Joulukuun muruset 2016 *toukokuussa*

Kävin tänään ultrassa ja pienten kasvu oli loppunut viikko sitten eikä sykkeitä enää löytynyt. Mulla oli jotenkin huono etiäinen ja tuota pelkäsinkin, siksi halusin ultraan. Ensi viikolla tyhjennys. Tää oli viimeinen pakastealkio joka siirrettiin, uusiin hoitoihin ei lähetä ja luomutärppiä 11v jälkeen en edes unelmissanikaan usko käyvän. Eli nyt etsin muuta mietittävää tämän vauva-asian tilalle ja siksi ajattelin pysyä pois palstalta niin voipi miettiä jotain ihan muuta. Onneksi meillä on kolme rakasta lasta joista tämän kokemuksen jälkeen olen entistä kiitollisempi <3

Voi ei :cry: Täältä halauksia ja jaksamisia sinne! ❤


Mä päätin tänään taas kuunnella sydänääniä aamusta pikaisesti ja ei menny kauaa ku löysin ne:love::love: Nyt voin olla varma, että pikkunen sielä vielä on. Toivottavasti myös hyvin kehittyny ja kaikki muuten hyvin.

Miwwi 9+1
 
Kävin tänään ultrassa ja pienten kasvu oli loppunut viikko sitten eikä sykkeitä enää löytynyt. Mulla oli jotenkin huono etiäinen ja tuota pelkäsinkin, siksi halusin ultraan. Ensi viikolla tyhjennys. Tää oli viimeinen pakastealkio joka siirrettiin, uusiin hoitoihin ei lähetä ja luomutärppiä 11v jälkeen en edes unelmissanikaan usko käyvän. Eli nyt etsin muuta mietittävää tämän vauva-asian tilalle ja siksi ajattelin pysyä pois palstalta niin voipi miettiä jotain ihan muuta. Onneksi meillä on kolme rakasta lasta joista tämän kokemuksen jälkeen olen entistä kiitollisempi <3
Hirveästi voimia :cry:❤ mä olin niin täpinöissäni kun viimisestä hoidosta sait plussan, tuli kyllä paha mieli teidän puolesta :(
 
Voimia kaikille menetyksen kohdanneille ❤


Viikkoja on 14+4, masu on iltaisin turvonnut ja omat housut vähän puristaa, tänään tuli sopivasti viesti että parit mammapöksyt olisi postista haettavissa. Aamuisin mahaa ei näy eikä painokaan ole vielä noussut. Väsymys alkaa helpottaa samoin pahoinvointi. Parin viikon päästä on ensimmäinen neuvolalääkäri. Supistuksia tulee aika ajoin ja vauhtia on himmattava jottei sairaalalepo olisi taas edessä niinkuin esikoisen kohdalla. Tiistaina oltiin neuvolassa ja hiivatulehdusta lukuunottamatta kaikki oli kunnossa
 
Mulla taas tuli ajatus että entä jos me joulukuisten tyypit siirryttäis Facebookkiin, jos tekisin sinne joulukuiset 2016 suljetun ryhmän, ois niin paljon helpompaa kommunikoida kuin tän Kaksplussan kautta.
Edellisellä raskaudella just perustettiin fb ryhmä ja siitä tuli tosi hyvä vertaistukiryhmä :)

Mitä mieltä olette? :)
 
  • Tykkää
Reactions: janlind
Mulla taas tuli ajatus että entä jos me joulukuisten tyypit siirryttäis Facebookkiin, jos tekisin sinne joulukuiset 2016 suljetun ryhmän, ois niin paljon helpompaa kommunikoida kuin tän Kaksplussan kautta.
Edellisellä raskaudella just perustettiin fb ryhmä ja siitä tuli tosi hyvä vertaistukiryhmä :)

Mitä mieltä olette? :)
Semmonen on jo! En vaan itse muista miten sinne liityttiin kun en ole vielä siirtymässä ennen ultraa. Mutta joku kertonee sulle miten sinne pääsee. :geek:
 
Onks se ryhmä muuten vain meidän ryhmälle? Ettei jostain vauva foorumilta tms ole?

Kohta vois harkita liittyvänsä..
Ryhmässä on muualtakin ihmisiä kuin täältä kaksplussasta.

