Joulukuun nyytit 2014 ~ toukokuussa

Dragonfly77, kiitos vinkeistä ja menen sitten lukemaan kun uskallan, nyt en uskalla kauhistua enää yhtään lisää :( Olen nyt rv 5+4 ja muutenkin niin yllätysraskaus että on tullut syötyä ja juotua miten sattuu ennen positiivista testiä, tein sen kp. 36 :'( Onneksi muuten olen syönyt tosi monipuolisesti ja kaikkea tarvitsemaa, aloitin lauantaina myös Multivita Raskaus ja Imetys, kun siinä on sitä foolihappoa. Aiemmissa raskauksissa en ole sitä syönyt, mutta ajattelin jos se nyt olisi jo hyväksi kun on ikää enemmän...

Minä en osaa tuota kontinkieltä, kääntäisin "polliturtin" mutta saahan sen vielä pahemmaksikin väännettyä :D
 
Musta ainakin mulle sanottiin neuvolassa kofeiinista. On jäänyt sellainen kuva et yhtä kahvikuppia vastaava määrä olisi vielä ok. Tietysti tässä pitäisi muistaa että sitä kofeiinia on muussakin kun kahvissa.

Makeutusaineista..melkein kaikki mitä mä juon taitaa olla steviaa (tiedä sit onko yhtään terveellisempää). Mä en sokeri 'limppareita' juo kun siitä sokerimäärästä tulee mulle tosi paha olo. Eipä sokerittomiakaan paljoa tule juotua.

en kyllä kauheesti muista mitä neuvolassa on joskus sanottu. Mä oon kanssa vege niin täti ei kai kokenut tarvetta hirveesti luennoida ruuasta. Me kyllä syödään suht terveellisesti.

Foolihappoa ei tullu nyt syötyä kun oli yllätys tämä mut aloitin kyllä vitamiinit.
 
Nykyään on kaikenmaailman dieettejä ja erilaisia ruokavalioita ja homeopatiaa ja vaikka ja mitä. Rokotukset aiheuttaa sitä ja tätä ja elohopea vielä enemmän.

Minä luotan thl:llään näissäkin asioissa. Listeriaa on todettu käsittääkseni vakuumipakkauksissa ja muutaman kerran voissa. Parmesaanissa ei listeriabakteeri voi käsittääkseni lisääntyä, kun kyseessä ei ole pehmeä juusto. Ja ei niissä pehmeissäkään juustoissa kaikissa ole listeriaa. (ole vissii suomessa todettu yhdessäkään) Ja toiset juo maidonkin pastöroimattomana. Liika hysterisointi ja pelon lietsominen on typerää ja vaarallistakin.

Pitää muistaa, että näillä keskustelupalstoilla on myös ihmisiä, jotka ovat äärimmäisen herkkiä ja pelokkaitakin ja ylimääräinen pelottelu ja syyllistäminen ei ole hyväksi kenellekkään.
 
Samaa mieltä tuulentytön kanssa.

Kaikki tekee varmasti niin kuin parhaakseen näkee. Jostain syystä raskaus, synnytys, imetys ja kasvatus herättää välillä vähän liikaakin hysteriaa ja mielipiteitä.

Kohtuu kaikessa toimii yleensä :)
 
Onpas tänne tullut väkeä sitten viime käynnin =) Pari- kolme viikkoa sitten, kun plussa ilmestyi, niin kävin kyytsimässä, mutta en arvannut vielä ilmoittautua.
Mulle voi päivitellä:
15.12/Maryah/2/Lohjan sairaala???

SaraSofialle kovasti tsemppiä, että beibi on matkassa vahvasti..

