Joulukuun muruset 2016 *toukokuussa*

Miten muuten Catharinin aamuvuoro sujui?

Mulla tuntuu nyt siltä, että pahin pahoinvointi on jo voitettu, mutta heti jos joku ruokailu jää väliin, niin illalla saa pönttöä halailla. Otan silti mielummin tämän iltaoksentelun kuin jatkuvan etovan olon... :sick:
 
Itkuksi meni tää ilta..

Syke oli vahva ja liikkui kovasti mutta tää mittas niin ettei ois kasvanut yhtään viikon aikana.. oma gyne mittas 14.1mm ja tää yksityinen 13.6-14.4mm. Huomenna meen eri ultraajalle ja katotaan mitä se saa mitaksi.. sit soitan terkkarille tokikin.

En tiiä kui mä henkisesti kestän tänki menetyksen :(
 
Itkuksi meni tää ilta..

Syke oli vahva ja liikkui kovasti mutta tää mittas niin ettei ois kasvanut yhtään viikon aikana.. oma gyne mittas 14.1mm ja tää yksityinen 13.6-14.4mm. Huomenna meen eri ultraajalle ja katotaan mitä se saa mitaksi.. sit soitan terkkarille tokikin.

En tiiä kui mä henkisesti kestän tänki menetyksen :(
Voi pisamapeikko..älä nyt heitä kirvestä kaivoon! ❤ Tuossa vaiheessa pikkuinen kasvaa viikossa joitakin MILLEJÄ ja riippuu niin laitteesta ja ultraajasta et minkä saa mitaksi. Eli asia selittyy ihan varmasti mittausvirheellä! Aivan varmasti on kaikki hyvin. Syke ja sikiön liikkeetkin näky, sehän on pääasia eiköstä juu!! Leuka ylös nyt vaan sieltä rinnasta! :)
 
Pisamapeikko varmasti kaikki on sielä hyvin! Näin varhaisilla viikoilla sitä on tosi vaikee mitata tarkkaan ja eri ultraaja ei varmaan saa aina edes samaa mittaa. Jos kerta vahva syke ja liikkui sielä vikkelästi nii varmasti on kaikki hyvin! ❤ Uskon kyllä että pelottaa, mutta usko pois hyvin sillä pikkusella on sielä❤
 
Miten muuten Catharinin aamuvuoro sujui?

Mulla tuntuu nyt siltä, että pahin pahoinvointi on jo voitettu, mutta heti jos joku ruokailu jää väliin, niin illalla saa pönttöä halailla. Otan silti mielummin tämän iltaoksentelun kuin jatkuvan etovan olon... :sick:
Aamuvuoro meni ihan hyvin, mutta minä olin niin pöllö et suostuin tekemään tuplavuoron!!! Siis ei hitto, mun paikat huutaa oikeesti hoosiannaa tällä hetkellä. Ihan jäätävää. Unohdin tukivyön kotiin eikä mies jaksanut sitä tuoda. En tiedä et olisko siitä ollut siinä vaiheessa enää hyötyäkään. Mut saanpahan hälytysrahan ja yhen iltavuoron ens viikolta pois, enää 5työvuoroa ennen 4vko lomaa ❤

Mun piti vasta huomenna mennä uusintaultraan sen niskaturvotuksen takia kun sitä ei eilen saatu otettua, mut soittivat neuvolasta aamupäivällä et ehdinkö tänään. Lähin sit töistä siks aikaa pois. Hetki taas meni ennen kun saatiin mitattua ku tyyppi oli taas pää alaspäin ja pussin reunassa. Alkoi sit onneks pomppimaan siellä ni saatiin sen verran pois reunasta et lääkäri sai napattua kuvan minkä tulokseks sai 1,6mm. Viikon päästä soittavat jos seulassa jotain ilmenee, jos ei ni sit kuulen ne seuraavalla neuvolakäynnillä. Tyyppi oli kasvanut eilisestä hiukan ja vastas taas tarkalleen laskettua. Onnellinen saan kyllä olla. Töissä on kerrottu, ehkä nyt päästävät mut vähän helpommalla kun tietävät miten rankat raskaudet mulla on aiemmin ollut fyysisesti. Tää päivä nyt olikin poikkeus vaikka olinkin fyysisesti helpoimmassa listassa.

