Joulukuun muruset 2016 *toukokuussa*

Täällä ei huonoa oloa tule jos ei syö vähän väliä jotakin. Kerran-kaksi vkossa tulee järkyttävä huono olo kohtaus joka sisältää kylmähien tuntua ilman hikeä, todella oksettava olo, pyörryttää ja kädet tärisee aivan hulluna ja ei voi tehdä kun maata ja odottaa että menee ohi. Onko teillä kellään tämmöstä ollut? Vatsassa nippailee ja tissit arat.. Vatsa on kun ilmapallo et kaikki housut puristaa. :D kutiaako teillä vatsa? Mulla tulee välillä kauheita kutina kohtauksia. Ja repäisykipuja alavatsalla/nivusissa.

Vielä olisi vajaat kolme vkoa ekaan ultraan ja että aika menee hitaasti. Maanantaina np verikokeen aika. Kaiken huipuksi olen sitten venäyttänyt alaselkäni todenteolla ja istuminen on aivan tuskaa. Kipu heijastuu toiseen pakaraan ja takareiteen..

Haaveilija 9+5
 
Täällä ei huonoa oloa tule jos ei syö vähän väliä jotakin. Kerran-kaksi vkossa tulee järkyttävä huono olo kohtaus joka sisältää kylmähien tuntua ilman hikeä, todella oksettava olo, pyörryttää ja kädet tärisee aivan hulluna ja ei voi tehdä kun maata ja odottaa että menee ohi. Onko teillä kellään tämmöstä ollut? Vatsassa nippailee ja tissit arat.. Vatsa on kun ilmapallo et kaikki housut puristaa. :D kutiaako teillä vatsa? Mulla tulee välillä kauheita kutina kohtauksia. Ja repäisykipuja alavatsalla/nivusissa.

Vielä olisi vajaat kolme vkoa ekaan ultraan ja että aika menee hitaasti. Maanantaina np verikokeen aika. Kaiken huipuksi olen sitten venäyttänyt alaselkäni todenteolla ja istuminen on aivan tuskaa. Kipu heijastuu toiseen pakaraan ja takareiteen..

Haaveilija 9+5
Mulla on ollut ilman raskauttakin tollasia samanlaisia heikotuskohtauksia ja ne on oikeesti kamalia! Menee ohi kun syön jotain. Menee verensokeri vaan liian alas :(
 
Mulla on ollut vaan verenpaineen laskun vuoksi ennen pyörtymiskohtauksia mut nyt nää on vielä kamalampia.. Töissä saanut niitä ja yritä siellä nyt olla kertomatta mitään ja sanoo vaa kun verensokeri menee nii alas et istun nyt hetken.. Kamalia kohtauksia :( niitä ihan itsekkin pelästyy.

Onneksi kutinaan auttaa vaan raapiminen ja kunnon rasvaus pitää kutinan hetken poissa :)
 
Kyllä aika vaan menee nopeesti. Tänään jo rv 8. :love: Pahoinvointi on edelleen päivittäistä ja vielä ei oo tarvinnu halata pönttöö, viimeyönä oli kyllä lähellä, että olis pitäny mut sain pidätettyä. Kumma kun yöllä on ehkä ollu hirveemmät olot, johtuu varmaan siitä, että ei oo moneen tuntii syöny. Ei jaksa vaa yöllä ruveta mitään syömään. Ens viikon torstaina olis eka neuvola silloin viikkoja 8+0.:X3:

Onko muilla ollu jo eka neuvola ja koska on eka virallinen ultra? :)Olis kiva jos laitettais etusivulle ultrat nii näkis sieltä koska kenelläkin on ja saa muut myös sit jännäillä! :) Olisin sitä listaa voinu päivittää mut ei pysty.

