Joulukuun muruset 2016 *toukokuussa*

Hyi että tätä oloa. Nyt oon muutaman päivän joutunu ihan kunnolla oksentamaan aamulla ja nyt illalla. Ihan hirvee kuvotus koko päivän varsinki silloinkun ei oo vähään aikaan syöny mitään. Kauheeta mennä taas huomenna töihin ku saa pelätä että ei tuu oksennusta! Pitäis käydä apteekista ostamassa pahoinvointirannekkeet. Mulla oli esikoisen aikana käytössä ja kyllä ne ehkä vähä helpotti oloa.

Onko teillä tullu jo mitään himoja? Tai onko jollakin joku joka saa melkeen oksentamaan? Itellä ei vielä oikeen mitään himoja oo ei ollu kyllä esikoisen aikanakaan, mutta mikä tällä hetkellä saa kauheen olon on ku nään pihvin tai lihan.:sick:

Miwwi 8+3
 
Ei oo himoja vieläkään. Karkkia ei edelleenkään tee yhtään mieli mikä on oikeesti todella outoa. Myös limsaa ei tee mieli ja olen oikeesti pepsimaxin suurkuluttaja! Et kai tästä jotain hyötyäkin sit on :whistle: säästyypähän hampaat..

Mulla on tänäänkin ollut hyvä olo, aamulla toki kyökin kun hampaita pesin mut ei paha (y) mulla on huomenna nt-ultra.. Paitsi et kuulin pe et lääkärisijainen EI ULTRAA?! Wtf oikeesti?! Mä niin toivon et se sijainen on vaan aamupäivän ja ultraava lääkäri on iltapäivällä. turhahan mun on sinne mennä jos ei ultrata kun ultraan olen menossa. Soitan aamulla neuvolaan et mikä meininki, saavat sit järjestää alkuviikolle ultran jos huomenna ei onnistu. Tänään olis maaginen raja rikottu, en olis uskonut tätä päivää näkeväni ❤

Catharin & mini 12+0
 
Pitkästä aikaa voisi tännekin kirjoitella!

Minulla viikko sitten (9+0) pahoinvointi yltyi siihen, että oksensin ekan kerran. 9+1 sama juttu. Tämän jälkeen kuitenkin olo on parantunut huomattavasti ja nyt oikeastaan kipeät rinnat on ainut oire.

Minä en ole varhaisultrassa käynyt, joten en ole vielä siis nähnyt, asustaako tuolla joku vai ei! Välillä ratkaisu kaduttaa ja välillä taas ei, kun olen päättänyt olla varovaisen positiivisella asenteella liikenteessä :D Kaipa siellä asukas on!

Tänään aamulla (10+0) olin huomaavinani haaleaa ja kapeaa linea negraa masussa navan alapuolella! Olis kyllä kiva, jos vahvistuis. Olis sit joku tuollainen konkreettinen juttu olemassa, että ois helpompi uskoa tää raskaushomma todeksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Toukokuinen
Hyi että tätä oloa. Nyt oon muutaman päivän joutunu ihan kunnolla oksentamaan aamulla ja nyt illalla. Ihan hirvee kuvotus koko päivän varsinki silloinkun ei oo vähään aikaan syöny mitään. Kauheeta mennä taas huomenna töihin ku saa pelätä että ei tuu oksennusta! Pitäis käydä apteekista ostamassa pahoinvointirannekkeet. Mulla oli esikoisen aikana käytössä ja kyllä ne ehkä vähä helpotti oloa.

Onko teillä tullu jo mitään himoja? Tai onko jollakin joku joka saa melkeen oksentamaan? Itellä ei vielä oikeen mitään himoja oo ei ollu kyllä esikoisen aikanakaan, mutta mikä tällä hetkellä saa kauheen olon on ku nään pihvin tai lihan.:sick:

Miwwi 8+3
Helpottavaa kuulla, että muillakin on pahoinvointia. Vaikka enhän sitä tietenkään kenelläkkään toivois. Tää vaan kuuluu raskauteen ja menee ohi ajallaan :)
Täällä siis kanssa oksenneltu, viimeksi äsken :D mä niin tiedän ton tunteen, kun pelottaa "ihmisten ilmoilla" että tulee oksennus. Mulla ei noi pahoinvointirannekkeet toiminu, mutta hyvä jos joillakin toimii :)
Ei mulla oo tullut mitään erikoisia himoja, mutta monesti tulee esim. sellanen että pakko saada vesimelonia ja pistää miehen kauppaan ;D mulla on tullut oksennus siitä, kun oon ajatellut meetwurstia tai makkaraa tms. Mies aina luulee et pelleilen, mut sit kun oksentaa niin sekin jo uskoo :D toivotaan että pian helpottaa meillä kaikilla, tsemppiä! :)
Viikkoja nyt 11+6.
 
Kovasti voimia menetyksen kohdanneille <3 .