Mulla huolenaiheena oikeastaan oma paino- jotenkin viimeisten vuosien aikana olen päässyt pullahtamaan ihan tosissaan (160cm/83kg) Ruoka on liian hyvää ja sohva kamalan mukava- motivaation luulisi olevan kohdallaan viimeistään nyt mut nyt painaa sellanen väsymys, ettei mitään rajaa, hyvä et pystyy töissä käymään. |O:headwall: Oikeesti täytyy ottaa itteään niskasta kiinni. Mut on tää niin jännää... Kuusi vuotta edellisestä raskaudesta ja synnytyksestä. Onneksi on aikaa makustella asiaa ja kasvaa ajatukseen. Eka neuvola 5.5, jonka jälkeen tulee ehkä jälleen hieman enemmän konkreettisemmaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille!
Sarasofia toivottavasti kaikki hyvin, mulla oli ekassa raskaudessa välillä monta päivää oireetonta ja muistan kun sit olin niiiin onnellinen kun tuli oksennus :D mies piti ihan hulluna kun riemuissani tuuletin et jee taas oksettaa!

Ruokajutut, ite oon yrittänyt käyttää maalaisjärkeä. Limppari/cokis maistuu ehkä kerran viikkoon lasillinen ja tuskin siitä haittaa, eri asia jos menis pullo päivään. Kahvia juon, oon vähän vähentänyt mutta aion kyllä juoda sen 3-4 kuppia päivässä. Listeriabakteeri ja salmonellan tiskiin kiinnitän huomiota, vältän kyllä niihin liittyviä juttuja. Mutta oon pitänyt muuten periaatteena että kohtuus kaikessa. Nyt syön sitä mitä maistuu koska yrjöttää niin järkyttävästi.

Joku puhu kissoista, niin en ekassa muuten muuttanut hoitoon liittyviä juttuja kun huolehdin matokuurit ja käytin kumihanskoja kun laatikoita tyhjensin. Meillä siis 3kissaa ja 2koirAa joista minä oikeastaan huolehdin :)

Tänään oksettaa taas älyttömästi! Kaksi työpäivää ja sit loma eli tsempata pitää vielä hetki :)

Henttu & hippula 5+2

P.s onnea hyvistä ultrakuulumisista!
 
Voi kiitos teille kaikille tsempeistä :heart: Olen tänään itkenyt ihan tosi paljon. Miehelle en ole uskaltanut sanoa mitään epäilyistäni, en yksinkertaisesti pysty. Varasin ajan yksityiselle ultraan viikon päähän. Jos sieltä niitä huonoja uutisia tulee niin saan varmaan paremmin tietoa johtuuko tämä siitä minun pcosta että raskaus keskeytyy aina samalla viikolla vai mitä tulisi tehdä. Yksi reseptikin pitää uusia siinä samalla niin ei siitä turha käynti tule, kävi miten kävi.

No, puhelun jälkeen tajusin että viikkoja silloin ultran aikaan 8+1, samat viikot kun oli viimeksi varhaisultrassa ja todettiin alkio kuolleen pari viikkoa aiemmin. :(
 
sarasofia, tsempit sulle. nyt vain muistat, että vielä sulla ei ole todettu mitään keskenmenoon viittavaa, joten rauhoitu vaan. :heart: oireet voi seilata, jopa viikottain. Minäkin luulin, että pahoinvointi loppui, oli viikon jo helpompi olla ja nyt tääs ällöttää.Viime raskaudessa oireet loppuivat muistaakseni 8-9viikoilla ja tuossa toi möllöttää.

Ja ei ne voimakkaatkaan oireet oo takuu mistään, yleensäkin elämässä ei takuita saa. Voimia kuitenkin, tiedän tuon paniikkitunteen liiankin hyvin. :(
 
HYSTERIASTA> Valveutuneisuus ei tarvitse olla hysteriaa. En ota termiä itseeni. Sanonpa silti että mitään valheita en ole ruokajutuista kertonut. Täällä varmaan löytyy meitä jotka tutkivat ennen kuin hutkivat. Ne joita ei ruokajutut kiinnosta niin varmasti ohittavat tuhahtaen ruokajutut ja muut vastaavat. En edes yrittäisi tyrkyttää. Ihan tosi :). Tiedän että muussakin elämässä kiinnostuksen aiheet jakaantuu.

Itse en lue bola koruista tai horoskoopeista, yrteistä tahi pelkää kissoja, lintuja yms. Mutta en tuomitsekkaan tai edes oikeastaan mieti asiaa.

