Joulukuun muruset 2016 *kesä - heinä*

Meilläpäin varattiin samalla ajat nt-ultraan ja rakenneultraan :) rakenneultra on meillä 9.8 mikäli ei mitään ikävää ilmene ennen sitä.
Ja jos on mahdollista niin kannattaa harkita sitä 4D-ultraa Virossa. Olin yhden kaverin mukana siellä viime vuonna ja on huomattavasti halvempaa kun Suomessa. En nyt tarkkaa hintaa muista, jotain 50-100€ välillä ( jos en ihan väärin muista niin 70€ tais olla)ja itse matkathan nyt ei paljon maksa. Ultraaja puhui tosi hyvää englantia ja kaveri sai kasan kuvia sekä DVD:n mukaan. Mekin ollaan sitä vaihtoehtoa harkittu jos ei rakenneultrassa sukupuoli selviä.
Mulla ei onneks aftoja oo ollut mut tässä pahoinvoinnissa on ihan tarpeeks kestämistä :D ja istukka on tällä kertaa edessä, viimeks oli takana. Saa nyt sit nähdä miten se liikkeiden tuntemiseen vaikuttaa.
Mä oon molemmista lapsista käyny kaarinassa :) mulla tosiaan ei ton kuopuksen kans vaikuttanu liikkeisiin toi eteisistukka, tosi aikasin tunsin ja hyvin. Mut nyt muutama viime pv on menny niin etten oo kovin hyvin tuntenu. :/
 
Mulla luki ultrakuvissa "fundal placenta" eli ilmeisesti jossain ylhäällä.. Edellisistä ollut kyllä edessä. Niskaturvotuksestakin sanoi vain, että kaikki hyvin enkä alkanut sen tarkemmin kyselemään mittoja etten ala turhaan googlettamaan ja stressaamaan :)

Musta tuntuu, että mulla hajoo pää kun mietin kumpi sieltä on tulossa. Meillä on kuitenkin jo yksi molempia niin ei sinänsä ole mitään suuria toiveita kumpi tulee, mutta silti huomaan ajattelevani asiaa ihan koko ajan! :) Pojasta mulla ei ollut oireen oiretta, mutta tytöstä oli samoja kuin nyt joten vähän olisi tyttöolo, mutta sitten taas jotenkin sellanen fiilis, että kyllä se on poika :D Ah niin jännää tämä kyllä on tälläkin kertaa, en malta odottaa!! Haluaisin tietää just nyt heti kaivanko varastosta tytön vai pojan vauvavaatteet hypisteltäväksi! :)

Pari viikkoa enää ja pääsen Suomeen nauttimaan kesästä, toivottavasti ei sada koko kesää! :)

Anianna 13+3-14+0
 
Mä oon molemmista lapsista käyny kaarinassa :) mulla tosiaan ei ton kuopuksen kans vaikuttanu liikkeisiin toi eteisistukka, tosi aikasin tunsin ja hyvin. Mut nyt muutama viime pv on menny niin etten oo kovin hyvin tuntenu. :/
No mutta siellä on vielä niin hyvin tilaa liikkua että varmaan sen takia et oo niitä niin hyvin tuntenut :)
Mä tunsin esikoisen kans liikkeet tosi myöhään. Tai sit en vaan erottanu niitä kun oli ensimmäinen. Nyt taas varsinki tietyssä asennossa tuntuu liikehdintää jo, mies on kyllä sitä mieltä et ne on vaan ilmavaivoja :D
 
Me saatiin jo tänään kirjeellä seulonnan vastaukset : tulos oli normaali eikä lisääntynyttä riskiä downiin todettu :) kävin vielä omakannasta katsomassa riskiluvut ja Downin oli 1:1345 ja edwardsin 1: 100 000 eli kaikki siis hyvin! :) Yllätyin kyllä et vastaus tuli näin nopeesti! Mut hyvä vaan, ei tarvi jännittää. Nyt siis unohdan sen niskaturvotuksen ja keskityn hyviin asioihin. :)
 
