Joulukuun 2016 muruset <3

Minäkin ajattelin, että ultran jälkeen muille, mutta ennen sitä ehkä siskolleni ja miehen äidille. Siskon kanssa olen niin läheinen, että huomaisi varmaan muutenkin ja miehen äidillä käytiin kylässä samana päivänä kun plussasin ja hän varmasti jostain tiesi jo silloin, koska kysyi haluaisinko juoda kahvin sijaan maitoa. What?! :ROFLMAO:
 
Nannamariah: kiva että täällä on joku muukin jonka pitäisi kesällä mahtua hääpukuun. Raskausviikkoja on kasassa hääpäivänä 20 ja jos masu pysyy yhtä maltillisen kokoisena kuin esikoisesta niin uskon ja toivon mahtuvani pukuun. Sen lisäksi kyllä jännittää oma jaksaminen hääpäivänä. Pitää yrittää ottaa mahdollisimman vähällä stressillä kaikki, mulla on todettu normaalia lyhyempi kohdunkaula ja erittäin supistusherkkä kohtu ja esikoista odottaessa tilannetta rauhoitettiin sairaalassa kun lähti käyntiin jo viikolla 25
 
Nannamariah: kiva että täällä on joku muukin jonka pitäisi kesällä mahtua hääpukuun. Raskausviikkoja on kasassa hääpäivänä 20 ja jos masu pysyy yhtä maltillisen kokoisena kuin esikoisesta niin uskon ja toivon mahtuvani pukuun.
Mulla hääpäivänä vasta viikkoja 12+ , mutta jos lähellekään samalla tavalla menee mitä esikoisesta ni maha näkyy jo siinä vaiheessa. Toivotaan että löytäisin varapuvun edullisesti jostain, onneksi on maistraatti + puutarhajuhlat, niin ei tarvitse olla hyvin arvokas mekko
 
Uusi lista tehdään toukokuulle ja se lista tulee tohon etusivulle ni mun ei tarvi sitä kokoajan ettiä täältä välistä :)
Mulla on kans välillä sellanen olo et jotain vuotaa, sit ku meen kattoo ni ei mitään tai sit vaan valkkaria, ihan hullua :whistle: mut pienenä pelkona on et menee taas kesken. Mut paljon varmempi ja luottavaisempi olo on nyt ultran jälkeen kun elävä sikiö löydettiin :love:
Huono olo on aaltoillut taas tänään. Mulla on aiemmat raskaudet ollu fyysisesti tosi raskaat, kovat liitoskivut ja kuopuksesta oli symfyysikipu. Myös supistelee herkästi, tokasta alko jo rv 15.
Huomasin eilen illalla et ei hitto, alkaa kivut jo nostaa päätään työpäivän jälkeen, eli kun johonkin istuu tai menee makaamaan ni ylösnousu tekee ihan älyttömän kipeetä ja tänään töissä joku hermo painoi jalasta niin et meinas lähtee jalka alta. Pakko siis hankkia se tukivyö pian!!

Catharin & mini 7+4
 
Siis miten ootte löytänyt noin edullisia varhaisultria? Kaikki mitä ite oon kattonu, on ollut +-200e! :eek: Vai onko siinä ilmoitetussa ultran hinnassa jo lääkärinpalkkio mukana?

Mulla on aivan jäätävä väsymys. Nukahdin luennollekin :unsure:

Eilen sain koulusta huippu-uutisia! Saan kirittyä opintoja silleen, että valmistun kuukautta ennen laskettua aikaa!!! :ROFLMAO: (y) :D
 
Kävin Kätilöopistolla kontrolliultrassa ja valitettavasti tämä on kuin onkin tuulimunaraskaus. Alkion kehitys on alkuvaiheessa loppunut, mutta raskaus muuten jatkunut. Huomenna aamulla aloitan kotona lääkkeellisen keskeytyksen. Olo on vähän surullinen, mutta toisaalta olen todella helpottunut siitä, että tilanne on nyt selvä ja pääsemme elämässä eteenpäin.