Ryhmään pääsee sisään kun laittaa viestillä omasta profiilista hiukan tunnusmerkkejä ja toki selostuksen profiilikuvasta ja oman nimen. En muista kenelle kaikille pystyi laittamaan viestiä (eli ryhmän YPt) mutta mä laitoin Catharinille ja pääsin sisään :)

Muuta... Olen aikalailla ollut tuolla facebookin puolella, niin täällä on tullut vähemmän kirjoiteltua. Rv 11+1 menossa ja olo on aika surkea. Paha olo on siirtynyt hiukan takavasemmalle, mutta väsymys on aivan jäätävää ihan koko ajan. Vihaan sitä :( Nt ultra siintää vasta yli viikon päässä, 7.6. olis aika! Kävin jo kerran yksityisellä kurkkaamassa Möykkyä, en malttanut olla menemättä kun löysin halvan ultran :whistle: Oli ihanaa nähdä oma pieni vauvanalku!
 
Mulla taas tuli ajatus että entä jos me joulukuisten tyypit siirryttäis Facebookkiin, jos tekisin sinne joulukuiset 2016 suljetun ryhmän, ois niin paljon helpompaa kommunikoida kuin tän Kaksplussan kautta.
Edellisellä raskaudella just perustettiin fb ryhmä ja siitä tuli tosi hyvä vertaistukiryhmä :)

Mitä mieltä olette? :)
Jos vaan meille täällä ja pysyy pienenä niin kiinnostaa :)
 
Joo tietty salainen, mut miten sit ihmiset löytää jos se on salainen, niin ku tän foorumin tyypit :/
Ihan en oo varma, et toimisko salaisessa niinkin, et laitat ryhmän linkin tänne, niin sitä kautta porukka löytää.
Jos ei toimi niin, niin sit vaan on samoin, ku siinä olemassaolevassa ryhmässä, et sulle sähköpostia/yv:tiä ja sää etit ihmisiä ja lisäilet.
 
Mun kautta pääsee salaiseen fb-ryhmään laittamalla oman nimen ja vähän tunnusmerkkiä omasta profiilista! Siellä on muutama muualta tullut, mut pääsääntöisesti ihan vaan meitä kaksplussalaisia. Meitä on nyt n.80 ryhmässä, mut jossain vaiheessa tässä aletaan tekemään vähän kartoitusta et saatais taustailijat pois ja siellä on meillä ketju johon laitetaan omalla nimellä varustettu kuva todistukseksi et on oikea hlö, ihan vain sen takia et vältettäisiin feikkiprofiilit ja se tuo ryhmään enemmän luottoa. Siellä kuitenkin jaetaan jo nyt aika henkilökohtaisia juttuja niin pidetään miniminä ettei leviä mihinkään muualle. Ryhmän kokoon tulee pian stoppi, mut viimeistään kesäkuun loppuun mennessä täältä halukkaiden on liityttävä, sit ryhmä sulkeutuu kokonaan. Ja siis pidän kuitenkin kaksplussalaiset etusijalla!
 
Heippa!
Täällä yksi joulukuussa vauvaa odottava kolmen lapsen äiti. Neljäs lapsonen olisi siis tulossa ja ihan täytenä yllätyksenä tuli meille. Ensimmäiseen neuvolaan menossa tiistaina mutta puhelimessa neukkutätin kanssa laskeskeltiin että la olisi 19.12. Viikkoja nyt siis 10+6 niiden laskujen mukaan. Mielellään lukisi ja keskustelisi muiden samassa vaiheessa olevien kanssa. Itseä pelottaa todella paljon millaisena olotila tulee olemaan, edellisissä raskauksissa olen maannut sairaalassa tiputuksessa oksentelun takia.
Jos siis teidän mukaan sopii niin mielelläni olisin mukana keskusteluissa :)
 
Heippa! Mulla oli toissapäivänä nt-ultra, ja kaikki näytti olevan hyvin :) tosin kuten oma intuitioni vahvasti sanoi, niin viikkoja ei ollut todellakaan vielä kahtatoista vaan vasta 9+6! Eli parin-kolmen viikon päästä käyn uudestaan ultrassa, mutta koska me lähdetään huomenna ulkomaille koko kesäksi, niin mun täytyy järjestää ultra ulkomailta.
Laskettu aika tarkentui ultrassa 24.12. :D

