Joulukuun 2016 muruset <3

Heippa rallaa!
Onnea kaikille plussanneille! :)

Täällä yks mamma varovaisesti ilmoittelee mukaan joulutonttunsa kanssa. Eilen illalla plussasin. Vaun laskurin mukaan viikkoja olisi nyt 4+4.

Viime raskaudesta on aikaa 1v2kk, joka päättyi keskenmenoon rv6+3 :unsure: Nyt vasta tärppäsi uudelleen. Eli ei kauheasti uskalla vielä iloita..
Ennestään meillä on tytöt 09/10 ja 04/13. :love:

Oireina mulla on ollut menkkamaista kipua, selkäsärkyä, yöllä vessassa ravaamista, suun kuivumista, turvotusta, ajoittaista pahaa oloa, väsymystä, lisääntynyt valkovuoto ja päänsärkyä nyt ainakin :D

Mies tietää raskaudesta ja on varovaisesti innoissaan. Sekä äidille soitin eilen illalla plussattuani :love: Äidille oon aikasemmistakin heti soittanut ja kertonut :) Muille ei aateltu vielä kertoa, ennen kuin ollaan varmemmilla viikoilla, jos jotain tapahtuukin.. Ainoo vaan et kuin pian lähimmät ystävät alkaa epäileen kun jättää tupakin pois... Yhden yritin tänää polttaa kun teki hetken mieli, mut kun sai sytytettyä nii hyi yök!! :sick: Ei tehny enään mieli!

Mut voi siis lisäillä listalle:

Janlind/28v/3.lapsi/22.12/SatKS

- Janlind ja tonttu 4+4 -
 
Hellou!

Täällä yksi uusi jouluvauvan odottaja ilmottautuu joukkoon :) Viime viikolla plussasin (useita testejä :D) Haluan ehdottomasti liittyä jossakin vaiheessa facebook ryhmään, kunhan on hieman varmemmat viikot. Aikaisempien lasten odotusaikoina olen vastaaviin ryhmiin liittynyt ja hyviä kokemuksia niistä :))
Itselläni on keskenmenoja taustalla, ja nytkin on hieman varovainen olo, jostain syystä epäuskoinen olo tämän raskauden onnistumiseen..
Eikait se auta ku odotella. Rv 8 aion käydä varhaisultrassa.

Jos joku voi lisätä listalle :
Pauliinali laskettuaika 21.12, kolmas lapsi

Nyt rv 4+5 :love:
 
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Jennii / 25 / 2.lapsi / HYS
Jösse / 37 / 1.lapsi / KOS/NKL

2.12
Banna / 31 / 2.lapsi / JS
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi
Mantelikaneli / 1.lapsi

3.12
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
sileh / 2.lapsi

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Pipo-otus / 3.lapsi
Josefinaa
Marni / 2.lapsi

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
minna97 / 18 / 1.lapsi

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS

vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi

MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS

9.12
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS
A.m-n / 20 / 1.lapsi / SatKS
Heepu / 1.lapsi

10.12
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12

12.12

Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS
Haaveilija24/ 25 / 1.lapsi / SatKS
HappyHappyJoyJoy / 2.lapsi

13.12

14.12

Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi

15.12

16.12

Lyro / 21 / 1.lapsi
Lila+ / 2.lapsi / KYS

17.12

18.12
Ettämitenkä / 34 / 3.lapsi
Innaa90 / 26 / 1.lapsi

19.12
Hymynaama95 / 1.lapsi
Anianna / 30 / 3. lapsi
Bittikukka / 30 / 2.lapsi
riepis / 30 / 1.lapsi

20.12

21.12

Pauliinali / 3.lapsi

22.12
Janlind / 28 / 3.lapsi / SatKS

23.12
BabyElephant / 30 / 1.lapsi / NKL

24.12

25.12
JonMa / 26 / 5.lapsi

26.12
foreverfever / 3.lapsi

27.12

28.12
Miwwi / 25 / 2.lapsi

29.12

30.12

31.12

Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
  • Tykkää
Reactions: Pauliinali
Hei kaikille! Kuinka pian aiotte sulkea facebook-ryhmän? Mulla tänään kp27/28 mutta jo eilen ja tänään testailin haamua, tänään kylläkin oli jo tosi selkeä. Teen vielä digin ja sata muuta testiä, mutta sen jälkeen olis ihan mahtava päästä vielä mukaan? :) Menkkojen perusteella laskuri antaa la:ksi 28.12.

Elämme jänniä aikoja!
 
