Joulukuun nyytit 2014 ~ toukokuussa

sarasofia mullakaan ei ole mitään oireita ja siksi kävinkin varhaisultrassa viikko sitten. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja nyt jo 8+4 eikä vieläkään oireita. Paitsi väsymys mutta se on ihan normaalia oli raskaana tai ei :) kyllä meijän pitäis vaan uskaltaa nauttia!
 
Voi kiitos kaikille!! :flower:

Nonnna, minuakaan ei välttämättä ois oireettomuus haitannut, mutta se haittasi kun oli rv 4-6 tissit päivä päivältä isommat ja kipeemmät ja nännit järkkyisot ja kovat ja kipeät ja tummat, ja kivut loppu yhdessä yössä ja tissit tyhjeni ja normalisoitui 1,5 viikossa takaisin siihen mitä ne oli ennen raskautta. Tokihan tuo voi ennakoida tulevaa keskenmenoa, mutta en anna sen ajatuksen nyt ainakaan tänään häiritä :D Ehkä huomenna sitten.
 
Heh, miehän sanoin sarasofia ;) Elämä yllättää. JOskus jopa iloisesti. Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja siitä, että nyt sulla on enää parin prosentin mahdollisuus siihen, että menee kesken. Eli about 98% todennäköisyydellä teidän perhe kasvaa jouluna yhdellä tontulla.

Mulle tuli ultra-aika, joka ois sitten 20.5 eli 15 päivää. Hurjaa, hurjaa kerrassaan. Ihan vatsassa vääntää ku kävi jännittämään. :$ Tänään ollu taas niin normaali olo ja ei ees väsytä yhtään. Voi että kuinka voi ihmistä hermostuttaa!

Tuulentyttö ja papunen 9+3
 
Onnea sarasofia!!
Mullakin tänään oireettomuuspv :O. Tuntuu kerrassaan kummaliselta kun ei ole yrjö lentänyt, en nukahda pystyyn, ei öklötä...Aloin jo epäilemään itsekkin...:ashamed:
Kkm;ssa oireita oli aluksi tosi vähän, sitten ne loppui tyystin. Vuoto alkoi vasta 11+3, sekin oli vain pientä tihruttelua ja neuvolan mukaan täysin normaalia. Oli kuitenkin sellainen olo ettei kaikki ole hyvin. Menin lääkäriin joka ultrasi.. Ja sieltä löytyi alkio joka vastasi viikkoja 7+1.
Tästä oppineena olen heti varpaillani jos näitä oireettomuuspäiviä tulee.. edellisessä raskaudessa kävin 8+6 ultrassa tsekkaamassa että kaikki ok. Ja nyt olen menossa tämän vkn pe. Tosin olen kyllä yrjönnyt vklna sen verran paljon että uskon kaiken olevan ok, mutta saapahan mielenrauhan. Toisaalta olen myös kokenut tuulimunan jossa oli voimakkaat oireet yrjöineen päivineen ja tuulimuna todettiin 9+1. Elämä on ihmeellistä!

Hormoonit heittää ja parisuhdekriisi kukoistaa..Meinasin jo epätoivoissani perua neuvolankin :'(. Alkaa vaan pahasti näyttää siltä että yh;na tämänkin lapsen hoidan :'(. Yllärivauva 7kk;n seurustelun jälkeen ei ehkä ole maailman paras juttu, mutta niin se asia vain on eikä se siitä muutu vaikka kuinka pohtisi ja murehtisi... Hukassahan mä oon, ei siitä mihinkään pääse. Rankkaa tämä tulee olemaan, 3v ja kohta 12v tytöt asuu mun luona, poika isällään joka mulla joka toinen vkl... ja nyt sitten vauva jonka isä ei näemmä ehkä olekkaan valmis :'(. Hävettää ja inhottaa... ( sori, tuli nyt avauduttua, on vaan "hitusen p fiilis" )
 
Kirppa, suotta häpeät. Jos ei mies kestä raskautta, olisi se kestämättömyys tulossa joka tapauksessa ilmi joskus jossain muussa jutussa. Ei minunkaan mies tykkää tästä raskaudesta, ja on ehdottanut rivien välistä keskeytystä, mut en usko että hylkää vaikka lapsi tulisi.

