Joulukuun 2016 muruset <3

Täällä väsymystä, jatkuva jano, vatsan turvotusta ja nipistelyä sekä jonkin verran etomista. välillä tosiaan tulee kovempia tuikkeita vatsaan, mutta menee pian ohi. Eilen tosin venyi ja tikutti vatsaa hiljalleen melkein koko päivän. Rinnat on jonkin verran arat, vaihtelee. Kävin sovittamassa kaupassa uusia rintsikoita, mutta ei kyllä ollut vielä kasvaneet kokoa merkittävästi :LOL: Hengästyttää myös helposti. Ja naurattaa tää vatsa, kumartelen jo ihan "mamma-asennossa", kun paine vatsalla tekee muuten ikävää :D Täytyy vaan toivoa, etten töissä kauheasti tiputtele mitään! 24 päivää neuvolaan, vois ostaa joulukalenterin!

Vu:n ei varmaankaan olla menossa, vaan yritetään kestää sinne kunnalliseen asti.
6+3
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille tsempeistä edelliseen ultrakuulumiseen liittyen! Tänään kävin uusintaultrassa, ja kyllä se nyt siltä näyttää, että keskeytynyt keskenmeno on kyseessä.. Sykettä ei edellenkään enää löytynyt, eikä alkion koko ollut kasvanut. :( Sain lähetteen eteenpäin ja jos nyt ei itsestään ala tulla pois, niin sitten käyn hakemassa lääkkeet..

Ensimmäinen keskenmeno mulle, joten vähän outo tunne. Tottakai harmittaa ihan mielettömästi, mutta toisaalta hyvä kun asia selvisi näin aikaisin enkä turhaan kuvittele olevani normaalisti raskaana (oireita nimittäin vieläkin on, joskin ne ovat hieman vähentyneet). Siitä olen iloinen ettei ollut kohdunulkoinen tms, joten pitäisi kai nyt ihan sujuvasti mennä "tyhjentyminen".

Toivottavasti pääsemme sitten pian yrittämään uudelleen! Tämä tärppäsi ekasta yrityskierrosta, joten luotan siihen että eiköhän se tärppää vielä uudelleenkin (ja paremmalla menestyksellä) :unsure::)

Oli mukava olla hetki mukana tässä ryhmässä, paljon tsemppiä ja tarrasukkia muille!! :)
 
Mulla ei edelleenkään ole pahoinvointia. Ehkä tosi lievää etomista iltaa kohden mutta ei muuta. Tänään on omien laskujen mukaan 5+6 tai 6+0. Pelottaa, kun äidilläni oli kuulemma hirveät pahoinvoinnit aikoinaan ja itselläni ei vielä mitään. En ole kyllä kysellyt häneltä, millä viikolla ne alkoivat... En tietenkään toivo mitään kauheaa yökkäilyä, mutta väkisinkin käy mielessä, onko kaikki hyvin, kun kerran jopa kahvi maistuu ihan hyvin edelleen.

Mulla tulee edelleen joka päivä muutamia kertoja sellainen polttava krampintapainen alavatsaan. Meinaa ihan hiki nousta otsalle, mutta ne menee onneksi nopsaan ohi.

Vielä 2,5 viikkoa varhaisultraan.

Mä olen käyny joka ilta n. tunnin reippaalla kävelyllä. Ehkä tää suht hyvä olo johtuu säännöllisestä liikunnasta. Aionkin jatkaa reippailua niin pitkään kuin maha sallii. :)
No esimerkiksi minulla tuli pahoinvointia vasta 7+1 reippaasti kuitenkin alkiolla sydän löi ultrassa. Ekan kerran jälkeen en ole purjoillut, mutta"mitä tänään syötäisiin" on tullut entistä monisävyisemmäksi aiheeksi.
Eikö virallinen tieto ole että raskaus pahoinvointi ajoittuu viikoille alku 5-7 loppuu 14, eikä ole kaikilla samankaltainen.

