Joulukuun nyytit 2014 ~ toukokuussa

Dragonfly, voi kuule, tutkittu on. Otettu satoja näytteitä, lähetetty näytteitä muhimaan saksaan erikoislaboratorioon. Pojalle tuli jostain syystä aivokalvontulehdus ja lopetti hengittämisen, niin että kun meidän sairaalassa ei ole vauvoille hengityskoneita, joutuivat hoitajat yön pumppaamaan happea. Seuraavana aamuna siirrettiin isompaan kaupunkiin teholle. Oli kuoleman porteilla. Selvisi. Kehittyi hitaasti, aivoissa vaikeat vauriot. Mutta, tätä nykyä ymmärtää paljon, liikkuu itse jne. Tokikaan ei sano sanoja ja ei mikään penaalin terävin kynä, mut eteenpäin menty kokoajan :) että juu voitte kuvitella että pelottaa tää raskaus, ku ei tiedetä mistä tuo kuopuksen sairastuminen johtuu.

Mukavaa vappua kaikille! Pikkuöverit vappuherkuista, ja olo sen mukainen :D
 
Viimeksi muokattu:
Ainiin, ja en ole polttanut, juonut tai käyttänyt huumausaineita raskausaikana. Mozzarellaa tuli ravintolassa syötyä paristi ja jotain vakuumikalaakin muistaakseni, mutta listeriasta ei ollut kyse tai muistakaan tavanomaista jutuista. Ne kyllä tutkittiin heti alkuun...
 
Unis* Olet tosi tunnollinen kyllä paheiden suhteen! Ei moni ole noin tarkka. Hyvin menee varmasti tämä raskaus. Ei se salama iske kahdesti samaan kohtaan. Se lieni vain huonojen sattumien summa, 1 / 100 000 tai jotakin. Varmaan lääkärit samaa mieltä että ei sinun tarvi pelätä. Toivon todella iloista raskautta sinulle. Ymmärrettävää silti sinun huoli ajatuksissasi. Silti älyttömän harvinaista että jotakin noin fataalia sattuu uudestaan samaan perheeseen. En ole eläessäni törmännyt vastaavaan että olisi. Kerran taisi olla lehdessä juttua moisesta perheestä. Siitäkin sai sen käsityksen että harvinaista.
 
Hirveesti tullut tekstiä, meni tovi lukiessa... :p

Down asia puhuttanut... Itse en voisi down-vauvaa keskeyttää, tunnen itseni ja syyllisyys olisi niin hirveä! En ole uskonnollinen tai muuta, mutta muuten vain ajattelen näin. On paljon vammoja, jotka tulee myöhemmin esille kuten autismi ja erilaiset rappeumasairaudet. Näitä itse ajattelen paljon rankemmiksi kuin down-lasta. Mutta en kuitenkaan tuomitse niitä, jotka keskeytyksen haluaa... Eri asia olisi, jos selviäisi sellainen kromosomihäiriö tai rakennepoikkeavuus ettei vauva olisi elinkelpoinen syntymän jälkeen, silloin keskeyttäisin.

koirista meillä kaksi isoa koiraa, jotka ei mielestäni käyttäydy mitenkään erilailla... Eivät tehneet sitä viime raskaudessakaan! :) Mutta ovat kyllä miespuolisia, niin ehkä eivät vaan tajua! :D Sama ongelma täälläkin, koirien halu ällöttää ja öklöttää... Hyi! :ashamed: Muuten kyllä rakkaita! :heart:

