Joulukuun muruset 2016 *toukokuussa*

Doppleri tilattu.. pitäs tulla viim. ylihuomenna. En muista miten viimeksi kuulin äänet.

Kyll maanantaina on jännää.. jos hyvin kasvanut ja sydän edelleen lyö niin uskallan jopa uskoo jouluvauvaan. Oisha se erilaista viettää uusi vuosi osastolla :)
 
Voisko ihanammin aamu enää alkaa ♡ kävin siellä ultrassa ja siellä se pikkuinen köllötteli oikeessa paikassa :) vastas viikkoja 9+4 vaikka pitäis olla mun laskujen mukaan 10+1. Pituutta pienoisella 27.8mm. Vähän antoi taidonnäytteitä sätkimisestäkin ;) oli se vaan niin ihana nähdä pikkuista ensimmäistä kertaa.. turhaan taas jännitin :D
 
Eilen holahti verta kesken päivän ja tietenkin paniikissa yksityiselle ultraan. Kaikki kuitenkin hyvin ja siellä sydän jumputti vahvasti :love: Vastasi tasan viikkoja eli hyvillä mielin kohti ensi viikolla olevaa ekaa neuvolaa.

Sachiel ja Töpö 6+5
 
Mullakin on noita sydämen tykytyksiä ja huimausta ollu tässä ja muistaakseni kaikissa raskauksissa. Mutta taitaa olla suht normaalia.

Perjantaina ois eka neuvola ja vähän jännittää et kuuluuko sydänäänet, vaikka viime to kävin ultrassa ja silloin oli kaikki hyvin. Ja se ihmetyttää kun nyt pitäis viikkoja olla 8+4 ultran mukaan mutta pahoinvointi ei oo niin kamalaa kuin kahdella edellisellä kerralla. Toki erona on nyt se, ettei mulla oo niin paljon töitä ja saan enemmän levättyä jos siltä tuntuu. Mutta eikö näihin aikoihin pahoinvoinnin pitäis olla pahimillaan??

Yllärivauva 8+4
 
Mäpäs tajusin et meillähän on kaapissa uusiaperunoita, eipä tarvi mihinkään kauppaankaan (y)

Mua väsyttää ihan älyttömästi. Aamulla kun pesin hampaita ni siitä kyökkimisestä ei meinannu tulla loppua sit millään, ihan jäätävää. En oo hakenu niitä pahoinvointilääkkeitä vieläkään, kun aloin netistä lukemaan et voi aiheuttaa epämuodostumia. En halua ottaa mitään riskejä vaikka kuinka olis kauan käytetty lääke.

Pitäis saada varmaan jotain aikaseks kotona mut kun ei jaksa. Ei sit millään.

Ihana kuulla hyvistä ultrakuulumisista ❤

Catharin & mini 10+3
 
Me käydään kyllä molemmissa ultrissa mitä tarjotaan eli siinä np ja rakenneultrassa ja sit varmaan tulee loppuraskaudessa ylimääräisiä sen edellisen hätäsektion takia.

Mua rupes mietityttää toi mun ultrakäynti kun gyne sai alkion mitaksi huimat 3,4mm ja vastasi kuulemma viikkoja 6+0. Tiedän, että näillä viikoilla sitä tarkkaa mittaa on vaikea saada, mutta, mutta..

Miwwi 6+5
Älä huolehdi turhia. Itse kävin rv 6+5 ekassa ultrassa ja mitat vastasi rv 6+2. Maanantaina kävin toisessa rv 9+5 (menkoista laskettuna) ja mitat vastasi 10+0. Eli noin varhaisilla viikoilla mitat ei tosiaan ole kovin tarkkoja. :)
 
Yllärivauva mulla ainakin hirveimmät olot on ollut juurikin tän ysiviikon aikana! Yhdessä sovelluksessa lukikin, että 9 viikolla on hormonit huipussaan, joten silloin huono olokin saattaa voimistua. Toisessa sovelluksessa taas luki, että onko sinulla edelleen vähän tai ei ollenkaan oireita? - ei hätää, sekin on ihan tavallista.