Catharin & mini 12+2.
 
Pisamapeikko, uskon et varmasti on kaikki hyvin! ❤ laitteessa, mittaajassa ja ylipäätään ultrissa eri paikoissa on eroja! Koska kävit viimeksi? Meinaan tuo sama lääkäri on ultrannu multa nyt 4kertaa ja aina sanoo et riippuu paljon et mistä kohtaa ottaa mitat, se milli vaikuttaa oikeesti tosi paljon vielä tossakin kohtaa niihin.
 
Mä en myöskään löydä sykettä, omani kyllä löydän. Mä oon etsinyt kyllä melkolailla heti häpyluun yläpuolelta, en tiedä voisko olla liian alhaalta. Ultraan pari viikkoa vielä.

-Mari, 10+1


Ei kuulunut ääniä :(
Onneks huomenna ultra.. aamu töissä js alkuillasta ultraan.. toivottavasti pieni on edelleen kasvanut ja äänetkin alkais pian kuulua.

Kuopuksesta aloin tuntee liikkeet rv 16 lähtien..jospa nytkin.. ei ois nii mahottoman kaukainen asia.
 
Voi että, voimia kovasti menetyksen kohdanneille! <3

Mä olen melkein koko toukokuun ollut "pois pelistä" pahoinvoinnin takia. Äitienpäivän aikoihin oli pari päivää ok olo vain alkaakseen kahta kauheampana uudelleen. Nyt on jo toista päivää hyvä olo, tai no eilen vielä illalla iski suihkussa jäätävä pahoinvointi ja juoksin suoraan nukkumaan, mutta ei sitä lasketa :D Mä en enää edes muistanut miten hyvältä tuntuu kun ei ole kestokrapula päällä, ihan tekis mieli itkeä onnesta! :D Mulla kun ei edellisissä raskauksissa ollut pahoinvointia niin luulin pääseväni tälläkin kertaa kuin koira veräjästä, mutta taisinkin saada pahoinvointia niidenkin edestä.. No tulipahan tämäkin koettua.

Mun ruokavalio on koostunut aika pitkälti jäävedestä ja ruisleivästä näinä viikkoina ja eilen sitten huomasin, että kun pystyn taas syömään niin mun makuaisti on tosi herkillä - kaikki maistuu joko järkyttävän suolaiselle tai makealle?! :-o Mies toi eilen pizzat kun niin teki pitkästä aikaa mieli, mutta en pystynyt syömään kun maistui kuin kilo suolaa, mies ei huomannut mitään eroa. Tänään sitten keitin pikakahvit johon yleensä olen lisännyt sokeria kun ei maistu miltään, mutta nyt kun otin hörpyn testatakseni onko sopivan lämpöistä niin maistu ihan äklömakealle vaikken ollut vielä edes lisännyt sokeria. Että mitähän tässä nyt sitten söis :) Laitoin lihapadan tulemaan, taitaa tulla aika mautonta muiden makuun :D

Anianna 10+2
 
Tänään 10+2 ja päätin olla malttamaton ja kaivaa dopplerin taas esiin. Etsin ja etsin, kunnes jo melkein luovutin ja kuulin jotain todella vaimeaa ihan keskeltä todella alhaalta. Laitoin dopplerin täysille ja siellä se syke kuului. Olen nyt aika varma, ettei se ollut oma sykkeeni, sillä se oli todella vaimea ja paljon nopeampi kuin omasta ranteesta mitattu syke. Kännykän ruudulla ei kuitenkaan näkynyt mitään syketaajuuksia, joten taitaa olla niin syvällä vielä häpyluun takana, ettei doppleri edes tunnista sykkeeksi.

Paha olo on pysynyt melkein kokonaan poissa edelleen. Väsyttää vain aivan tajuttomasti. Uutena on tullut sellaisia repäiseviä kipuja kylkeä kääntäessä ja noustessa istumaan.

Mitenköhän kauan Helsingissä saa odotella np-ultraan kutsua?
 