Muutenkin nyt hajut ruvenneet tuntumaan tosi voimakkaina ja pari päivää ollut palakurkussa. Tälläistä huonovointisuutta ei ollut viime raskaudessa. Näiden oireiden perusteella oon nyt päättänyt etten enään tee digiä! ;) Kai mun on vaan luotettava, että siellä pieni kasvaa, kunnes toisin todistetaan! ;) Rinnat on myös kipeytynyt tai oikeestaan nännit! :ashamed: Imetys sattuu jo aikalailla, niin olenkin sitä jo paljon vähentänyt... Onneksi poika huolii nykyään pullon, oli nimittäin aika jolloin ei huolinut pullosta kuin minun maitoo! :) Nyt onneksi maistuu jo korvike! Väsymys on jotain ihan järkyttävää iltapäivisin! :( Illasta sitten taas ärsyttävästi virkistyy, kun vois mennä nukkumaan... :headwall:

Värjäyksestä se jäi viime raskaudessa oikeestaan kokonaan ja nyt ollaan aika naturel! :LOL: Taidan siis jatkaa samaa kaavaa, enkä värjäile... ;) Onneksi oma väri ihan hyvän tumman ruskee!

Hyvää Vappua, vaikka täällä satoikin tänään lunta! :D

Julie83 & Nuppu 5+6
 
Huomenta! Taas heräsin kuudelta, vaikka ois saanut nukkua pitkään:mad: Mutta ei vaan enää nukuttanut. Pakko kai se on jo tähän ikään mennessä hyväksyä, että pärjään vähemmillä yöunilla sitten. Mites te muut nukutte? Mulle riittää tuollainen 5-6 tuntia yöunta yhteensä, tosin sekin on pätkittyä, herään pari kertaa yössä vessaan kissan huutojen saattelemana:LOL: No, toivottavasti vauva-arki ei sitten vaadi verojaan, se on kuitenkin joulukuuta ja talvea, jolloin olen päivisinkin pimeyden takia jo ihan väsynyt. Muistan että taisi olla aikamoista sumua viime kerralla ja yöheräämiset rankkoja.

Ihana kuulla että *Unis* perheineen on jaksanut pojan kanssa ja poika varmasti tietää olevansa rakastettu, sehän on tärkeintä:heart: Mulla kanssa kaksi vanhinta ovat olleet erittäin hoidollisia ja murrosiät vaikeita, mutta en halua puhua niistä enempää täällä :(

Vappumunkeista tuli oikein hyviä :p Olen syönyt kuin pieni possu koko edellisen kuukauden, ihmettelen kun silti paino pudonnut ja senttejä kadonnut. Mullahan oli se painonpudotusprojekti kevättalvella, mutta se on kyllä ollut syömisten suhteen tauolla jo yli kuukauden.

Mukavaa vappupäivää kaikille!

Almandiini ja yllätys 6+0

(Mulla ei ole koskaan ollut ns. "tekonimiä" vauvoille) Pitäisköhän keksiä?
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta...

Henkinen huonovointi otti kyllä eilen yliotteen musta, vitut ja perkeleet vaan lenti ja kirosin koko maapallon alimpaan helvettiin. En jaksa enää, oon ihan rikki :( Ei mulla muuta ja pahoittelen kovasti tätä jatkuvaa valitusta.

En jaksa enää päivittää listaa joten pistäkääs uusi lista pystyyn. Ja mieluiten sellanen joka on jo eloa mahassa nähnyt ettei mee taas päivittäjä pudonneiden listaan.. pahaenteinen tämä päivittäjän virka ollut tähän saakka!

Lämmöt on jatkuvasti alle 36 ja paleltaa...
 
sarasofia, milloinkas sulla se ultra onkaan? Nyt vähän tuntuu, että mietit liikaa sitä mahdollista keskenmenoa. :hug: Toisaalta tiedän tunteen, kokeilin eilen dopleria ja eihän siellä mitään kuulunut, ylläripylläri. Nyt oon ihan varma, että kesken meni, turvotusta on muka vähemmän ja aamukahvikin uppoaa.....