Olen itsekin hermoillut oireiden vaihtelua tässä raskaudessa, mutta se voi olla myös ihan normaalia. Täällä oli viime torstaina nt-ultra missä kaikki oli kuten piti ja pikkuinen liikkui vilkkaasti. LA muuttui taas kerran ja vahvistui nyt virallisesti 29.11. Esikoinen meni 16 pv yli niin eiköhän tässäkin mennä jos niin pitkälle päästään eli mielelläni jäisin tähän ryhmään:D.

Arkailen jostain syystä vieläkin julkisen kertomisen suhteen kun vasta torstain jälkeen kerroin vanhemmille ja esimiehelle. Kovin pitkään ei pysty enää salailemaan kun maha kasvaa ja peittävä vaatetus vaatii nyt jo luovuutta o_O.

12+6
 
Oikeesti on kyllä helpottavaa kun pahoinvointi on hellittänyt. Mulla oli eilen viiminen saikkupäivä ja tänään vapaa. Huomenna pitäis sit 2vko tauon jälkeen mennä töihin :censored: tänään käyn sit iltapäivällä siellä nt-ultrassa, nyt vähän jännittää, vaikka tiedän et pieni siellä on hengissä. Toivotaan et kaikki on vielä hyvin :) ja mies tulee nyt mukaan, hän näkee siis ekan kerran nyt tämän pienen ❤

Catharin & mini 12+1​
 
Nyt on ultrassa käyty! Pieni vastas viikkoja 12+1 tai 12+2, mut meen ton 12+1 mukaan kuitenkin! Liikkuvainen oli, mut erittäin hankala mitattava o_O 30min lääkäri ultras mut ei saanu turvotusta mitattua. Keskiviikkona siis uudelleen jos olis onnea asennon suhteen :D siis ihan mahdoton tyyppi tuolla :love: mieskin pääsi nyt mukaan. Lääkäri sanoi et silmämääräisesti turvotus näytti hyvältä, ei ollut huolissaan mut hyvä se on tarkistaa. Lääkäri antoi myös 7kpl kuvia mukaan, tosi kiva :)
 
Hiphei! Eka neuvola tosiaan takana ja siellä kuultiin sydänäänet istukan läpi. Nyt oon löytänyt ne vihdoin myös kotona :love: Ens viikolla olis eka ultra, apuaaaa! Harmi vain, ettei mies välttämättä pysty järjestämään itseään sinne :unsure:

Pikku paketti 10+4
 
Mulla kuuluu melko alhaalta, juuri pikkarirajan yläpuolelta ja päivästä riippuen oikealta tai vasemmalta sivulta. Ja sitä mikkiä saa hieman jopa upottaa sinne mahaan. Terkka teki niin myös. Aluksi kun pidin laitetta ihan hyvin kevyesti iholla. Aloin kuulemaan ääniä tosiaan 10+ viikolla (mahasta) ;)
 
Täällä 10+5. Ensi maanantaina nt-ultra, joka pelottaa ja jännittää, mutta samalla sitä myös odottaaihan hullunlailla. Onneksi mies pääsee mukaan, niin on fyysinen tuki ja turva mukana.
Väsymys on aivan kauhea. Toki siihen vaikuttaa myös työt, joihin vielä herätys on aamulla klo 4. Nyt olen kuitenkin alkanut heräämään jo kahdelta, josta vaan pyörin sinne neljään asti tarkistellen kelloa. Oon nyt vaan kaks iltaa itkeny kotona, sillä päikkäreitä ei taas voi ottaa, jotta saa illasta nukuttua :(
Mitä taas pahoinvointiin tulee, niin täyspäiväsen oksentamisen aloitin 5+5 ja sitä kesti pari viikkoa. Nyt se lähinnä sijottuu tuohon klo 4-8. Säännöllinen syöminen toki auttaa, mutta ei tiedä, mitä söisi, kun ei tee mitään mieli. Loppupäivä onkin sitten vain puhaltelua ja etovuutta :sick:
 
Mua kauhistuttaa huominen. Meen aamuvuoroon ja mä en varmaan nuku yöllä ollenkaan :unsure: noo... Kai se siitä. Pitää yrittää mennä suht ajoissa tänään nukkumaan. Luulen et yritykseks jää :whistle: en edes saanut muuten tietää et missä se istukka on, täytyy keskiviikkona sit kysyä ku ultraa uudelleen. Varmaan sit on takana? Tosi ylhäältä lääkäri ultras, kokoajan navan läheisyydestä.