Meillä eka poitsu synty tasan 2 vk lasketun ajan jälkeen ja toinen poika 4 päivää ennen laskettua aikaa, joten eipä noista voi päätellä mitään.
Eilen oli pakko käydä neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä, vaikka maanantaina on jo nt-ultra. Hyvin kuulu äänet
Huomenna tulee 12 viikkoa täyteen! Oon ollu välissä huolestunu, koska takana on yhteensä 3 keskenmenoa ja alusta asti tässä raskaudessa on ollu niukkaa vuotoa... Joka on onneks hiipunut tässä parin viikon aikana. Onko muilla ollu vuotoa raskausaikana?
Jos ultrassa on kaikki ok niin aion liittyä fb ryhmään.
Mulla! Eka neuvola oli 15.5. Sieltä päästyäni meinasin mennä kauppaan, autosta noustessani holahti verta niin että housut kastui läpi asti. Soitto neuvolaan, sieltä käskivät mennä kotiin ja jos pahenee tai tulee kipuja niin päivystykseen ja jos ei nii soitto seuraavana aamuna neuvolaan. Vuoto väheni iltaa kohti, aamulla tuli enää ruskeahkoa vuotoa pyyhittäessä. Soitin neuvolaan ja sain lähetteen ultraan samalle päivälle. Ultrassa kaikki hyvin, vastasi viikkoja. Ultraava lääkäri sanoi että sit vaan takas tarkistukseen ilman lähetettä jos uudelleen tulee verta. Muutaman päivän tuli pientä tuhrua pyyhittäessä välillä oli veriviirukin joukossa. Yhdeksän päivän päästä uudelleen tuli reilummin verta, ei yhtä runsaasti ku ekalla kerralla. Soitin seuraavana aamuna naistenpolille ja pyysivät tulemaan tarkastukseen. Viikkoja oli tuolloin 10+2, elävä sikiö vastasi 10+1, eli kaikki oli hyvin. Lääkäri löysi pienen hematooman. Sanoi että tuut sit uudelleen jos näin taas käy, mulla oli tuosta päivästä tasan 2vkoa ekaan ultraan. 2päivää ennen ultraa vessassa käydessäni pyyhittäessä tuli verta, ihan ku menkat alkais. Sekin meni ohi ja seuraavana aamuna tuli rusehtavaa pyyhittäessä. En soitellu mihinkään koska oli nii lyhyt aika sinne ultraan. Ultrassa kerroin tämän ja lääkäri sanoi että näkee edelleen pienen hematooman ja se poistuu joko imeytymällä kudoksiin tai valumalla ulos. Nyt ei oo enään muutamaan päivään tullu mitään muutakuin normi valkovuotoa.
 
Moi kaikille!
Olen jo kuukauden päivät seurannut teidän keskustelua, vieläkö mahtuisi mukaan? :) Olen 24-vuotias ja odotan esikoistani :love: Laskettu aika olisi 22.12.2016 ja synnytyssairaalana TAYS.

Uskaltaisin nyt liittyä ihanaan joukkoonne kun kävimme reilu viikko takaperin ultrassa ja siellä oli pikkuisella kaikki hyvin. Niskaturvotus oli normaali, mutta veriseuloja ei ole vielä tullut minulle asti. Tai kyllä tulokset tiedän, mutta vaikka lähihoitaja olenkin, niin ne numerot olivat minulle hepreaa :confused:(n) Lähetin ne kätilölle joka toivottavasti ottaa pian yhteyttä, joissakin asioissa olen niin malttamaton :oops:

Laitoin myös viestiä Face-ryhmään liittymisestä ;)
 
Anianna, meillä taisi alunperin olla sama la, mutta mulla ultrassa la aikaistui viikolla. Ja ihan sama juttu kuin sulka, ovikseen perusteella se ei ole mitenkään mahdollista. Mun tyttö oli syntyessään 49cm, eli meillä ei edes odotella pitkää vauvaa syntyväksi. Mutta samapa tuo, aina tietty kivempi, jos syntyy aiemmin :).

Catharin, mulla istukka etuseinämässä, ja mä en saa dopplerilla sydänääniä enää lainkaan kuuluviin. Pari kertaa sain, mutta nyt ei oo enää onnistanut pariin viikkoon. Töissä oon päässy varmistaa ultralla, että kaikki ok.
 