Rokotteita en pelkää lainkaan. Harmittaa se tehoste joka aiheutti unitaudin joillekin. Muu ei olekkaan mietityttänyt. Rokotteet, vesirokkorokotetta myöten on otatutettu.

Miksi mietin ruokia, myrkkyjä, bpa:ta, ftalaatteja ym. Siksi kun tunnen paljon ihmisiä joilla on vaivaa. On masennusta, on adhd, vammaisuutta, on väkivaltaa on yllättävää sairautta ilman merkittävää sukurasitetta. Kaikesta tästä on alettu ottaa selvää ja enemmän julkaistaan tietoa joka kaikki viittaa sikiöaikaan. Miksi ja miten voisin ohittaa sellaista. Olen enää 7kk raskaana. Helppo nakki vältellä juttuja ;)

Ei ne vammat nimittäin tyhjästä tule. Enkä nyt puhu kromosomihäiriöstä tai geenirasitteesta. Tosin mietin että voisiko jotkut geenirasitteetkin torpata jos ei se viallinen geeni laukeaisi jostain syystä.

HYVÄÄ ja tervettä raskautta kaikille tavoista riippumatta! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: EliEli
ruokajutuista: En ole jaksanut stressata oikeestaan yhtään. Menen samoilla linjoilla Tuulentytön kanssa. Alkoholia en käytä, (voin maistaa huikan) tupakkaan en polta, lääkkeitä koitan välttää läpi raskauden (yhtä lääkettä joudun käyttämään, mutta sen selvitin jo ennen yrityksen aloitusta)... Syön oikeastaan kaikkea. Pyrin terveellisyyteen. Nyt pahoinvoinnin aikoina esim. jääylmä kokis on ollut tosi hyvää. Siispä olen juonut :) Jotku ihmiset huomaa olevansa raskaana tyyliin 5min, ennen synnytystä ja saavat silti terveitä lapsia. ;D Luottakaa maalaisjäkeen ihmiset :)

).( Tänään oli se kauan odotettu ulta. Kävin Femedanissa Matti (jollain, en muista sukunimeä) Maksoi 120€, oli kyllä mega hyvä. Selitti kaiken tosi tarkkaan. Ja kyllähän sieltä kohdusta löytyi yksi ihana sikiö jonka sydämensykkeen näin itsekkin jo ennenkuin lääkäri ehti edes kertoa :) Olipa helpottava ja ihana tunne :) Sikiö vastasi viikkoja, joten jatkan omien laskujen mukaan menoa. Huomenna ohjelmassa olisi sitten neuvolan varaaminen :)

Foolihaposta joku kyseli: Mä aloin syömään raskausmonivitaa silloin heti kun alettiin yrittämään. Nyt vaan ongelmaksi on muodostunut se, että en meinaa millään pystyä nielaisemaan sitä alas, kun kuvottaa xD Näinollen se tulee "unohdettua" aika usein :p

Joku tässä maanitteli ilmeisesti päiväkodissa töskentelyä... Mä en kanssa meinaa millään välttyä ykäilemästä siellä. Viime viikolla piti siivota lasten okennuksia, meinasin vetää ite päälle :D Kakkapyllyjen pyyhkimisen olen suosiolla delegoinnu muille :D räkänenätkin saavat itse niistää nenänsä, mä vaan suljen silmäni, jos se räkä valuu ja käsken niistämään. Onneksi ne neljäveet voi jo muutenkin harjoitella niistämään nenänsä :D Mut päiväkodissa työskentelyssä on kyllä puolensakkin. Joka päivä saa nukkarissa levätä, välillä jopa torkahtaa :) Muistan kuinka edellisen raskauden loppuaikoina makasin aina nukkarissa jalat koholla vähänaikaa :)

Hehe... Tulipa pälätettyä. on vaan niin helpottunu ja onnellinen että huh :)

Tsempit kaikille vuotajille... Tässä hyvä esimerkki, että pieni vuotelu ei välttämättä ole huono merkki :)