Meillä on kyllä äärimmäisen hankala tilanne. No ensinnäkin tuo sairas erityislapsi, mutta just syksyllä ostettiin tämä kolmio ja nyt se kyllä jää pieneksi sekin. Tokikaan, en tiedä meneekö tämä raskaus hyvin. Tänään kun soitin neuvolaan niin se tuntu jotenki typerältä, että minäkö muka raskaana? :D

Niin ja Kirppa, eilen piti jo kirjoittaa kun kävi vähän samanlainen juttu esikoisen 4 v. kanssa. Oltiin suihkussa nii poika kysyy, äiti onko sinun mahassa vauva? Kysyin että kuka niin sanoo. Itse oli miettinyt. Olin varma että mies on kertonut, mutta ei ollut. Eli aika pelottavaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Kirppa 79
Sarasofia: JEEEEEE!! Älä yhtään häpeä, sitä varten on vertaistukiryhmät että siellä saa jakaa tunnetilojaan!
Kirppa79: Voimia voimia! Kyllä elämä kannattelee, vaikka se koettelee. Otat kaiken avun vastaan mitä sukulaisilla, isovanhemmilla (vaikka mies oisi paha tapaus niin miten hänen vanhemmat?) yhteiskunnalla on tarjota. Ja kohta 12-v on ihan iso tyttö jo-esim.ystäväni 14v hoiti 3v pikkusiskoaan kesälomalla viikon muutaman kesätöikseen... (mut ei kyllä mun miehen oma viikonloppu lapsi kykenis samaan =D )
 
sarasofia Mahtavia ultrakuulumisia jee, onnea onnea!!! :flower: :heart:

painosta Täällä tuli viime raskaudessa n. 14kg ja kaikki tippui parissa kuukaudessa, kiitos imetyksen! ;) Nyt vielä lähtenyt pari kiloa lisää, johon kyllä erittäin tyytyväinen, koska on vähän ylipainoa muutenkin. Nyt paino pysynyt vielä samana tai tullu 0,5kg, riippuu aamusta! :D Elän kuitenkin normisti ja syön kuten ennenkin, kuten viimeksikin... Jos meinaa kovasti ruveta nousemaan paino, sit pitää kattoo. 20kg ei tarvii tulla, ihan lähtöpainonkaan takia!

Täällä muuten kans huonovointisuuskohtaukset painottuu iltapäivään/iltaan... Eilen oli ihana päivä, kun sain nukkua kahdet päikkärit. Tänään on sitten jaksanut ihan erilailla tuon 10kk vesselin kanssa touhuta... :)

Juliet83 + Nuppu 6+3
 
CirsiJanita Tuplista vielä, sellaset vierekkäiset kuin Bugaboo Donkey Duo ovat kuulemma kapeat! Ei juuri leveämmät kuin ykkösvaunut, mutta onhan noilla aika hurja hinta!!! n. 1500€! :O Ainakin meidän budjettiin vähän turhan kova... Muuten vois olla kätevät. :)
 
Viimeksi muokattu:
Kirpalle tsempit täältä.. Onko sun mies nuorempi tms, jos noin koville ottaa? Miehillä voi mennä kauemmin asiaan syttymiseen, mutta kurjaahan se on, jos mitään tukea ei saa. Perheasian neuvottelukeskus vois auttaa, jos halua on parisuhdetta pelastaa. Kannattaa myös todeta miehelle, että isä hänestä tulee jokatapauksessa, olitte yhdessä tai ei. Sitä kun ei pakoon pääse.
 
Kiitos tsempeistä! Mies on mua 2v vanhempi, mutta nuo miehet nyt tuntuu kypsyvän 10 v jäljessä muutenkin... En tiedä mitä sen päässä on tapahtunut, aluksi otti hyvinkin suopeasti ja minähän se enemmän hysteerinen olin... Vielä sanoi että kyllä me selvitään kaikesta... Nyt ilmeisesti tajunnut että se kaikki onkin totta, eikä ehkä olekkaan niin valmis.. Ja totta, isä hänestä tulee joka tapauksessa.
Kyllä mä tiedän pärjääväni, vaikka ei tästä helppoa tule. Kovin helpolla en apuja pyytele, mutta uskon että sitä saa kuitenkin tarvittaessa.

Ei pitäis stressata yhtään. Tämä pv mennyt taas itkiessä ja sitä on seurannut ärsyttävä menkkajomotus vatsalla :(. Pitäis koittaa rauhoittua ja antaa asioiden mennä omalla painollaan.

Täällä oli joku jolla oli myös vähän vastaava tilanne (lyhyt seurustelu ja ukko lähti). Kukahan se mahtoi olla ( kauheen huono muisti mulla...:ashamed:)
 
Musta tuntuu että lapsen saaminen on aina kriisi parisuhteelle. Se tulee joko raskausaikana tai sen jälkeen. Välillä tuntuu että yh vanhempana olisi helpompaa kuin miehen kanssa. Viimeeksi mulle raskaus oli tosi kova paikka ja mies otti ihan iisisti. Syntymän jälkeen mä olin ihan 'ei tässä mitään' asenteella ja mies oli ihan sekaisin ja paniikissa ja ahdistunut joka asiasta.

Asiat kyllä järjestyy aina tavalla tai toisella
 
  • Tykkää
Reactions: Kirppa 79
Voi helvetti niin! Tänään on ollu huono päivä, kuten kolme edellistäkin! Aamusta iltaan lähes kaikki tullut ulos! Kokoaika olen yrittänyt syödä jotain, että edes pieni määrä ruokaa imeytyis jonnekin. Alan olla melko väsynyt jo! Pelottaa, että kun tämä lomaviikkonen tästä loppuu ja töihin pitäisi palata, niin ei se ainakaan näillä eväillä onnistu!! Kertokaa, jos teillä olis venkkejä tähän oksentamiseen ja pahaan oloon!!??!!
 