Miwwi 7+3
 
Onko muilla ollu jo eka neuvola ja koska on eka virallinen ultra? :)Olis kiva jos laitettais etusivulle ultrat nii näkis sieltä koska kenelläkin on ja saa muut myös sit jännäillä! :) Olisin sitä listaa voinu päivittää mut ei pysty.

Miwwi 7+3
Mulla oli jo eka neuvola sillon neuvolan mukaan 5+6, eli joku 5+1 :)
Eka virallinen ultra on vielä avoinna, varmaan huomisen jälkeen soittelen aikaa äitiyspolille. Ois kiva saada aika ennen kesän juhlia, että vois kertoo appivanhemmille jo mutta ei varmaan nt-ultraa tehä 11+2, varmaan menee tuonne 12+ vkoille.

Meillä sitten touhuttiin ekaa kertaa oviksen jälkeen taas.. aika sähläämistä kun mies ei uskaltanut oikein mitään ja itekin jotekin varoo.. Mutta ehkä tääki tästä kun aikaa menee ja pieni kasvaa/pysyy matkassa :D Onneks mies ei valita, kun ite on se kaikista huolehtija, ettei mitään sattuis.. höpsö.
 
Mulla on nt-ultra ens viikon maanantaina, reilu viikko pitäis vielä odotella! Kaikki ei vaan tänne päivitä et kenellä on millonkin ultra :(
Aika on menny tähän mennessä kyl aika nopeesti, aika hurjaa. Vielä viikko niin sit olis eka kolmannes jo takana o_O

Catharin & mini 11+0
 
Tervetuloa uusille ja pahoittelut niille jotka saaneet huonoja uutisia.
Täällä käytiin eilen ultrassa ja siellä se pikkuisen sydän löi. Kyynel siinä vierähti, kun sieltä elämää löytyi. :love:
Huono olo vaivannut jo jonkin aikaa, töiden jälkeen tuntuu ettei kykene mitään tekemään kun aina vaan ällöttää.
Mites te ketkä kahvista tykkäätte, niin minkä verran juotte päivässä?
Innaa rv 8+5
Siis miten monet on jo käyny ultrassa, mä oon vasta menossa ekasn neuvolasn ens viikon to, onks siel vai sit ultra vai siis miks mul tapahtuu näin hitaasti nää jutut? :(
Nyt menossa 9+6
 
Sannaei, moni on käynyt yksityisellä varhaisultrassa. Neuvolassa ei välttämättä ole ultraa, se on aika harvinaista. Se ensimmäinen virallinen ultra on minulla viikon 12 lopulla, mutta olen käynyt yksityisellä ja lisäksi meidän neuvolassa on se ultrakin niin siksi olen päässyt kurkkaamaan jo pari kertaa, nyt 9+5.
 
  • Tykkää
Reactions: Sannaei
Terveystalolla maksoi ultra 142e.

Täällä saa ultran myös neuvolassa. Lääkärikäynneillä ultrataan. Huomenna eka käynti jossa sit määräytyy tarkemmin laskettu aika ja jatkot mm. verikokeisiin ym.

Mä luultavasti joudun insuliinihoidolle joten extra ultraa tiedossa monta. Ja toki sit viimeinen missä määräytyy sektiopäivä.
 
Catharin Jos vaan jaksat lisätä etusivulle sitä mukaan kun bongaat ultrat täältä! Olis kiva seurailla! :) Ja lisäilkää ihmeessä nii muutki pystyy jännäillä mukana! :)

Eli merkatkaa vaikka ultra päivät punasella nii helpompi bongata! :)
 
Meillä yksityinen ultra maksoi 141e ja parkkisakot :) hih.

Mulla oireet vähentynyt, ei niin tissit kipuile ja öklöolokaan ei tuu niin herkästi, vai oonko siihen tottunu:) Maha on ku pallo, välillä turvottaa, välillä ei. Ja väsy on, en jaksaa tehä oikeen mitään. Sit kun ei ookkaan niin oireita niin tulee mieleen että onkohan kaikki kunnossa... Jospa olis.