Tervetuloa uusille - päivittelen listaa varmaan huomenna! :)

Muistuttelen vielä, että 30.6 asti face ryhmään pääsee, sen jälkeen ryhmä sulkeutuu eikä uusia oteta. Siellä nyt runsas 100hlö.

Anianna, meillä taisi alunperin olla sama la, mutta mulla ultrassa la aikaistui viikolla. Ja ihan sama juttu kuin sulka, ovikseen perusteella se ei ole mitenkään mahdollista. Mun tyttö oli syntyessään 49cm, eli meillä ei edes odotella pitkää vauvaa syntyväksi. Mutta samapa tuo, aina tietty kivempi, jos syntyy aiemmin :).

Catharin, mulla istukka etuseinämässä, ja mä en saa dopplerilla sydänääniä enää lainkaan kuuluviin. Pari kertaa sain, mutta nyt ei oo enää onnistanut pariin viikkoon. Töissä oon päässy varmistaa ultralla, että kaikki ok.
Mä kuulen dopplerilla onneks hyvin, ettei tarvi siitä huolestua. Onneks oot päässyt tarkistuttamaan tilanteen ni ei oo kauheeta paniikkia! :) tänään ja eilen paremmin tuntenut liikkeitä, lähinnä kyljellään kun makaa ni paremmin tuntee :)

Catharin & mini 16+0
 
Minkälaisia down riskilukuja te muut saitte?
Mulla oli tänään neuvola ja sain tietää riskilukuni 1:900 mikä on vissiin ihan normaali mutta silti huolestuttaa kun tuntuu että kaikki muut saa tyyliin jotai 1:75 000 :eek:
 
Minkälaisia down riskilukuja te muut saitte?
Mulla oli tänään neuvola ja sain tietää riskilukuni 1:900 mikä on vissiin ihan normaali mutta silti huolestuttaa kun tuntuu että kaikki muut saa tyyliin jotai 1:75 000 :eek:
Mulla oli tokasta 1:1800 ja nyt tästä 1:1187? Jos oikein muistan. Kuulemma normaali ettei sitä riskilukua tarvis edes sanoa mut kirjotti sen silti neuvolakorttiin. Ekasta en muista eikä sitä kirjotettu mihinkään.
 
Mulla oli tänään lääkärineuvola, kaikki ok :) Hb oli vähän laskenu viime neuvolakerrasta, nyt oli 125. Oli ihanaa ku myös ultrattiin ja sai nähä vauvaa pitkästä aikaa <3 Kovasti liikku ja heilutteli käsiään. Tänään siis 15+5.
 
Vauva nähty tänään ultrassa, kaikki oli hyvin. Pää-perämitta oli 5pv "edellä" mutta reisiluu vastasi viikkoja, joten la ei siirtyny. Nt oli 1,4 vaikka ensin mittas 2,2. Esikoisesta oli nuo riskiluvut molemmat 1:100 000 joten nyt jännään että mitä sieltä tulee. Laitoin faceryhmään nyt pyynnön. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin
Mua kyllä vähän ihmetyttää kun mun mielestä th sanoi mulle, et riskiluku oli jotain 118 000, mut silti neuvolakorttiin oli merkinny sen 1187tms. Ja ku aloin kattoo sitä kuopuksenkin 1:1800 ni muistaisin senkin olleen jotain 180 000, mut en kyl tiedä sit. Ehkä muistan väärin ja kuulin väärin.
 
Minäkin laitoin pyyntöä face-ryhmään liittymisestä kun eilen nt-ultrassa kaikki näytti olevan hyvin. La pysyi samana vaikka päivän tai pari taisi heittää menkoista lasketusta. Varhaisultrassa oli kolme päivää eellä. Niskaturvotus 1,4 mm.
 
