja juuri kun olen päässyt sen yli, niin PAM!!!

Anteeksi avautuminen :oops: tästä tää kohta taas muuttuu siksi ihanaksi odotukseksi, mitä olen 1,5 vuotta odottanut :love:

MimSe
 
Täällä yksi plussa joulukuulle! Testasin sunnuntaina. La on menkoista laskettuna 1.12. Mulla ennestään 3v poika. Takana myös yksi keskenmeno tammikuussa. Tätä kakkosta on kaikkiaan yritetty nyt vuodenpäivät, joten olen aika innoissani Onnea kaikille plussanneille!
 
Noniin, alkaa se usko tähän plussaamiseen viimein vahvistua. :love:

Täällä siis Illuminated, 26v, ja mies samoin. Ollaan melko tuore pariskunta, mutta sävel oli alusta asti melko selvä ja vauvakuumehan nousikin nopeasti. Mieskin oli samoilla linjoilla, ja kas, tässä ollaan. Yrittää ehdittiin noin kolme-neljä kuukautta ja viidennestä kierrosta tärppäsi. Yksi kemiallinen oli viime kierrossa, ja siksi viivojen vahvistumista odottelin ja odottelen edelleen kovasti. :rolleyes: Meille tämä on siis ensimmäinen lapsi, ja ihan ummikkoja taidetaan olla. :ROFLMAO: Perheestä löytyy ennestään vain runsaasti nelijalkaisia lapsia. :)

Plussasin siis eilen 28.3., dpo 12. Kivasti on viivat vahvistuneet ja huomenna meinasin kokeilla digiä vielä. :) Viime kuukautiset alkoi 3.3., ja laskurit näyttää laskettua aikaa 8.12.2016. :giggle: Taidetaan olla kyllä isin kanssa vähän vielä shokissa, ei pysty vielä ymmärtämään. :p

Mutta mitäs nyt sitten pitäisi tehdä? Joko nyt kannattaa soittaa neuvolaan? :confused: Onko kunnallisella puolella ultraa jo 7. viikon tienoilla?

Kiinalaista kalenteriakin kurkkasin ja poikaa lupasi. :LOL:

Mitään tarvikkeita meillä ei tietystikään ole, ja varmaan etsitään kivoja käytettyinä. Mitäs sitä edes tarvitsee?! Pinnasängyn, turvakaukalon ja vaunut ainakin. (y)

On tämä kyllä ihan uskomatonta. Vuosi sitten ei ollut parisuhdetta eikä totisesti vauvasta tietoakaan! :love:
 
Kenellekään ei todellakaan ole vielä kerrottu. Vähän jännittää suhtautuminen, vaikka toisaalta tiedän, että eiköhän kaikki ole hyvillä mielin. :) Ehkä kun on tehnyt digin ja näyttää 3+, kerrotaan ensin tuleville isovanhemmille. :love:
 
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi / ?

3.12
Mantelikaneli / ? / 1.lapsi / ?
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKs

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS




SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Tosiaan me ei vielä oo hankittu mitään pikku kakkoselle, niin alussa raskaus kuitenki on. Myöhemmin sitten pitää kaikki hankinnat tehdä, mitään ei ole enää tallessa.

Eikä olla vielä kerrottu kellekää. Ajateltiin että ultran jälkeen vasta ruetaan kertomaan uutisesta :)

Pikkukakkonen 5+1
 
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi / ?
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos

3.12
Mantelikaneli / ? / 1.lapsi / ?
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKs

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS




SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
En ole minäkään vielä kertonut kenellekään. Enkä ihan heti kerrokaan. Tuo parin kuukauden takainen keskenmeno tekee varovaisemmaksi. Ei voi vielä tietää yhtään mitä tässä tapahtuu

Mitään raskausoireita ei vielä ole. Paitsi normaalia enemmän epämääräisiä kipuja alavatsassa. Aiemmissa raskauksissa eka oire on ollut rintojen arkuus. Alkanee joskus ensi viikolla jos kaikki on hyvin Pahoinvointia mulla ei pahasti ole aiemmin ollut. Toivotaan ettei tule nytkään! Tänään rv 4+5 joten kovin alussahan tässä vielä ollaan
 
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi / ?
Not alone / 25 / 2.lapsi / ?

3.12
Mantelikaneli / ? / 1.lapsi / ?
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKs

5.12
MimSe / ? / 5.raskaus / ?

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS




SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Ootteko saaneet digiin viel suurempaa kun sen 1-2? Mä tyhmänä!!! Menin tekemään tosi laimeesta pissasta tänään digin ja tottakai se näytti 1-2. Miksen voinut säästää sitä aamuun :mad: no, myöhäistä on jo. Varasin pe ja ma labrat hcg:ta varten. Pidetään peukut pystyssä et hyvin nousis ja kaikki kunnossa. Mä kerroin äidille tänään puhelimessa tästä raskaudesta ni se alkoi oksentaa sen jälkeen :ROFLMAO::LOL: tuskin siitä uutisesta, mut en tiedä mikä sille tuli :D
 
  • Tykkää
Reactions: Tupsuli
Mä oikeesti vaan mietin kokoajan ettei voi olla niin huonoa tuuria et neljäskin epäonnistuisi. Vaikka olen tosi epävarma ni silti tuntuu et pakko tän on onnistua. En kyl silti usko ennen kun ultraan pääsen ja ite sen näen. Nyt vaan mietin et miten sais äkkiä tän 3vko sujumaan. Ootteko varanneet alkuraskauden ultraa vielä? Meil ei kunta sitä tarjoa, mut ihme kyl nyt sain itelleni sen puhuttua.
 
Mä oikeesti vaan mietin kokoajan ettei voi olla niin huonoa tuuria et neljäskin epäonnistuisi. Vaikka olen tosi epävarma ni silti tuntuu et pakko tän on onnistua. En kyl silti usko ennen kun ultraan pääsen ja ite sen näen. Nyt vaan mietin et miten sais äkkiä tän 3vko sujumaan. Ootteko varanneet alkuraskauden ultraa vielä? Meil ei kunta sitä tarjoa, mut ihme kyl nyt sain itelleni sen puhuttua.
 
Mä oikeesti vaan mietin kokoajan ettei voi olla niin huonoa tuuria et neljäskin epäonnistuisi. Vaikka olen tosi epävarma ni silti tuntuu et pakko tän on onnistua. En kyl silti usko ennen kun ultraan pääsen ja ite sen näen. Nyt vaan mietin et miten sais äkkiä tän 3vko sujumaan. Ootteko varanneet alkuraskauden ultraa vielä? Meil ei kunta sitä tarjoa, mut ihme kyl nyt sain itelleni sen puhuttua.
 
Kiitos Catharin päivityksestä :)
Tuohduksissani niin kirjoitin, etten ajatellut tietojani sen tarkemmin :) eli 35v, 5. lasta odotellaan ja sairaanhoitopiiri on KHKS, mutta josko viimeinkin saisin miehen suostuteltua kotisynnytykseen ;) ja laskettuaika on kyllä ihan kysymysmerkki, kierron mukaan pitäisi olla vasta 9.12, mutta ovulaatio oli varmasti aiemmin, luultavimmin siis tuonne 4-6.12, mutta päivittelen sen sitten tarkemmin kunhan saadaan selville :)

Ja onnea kaikille plussanneille, tarrasukkia kaikille vauvoille (y)

MimSe
 

Yhteistyössä