No mä vähän ite ajattelin et se sulkeutuis sit kesäkuun lopulla et kaikki olis käyny nt-ultrassa, mut ryhmässä on puhuttu ettei liian isoksi ryhmä paisuis, et +- 100hlö. Mut vielä on reippaasti tilaa, et eiköhän täältä luulis kaikkien mahtuvan :) mut siis se kesäkuun loppu on ehdoton takaraja, koska loppukuulaisetkin on sillon käyny jo ultrassa :)
 
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Jennii / 25 / 2.lapsi / HYS
Jösse / 37 / 1.lapsi / KOS/NKL

2.12
Banna / 31 / 2.lapsi / JS
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi
Mantelikaneli / 1.lapsi

3.12
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
sileh / 2.lapsi

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Pipo-otus / 3.lapsi
Josefinaa
Marni / 2.lapsi

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
minna97 / 18 / 1.lapsi

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS

vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi

MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS

9.12
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS
A.m-n / 20 / 1.lapsi / SatKS
Heepu / 1.lapsi

10.12
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12

12.12

Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS
Haaveilija24/ 25 / 1.lapsi / SatKS
HappyHappyJoyJoy / 2.lapsi

13.12

14.12

Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi

15.12

16.12

Lyro / 21 / 1.lapsi
Lila+ / 2.lapsi / KYS

17.12

18.12
Ettämitenkä / 34 / 3.lapsi
Innaa90 / 26 / 1.lapsi

19.12
Hymynaama95 / 1.lapsi
Anianna / 30 / 3. lapsi
Bittikukka / 30 / 2.lapsi
riepis / 30 / 1.lapsi

20.12

21.12

Pauliinali / 3.lapsi

22.12
Janlind / 28 / 3.lapsi / SatKS

23.12
BabyElephant / 30 / 1.lapsi / NKL

24.12

25.12
JonMa / 26 / 5.lapsi

26.12
foreverfever / 3.lapsi

27.12

28.12
Miwwi / 25 / 2.lapsi
Papupupu

29.12

30.12

31.12

Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Jättionnittelut kaikille ultrassa käyneille ja uusille tyypeille! <3

Mä olen toipunut pahimmasta tuulimunajärkytyksestä viikonlopun aikana ja pikku hiljaa alkaa tuntua siltä, että elämää on tämän raskauden jälkeenkin. Sain tulevalle torstaille (8+0) ajan kontrolliultraan ja jos tilanne on edelleen sama (= ei alkiota&sykettä), tehdään lääkkeellinen keskeytys. Tai siis teen sen itse kotona varmaan viikonloppua vasten. Jos kaikki menee hyvin, 3-4 viikon päästä voi halutessaan alkaa yrittää uutta raskautta.

Aamulla tuli tosi vahvana olo, että ei tuolla ole ketään "kotona". Fyysinen vointi on älyttömän hyvä, eikä vatsassa enää juurikaan ole semmoista oloa, että jokin on tiellä/kasvaa. Ihan äsken alkoi tuntua vatsassa vähän semmoista menkkamaista kipua, mutta eri paikassa kuin yleensä. Voi siis olla, että tämä ehtii mennä kesken jo ennen torstaita. Ei huono vaihtoehto sekään verrattuna lääkkeisiin.

Käyn vielä torstaina kertomassa tilanteen ja poistun sitten takavasemmalle. Oli ihana olla hetki osana tätä porukkaa, suurkiitos kaikille myötäelämisestä ja tuesta!
 
Jättionnittelut kaikille ultrassa käyneille ja uusille tyypeille! <3

Mä olen toipunut pahimmasta tuulimunajärkytyksestä viikonlopun aikana ja pikku hiljaa alkaa tuntua siltä, että elämää on tämän raskauden jälkeenkin. Sain tulevalle torstaille (8+0) ajan kontrolliultraan ja jos tilanne on edelleen sama (= ei alkiota&sykettä), tehdään lääkkeellinen keskeytys. Tai siis teen sen itse kotona varmaan viikonloppua vasten. Jos kaikki menee hyvin, 3-4 viikon päästä voi halutessaan alkaa yrittää uutta raskautta.

Aamulla tuli tosi vahvana olo, että ei tuolla ole ketään "kotona". Fyysinen vointi on älyttömän hyvä, eikä vatsassa enää juurikaan ole semmoista oloa, että jokin on tiellä/kasvaa. Ihan äsken alkoi tuntua vatsassa vähän semmoista menkkamaista kipua, mutta eri paikassa kuin yleensä. Voi siis olla, että tämä ehtii mennä kesken jo ennen torstaita. Ei huono vaihtoehto sekään verrattuna lääkkeisiin.