Olen aivan otettu Kättärin toiminnasta. Mielettömän ammattimaisia, lämminhenkisiä ja kivoja ihmisiä. Tutkimus tehtiin rauhassa, sain todella hyvät hoito-ohjeet sekä kiireettä vastauksen kaikkeen, mikä mieltä askarrutti. Tulevaisuudesta keskustelimme myös ja sen suhteen jäi aidosti luottavainen ja rauhallinen fiilis. Tämän tunteen haluan säilyttää.

Hurjasti tsemppiä kaikille joulukuuhun asti ja ennen kaikkea sen jälkeen! <3
 
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Jennii / 25 / 2.lapsi / HYS
Jösse / 37 / 1.lapsi / KOS/NKL

2.12
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi
Mantelikaneli / 1.lapsi
mai-- / 24 / 1.lapsi

3.12
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
sileh / 2.lapsi
Banna / 31 / 2.lapsi / JS

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Pipo-otus / 3.lapsi
Josefinaa
Marni / 2.lapsi

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
minna97 / 18 / 1.lapsi

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS

vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi

MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS

9.12
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS
A.m-n / 20 / 1.lapsi / SatKS
Heepu / 1.lapsi

10.12
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12
sanzzes / 36 / 1.lapsi

12.12
Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS
Haaveilija24/ 25 / 1.lapsi / SatKS
HappyHappyJoyJoy / 2.lapsi
Napsunen / 28 / 1.lapsi

13.12

14.12

Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi

15.12

16.12

Lyro / 21 / 1.lapsi
Lila+ / 2.lapsi / KYS

17.12

18.12
Ettämitenkä / 34 / 3.lapsi
Innaa90 / 26 / 1.lapsi

19.12
Hymynaama95 / 1.lapsi
Anianna / 30 / 3. lapsi
Bittikukka / 30 / 2.lapsi
riepis / 30 / 1.lapsi

20.12

21.12

Pauliinali / 3.lapsi

22.12
Janlind / 28 / 3.lapsi / SatKS

23.12
BabyElephant / 30 / 1.lapsi / NKL

24.12
Josephina / 26 / 1.lapsi

25.12
JonMa / 26 / 5.lapsi
suklaakirsikka / 2.lapsi

26.12
foreverfever / 3.lapsi

27.12
Nannamariah / 27 / 2.lapsi / pkks

28.12
Miwwi / 25 / 2.lapsi
Papupupu / 29 / 2.lapsi

29.12

30.12
Sachiel / 28 / 2.lapsi

31.12

Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Kävin Kätilöopistolla kontrolliultrassa ja valitettavasti tämä on kuin onkin tuulimunaraskaus. Alkion kehitys on alkuvaiheessa loppunut, mutta raskaus muuten jatkunut. Huomenna aamulla aloitan kotona lääkkeellisen keskeytyksen. Olo on vähän surullinen, mutta toisaalta olen todella helpottunut siitä, että tilanne on nyt selvä ja pääsemme elämässä eteenpäin.

Olen aivan otettu Kättärin toiminnasta. Mielettömän ammattimaisia, lämminhenkisiä ja kivoja ihmisiä. Tutkimus tehtiin rauhassa, sain todella hyvät hoito-ohjeet sekä kiireettä vastauksen kaikkeen, mikä mieltä askarrutti. Tulevaisuudesta keskustelimme myös ja sen suhteen jäi aidosti luottavainen ja rauhallinen fiilis. Tämän tunteen haluan säilyttää.

Hurjasti tsemppiä kaikille joulukuuhun asti ja ennen kaikkea sen jälkeen! <3
Voi ei Jösse :cry: olen niin pahoillani sun puolesta! Ton tuulimunan kokeeneena tiedän miten huijattu olo siitä tulee. Mulla oli raskausoireita ja kohtu kasvoi kuitenkin kokoajan kasvuaan. Toivottavasti sun keskeytys sujuu hyvin eikä jää paloja kuten mulla. Toivon, et teillä tärppää pian uudelleen. Tuli kyllä surullinen mieli sun puolesta ❤
 
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Jennii / 25 / 2.lapsi / HYS

2.12
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi
Mantelikaneli / 1.lapsi
mai-- / 24 / 1.lapsi

3.12
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
sileh / 2.lapsi
Banna / 31 / 2.lapsi / JS

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Pipo-otus / 3.lapsi
Josefinaa
Marni / 2.lapsi