Mulla viimeks kaksosraskaudessa rv8 paikkeilla piti kaivaa äitiyspöksyt esiin. Mietin että millonkahan nyt lähen housuostoksille. Tänään rv 7+2.

Foreverfever: Huomasin että käyt aika tiuhaan nyt ultrassa. Missä käyt? Saiko ne tutkittua että onko eri pussukat? Meillä lähti OYSiin lähete tarkempaan ultraan ja jännityksellä ootan että milloin sieltä tulee se aika että päästään ultraan katsomaan onko välikalvoja mutta selkeesti yhessä isossa pussukassa noi pienet oli. Toivon että tarkemmalla ultralla löytys ne kalvot niin ei ihan niin riskaapelia olis....
 
Catharin, muistaakseni ilmoitin kierron samaksi neuvolaan ja vau.fi, mutta ehkä muistan väärin, kun kierto on kuitenkin vaihdellut 26-27. Mulla ei oo ultraa vielä tiedossa. To oli neuvola ja Th sanoi, että parin viikon sisään pitäis tulla kutsu. Virallista varhaisultraa en oo käynyt.
 
Ei oo tullu tänne hirveesti kirjoteltua taas. Aktiivisempana siellä facen ryhmässä.

Onnittelut uusille tulokkaille ja ultrasta hyviä uutisia saaneille :love: pahoittelut niille joilla kesken mennyt.

Ite kävin neuvolassa noin kuukaus sitte, rv oli sillon 8+2. Labraan oon vieny näytteet ja verta antanu. Perjantaina on eka ulta! :love: toivotaan että siellä ois kaikki hyvin!

Pikkukakkonen 11+6
 
Mulle voi päivittää lasketuksi ajaksi 23.12!!

Ultrassa kölli 14mm sintti ja vastasi kokoa 7+5.. mutta laskettua ei muutettu kun ero ei oo iso.. eli lasketaan nyt sitten menkkojen mukaan.. onpahan isommat viikot :D

Eli veikkoiivari 8+3
 
26. 5 klo aamusta olisi ensimmäinen virallinen ultra. Luottavaisin mielin, jonkin verran on vaihtoehtoja mietitty, vähän yhdessä ja enemmän itsekseen. Ei huonon uutisen kuulemista aikatauluun ole sovitettu, kun jo aiemmin on tuolle iltaa ja viikonlopulle sovittu illanviettoa kavereiden kanssa, joille tuskin aiheesta vielä kerrotaan. 10+4
 
Mulla on kans luottavainen olo ultraan. Nyt kun dopplerilla kuulee sydänäänet ni se on niin suuri helpotus. Ja tietty kun kaks kertaa jo nähny pienen. ❤ mietin vaan kokoajan et minkä kokonen mahtaa nyt olla ja kyttäilen lasten äitiysneuvolakortteja et mitä ne on ollu jajaja.. Kumpi hän on :) mä ajattelin et olisin varannu jo valmiiks 4d ultran ennen rakennetta mut eihän siellä oo aikoja niin pitkälle. Höh. Mietinkin et mahtaisko mahdollisen sukupuolen nähdä 4d:llä jo rv 17, eli 16+? Hmm. Rakenneultra on sit kuitenkin vasta heinäkuussa. Ajatella et jotkut on käyneet jo nt-ultrassa o_O Vähän aika juoksee!

Catharin & mini 11+1.
 
On tullut vietettyä hiljaiseloa tässä ultraa odotellessa, väsymys vaivaa ja huono olo aaltoilee. Hampaiden pesu aiheuttaa yökkäilyä, niinkuin esikoista odottaessakin... Tänään vihdoin ultrassa näkyi pieni köllöttelijä sykkeen kanssa, koko vastasi 7+5. <3 Pari päivää heittoa omiin laskelmiin on, mutta toivottavasti kaikki kuitenkin jatkuu hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin

Yhteistyössä