Heipparallaa pitkästä aikaa! Pitää tulla päivittämään kuulumiset, kun tänään oli vihdoin ultra. Vilkas vesseli siellä viipotti, ihanaa kun vihdoin on konkreettista. LA siirtyi viikolla aiemmaksi eli 27.11., mutta mulla on aina mennyt yli, joten taidan silti pysyä tässä ryhmässä.

Surunvalittelut ja voimahalit pienokaisen menettäneille!

Hyvää vointia kaikille!

Gulleplutt 13+2
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin
Hyite.
Mulle on iskeny aivan järkyttävät pelkotilat maanantaista nt-ultraa kohtaan. Mitä, jos kaikki ei oo hyvin? Mitä, jos pieni on vaipunu ikiuneen?:(:cry: Myönnän sen, että olen parantumaton stressaaja, mutta tälle vuodelle on omalla kohdalla ollut menetyksiä aivan riittämiin.
Miehen tämänhetkinen yltiöpositiivisuus vielä luo ärtymystä tähän päälle ja alan murehtimaan hänenkin puolesta, jos tipahdetaan korkealta ja kovaa :unsure: Hän luottaa siihen, että kaikki on hyvin, kun sydänäänet kuului neuvolassa pari viikkoa takaperin.
 
Paljon voimia niille, jotka on kohdanneet menetyksen!

Mua meinaa stressata kun pahoinvointi ja väsymys on yllättävän vähäistä vaikka viikkoja on vasta 10+5. Tekis mieli mennä neuvolaan ja pyytää kuunteleen sydänääniä. Mulle terkkari lupas ekassa neuvolassa muutama viikko sitten, että jos huolettaa niin voin varata ylimääräisen ajan sydänäänten kuunteluun...

Onko muuten muilla alkanut jo raskausvatsa näkymään?
Meille on tulossa 3 lapsi ja kun oon tosi hoikka, niin nyt on jo selvä kumpu alavatsalla. En tiiä näkyykö siksi helpommin kun vatsa on venyny aika paljon edellisissä raskauksissa tai johtuuko tämä vaan turvotuksesta :D

Yllärivauva 10+5
 
Onko muuten muilla alkanut jo raskausvatsa näkymään?
Meille on tulossa 3 lapsi ja kun oon tosi hoikka, niin nyt on jo selvä kumpu alavatsalla. En tiiä näkyykö siksi helpommin kun vatsa on venyny aika paljon edellisissä raskauksissa tai johtuuko tämä vaan turvotuksesta :D

Yllärivauva 10+5
Miulla eka lapsi tulossa, nyt 10+3 ja niiiiin järkky turvotus ollut pari päivää että huhhuh... :D Mutta tää ei oo kyllä alavatsalla varsinaisesti, niin ehkä sinulla on jo ihan oikeeta raskausmasua :)

Eilen kyllä peilailin ja mietin, miten muutama kuukaus sitten katoin peiliin ja ajattelin, että kohta rupee vatsalihakset vähän erottumaan. Nyt ei oo enää sitä pelkoa :D
 
Paljon voimia niille, jotka on kohdanneet menetyksen!

Mua meinaa stressata kun pahoinvointi ja väsymys on yllättävän vähäistä vaikka viikkoja on vasta 10+5. Tekis mieli mennä neuvolaan ja pyytää kuunteleen sydänääniä. Mulle terkkari lupas ekassa neuvolassa muutama viikko sitten, että jos huolettaa niin voin varata ylimääräisen ajan sydänäänten kuunteluun...

Onko muuten muilla alkanut jo raskausvatsa näkymään?
Meille on tulossa 3 lapsi ja kun oon tosi hoikka, niin nyt on jo selvä kumpu alavatsalla. En tiiä näkyykö siksi helpommin kun vatsa on venyny aika paljon edellisissä raskauksissa tai johtuuko tämä vaan turvotuksesta :D

Yllärivauva 10+5
Mulla näkyy. Tää vaan on aamusta iltaan et pelkkää turvotusta ei voi olla. Iltasin vähän isompi eli se on turvotusta. Mut siis mulla on nyt sellanen maha mitä lapsista on ollut puolessa välissä. Ihan jäätävää oikeesti! Tää on siis myös mun kolmas :)

Mitäs muille kuuluu? Mitä oireita on?