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
minna97 / 18 / 1.lapsi

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS

vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi

MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS

9.12
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS
A.m-n / 20 / 1.lapsi / SatKS
Heepu / 1.lapsi

10.12
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12
sanzzes / 36 / 1.lapsi

12.12
Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS
Haaveilija24/ 25 / 1.lapsi / SatKS
HappyHappyJoyJoy / 2.lapsi
Napsunen / 28 / 1.lapsi

13.12

14.12

Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi

15.12

16.12

Lyro / 21 / 1.lapsi
Lila+ / 2.lapsi / KYS

17.12

18.12
Ettämitenkä / 34 / 3.lapsi
Innaa90 / 26 / 1.lapsi

19.12
Hymynaama95 / 1.lapsi
Anianna / 30 / 3. lapsi
Bittikukka / 30 / 2.lapsi
riepis / 30 / 1.lapsi

20.12

21.12

Pauliinali / 3.lapsi

22.12
Janlind / 28 / 3.lapsi / SatKS

23.12
BabyElephant / 30 / 1.lapsi / NKL

24.12
Josephina / 26 / 1.lapsi

25.12
JonMa / 26 / 5.lapsi
suklaakirsikka / 2.lapsi

26.12
foreverfever / 3.lapsi

27.12
Nannamariah / 27 / 2.lapsi / pkks

28.12
Miwwi / 25 / 2.lapsi
Papupupu / 29 / 2.lapsi

29.12

30.12
Sachiel / 28 / 2.lapsi

31.12

Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina
Jösse

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Fb ryhmään pääsee esim. Mun kautta, eli mulle täällä viestillä nimi ja kuvaus profiilista (esim. Profiili- tai kansikuvasta) ni tiedän lisätä oikeen hlö kaveriksi. Poistan kaverilistalta heti kun olen saanut lisättyä ryhmään. Siellä on nyt reilu 40hlö :)
 
Jösse :( seuraava on se pysyvä sitten! Uudelle vuodelle 2017 pääsette. Paljon jaksamista!

Lyro, meillä tuo hinta käsitti käytännössä sen lääkärinpalkkion. Saatiin kela-korvausta vissiin jostain toimistomaksusta tai jotain.

Haaveilija24, kun on täällä lueskellut niin monella on ollut tuommoista ja se on ollut harmitonta!
 
Kiitos Catharin! Onneksi pahin shokki oli jo viime perjantain ultrassa. Olin aivan puulla päähän lyöty, hyvä että tajusin, mitä lääkäri puhui. Tilanne näytti aika huonolta jo silloin, eikä lääkäri antanut hirveästi toivoa, joten tänään olin jo orientoitunut siihen, ettei siellä mitään elämää ole. Totta kai pieni itku pääsi, mutta se oli osittain myös helpotusta. Ja henkilökunta seivasi upeasti loput.

Raskausoireita on mullakin, mutta jotenkin on sellainen kutina, että sitten kun raskaus etenee normaalisti, uskon oireilevani enemmän. Voin aika helposti huonosti esim. lentokoneessa, auton takapenkillä, merenkäynnissä ja kuumassa/hapettomassa tilassa. Lisäksi olen tosi hajuherkkä ja e-pillereistä sain migreeniä. Nyt on ollut ikään kuin pipetillä annosteltuna erilaisia raskausoireita, muttei oikeastaan ollenkaan pahoinvointia. Mutta eihän näitä juttuja voi koskaan varmaksi pelkän mutun perusteella päätellä, joten hyvä että asiantuntijat selvittävät.
 
Jösse :( seuraava on se pysyvä sitten! Uudelle vuodelle 2017 pääsette. Paljon jaksamista!

Lyro, meillä tuo hinta käsitti käytännössä sen lääkärinpalkkion. Saatiin kela-korvausta vissiin jostain toimistomaksusta tai jotain.

Haaveilija24, kun on täällä lueskellut niin monella on ollut tuommoista ja se on ollut harmitonta!
Kiitos, kyllä tää tästä! Surraan surut ja jatketaan eteenpäin.
 