Ehkä mä uskallan nyt liittyä siihen facebook-ryhmään. Siellä kirjoittelu ja jakaminen on helpompaa :)

Marimac + papu 10+1
 
miss_piggy
Itse en näe syytä toiselle fb-ryhmälle kerran meillä jo sellainen on. Siellä on ehkä noin 5 muuta kautta tullutta ja loput kaksplussalaisia.
Olen itse yksi ylläpitäjistä siellä ja ryhmä on tosiaan salainen sekä pidetään huolta ettei sinne pääse mukaan ketään feikkiprofiileilla. Itse en juurikaan täällä enää kirjoittele vaan facessa. Ja tämä ryhmä on siis perustettu jo ajat sitten, ihan kaksplussalaisten aloitteesta.

Jos siis haluatte mukaan niin Catharinelle tai vaikka mulle yv niin homma etenee.

Ja mulle vois päivittää että la on 8.12. En puhelimella saa muokattua ☺
 
Mutta eihän meitä tässä ketjussakaan ole 80 niin miten ryhmä sit nii iso.

Hermostuttaa kun sydänäänet ei vaa löydy.

10+2
Mä laskin että ketjussa olis 79 odottajaa :D Tosin saattaa olla virheitäkin, mutta hyvin lähellä 80 tänne kaksplussaan on ilmoittautunut :rolleyes:

Mun mielestä olis tosi outoa, jos osa tästä porukasta menisikin yht'äkkiä toiseen facebookryhmään, kun ryhmä on olemassa jo... Ja hassua on sekin, että täällä uskaltaa kirjoitella, koko maailman nähtävillä, mutta facebookin pienessä ryhmässä ei uskalla. :rolleyes:

Ryhmässä on paljon kivoja ihmisiä ja keskustelu on ollut tosi aktiivista. Henkilökohtaisia asioita jaetaan ja kaikkeen saa vertaistukea (y) Olen tykännyt kauheasti facebookryhmästä :love:

Omaan napaan tänään kauheaa pahoinvointia, vaikka just luulin että se on helpottamassa. Pullankin yrjösin kaaressa ylös... :sick: Pieni jomottava päänsärky on kestänyt kaksi päivää ja tänään se on ollut jo melko sietämätöntä ajoittain. Kolmas päänsärkypäivä menossa... :cautious:

Uusi koiratarha valmistuu pikkuhiljaa! Tänään saatiin jo verkko kiinni, nyt enää ovi ja pientä hienosäätöä ja koppi, niin koirien uusi, 36neliöinen asumus on valmis! Jee! (y)
 
Mutta eihän meitä tässä ketjussakaan ole 80 niin miten ryhmä sit nii iso.

Hermostuttaa kun sydänäänet ei vaa löydy.

10+2
Mun kautta on tullut paljon sellasia ketkä on täällä laittanu mulle viestiä, mut ei tähän ketjuun mitään ole kirjottanut eikä myöskään ole tuossa listassa. Kaikki ei halua nimimerkkiään tohon odotuslistaan. Mut ehdottomasti kannattaa tulla tonne, siellä on oikeesti tosi hyvä henki. :)
 
Minusta taas on aivan eri kirjoittaa tunnistamattomana tänne kuin omalla nimellä fb.. itse en vaan ole vieraammille helposti avautuvaa sorttia.
Joten jää harkintaan.. jos tää hiljenee niin sit varmaan jää palstailutkin :(
Onhan se tietysti eri kirjoittaa anonyymina kun oman naaman kanssa, mut face ryhmästä on monelle tullu tosi tärkeä tukipaikka, se on helpompi käyttääkin kun tämä. Mä ainakin yritän tännekin kirjottaa vaikka olenkin aktiivisempi facen puolella. Ja ei siellä kyllä taida ketkään toisilleen kauheesti tuttuja olla, ellei oo sit jotain poikkeuksia. :) mut kuukauden pidetään vielä avoinna sitä ja todella toivon et täältä sinne moni vielä siirtyisi! :)
 

Yhteistyössä