H3n3 ja emppu 7+3
 
Oma pointti/kanta ruoka-asioissa on ehkä lähinnä se et liikaa ei pidä huolehti, pitää muistaa nauttia raskaudesta :) eka raskaus meni itsellä huolehtiessa kun np-ultrassa aivoissa todettiin turvotusta ja jouduttiin ottaa lapsivesinäytteet. Sit viikolle 20 asti piinaa onko kaikki ok. Loppujen lopuksi kyseessä oli mittavirhe :/ monta kuukautta turhaa huolta, sit vielä muutenkin stressaan kaikesta nin tuntuu että raskausaika meni ihan sumussa. Nyt sit päätin et kohtuus kaikessa ja ilman stressiä yrittään selvitä :) mutta kaikki tekee miten kellekin paras. Se on mielestäni tämän palstan paras puoli kuulla miten erilaisia meitä on ja aina tarttuu toisilta hyviä vinkkejä mukaan :)
 
Aika rennosti mennään täälläkin. Kiellettyjen ruokien listan olen lukenut ja sitä mielessä pitänyt. Kahvin juonti mulla loppui itsestään, kun kahvi lakkasi maistumasta viikko sitten.

Varasin tänään varhaisraskauden ultran. se on kesäkuun alussa. Itse tein alussa kaksi raskaustestiä ja mielenkiinnosta meinasin vielä ostaa digitestin, mutta sitten ajattelin, että blääf ei se asioita muuksi muuta. Luotan aikaisempiin testeihin ja toivon, että kaikki etenee hyvin.

Viime viikolla vaivannut kuvotus on tällä viikolla vähän helpottunut. Lauantaina juoksin 10km ja kulki tosi hyvin. aion tuota juoksua nyt jatkaa ainakin niin kauan kun se tuntuu hyvältä. nännit on arat ja muuttaneet vähän ulkonäköään, alavatsaa/nivusia repii nopeat liikkeet. siinäpä ne meikäläisen oireet so far.

ja tänään poksuu 7+0 =)

Sarasofialla peukkuja ja meille kaikille hyvää kevätmieltä!
 
Varmaan 2-3 viikkoa meni. Sit juostiin viikon välein kontrolleissa. Joskus rv 22 huokaistiin kun monessa ultrassa kaikki ok. Pari kuukautta meni sit ok mut joskus rv 34 alko verenpaineet heittää ja turvotusta tulla. Jouduin moneks päivää sairaalaan ja todettiin alkava raskausmyrkytys. Seurattiin sitä viikon välein ja rv 39 alettiin suunnitella käynnistystä, vedet meni kuitenkin edellisenä päivänä kun ois pitänyt käynnistää :)

Kaikki tein just ohjeiden mukaisesti mut silti kaikki ei menny ihan niinku piti :) nyt yritän välttää turhaa stressiä mut tiedän että erittäin suuri riski saada taas raskausmyrkytys on taas, mut se tulee jos on tullakseen.
 
Iltoja.

Ajattelin etten huomioi ollenkaan koko "kieltolistaa" ja sen aiheuttamia "vaaroja ja vammoja" Mutta mun oli ihan pakko kommentoida omat kokemukseni! Elikkä lopetin tupakoinnin raskaustoiveissa esikoista yrittäessä joka meni kesken ja senkin jälkeen vielä oli keskenmenoja. Uutta kunnon tärppiä ei tullut vuoteen vaikka oppikirjoista ja netin kaikki mahdolliset raskautumiskeinot kävin läpi. söin ja join ja nauttisin vitamiineja niinkuin pitääkin että raskautuminen olisi enemmän kuin mahdollista. Toisin kävi. Se kkm joka mulla oli niin todettiin jonkinsortin kehityshäiriöiseksi ja oli itsestään nukkunut pois vaikka ulos ei tullutkaan.

Aloin lipsumana kaikista opeista ja suosituksista ja rupesin taas tupakoimaan. Plussahan se sieltä tuli, vähensin reippaasti tupakointia välillä oli päiviä kun en polttanut mutta heti kun rupes ottamaan liikaa ressiä niin poltin sen yhden tai kaks.
Esikoinen syntyi 40+5 3885g ja 51cm kalvot täydelliset istukka loistavassa kunnossa. 9 pisteen tyttö! Raskausdiabeteksestä huolimatta. Tytöllä kuopparinta sukuvikana meiltä molemmilta vanhemmilta ja isältä peritty astma.korvatulehduksia yli 10 ja kuulokontrolli toukokuussa kun ikää 6v. Syyllistinkö itseäni voi kyllä ja monta vuotta. Tyttö täytti 5v ja sai terveen paperit, ei astmaa eikä allergioita enää.