Minkälaisia down riskilukuja te muut saitte?
Mulla oli tänään neuvola ja sain tietää riskilukuni 1:900 mikä on vissiin ihan normaali mutta silti huolestuttaa kun tuntuu että kaikki muut saa tyyliin jotai 1:75 000 :eek:
Mä en edes tiedä mun riskilukuja. :(Veriseulojen tulokset sain jotka lähetin kätilölle joka mut ultrasi. Kaikki oli normaalit, ei tarvetta jatkotutkimuksiin (y)

Ensi viikon tiistaina työn kautta terveystarkastus ja torstaina neuvola + neuvolalääkäri. Miten niin omena päivässä pitää lääkärin loitolla (n):LOL:

P1kkuMyy & tiitiäinen 13+6
 
miss_piggy
Mää käyn niin harvoin enää täällä kaksplussalla että pahoittelut niille jotka oli laittanu yksäriä faceryhmään liittymisestä :ninja: Catharin taitaa olla se ahkerampi yp jonka kautta sinne pääsee paremmin :D Oonkin ajatellut sulkea nämä kaksplussan tunnukset kokonaan jossain vaiheessa kun ei vaan oo käyttöä.
 
Hei vaan kaikille!

Pääsekö tänne vielä mukaan? :) Olen 20 - vuotias ja odotan esikoistani. Uskalsin vihdoin ja viimein kirjoittaa tänne koska ultrassa kaikki oli hyvin. Viikkoja nyt 14+6 ja laskettu aika olisi 17.12.

Asun Ruotsissa ja synnytään täällä mutta toivottavasti se ei haittaa. Ajattelin myös laittaa pyyntöä faceryhmäänkin.
 
Joulukuun muruset 2016

23.11
Viipulavaapula / 33 / 2.lapsi

29.11
Banna / 31 2.lapsi / JS

1.12
Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Truuly / 38 / 2.lapsi

2.12
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi
Mantelikaneli / 1.lapsi
mai-- / 24 / 1.lapsi

3.12
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / SatKS
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Josefinaa
Marni / 2.lapsi
Josu-78 / 3.lapsi
Kerppuli / 31 / 4.lapsi / Tays
Krts / 1.lapsi
Marryym / 18 / 1.lapsi / LKS

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
Verx / 2.lapsi
Pallukkana / 34 / 2.lapsi / K-HKS

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS
vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi
MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
Eeee*

9.12
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS
A.m-n / 20 / 1.lapsi / SatKS
Heepu / 1.lapsi

10.12
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12
Effie / 24 / 2. lapsi / K-HKS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS
minna97 / 18 / 1.lapsi

12.12
Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Haaveilija24/ 25 / 1.lapsi / SatKS
HappyHappyJoyJoy / 2.lapsi
Napsunen / 28 / 1.lapsi
Martsa88 / 28 / 2.lapsi / TYKS

13.12

14.12

Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi
Kiriliini / 33 / 3.lapsi / SeKS
Kuvituksia / 27 / 1.lapsi

15.12
Yllärivauva / 30 / 3.lapsi / OYS

16.12
Lyro / 21 / 1.lapsi
Lila+ / 2.lapsi / KYS

18.12
Ettämitenkä / 34 / 3.lapsi
Innaa90 / 26 / 1.lapsi
neilikka88 / KOS

19.12
Anianna / 30 / 3. lapsi
Bittikukka / 30 / 2.lapsi
riepis / 30 / 1.lapsi
Susuli / 4.lapsi
Villaruusu

20.12
Meiramii / 29 / 1.lapsi
Äippäkuudelle / 38 / 6.lapsi / K-HKS
Sannaei

21.12
Pauliinali / 3.lapsi
tuuliaaah / 23 / 2.lapsi / KOS

22.12
Janlind / 28 / 3.lapsi / SatKS

23.12
BabyElephant / 30 / 1.lapsi / NKL
Pisamapeikko / 34 / 4.lapsi / Mks

24.12
Leonella / 2.lapsi
Kipamama / 36 / 2.lapsi / HYS
Marimac / 3.lapsi / JS
Mönkijä1316 / 27 / 2.lapsi / KOS

25.12
suklaakirsikka / 2.lapsi
Frannie / 29 / 2.lapsi / KOS

26.12
foreverfever / 30 / 3. & 4.lapsi / TYKS

28.12
Miwwi / 25 / 2.lapsi
Papupupu / 29 / 2.lapsi
HarakkaHuttunen
Ruusannuppu / 32 / 1.lapsi

30.12
Sachiel / 28 / 2.lapsi
teoteo / 28 / 3.lapsi / satKS


Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina
Jösse
Pipo-otus
waninka
sileh
Hymynaama95
Josephina
sanzzes
NinaRinsessa
Amore
Nannamariah
Tintt@r@