Dopplerilla kuulen äänet aikq ylhäältä, n. 3-4cm navan alapuolelta ja nyt vauva on viihtynyt enemmän oikeella puolella. Vieläkin ihmetyttää et miten tyyppi olikin niin hankalassa asennossa tänään, lääkäri sanoi et joskus vaan käy niin (n) mut pääsempähän taas kurkkaamaan masuun :love:

Niin ja tyyppi oli 5,7cm pitkä + jalat :love:
 
Catharin: Ihanaa <3 Melko vikkelä tapaus kuulostaisi olevan :)

Mä varaan ultran tälle viikolle sinne meidän lääkärille (yksityinen) jos eivät huomenna neuvolasa kuuntele dopplerilla. Mun on tosiaan viikonloppuna pakko paljastaa puolelle sukua tää homma ja haluun tietää missä mennään. Tänään soittivat äitipolilta kun sinne lähete meni että riittää kun ultraavat nt-ultran yhteydessä ne sikiökalvot ja kuulemma noin rv 15-16 eka käynti äitipolilla ja sen jälkeen 2vk välein ultra. Että tiuhaampa pääsis nassuun kurkkaamaan kun identtiset kaksoset tulossa. Voi kunpa kaikki menis hyvin <3
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin
Ei kuulunut ääniä :(
Onneks huomenna ultra.. aamu töissä js alkuillasta ultraan.. toivottavasti pieni on edelleen kasvanut ja äänetkin alkais pian kuulua.

Kuopuksesta aloin tuntee liikkeet rv 16 lähtien..jospa nytkin.. ei ois nii mahottoman kaukainen asia.
 
Paljon voimia menetyksen kohdanneille! <3
Kuten monella muullakin täällä, niin mullakin on pahoinvointi jo vähän helpottanut, vaikka etovaa oloa onkin jonkin verran päivittäin ja syödä täytyy usein. Mulla on tämän viikon perjantaina nt-ultra ja pelottaa ihan kamalasti! Ei olla käyty varhaisultrassa ollenkaan, joten jännittää tosi paljon. Ultran jälkeen joudun vielä lähtemään suoraan töihin, joten todella toivon että siellä on pienellä kaikki hyvin!
Pitäkäähän peukkuja!
 
Ei kuulunut ääniä :(
Onneks huomenna ultra.. aamu töissä js alkuillasta ultraan.. toivottavasti pieni on edelleen kasvanut ja äänetkin alkais pian kuulua.

Kuopuksesta aloin tuntee liikkeet rv 16 lähtien..jospa nytkin.. ei ois nii mahottoman kaukainen asia.
Mulla esikoisesta tuntui ekat liikkeet rv16 huitteilla. Kaksosista en muista tarkkaa milloin selkeesti alkoi mutta rv12 tuntui pieniä hipaisuja. Jännityksellä ootan kuinka nyt menee. Se niin helpottaa sit mieltä kun tuntee että siellä joku tai jotku touhuaa:)
 
Kävin neuvolassa. Niiden laitteella ei vielä kuulunut sydän äänet niinkuin arvelinkin, nyt rv 8+4. Varasin nyt ultraan ajan niin käyn siellä torstaina. Mukava saada varmistus onko kaikki ok. Nt-ultra olis sitten kesäkuun puolivälin kieppeillä jossa toivottavasti selkenee että onko pienillä omat pussukat vaiko ei.
 
Mä kokeilin tänään kuunella dopplerilla sydänääniä, mutta en saanu kuuluviin tai ei ollu aamulla edes hirveesti aikaa :D mutta toivotaan että sieltä pian kuuluis tänään onki vasta 8+5 :ROFLMAO: Mistä vois muuten ostaa sitä geeliä? Mä oon saanu ton dopplerin mukana purkin sitä ja sitä on vielki jäljellä, mut loppuu kyllä ihan kohta, eikä huvittais netistä tilata.(n)

Miwwi 8+5
 
Minut voi poistaa listalta. Viime yönä alkoi verenvuoto ja kivut, varasin samantien ultran kun tuhrua oli tullut aijemminkin mutta ei koskaan näin paljon ja kipujen kanssa.
Ultrassa näkyikin vain ruskuaispussi ja mahdollinen pieni sikiö, mutta ei siis sykettä ja tämä siis vissiin keskeytynyt keskenmeno.
Jollain tasolla tiesin ettei kaikki ole kunnossa, ei sitä vain halunnut itselleen myöntää :cry:
 
Amore suuren suuret pahoittelut keskenmenosta! :cry: Se on kyllä jännä miten sen vaistoaa jos kaikki ei ole hyvin. Itsekin jokaisessa keskenmenneessä vaistonnu. Voimia suruun! ❤

Miwwi sitä geeliä voi tosiaan tilata netistä. En tiedä saisko apteekista..Mutta hyvänä vinkkinä että liukuvoide ajaa saman asian! ;) Toimii ainaki mulla eikä tarvinnu tilata geeliä mistään. :)
 
Voimia menetyksen kohdanneille! Ikävää, että lista on jo noin pitkä..:cry:

Meillä oli eilen ensimmäinen neuvola ja heti ensimmäisenä käytiin ultraamassa. Sikiö oli oikeassa paikassa ja sydän jumpsutti huimaa vauhtia! Vastasi viikkoja 9+5, ja kuukautisista laskettuna oli 9+6. Oikeassa mittaluokassa siis mennään. :love:

Muutenkin jäi positiivinen mieli tuosta neuvolasta, meille osunut täti on onneksi huippumukava!

Nyt sitten odotellaan aikaa np-ultraan. Jännää!
 
  • Tykkää
Reactions: MiNalo ja Catharin

Yhteistyössä