Tuntuu et viel viikko sitten maha oli ihan pömpöllään, nyt se on mukamas littanainen. Hmm. Ja tiedän, että viikoilla 7-8+ on vaikeaa, ellei mahdotonta saada s.ääniä kuuluviin, kuhan otin sen vermeen tuolta kaapista ja kokeilin. Nyt päätin, että koska en ole ihan varma viikoista, niin odotan sinne np ultraan, ennenkuin käyn sättäämään ton dopplerin kanssa kotona. Tulee vaan murhetta, jos ei kuulu ja kaikki silti ok.

Noista lämmöistä vielä, en ole itseltäni mitannut, mutta en usko, että on kauheen korkeella ne mullakaan :confused: tissit on hiukka arat ja eilen oli pahoinvointia ja repäisykipuja, nyt taas ihan normaali olo. Tätähän tää on. Itse en osaa päivittää näitä listoja, mutta sarasofia, älä nyt vielä luovuta. Keksisitkö jotain muuta tekemistä siksi aikaa, kun ultraa oottelet? Jotain oikein hauskaa? Ehkä aika kuluis nopeemmin. Tunnistan sinun kirjoituksissani itseni 1,5 vuotta sitten kolmen keskenmenon jälkeen. Ja aina kun vauvalla todettiin kaiken olevan hyvin, niin sain mielenrauhan 1-2 päiväksi. sitten taas laskin liikkeitä ja pelkäsin.

10 kk on tosi pitkä aika pelätä..
 
Tervetuloa MamaOdie :wave:

Unis, ompa teitä koeteltu :hug: Kuulostat niin vahvalta ja mahtavalta äidiltä, poikasi on onnenpoika :heart:

hajuista, kyllä ottaa nenään ihan ihmehajutkin. Kurkkukarkki haisee kissanpissalle, jauhelihan paistaminen on ihan tuskaa, jääkaappi haisee, koira haisee...

hiusten värjäys, olin ajatellut jatkaa kampaajalla käyntiä ja juuri värjätään noin 4-5 viikon välein. Kesällä saatan pitää pidemmän tauon, kun aurinkokin vaalentaa sopivasti hiuksia. Nyt täytyy tosin vähän googlettaa lisää tuota värjäysasiaa!

tekonimestä, meillä on tainut jokaisella lapsella olla joku tekonimi, en muistakaan niitä enää... Lukee varmaan jossain vihossa. Mies heitti tuon tahvon ja se tuntui minustakin kivalta. Tosin nyt hän on sitä mieltä, että se pitäisi vaihtaa, koska on varmasti tyttö tulossa :D Raskauskuulumisia olen kirjoitellut osassa raskauksia ja niitä on ollut kiva lukea nyt vuosien päästä :)

sarasofia, voimia sinulle :hug: Varasitko ultran? Koeta tosiaan ajatella jotain muuta ja mukavaa. Täältä on helppo huudella, mutta kamppailen itsekin tuon saman ajatuksen kanssa, joten täytyy vain koettaa täyttää päivät mukavalla tekemisellä ja yrittää olla rauhallisin mielin. Minua on paleltanut ihan hirmuisesti, enkä kyllä ajattele sitä keskenmenon merkkinä. Voihan se sitäkin enteillä, mutta nyt ainakin haluan ajatella, että se olisi nimenomaan merkki raskaudesta. Olen muutenkin aika paleleva, tykkään olla villasukat jalassa ja neuletakki päällä, mutta nyt se on vielä kertaa kymmenen!