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Moi taas pitkästä aikaan. En olekaan moneen viikkoon käynyt täällä kirjoittelemassa. Olen ollut saikulla rajun pahoinvoinnin takia ja nyt kesäkuun olin tähän asti töissä. Terveydenhoitaja oli huolissaan paineen tunteesta jonka tunnen kohdunsuulla kun kannan vaikka roskapussia ja passitti mut samalla lääkärin tutkittavaksi ja kohdunsuu on hieman pehmennyt joten passitti mut alkuun parin viikon saikulle. Heinäkuun puolivälissä katsotaan tilanne uudelleen. Np-ultrassa tuli myös käytyä ja kaikki oli hyvin. Eikä laskettuaika muuttunut. Myös minä haluaisin face-ryhmään mukaan. Tulee siellä käytyä aktiivisemmin.

Äippäkuudelle rv 15+1
 
Ompa tämä kovin hiljanen paikka nykyään :( onks kaikki lomailemassa vai facessa? :D

Tänne ei mitään kummempaa. Pari viikkoa oli kamalaa unettomuutta, mut nyt yöt nukun taas paremmin ja en aamusin jaksais nousta ollenkaan. Ens viikolla pitäis mennä takaisin töihin lomalta, en tiedä miten tulen jaksamaan jos totta puhutaan :(

Maanantaina tunsin ekat liikkeet mahan päältä, eilen illalla tyyppi meni poikittain ja puski itteään kauheella voimalla et mahassa oli kiva kuhmut, oli oikeesti aika epämukavaa :D huomenna mennään 4D:hen, toivotaan et kaikki näyttää hyvältä ja et tyyppi näyttäis sukupuolen ;)

Huomiseen asti vielä pääsee faceen, sen jälkeen ryhmä sulkeutuu kokonaan :)

Catharin & mini 17+3
 
Tänään 15+3. Miulla on ollut nyt parin päivän iltana "tuntemuksia", jotka ehkä voisivat olla liikehdintää, mutta toisaalta kyllä epäilen. Osittain siksi, että tosiaan ei mitään havaintoa näin ensikertalaisena, että miltä ne voisi tuntua ja sekä neuvolatäti että ultrannut kätilö veikkasivat, että tunnen liikkeet vasta joskus viikolla 20. Tiedä sitten. :)

Oottelen edelleen energistä oloa... toivottavasti putkahtaa ihan just esiin jostain nurkan takaa :D Ollaan ylihuomenna lähdössä Tukholmaan ja ollaan reissussa yhteensä 4 yötä. Mitään suunnitelmia ei olla tosin tehty, vaan mennään sitten ihan minun jaksamisen ja mielenkiinnon mukaan. Toivon auringonpaistetta, jotta olis hyvä kaupunginfiilistelykeli. Sateiselta kyllä taitaa ennusteet näyttää... Noh, ensi viikon loma tulee jokatapauksessa tarpeeseen, satoi tai paistoi!
 
HEI! Tänään fb-ryhmä sulkeutuu, eli jos vielä tämän illan aikana joku haluaa liittyä ni vielä onnistuu laittamalla mulle viestiä täällä!

Me oltiin tänään siellä 4d:ssä ja kaikki näytti hyvältä, ehkä huuli ja rakenteet näytti normaalilta sekä elimet. Nyt tyyppi on vähän hidastanut kasvua, vastasi 17+0, mut ei sitä enää muuttamaan aleta. Ei tosin yllätyksenä tullut kun sisaruksensakin ovat pieniä ja siroja edelleen. Painoarvio oli 182g ja saatiin Tyttö- lupaus ❤ oli kyllä ihan selkeä ja tyttö näytti sen hyvin. Mä olin tytöstä itse tosi varma, niinkun mieskin, mut mies kahden tytön jälkeen elätteli toiveita pojasta :) toivotaan ettei kauheesti nyt pettynyt. Mut niinhän se on et suuret rakastajat tekee vain tyttöjä ;) ei vais. Pääasia et kaikki näytti normaalilta. Samat piirteet oli kasvoista kun siskoillaankin.❤

Catharin & typy 17+4
 

Yhteistyössä