Käyn vielä torstaina kertomassa tilanteen ja poistun sitten takavasemmalle. Oli ihana olla hetki osana tätä porukkaa, suurkiitos kaikille myötäelämisestä ja tuesta!
Pidän silti peukut vielä pystyssä et kaikki olis kuitenkin hyvin. ❤
 
Voimia jösselle, mutta minäki oon semmonen ihmeisiin uskoja että joku toivo elää, vaikka varautuu pahimpaan. :love: Mutta sitte vaan uutta yritystä kehiin. Kiva kuulla toisten ultra kuulumisia, omaan menee vielä. Eka neuvola vasta 10.5 :oops::sleep: Nään itekin unia että tyhjää täys maha kun ultraan asti pääsee. Kattelin varhaisultrien hintoja, ei millään raaski maksaa, vaikka mieli tekis. Turvottaa kauheasti tääläkin, housut puristaa. Väsymys on myös nyt aika kauhia. Itse oon onnistunu olemaan ilman fb:tä kaikki nämä vuodet mutta nyt vähän kyllä houkuttais. Äitiyspakkaus kotiutuu varmasti aikanaan myös meille, koska esikoinen kyseessä.
 
  • Tykkää
Reactions: mizzim
Voimia jösselle, mutta minäki oon semmonen ihmeisiin uskoja että joku toivo elää, vaikka varautuu pahimpaan. :love: Mutta sitte vaan uutta yritystä kehiin. Kiva kuulla toisten ultra kuulumisia, omaan menee vielä. Eka neuvola vasta 10.5 :oops::sleep: Nään itekin unia että tyhjää täys maha kun ultraan asti pääsee. Kattelin varhaisultrien hintoja, ei millään raaski maksaa, vaikka mieli tekis. Turvottaa kauheasti tääläkin, housut puristaa. Väsymys on myös nyt aika kauhia. Itse oon onnistunu olemaan ilman fb:tä kaikki nämä vuodet mutta nyt vähän kyllä houkuttais. Äitiyspakkaus kotiutuu varmasti aikanaan myös meille, koska esikoinen kyseessä.
Niin tutun kuullosta. Mäkin katselin niitä hintoja tänään mutta ei nyt viitsisi tuhlata rahoja. Mulla eka neuvola 27.4 että jos hoitaja sais mut vakuuttukeeksi että raskaana ollaan! Ikäviä vaan noi unet, itsekkin nähnyt juuri noita että ollut ultrassa ja ei löydy mitään ja sitten näitä että käy vessassa ja sillon alkanut jo tuhrutella..
 
Tänään tein digin ja sain "Raskaana 1-2", eli la olis tosiaan menkkojen ja hedelmöittymisen mukaan tuo 28.12. Mulla entuudestaan yksi lapsi 1v2kk. Todella varovaisesti vasta uskallan toivoa että kaikki menee hyvin, vaikkei mitään keskenmenoja tai muuta olekaan taustalla. Varhaisultraan menen joskus 7+ jos vielä on pikkukyytiläinen kyydissä. Tsempit kaikille muillekin!
 
Varasin ultran. Se olis 2.5. ja silloin mun mielestä 6+0. Voi olla enemmänkin, mutta tuo on aika varma. Voi pylly miten mä jaksan odottaa ja ennen kaikkea tiedän että tuo on tosi aikaista eikä sykkeen näkymisestä ole mitään takeita jos siellä mitään edes on. Positiivista kuitenkin sen, että vähempää niitä viikkoja ei silloin oikein voi olla, joten mahdollisuudet kai ihan kohtuulliset.
 
Mä kans mietin että koska varaisin ajan yksityiselle ultraan! En oo kyllä vielä neuvolaankaan soittanut. Tänään siis rv kasassa 3+6 eli rv 4 on meneillään.:love: Ja menkat ei siis vielä oo edes myöhässä lauantaina pitäis alkaa. Mutta tosiaan tein eilen digitestin ja liuskatestin ja kyllä ne raskaana näyttää. Mulla tosiaan oli ovis aika aikasin kp 14.
Kannataisko mun mennä lauantaina (7.5) ultraan silloin viikkoja kasassa 6+3? (n)
 
Varovaisesti tulen tänne mukaan seurailemaan, eilen plussattiin ja tänään olis 4+0 :) käskin miestä vielä tuomaan kaupasta tänään uuden testin kun en täysin luota edelliseen, ties kuinka kauan ollut kaapissa lojumassa.. entuudestaan yks 1,5vuotias kotosalla :)
 
Voisin tulla mukaan listoille. Plussasin vajaa viikko sitten ja nyt vahvistuvien viivojen myötä alan jo vähitellen uskoa olevani raskaana. :) Fb-ryhmään haluaisin myös mukaan kunhan varhaisultra on takanapäin. Oireita oli heti plussasta (dpo10) alkaen, etova olo ja jatkuva näläntunne sekä kova väsymys varsinkin iltapäivällä ja illalla. Laskettu aika tarkentuu ultrassa, alustavasti voi laittaa 25.12.