Poitsu sai alkunsa toisesta yrittämisestä ja sama kaava jatkui hänen kohdallaan. EI raskausdiabetestä ja söin aivan päin jotain. Mutta en kuitenkaan kiellettyjä ruoka-aineita. Poitsu syntyi 40+5 3970g ja 50cm kaikki taas loistavat istukka ja kalvot. En tiedä miksi niitä tutkitaan mutta kunnossa ovat olleet loppuun asti. Verikokeissa huomattiin kohonnut riski sairastua diabetekseen ja käymme tutkimuksissa mutta vielä ei todettua sairautta, terve poika joka on sairastanut elämänsä aikana 1 keuhkoputkentulehduksen, 2 oksennustautia. ikää toukokuussa 5v

Kaksosista tärppäs kans tokalla yrittämällä, lopetin tupakoinnin seinään kun kävin varhaisultrassa ja todettiin siellä olevan kaksi. Pääsiäisenä 2011 alkoi tulemaan supistuksia ja limatulppaa, menin äpolille tarkistukseen ja kappas 4cm auki ja vauvat oli tuloillaan ulos viikkoja vasta 27, osastolle saamaan kortisonipiikit 3viikon pakko lepo sairaalassa poissa muiden lasten luota, ilman miestä elämäni kamalin aika.

Pääsin kotiin rv 30 ja söin vielä rv 31-33 asti supistuksen estolääkkeitä ja aloin tupakoimaan ensin salaa piilossa mutta sitten jo kerroin lähipiirille et mä olen ihan loppu ja tää on nyt ainoa (silloin) keino saada järki kasaan. Rv 37+ 4 he syntyivät! 9 pisteen vauvat, kaikki hyvin.

Seuraavaksi he täyttävät 3 vuotta ja toinen heistä on kerännyt vuosien aikana yli 10 korvatulehdusta yhden keuhkokuumeen, viljayliherkkyyden, laktoosivaivan. Ja toinen kaksosista 3 korvatulehdusta ja yhden oksennustaudin.

Eli tää mun oma kokemus tupakan haitoista tässä. Mä tiedän miten väärin olen tehnyt ja joudun elämään asioiden kanssa koko loppu elämäni. En vaan saa itteäni rentoutumaan muulla kuin sillä että saan istua hiljaa pihalla tupruttelemassa pois kaikesta metelistä ja kiireestä. Siihen kun löytäisin keinon mikä toimii ni olisin enemmän kuin iloinen.

Ruuista... mä en matkustele ja mä olen tällänen perus suomalaisen kotiruuan ystävä joten ei tuo mulle ongelmia. Kahvi on mun toinen nimeni ja sitä pystyn pikkusen hillitsemään. Ilman raskautta 3 pannua päivässä on ihan kevyt, nyt olen tiputtanut 5 kuppiin per päivä. tiukkaa sekin teki mut se maistus viimeviikolla niin pahalta nyt voisin taas juoda mutta en halua. helpompi siitä on päästä eroon kuin tupakasta.

Ja samaa mieltä monen täällä palstan kirjottajan kanssa. Jokainen taplaa tyylillään ja mielenkiintoista on lukea muiden mietteitä asioista.

ja anteeks mun avautuminen mutta turhaa tässä on hysstellä kun paskat on housuissa ja tupakan perkele on mut pauloihinsa ahmaissu. mutta jos huomenna yrittäis taas lopettaa... tähän ajatukseen nukahdan iltaisin...
 