Et ota tästä nyt sit selvää
 
Älä huolehdi turhia. Itse kävin rv 6+5 ekassa ultrassa ja mitat vastasi rv 6+2. Maanantaina kävin toisessa rv 9+5 (menkoista laskettuna) ja mitat vastasi 10+0. Eli noin varhaisilla viikoilla mitat ei tosiaan ole kovin tarkkoja. :)
Joo jotenki pelottaa toi mitta mut sitä gyne myös sanoi että vaikea saada mitattua mutta vahva syke sieltä löytyi :)

Foreverfever mitä jos ne olis samassa pussissa? En oikee oo perehtyny noihin kaksosten majotuspaikkoihin?(n)
 
Joo jotenki pelottaa toi mitta mut sitä gyne myös sanoi että vaikea saada mitattua mutta vahva syke sieltä löytyi :)

Foreverfever mitä jos ne olis samassa pussissa? En oikee oo perehtyny noihin kaksosten majotuspaikkoihin?(n)
Jos ovat samassa vesipussissa, on ensinnäkin hirveä riski, että napanuorat sotkeentuvat. Lisäksi mono/mono- kaksoset sektioidaan aina viikolla 32+, eli tehohoitoonhan vauvat siitä päätyisivät väistämättä. Tuollaisessa tapauksessa myös lasten kuoleman riski säilyy n. 10% raskauden loppuun asti. Kaksosraskaus nyt aina tietysti riskiraskaus, mutta tuo mainitsemani tapaus on se "pahin", joita kylläkin onneksi kaksosraskauksista vain n. prosentti.
 
http://aijaa.com/CjgGWD

Siellähän ne papuset olivat kasvaneet asianmukaisesti ja LUOJAN KIITOS näyttäisi ainakin olevan jotain kalvoa siellä välissä, eli toivon mukaan lapsilla ainakin omat vesipussit. Viikon päästä uudestaan, ja toivottavasti taas viisaampana :)
Huojentavaa kuulla et molemmat pienet kasvaa ja toivotaan et ens kerralla asia varmistuu et omat pussit olisi. Ei tarvis pelätä niin paljoa ❤ mun yks tuttu sai kaksoset ja normaalisti alakautta synnytti molemmat, pääsivät suoraan osastollekin et kaikki meni tosi hyvin hällä.
 
  • Tykkää
Reactions: foreverfever
Huojentavaa kuulla et molemmat pienet kasvaa ja toivotaan et ens kerralla asia varmistuu et omat pussit olisi. Ei tarvis pelätä niin paljoa ❤ mun yks tuttu sai kaksoset ja normaalisti alakautta synnytti molemmat, pääsivät suoraan osastollekin et kaikki meni tosi hyvin hällä.
Oliko erimunaiset? Sellaisessa tapauksessa kai tosi usein pystyy synnyttämään alateitse. Se olisi niin ihanaa ja sitä toivon viimeiseen asti! ja sitä, etteivät tarvitsisi tehohoitoa. En ole kumpaakaan lastani koskaan antanut edes hetkeksi pois viereltäni ja voin kuvitella sen tyhjyyden tunteen, kun vauva/vauvat joudutaan viemään hoitoon :( Eihän sille tietysti mitään voi, mutta kovasti toivon, että jos kaikki menee muuten hyvin, saisin täysiaikaiset, hyvänkokoiset lapset ja ennen kaikkea jouluksi kotiin!
 
Joo ei se kiva tunne ole kun lapsi on muualla. Mulla kaksi nuorinta molemmat joutuneet teholle, toinen oli 6pvää. Ite sektiohaavan kanssa et pysty kauaa olee läsnä heti alussa.. kyllä se raastoi. Vaikka yöksi annakin vauvalaan ja vasta aamulla toivat rinnalle.. no sektion jälkeen sitä muutenkin on toisten armoilla vaikka samana päivänä ylös noustaankin jo.
 