Nyt 7+3
 
Voimia sinulle pipo-otus :love: varmasti tärppää pian uudelleen! Ite päätin tähän 24/7 ällötykseen kokeilla mielenkiinnosta pahoinvointirannekkeita...kattotaan kuin käy. Työssä oleminen vauhdikkaassa 20 lapsen ryhmässä on hyvin tuskaista väsyneenä ja sen lisäksi vielä huonovointisena, jos tuo toiseen helpottaisi ni puol voittoa.
 
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Jennii / 25 / 2.lapsi / HYS

2.12
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi
Mantelikaneli / 1.lapsi
mai-- / 24 / 1.lapsi

3.12
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
sileh / 2.lapsi
Banna / 31 / 2.lapsi / JS

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Josefinaa
Marni / 2.lapsi

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
minna97 / 18 / 1.lapsi

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS

vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi

MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS

9.12
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS
A.m-n / 20 / 1.lapsi / SatKS
Heepu / 1.lapsi

10.12
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12
sanzzes / 36 / 1.lapsi

12.12
Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS
Haaveilija24/ 25 / 1.lapsi / SatKS
HappyHappyJoyJoy / 2.lapsi
Napsunen / 28 / 1.lapsi

13.12

14.12

Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi
Kiriliini / 33 / 3.lapsi / SeKS

15.12

16.12

Lyro / 21 / 1.lapsi
Lila+ / 2.lapsi / KYS

17.12

18.12
Ettämitenkä / 34 / 3.lapsi
Innaa90 / 26 / 1.lapsi

19.12
Hymynaama95 / 1.lapsi
Anianna / 30 / 3. lapsi
Bittikukka / 30 / 2.lapsi
riepis / 30 / 1.lapsi

20.12
Meiramii / 29 / 1.lapsi

21.12
Pauliinali / 3.lapsi

22.12
Janlind / 28 / 3.lapsi / SatKS

23.12
BabyElephant / 30 / 1.lapsi / NKL

24.12
Josephina / 26 / 1.lapsi
Leonella / 2.lapsi

25.12
JonMa / 26 / 5.lapsi
suklaakirsikka / 2.lapsi

26.12
foreverfever / 3.lapsi

27.12
Nannamariah / 27 / 2.lapsi / pkks

28.12
Miwwi / 25 / 2.lapsi
Papupupu / 29 / 2.lapsi
pisamapeikko

29.12
waninka / 2.lapsi

30.12
Sachiel / 28 / 2.lapsi

31.12

Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina
Jösse
Pipo-otus

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
miss_piggy
Menetyksen kokeneille pahoittelut! :(

Jos jollain on kysyttävää kkm:stä, niin esim. mulla on siitä kokemusta ja vastailen mielelläni parhaani mukaan.

Raejuustosta ja leipäjuustosta oli puhetta, kyllähän niitä saa syödä ku on kotimaisia, ja en oo koskaan kuullu että ois kiellettyjä. Syön aurajuustoa ja vuohenjuustoaki hyvällä ruokahalulla.

Hiusten värjäämisestä. Mulle tehtiin pari viikkoa sitte niinki iso operaatio että ensin vaalennettiin mun todella tummaks värjätyt hiukset ja sitten lyötiin vielä väriä päälle. Ja kun lopputulos olis parturinkin mielestä saanut olla vielä hieman eri niin sitten vielä seuraavana päivänä uusi värjäys hellävaraisilla tuotteilla. Päänahka lauloi hoosiannaa värinpoiston yhteydessä ja tuntui että päänahka palaa irti, mutta lopputulos on hyvä ja hiukset pysyi päässä. Kesti kaikkinensa noin 4h, ja ei se vaikuta mun mielestä mitenkään alkioon kun ei oo yhteistä verenkiertoakaan ja raskaus vasta alussa.

Tänään 7+2. Tiistaina vu julkisella.
 
Heippa!