Viimeksi muokattu:
Ääks ja kääks!
Jnskättää huominen eka neuvola. Voi kunpa sais jonkun lähetteen ultraan, koska en oo ollenkaan enää niin varma, että tuo laskettu aika olis menkkojen mukaan 12.12. Niin tuntuu jo, että vois olla pidemmälläkin. Kierrot olleet niin pirun epäsäännöllisiä ja viimemenkat mitä oli ni kesti 2½ päivää!! Yleensä on 4 päivää kestäneet... Mutta joo... Kaipa jossainkohtaa selvinnee, missävaiheessa tää pikkupiru on... Miehelle piruilin, että on tuon pikkusensa manannu kiusaamaan mua sisältäpäin :D Tänään oli aivan kamalaa töissä. Mikään ei pysynyt sisällä ja oli viittävaille, etten joutunut jo töissä kertomaan työkamuille, mikä mua "vaivaa". Haluan silti vielä hetken salata asian. Samaten perheille ajateltiin kertoa miehen kanssa vasta äitienpäivänä. Hänen äitinsä kun tulee ensimmäistä kertaa isoäidiks, niin mies haluaa olla satavarma, että kaikki olisi ainakin hyvin ja uskaltaa asiasta kertoa.

Sarasofialle paljon nyt tsemppiä! Kyllä voi olla ihan hyvin päiviä, kun olo on ihan normaalikin ja sitten tuleekin ryminällä kaikki kuvotukset ja muut tissikivut. Tässä jo huokaisin helpotuksesta itsekin, että muutaman päivän oli ihan normaali olo, ei närästänyt eikä mitään, mutta tänään se taas alkoi...
 
Miltsulle onnea ja sarasofia, uskon että kaikki on hyvin. Varmaan se edellinen kokemus kummittelee mielessä. Tsemppiä <3

Mulla on bolakoru, kuopuksen odotuksen aikaan sain mieheltä joululahjaksi.

Hitto et nuo koirat voi haista pahalle, vaikka normaalisti rakastan niiden ominaistuoksua. Sit kun ne kokoajan pyrkii syliin tai kylkeen kiinni...

Kissa-ihmiset, kertokaa miten toimitte raskausaikana kissaa hoitaessa yms. Meille on tulossa kissanpentu muutaman viikon päästä ja tietty stressaan sen toksoplasmoosin vuoksi.
 
Kissa-ihmiset, kertokaa miten toimitte raskausaikana kissaa hoitaessa yms. Meille on tulossa kissanpentu muutaman viikon päästä ja tietty stressaan sen toksoplasmoosin vuoksi.
En ole enää kissaihminen, mutta kakkosta odottaessani minulla oli kissa joka myös ihan ulkona kävi vaeltamassa. Eli sanotaan, että enimmäkseen se, että on ulkona viihtyvä kissa, niin niiden ulosteita tulisi käsitellä laatikolta hanskat kädessä. Ja jos sinulle on kissanpentu tulossa, niin en usko, että niinkään on vaaraksi ja jos ei ulkona käy saalistelemassa. Pissat ja kakat kannattaa silti hanskoin siivota ja katsoa, että kissallakin on madotukset yms kunnossa.
 
Tää tulee nyt varmaan tuhannennen kerran mutta miten sinne fb-foorumille pääsee ja onko se varma ettei se näy kenellekkään? (oon laiska enkä jaksa selata taaksepäin että sais sen linkin)...
Yö meni valvoessa, pienin kipeenä ja kovat allergiat koivusta..Aina kun sai nukahdettua ja käänsi kylkeä, tuntui repäisykipu! :( . Mutta hyvä merkki sekin.
Tänään koitan sellaista että otan vitamiinit vasta vähän myöhemmin, jos se auttais siihen ettei yrjö lennä. Viime raskaudessa oksensin aina puolen tunnin -tunnin päästä siitä kun olin vitamiinin ottanut, siis ihan melkein loppuvaiheeseen asti! Joku siinä vitamiinissa oli mikä tökki ja sitten lopetin sen . Raportoin "kokeen tuloksen" tänään myöhemmin =).
 