Ihanaa sarasofia!! Olin kyllä varma, että pelkosi oli turhia, en tiedä miksi! <3

EliEli oletko saanut yksityisviestejä? Täällä useampi - minä mukaan lukien haluttais fb-ryhmään. Mitä tietoja haluat tarkalleen yksärillä?

Täällä kaikki hyvin. Yritin juuri jumpata. Tuli huono olo ja heikotus. Loppui jumppa vähän kesken.

Metsäläinen ja pikkuolento 8+0
 
ÄÄäääh, kaivoin ton mun vanhan kotidopplerin tuolta naftaliinista ja en kyllä saanut sykkeitä kuuluviin. :( :( Nyt harmittaa ihan sikana.

Ultran mukaanhan mulla on nyt 9+3, menkkojen mukaan 8+3. 9+3 viikoilla sain tän mun edellisen äänet kuuluviin (vaikka hänellä oli etuseinäistukkakin) Ajattelin, et ihan huvikseen kokeilen, mutta ei tää nyt huvilta tunnu. :ashamed: Onneksi oli siinä ultrassa 1,5 viikkoa sitten kaikki ok, yritän nyt siihen turvautua.

Nyt en kyllä uskalla pelata ton laitteen kanssa ollenkaan ennen sitä ultraa. Menee vaan yöunet.
 
Namibihibibi: Kokeilepa pahoinvointiin teelusikallista (tai puoli) hunajaa. Toimii myös koirilla autopahoinvointiin. Ja ihmisillä myös krapulaan. Tämä on vähän samaa sorttia... Syön aamuviilin tai maustamattoman jugurtin hunajalurauksen kanssa, mulla toimii. Toivottavasti sinullakin!
 
Voi kun tänne oli tullut paljo luettavaa. Onnea kymppi-viikkoja poksuville<3 perästä tullaan.
Ja sarasofia, ihan mahtavia uutisia :) happy4u!

Kirppa voimahali kriisien keskelle, toivotaan, että mies vielä tekis ajatustyötä ja vastoinkäymiset kääntyis voitoksi.

Hankintoja pitää tääl tehä kaikki alusta alkaen. Mitenköhän sitä näin noviisina osaa ostella turvakaukaloita ja vaunuja :eek:

Tällä hetkellä mietityttää myös tämä asumismuoto (vuokralla kaksiossa). Nyt jo tuntuu kahdelle ihmiselle ahtaalle ja epäkäytännölliselle, enkä osaa kuvitella vauva-arkea tähän huusholliin. Mun onnekseni tässä viel hyvää miettimisaikaa, että miten kaikki järjestyy.

).( Painoa iltasin +2kg, mutta aamupaino vastaa lähtöpainoo.
Himotuksena tullut Fanta, olevinansa hyvää! Ja pientä röyhtäilyä & ällötystä, mutta pysyy poissa kun tunkee suuhun koko ajan jotain. Neuvolaan vielä viikko aikaa.

Iisibeibi ja m.u. 7+3
 
Namibihibibi: Kokeilepa pahoinvointiin teelusikallista (tai puoli) hunajaa. Toimii myös koirilla autopahoinvointiin. Ja ihmisillä myös krapulaan. Tämä on vähän samaa sorttia... Syön aamuviilin tai maustamattoman jugurtin hunajalurauksen kanssa, mulla toimii. Toivottavasti sinullakin!

Hei tartteepas kokeilla!! Kaikki vinkit ovat tervetulleita! Alkaa jo kylkiin sattumaan senverran paljon, että mikä vaan , mikä tätä oloa helpottaa, niin kokeilen kyllä. Niitä pahoinvointirannekkeitakin mietin ja kokeilin ihan kotikonstein vastaavaa, laitoin sellaisen hikipantarannekkeen ranteeseen ja kutakuinkin oikealle kohdalle paksun tupon painamaan sitä akupistettä. En nyt tiedä auttaako salamana, mutta sellainenkin nyt tulee tässä samalla testattua...
 
Mieliteoista: tänään piti tehdä salaattia, jossa on omenaa, ananasta ja kiehautettuja varsisellerin paloja sotkettuna kermaviiliin. Ja tilkka sitruunamehua.
Siis ihan sairasta, kun inhoan sellerin hajuakin yli kaiken! Kiehautus vie hajun ja enimmän maun, jäävät rapeiksi.

Ekassa odotuksessa maistui vain kaalikääryleet ja puolukkahillo. Inhosin kääryleitäkin ennen.

Mitähän kaikkea sitä vielä oppii syömään..?
Ainiin, mustikat on sulaneet. Vaniljavaahtoa vatkaamaan ja rahkaa sekaan, iltahyvää. :D
 

Yhteistyössä