Kyllä tässä tosiaan varovaisin mielin täytyy olla itsekin, mutta toisaalta olen ajatellut sen niinkin, että nyt nautitaan tästä ja jos menee pieleen, niin sitten itketään ja suretaan. Tänään olen ajatellut kertoa raskaudesta vanhemmilleni ja sehän vasta jännittää! He ovat varmasti aivan ihmeissään, että mitä me nyt ollaan ajateltu ;) Uskon, että alkujärkytyksen jälkeen ovat iloisia! Isäni varsinkin on aina raskauksissani ollut erittäin huolissaan minun voinnista, joten se varmasti nousee taas puheeksi. Lapsille on varmasti myös pian kerrottava, koska pelkään heidän kuulevan asian jostain muualta ja se tuntuisi kyllä tosi kurjalta. Kaikkeahan tässä voi vielä tapahtua ja odotusaika on niiiiiiin piiiiiiiiitkäääää, mutta ehkä lastenkin on helpompi mieltää ajankulku siihen, että vauva tulee jouluna :xmas:

Voikaahan hyvin ja yritetään ajatella positiivisesti :heart:

Karhunvatukka ja tahvo 5+1
 
Huomenta!

Jep väsymys ja hormoonit sekottanu tämä mamman. Iltaisin ei tuu uni ja sit 4 jäljestä herään painajaisiin ja itkeä vollotan. Unet ei liity mitenkään tähän odottamiseen on muuten vaan ylimääräistä stressiä kaikesta. |O

Vammaisuudesta en tiedä osaisinko tehdä päätöstä nyt. Ja ei kaikkia huomata odotusvaiheessa ja voihan synnytyksessäkin joku mennä vikaan ja kaikkea voi sattua. Se on sitten sen ajan mietteitä tässä on nyt muutenki jo ihan tarpeeks.

Sarasofia Älä vielä heitä kirvestä kaivoon. :hug:

Oma "oireettomuus" sai minut sekasin ettei tästä tule yhtään mitään ja kesken tää menee ihan varmasti. Viime päivinä menettämisen pelko on kohdistunut ihan muualle kuin tähän pienokaiseen ja olen jopa kokonaan "unohtanut" että odotan.

Eläimistä: Ennen plussausta koira ei millään päästäny mua silmistään seuras ja makas sylissä ja oli koko ajan vieressä. Nyt rauhottunut.

Tekonimistä Ei vielä mitään virallista, itse puhun pikkuvitosesta.

Varhaisultra Huomenna olis mahdollisuus mennä yksityiselle ultraan, mutta jos odottaisin maanantaille. En tiedä.

Hankinnoista: Tilasin sen kotidopplerin eilen, taitaa tulla maanantaina.

Turvotusta: Vähentynyt todella paljon tai en ole kiinnittänyt huomiota. Rinnat kipristelee joka on mulle ihan uutta, muista raskauksista rinnat ei ole mitenkään reagoineet koko hommaan.

Tulipas kirjotusta, painun takasin maate... |O

Niisku& Pikkuvitonen POKS 6+0:heart:
 
Täällä o pahoinvointi pahentunut ja kertaalleen on oksennusharjoituskin tehty. Väsymys on jotain aivan kauheaa mutta onneksi nyt 4,5 viikkoa lomaa joten saa huilata. Mieskin on nyt loppuviikon kotona joten saan vaikka päikkärit ottaa.

Keskeytysasiasta, jouduttiin jo esikoisen kanssa käymään asia läpi kun otettiin lapsivesinäytteet ja jo silloin päätettiin että jos on joku vaikea kehityshäiriö niin keskeytetään. Mietittiin asia niin että minulla on erittäin vaikea reuma ja välillä kaipaan itse apua kodin askareissa ja minulla on ensimmäisen asteen invaliditeetti itsellä joten yksinkertaisesti jo oma jaksaminen mietityttäisi.. Hirveä ajatus kyllä. Traumat on noita np ja rakenneultria kohtaan mutta toivotaan että nyt menee paremmin.