Eikö ne raskaus vitamiinit ole niitä isoja tabuja joissa on kai kalsium mukana? Mä olen syönyt ihan multivitaa/tabsia (sitä missä ei ole a-vitamiinia). Noi on niin pieniä että menee alas mutta ei kyllä tyhjään mahaan kannata ottaa. Niitä isoja mä en saa alas ollenkaan. Viime raskaudessa kun jouduin syömään kalsiumia kun kaikki maitotuotteet ällötti niin mies joutui muusaamaan ne ja piilottamaan ruokaan :D

Aamulla vähän yökkäsin kun pesin hampaita ja olin heti iloinen. Mä kyllä yökkäinen aika helposti muutenkin.. mutta tulkitsen nyt hyväksi merkiksi :)

Onko teille vielä ilmaantunut päänsärkyä? Mulla joka päivä jonkin aikaa pääkipeä.
 
Tervetuloa uusille :wave:

Yksi digitesti polttelee kaapissa ja melkein jo sen äsken tein, mutta maltoin mieleni. Sen jälkeen testaamiset saa kyllä jäädä, toivoisin niin kovin sitä 3+ siihen :ashamed: Eihän se mitään todista tai tarkoita, mutta höpsö mikä höpsö :) Jospa huomenna, kun poksuu!

Miehen kanssa juteltiin ja kauhistuin ihan täysin, kun hän alkoi puhumaan, että ajattele, jos on tärpännytkin kolmoset! Sanoin, että nyt älä yhtään tuollaista heitä edes vitsillä.. Miehen mielestä olisi hirmu hauskaa, kun meillä on yhdet tuplat, niin tulisi sitten kolmosetkin :O Miehet :headwall: :kieh:!!! Kyllähän nuo tupla jne. raskaudet on sellaisia lottovoittoja, että ei ihan kovin monesti samaan paikkaan (onneksi) osu :) Ihan mielelläni nauttisin yksösraskaudesta, vaikka tuplat terveinä maailmaan saatiinkin :xmas:

Mun tekisi mieli tulla fb-ryhmään, mutta taidan vielä patsastella täällä. Jospa sitten ultran jälkeen rohkaistuisin :)

Karhunvatukka ja tahvo (4+6) Siinä samaisessa keskustelussa keksittiin pikkuiselle tekonimikin :D
 
Pampula, mulla on ollu ihan järkkyä migreeni ja päänsärkykohtauksia, tänäänkin. Niit oli ekassakin raskaudessa :/ oon yrittänyt juoda enemmän et ei ainakaan sen takia päähän koskis..

Karhunvatukka, olisihan se kiva saada porukkaan monikkoraskaus :) katsotaan kelle se sattuu :D esikoista odottaessa maaliskuisista löytyi silloin useammat kaksoset ja yhdet kolmosetkin. Itse jännitän tosi paljon et onko 1 vai 2. Jotenki ollu ihme fiilis useammasta :/
 
Eilen on sitten neuvolaura aloitettu, kaikki ok. Seuraava aika vasta 6vk päässä ja ihan hyvä niin kun ei mitään karmeaa hinkua sinne päästä ole, varsinkaan vaa´alle =)
Itse olen cola juomien suuri ystävä ja meinaan sen yhden ottaa silloin tällöin tiedostaen että jenkeissä irrottelevat samaisella liuoksella kiinniruostuneita muttereita ja poliisit kaatelevat verien päälle kun se syövyttää veren irti kadusta. Lienee ainoa paheeni.
Tänään pitäisi varata np-ultra ja miettiä milloin menen verikokeille.
Kuinka moni on miettinyt jo niin pitkälle, että mitä jos tulee tieto down sikiöstä?
Minua asia kummasti hirvittää iän takia.
Tänään 9+0 , kivaa.
 
pampula8, no sulla on sitten vielä kinkkisempi tilanne töissä kertomisen suhteen.

Päivän motto on taas tänään ollut pahoinvointi, ei ole tarttenut oksentaa, mutta ei siitäkään ole kaukana oltu. Huomenna teen vielä yhden digin. Mullakin on pakkomielle saada se 3+ niin kuin monella muullakin täällä :)

Uskaltaisinkohan jättää neuvola-ajan varaamisen vasta varhaisultran jälkeen, joka on 8+3? Mä en niin hirveästi hingu noihin neuvoloihin.
 

Yhteistyössä