Mulla pahoinvointi on selkeesti helpottunu! Väsymystä on vielä paljon. Mut ihana tunne ettei kokoaikaa enää okseta. Sillon yleensä vielä kyökin kun hampaita pesen mut se ei haittaa! :)

Catharin & mini 12+4
 
Voimia taas täältäkin niille joita huonot uutiset kohdanneet :cry: ja hirmunen lasti onnea uuteen yritykseen.
Täällä np-ultra oli tänään ja melkoinen hyrrä masusta löytyi. Vastasi viikkoja 11+5 eli muutaman päivän enemmän kun neuvola mutta la pysyy 13.12. Seuraava keikka olis 1. Sokerirasitus :sick:
Nipsunen ja hyrrä(ei oo tullu vielä yhtä tiettyä kutsumanimeä) 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin
Joo kävin ultrassa.. eli tiistaina saatiin mitaksi 14mm ja 7+6. Eilen uusinnassa 8+0.
Tänään kävin neuvolassa omalla gynellä joka ultrasi kauan ja viimein sai näkymään ihanteellisesti. Mittaa 29mm ja 9+5!!

Täällä maha kyllä pullottaa.. toki oon läski muutenkin mutta tää alkaa kyllä näyttää ihan erilaiselta..

2vkoa nt-ultraan ja huomenna vaihtuu rv 10!!

PP ja hyvin eläväinen veikkoiivari 9+6
 
Mulla tää maha on aivan pallo jo. Edellis aamuna sanoin miehelle että kato nyt tätä mahaa. En tiedä onko turvotusta vaiko voiko maha alkaa näkyä jo. Pahoinvointi kohtaukset on loppunu, ei ainakaa toistaiseksi ole ollu niitän pahoja kun oli. Mulla vaakakin näyttää jo +3 :/ olen nyt juonut paljon vettä et nesteet lähtis liikkeelle! Tosin enhän mä tiedä onko tuol masussa edes mitään, varhaisultrassa en tosiaan ole käynyt ja tasan vko nt-ultraan! Vitsi kun vko menis nopsaa :D

Haaveilija ja 11+3
 
Miks lopetat palstailun? Muuten vain? (n)
Kävin tänään ultrassa ja pienten kasvu oli loppunut viikko sitten eikä sykkeitä enää löytynyt. Mulla oli jotenkin huono etiäinen ja tuota pelkäsinkin, siksi halusin ultraan. Ensi viikolla tyhjennys. Tää oli viimeinen pakastealkio joka siirrettiin, uusiin hoitoihin ei lähetä ja luomutärppiä 11v jälkeen en edes unelmissanikaan usko käyvän. Eli nyt etsin muuta mietittävää tämän vauva-asian tilalle ja siksi ajattelin pysyä pois palstalta niin voipi miettiä jotain ihan muuta. Onneksi meillä on kolme rakasta lasta joista tämän kokemuksen jälkeen olen entistä kiitollisempi <3
 
Neilikka88, mulle terkkari sanoi, et jos neuvolakäynnistä 2vk:n sisällä ei oo tullu kutsua, ni sit pitää soittaa sairaalaan. Mä odotin 1,5vk ja soitin nyt alkuviikosta, sain samalla ajat nt-ultraan 8.6. Ja rakenneultraan 8.8. Työkuvioiden vuoksi oli pakko saada ajat selville, ja tuo soitto olikin hyvä ratkaisu, ni pääsin tuohon elokuun aikaan vaikuttamaan itse.

Tänään sain dopplerilla sykkeen kuulumaan, alkuviikosta viime kokeilin, eikä silloin vielä onnistanut. Jotenkin helpottunut olo, kun nyt voi ite aina varmistaa et kaikki kunnossa :).

Mulla jatkuu oireet hyvin samanlaisina, parin tunnin välein pakko syödä, jos ei syö, tulee huono olo. Ja jatkuvaa närästystä, johon oon ihan käpynä. Paino oli viikko sitten +1kg, nyt varmaan jo taas enemmän, ku syön koko aika.

-Mari ja iLoinen 10+3
 

Yhteistyössä