Suklaakirsikka / 2. lapsi
 
Täällä olis tänään 5+1 ja varasin ekan neuvolan, joka on kuitenkin vasta 16.5. eli 9+0. Neuvolatäti oli kuitenkin tyytyväinen, että soittelen ajoissa. En ajatellut varailla varhaisultraa, niin joskus tuon neuvolan jälkeen sitten vasta eka. Jotenkin ehkä kun on ihan ensimmäinen raskaus vasta, niin ei osaa oikein pelätä eikä odottaa mitään. Menee niin kuin on mennäkseen :) Mutta luonnollisesti tositositosi kovaa toivon, että kaikki menee hyvin.

Viime yö oli kahteen viikkoon ensimmäinen, kun en herännyt kertaakaan! Tähän asti oon heränny 1-3 kertaa yössä. En ees vessassa käydäkseni vaan ihan vaan säpsähtänyt hereille, katsonut kelloa, ihmetellyt ettei ole väsynyt olo ja sitten nukahtanut taas...
 
Viimeksi muokattu:
Mä kans mietin että koska varaisin ajan yksityiselle ultraan! En oo kyllä vielä neuvolaankaan soittanut. Tänään siis rv kasassa 3+6 eli rv 4 on meneillään.:love: Ja menkat ei siis vielä oo edes myöhässä lauantaina pitäis alkaa. Mutta tosiaan tein eilen digitestin ja liuskatestin ja kyllä ne raskaana näyttää. Mulla tosiaan oli ovis aika aikasin kp 14.
Kannataisko mun mennä lauantaina (7.5) ultraan silloin viikkoja kasassa 6+3? (n)
Mä aattelin varailla neuvolaan aikaa vasta jos/kun mahassa on jotain elämää. Ettei sit tarvii ainakaan sen takia soitella ja perua, kun ei ollutkaan kuin tyhjä pussi tmv kamalaa :/ Ja jos oot menossa yksityiselle, niin la taitaa olla kalliimpaa kuin arkisin?! Periaatteessahan sanovat, että syke pitäisi näkyä 6. viikon lopulla eli arviolta rv 5+4-5+6. Useilla vaan probleemana, kun eivät ole varmoja ovispäivästä. Mullakin olis menkkojen mukaan viikko enemmän, mutta tunnen kehoni ja tiedän milloin ovuloin :)
 
Pahoittelen pitkää hiljaiseloa! Kivoja ultrakuulumisia monella jo! :) Täälläkin käyty tänään ultrassa, syke löytyi ja kaikki oli hyvin :love:. Viikot vastasivat päivän heitolla arviotani ovulaation perusteella ja LA siirtyi päivällä eteenpäin 3.12. Syksyn keskenmeno taustalla jännitin kuollakseni mutta se hetki kun lääkäri sanoi että syke löytyi oli maaginen ja sai silmät kostumaan :love:.

Oireina ollut väsymystä ja viikosta 6 alkaen pahoinvointia joka kylläkin vaihtelee päivästä ja vuorokaudenajasta toiseen mutta syömällä useimmiten helpottaa. Tän hetken herkut on pakastemansikat ja piimä mitä en normaalisti juo :D.

Banna 7+3
 
Heippa kaikille :)
Täällä mukaan ilmoittautuu jo vähän järkytyksestä toipunut
ylläribeibin mami, LA laskeskelun mukaan olen käsityksessä 12.12. Nämä vauvajutut ihan uusia ja molemmille tämä on ensimmäinen lapsi. Omassa päässä kuvitellut aina vauvan tulon täydelliseen tilanteeseen, mutta eipä se elämä taida aina niin käsikirjoituksen mukaan mennä ja toivotaan vaan, että asiat järjestyvät parhain päin, varsinkin kun ikää alkaa olemaan jo lastenhankinnan kannalta sellaisissa lukemissa, että ei tästä enää nuorrutakkaan :D

Olon puolesta on ollut ihan hyvät fiilikset, eilinen päivä oli kyllä yhtä huojuvaa oloa. Väsymys on myös ollut paljon pahempaa kuin normaalisti. Liikunnalla ja jatkuvalla syömisellä olen saanut pahimmat olot yleensä lannistettua :)

Totaaliselle noviisille äitiyspakkauksen otan ilosta hihkuen vastaan :D

FB ryhmästä olisin myös kiinnostunut kunhan tässä ollaan vähän varmemmilla vesillä :)

Napsunen/28v/1.lapsi/12.12
 

Yhteistyössä