Pahoittelut Jösselle lopullisesta tuulimunatuomiosta! Voimia suruun ja tsemppiä jatkossa! Toivottavasti tärppää pian uudelleen. :):love:

Kenelläs täällä olikaan tullut jotain vuotoa..? Mulla tuli kanssa tänään hyyyvin pienesti rusehtavaa valkovuotoa. Toivon mukaan ei enteile mitään pahaa..(n)

MiNalo rv 7+0
 
Heippa! Varovasti mukaan. Onnea kaikille joululapsen odotuksesta!Plussasin 8.4 vahvan plussan, viim kk oli 8.3. Hedelmöittyminen on pakko olla tapahtunut ihan kierron alussa, ainut ja 1talletuskerta.näin ollen mulla ois jo viikkojakin kivasti,la 12.12. Nyt vain menin tekemään digitaalisen (hetki sitten)joka näytti 2-3....pitääkö tästä nyt huolestua...3+nyt ainakin oletin...itselle iski hirveä epätoivo. Ei liiemmin raskausolojakaan muttei niitä ole juurikaan koskaan(3 synnytystä ja 1 km ollut)aiemmissakaan raskauksissa ollut.
 
Kiitos vastanneille! Soitin jo paniikissa neuvolaankin mitä tämä on. Käski olla murehtimatta on täysin normaalia niinkun toukokuinen ja camy sanoikin :) mullakin sitä tuli tee lusikallinen ja olin jo miettinyt kaikki skenaariot läpi! Toivottavasti tämä nyt ei enteile mitään pahaa vaan on ihan normaali! Miten ihminen voikaan olla näin pelokas?

Olen pahoillani jösse <3
 
❤ mullakin vaikka olin siihen valmistautunut ni kyllä mä niin rikki siitä olin. Mut kai sillä sit joku tarkotus oli? Onneksi pääset nopeasti keskeytykseen, ite jouduin odottamaan muutaman päivän.
Varmasti tässä vielä kaikenlaisia tunteita käydään läpi tuon keskeytyksen aikana ja sen jälkeen. Menetys tämä ilman muuta on, mutta toisaalta helpottaa järjen tasolla vähän ajatella, että tästä alkiosta ei olisi tullut elinkelpoista ihmistä. Todennäköisesti jo munasolu on ollut viallinen tai sitten heti alussa on mennyt solutasolla jotain pieleen. Eräänlainen luonnollinen tarkoitus siis tälle keskenmenolle.

Kiitos Nipsunen86 ja MiNalo, hyvää jatkoa teille!
 
Varmasti tässä vielä kaikenlaisia tunteita käydään läpi tuon keskeytyksen aikana ja sen jälkeen. Menetys tämä ilman muuta on, mutta toisaalta helpottaa järjen tasolla vähän ajatella, että tästä alkiosta ei olisi tullut elinkelpoista ihmistä. Todennäköisesti jo munasolu on ollut viallinen tai sitten heti alussa on mennyt solutasolla jotain pieleen. Eräänlainen luonnollinen tarkoitus siis tälle keskenmenolle.

Kiitos Nipsunen86 ja MiNalo, hyvää jatkoa teille!
Pahoittelut ❤
 
miss_piggy
Jösselle pahoittelut :( Todennäköisesti tyhjennys ei ole niin paha kuin kkm:ssä, ainakaan mitä olen kuullut. Itsellä siis oli 02/13 kkm joka mennyt kesken joskus rv 8 ja lääkkeillä tyhjennys kotona...

Vuodosta, kaikenlaiset vuodothan on mahdollisia alkuraskaudessa. Keskenmenneessä tuli kivutonta vuotoa just joskus rv 8 ja neuvolasta sanoivat että todennäköissti vaaratonta ja jos yltyy niin näytille mutta ei yltynyt enkä tajunnut olla huolissani. Mutta keskenhän se oli mennyt. Eli varmaksihan ei voi koskaan tietää mitä tuolla sisällä tapahtuu ennen kuin on käynyt ekassa ultrassa. Mutta mullakin tuli tässä raskaudessa heti plussan jälkeen parina päivänä punertavaa valkkaria, mutta en usko että on menny kesken.

Luin taas vaan viimesen sivun. Tekstiä tulee tänne niin paljon ettei oo aikaa lukea ja facessa luen aina ku uudet jutut päivittyy.
 

Yhteistyössä