Pipo-otus, voi itku mitä uutisia ultrasta :cry: Hirmusesti voimia ja jaksamista, toivottavasti tärppää pian uudelleen ja sitten kaikki menisi hyvin!! <3
Ja pidän peukkuja niille jotka vielä odottelee varmuutta, oli ainakin zipi. Toivottavasti kontrollissa sydämensyke näkyisi!! <3

Meillä on varhaisultra keskiviikkona, joten muutaman päivän joutuu vielä odotella.
Oireita on jonkun verran ollut. Pientä etomista aamupäivisin, palelua ja väsymystä, maha on kyllä turvoksissa ja välillä aivastaessa tai reippaasti noustessa tulee repäisyjä.
Onko muilla ollu noita repäisykipuja?

Me ollaan muutamille kerrottu mutta jos keskiviikkona kaikki on hyvin niin ajateltiin sitten ehkä lapsille kertoa :) Toisaalta tekisi mieli odottaa sinne np-ultraan, mutta en tiedä maltetaanko.

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille, hyviä vointeja ja tsemppiä ultraa menijöille :love:(y)

Aurankukka ja pikkuinen 7+2 :love:
 
Pahoittelut niille joilla kesken mennyt ja paljon voimia! :(

Isot onnittelut uusille tulokkaille :love:

Todella vähiin jäänyt tänne kirjottelu, enemmän seurailen ja juttelen fb'n puolella.
Hiusten värjäyksestä sen verran että itse tuossa joku aika sitten juurikasvun värjäsin pois, väri oli hyvä ja eikä tuo päänahkakaan kärsinyt. Tuskin vaikutti pikkukakkoseenkaan.
Me ei olla vielä kerrottu raskaudesta läheisille eikä kerrotakaan ennen ultraa. Töissä kerroin jotta ymmärtävät miksi välillä vaikeampaa työnteko.

Oireita riittää täälläkin. Pahoinvointi ja rintojen kipu on ne suurimmat. Ultraan vielä pikkuisen vajaa kuukausi, sitä odotellaan kuin kuuta nousevaa :love:

Pikkukakkonen 8+6
 
Pahoittelut menetyksistä :(

Täällä nyt piinaviikko.. viimeksi 5+2 lähti hcg laskee rutkasti tai oikeastaan 5+0 tiesin jo menneen kesken. Että jos torstain neuvolaan selviin ni hyvä.. ja jos digi näyttää 3+.. sitä ei oo kummassakaan km tehny.

Päästäiskö nyt ees ar-ultraan asti..
Nyt mennään rv4+5
 
Hiustenvärjääminen. Itse oon värjännyt kolmessa ekassa raskaudessa vain muutaman kerran. Tietoisesti vähensin ja kuljin pipo päässä. :D Nelosen odotuksessa en värjännyt kertaakaan ja päässä nyt ollut pitkään vain omaa väriä. Myrkkyjähän ne on ja juuri ennen nelosen odotusta laskin värjänneeni hiuksia 10 vuotiaasta saakka, eli n.12v taukoamatta 1-2kk välein. Ja kun miettii kuinka ajallisesti hetken ihmiset ovat tukkaansa näillä kestoväreillä laittaneet, alkoi koko homma tuntua lähes ihmiskokeelta, johon en halua osallistua. Toisekseen olen huomannut oman sävyni melko kauniiksi ja itselleni sopivaksi.
Supistuksia, onko kellään? Mulla nimittäin on ja melko runsaasti päivän mittaan. Ihan käytännössä harmittomia harkka kovettumisia, mutta ihmetyttää tää ajankohta. Näin aikasin jo?o_O
 
Hei; uutena tulisin myös ryhmään mukaan. Tein jo reilu viikko sitten jo testin kun alkoi oireita tulemaan kummasti. Jatkuva pahoinvointi ja kahvi jäi kuppiin kylmenemään :) La olisi 20.12.16 neuvolan laskurin mukaan. Eka neuvolan olisi 29.4 ja silloin saan luultavasti lähetteen myös varhaisultraan. Fb ryhmä myös kiinnostaa, mutta ehkä hieman myöhemmin np-ultran jälkeen.
Listoille minut voi toki lisätä :)

Äippäkuudelle/38/6. lapsi/K-HKS
 
Hiustenvärjäyksen vaaroista en sen enempää tiedä, mulle kampaaja ei suositellu kun hajut niin etoo Suositteli joitain vaahtoja (?), ei tarvi niin kauaa pitää ja ilmeisesti ne ei imeydy sinne hiukseen ni ei imeytyisi päänahkaankaan. En tiedä sitten.