Oliko erimunaiset? Sellaisessa tapauksessa kai tosi usein pystyy synnyttämään alateitse. Se olisi niin ihanaa ja sitä toivon viimeiseen asti! ja sitä, etteivät tarvitsisi tehohoitoa. En ole kumpaakaan lastani koskaan antanut edes hetkeksi pois viereltäni ja voin kuvitella sen tyhjyyden tunteen, kun vauva/vauvat joudutaan viemään hoitoon :( Eihän sille tietysti mitään voi, mutta kovasti toivon, että jos kaikki menee muuten hyvin, saisin täysiaikaiset, hyvänkokoiset lapset ja ennen kaikkea jouluksi kotiin!
Siitä en tiedä et oliko erimunaset :( mut hirveen sulosia olivat ku kävin kattomassa sillon!

Mulla eka joutui teholle ja keskolaan, pääsi vajaa 2vko ikäisenä vasta kotiin. Tokan sain suoraan osastolle ja se tunne oli kyllä todella ihmeellinen. Ekaan en saanutkaan luotua niin hyvää sidettä kun toiseen, uskon myös et imetys vaikutti siihen.
 
Hei mitä sanoittekaan dopplerista? Näytöllä luki mm. 159 ja 171 aika peräkkäin, mutta en saanut niitä kaikuttimesta kuulumaan, kaikkea muuta kyllä kuului. Toimiiko toi laite?
Mulla oli noin reilu viikon ajan! Vauvan sykettä en saanu kuuluviin mut luvut näkyi näytöllä. Kaikkee muuta sit kuuluikin. Äitienpäivänä sain sit sykkeetkin kuuluviin. Ajattelin sit jo et peli on menetetty et laite näyttää väärin tai on rikki. Niinkun jollain täälläkin oli käynyt niin et luvut näkyi mut mitään ei kuulunu. Olikin sit menny jo aiemmin kesken.
 
Ultrassa käyty. Asiat oli niin kuin epäilinkin, ei sykettä. Huomenna pidän sit hauskaa keskeytyslääkkeiden kanssa, huh huh! Samalla sit laskettu aika olis muuttunut varmaankin tuonne marraskuun 18. päivään. Koko vastasi 11+5 viikkoja, eli varmaan silloin sydän lakannut lyömästä, kun alkoi verta tihkuttamaan.
Olin niin asennoitunut, tuntui että tiedän jo, ettei sykettä näy, sh ja lääkäri sanoivat että tätä saa ja pitää itkeä, no ei itkettänyt, kun tiesin jo. Aivan ihana hoitaja ja lääkäri, kiitos siitä. No hieman on surullinen olo ja huominen pelottaa aivan vietävästi. Just puhuttiin miehen kanssa, että ei tämä nyt maailmaa kaada, päästään sit kesällä yrittämään uudelleen. Tämä vaan olis tullu just oikeaan aikaan.
Aivan ihanaa jatkoa teille kaikille ja nyt yksikään ei enää sit tipu porukasta pois, muistakaa se!
 
Ultrassa käyty. Asiat oli niin kuin epäilinkin, ei sykettä. Huomenna pidän sit hauskaa keskeytyslääkkeiden kanssa, huh huh! Samalla sit laskettu aika olis muuttunut varmaankin tuonne marraskuun 18. päivään. Koko vastasi 11+5 viikkoja, eli varmaan silloin sydän lakannut lyömästä, kun alkoi verta tihkuttamaan.
Olin niin asennoitunut, tuntui että tiedän jo, ettei sykettä näy, sh ja lääkäri sanoivat että tätä saa ja pitää itkeä, no ei itkettänyt, kun tiesin jo. Aivan ihana hoitaja ja lääkäri, kiitos siitä. No hieman on surullinen olo ja huominen pelottaa aivan vietävästi. Just puhuttiin miehen kanssa, että ei tämä nyt maailmaa kaada, päästään sit kesällä yrittämään uudelleen. Tämä vaan olis tullu just oikeaan aikaan.
Aivan ihanaa jatkoa teille kaikille ja nyt yksikään ei enää sit tipu porukasta pois, muistakaa se!
Eikä! :cry: Voimia kauheesti tulevaan. Toivottavasti keskeytys menee hyvin eikä tuu mitään komplikaatioita. Tuli kyllä surullinen mieli teidänkin puolesta :cry:❤
 

Yhteistyössä