Onko teillä tietoa voiko kauppojen salaattitiskeistä syödä kaikkea? Siis näistä itse keräiltävistä. Sitä lohta en uskaltanu ottaa :( Eilen innolla sieltä keräilin kunnes tuli mieleen että jos siellä onkin jotain ja heti alkoi etoa. Tuolla ne roikkuu jääkaapissa.. :whistle:

Mäkin mielellään liittyisin siihen fb-ryhmään, jos tuon ekan neuvolakäynnin sais alta pois, vielä 2 viikkoa siihen :unsure: Rv 7+1
 
Me olimme siis ennen plussaa jo lapsettomuustutkimuksiin menossa. No, tänään tuli postissa miehen simppatestin tulokset: normaali. Huojentavaa! Meillä vain kesti syystä tai toisesta kauan. Tietysti huolettaa että meneekö tämä raskaus kesken ja kauanko uusi yritys tulisi kestämään, mutta ainakin olemme siinä kerran onnistuneet.

Tänään huono olo pääsi yllättämään, mutta rauhoittui onneksi sapuskalla.

6+4
 
miss_piggy
Kyllä nousta kotimaisista salaattipöydistä uskaltaa syödä. No mää nyt en juuri muutenkaan kato mitä syön vaan syön mitä tekee mieli. En jaksa nyt stressata mistään ku pojan raskaus meni stressatessa ja nyt yritän elää niin normaalisti ku mahdollista ja syödä/tehdä asioita mitkä hyvältä tuntuu.

Ei kai niitä harkkasuppareita vielä voi olla ku sikiöki on joku 2cm?
 
Mulla alko kuopuksesta 14+ viikolla jo harkkasupistukset, on herkkä supistumaan. Eli hyvinkin voi supistella. Mut kannattaa pyytää lähete labraan et ottavat näytteet ettei oo emätintulehdusta, se meinaan voi aiheuttaa jo noin alussa.
 
Pipo-otukselle paljon voimia ❤ halaus* ja sit omaa napaa...tein tänään huvikseen vielä testin ja tasavahva viiva tuli siihen ....ei siis ole lähtenyt haalistumaan.Mähän tein viime torstaina digin tuloksella 2-3 vaikka silloin piti olla viikkoja jo 6+. Jos on mennyt kesken niin voiko se viiva jäädä roikkumaan samanlaisena, yhtä vahvana kuin kontrolliviiva vai kuuluisko haalistua? No jokatapauksessa huomenna oma th vihdoin paikalla joten soitan sinne
 
Kyllä ne ihan selkeitä supistuksia on. Ja eihän siinä sikiö supistelua aiheuta (tai siis alkio), vaan kohtu touhuaa omiaan. Mulla on kyllä joka raskaudessa alkanut aikaisin harkat, nelosen odotuksessa n. rv10 eteenpäin. Mutta että näin aikasin, nyt joku 5+2? Todella hämmentävää kuinka pieni kova pallo jumppailee omiaan lantiossa...o_O Mulla on pahimmat harkka supistukset aina runsaan kasvun aikaan, ehkä tää liittyis siihen. Hyvä tietää toi tulehduksen mahdollisuus, oireileeko sellainen muuten mitenkään? Täytyy ehkä soitella sinne neuvolaan kuitenkin.

Vielävanhoillapäivillä, mulla on viiva lähtenyt haalistumaan keskenmenossa jo ennen vuotoa.
 

Yhteistyössä