Mutta iloisempia asioita, mulla on jo mammamaha :D
Aamumaha joten turvotusta ei hirveästi vielä. Illalla maha on tuplaten suurempi.
Nyt kuitenkin ulos! Onnea ihanista ultrakuulumisista ja tsemppiä niille jotka omaa jännittävät. Itsellä vielä viikko :/

Henttu&hippula 5+5
 
Vaikea raskauspahoinvointi ja sitä seuraava väsymys :

Koska meidän arki on täynnä työtä joka on tehtävä niin sovittiin miehen kanssa että suoritamme seuraavat 6-8 viikkoa jotka olen eniten pahoinvoiva. Sitten tulee helpompi keskiraskaus. Viime loppuraskaudessa tarvin kyynärsauvoja ja konttasin vessaan, joskus raahauduin joten loppuraskauskin sovittiin että asennetta vaan peliin ja suoritetaan :D Joku tai monikin ehkä ymmärtää mitä tarkoitan.

Rv 7,5
 
Teretulemast monskudi!

Oireet: Tissikipu hävinny :/ Painaa vaan väsymys, vilu, röyhtäilyttää/oksun tunne kurkussa. Tänään huomasin, että oon jotenkin alakuloinen ja tuntuu et mikään ei kiinnosta. Toivottavasti pikkunen voi hyvin, niin vois saada vähän virtaa koneeseen. Välillä aattelee et tissitki kadonnu, kun alkuun nekin turvotti. Samoin maha/kohtu pömpötti söpösti, mutta nyt ei enää erityisemmin. Huoh, kumpa nää piinaviikot ois ohi ja tämä todella odotettu ihmisenalku tekis vain hiljaista kasvua.

Kertomisesta: Pakko oli ystäville kertoa eilen, kun ei kostea bileilta kiinnostanut. Kertominen lisäs hiukan paineita, kun miettii että jos kaikki ei olekaan hyvin.

Työnimi: Miehen kanssa jo vuos sitten alettu puhua hyvistä lasten nimistä ja överiksihän ne nimet meni, mutta siitä sai tämä pieni alku kutsumanimensä<3

Hiukset: Värjäsin jo kerran. Jos sitä raskauden aikana jonkun 3-4 kertaa värjäis.. Kun ei kiellettyäkään oo.

Ultra: Kun varasin neuvolaa, niin ihan kuin se täti ois sanonu et katotaa samal varhaisultra. Oli itelle nii jännä puhelu, et saatoin käsittää väärin. Mut olis niin ihana jo saada siunaus sille, et kyl siellä lapsi kasvaa.

Iisibeibi ja m.u<3
 
Oireet ovat edelleen aika vähissä täälläkin. Nyt muutamana aamuna on ollut hieman etovaa oloa, mutta siihen (ja armottomaan väsymykseen) oireet sitten jäävätkin. Vielä 1,5vkoa varhaisultraan ja odottavan aika on todellakin pitkä. :headwall:

Mulla itselläni on ollut down pikkusisko, ikäeroa meillä oli 7 vuotta. Aivan ihana tapaus, sen minkä muistan :heart: Sisko kuoli vuonna 2000, downin lisäksi hänellä todettiin jo raskausaikana vasemman puolen keuhkon olevan täynnä nestettä ja näin ollen tuo vasen keuhkopuolisko ei syntymän jälkeen toiminut normaalisti. Sitten hän sai rs-viruksen ja keuhkot kun olivat muutoinkin huonot niin siihen sitten menehtyi 1,5 vuotiaana. Eli läheltä liippaa downlapset sydäntä. Siltikin,seulontoihin osallistutaan ja kova pala olisi, jos sieltä jotain ilmenisi. En tiedä itsestä, saatika miehestä olisiko meistä erityislapsen vanhemmiksi. Päätös ei varmasti olisi helppo, riippuen tietysti paljon myös vamman vaikea-asteisuudesta. Mutta kuten sanottu, ei kaikkea saa edes etukäteen tietää ja se otetaan vastaan, mikä annetaan..jos niin on tullakseen!

monskudi Tervetuloa :wave: Facebook ryhmä on salainen, eli ei näy muille kavereillesi.

Meidän pitäisi hankkia jonkinmoiset tuplaarattaat, joihin saisi vauvan kopan, kun esikoiselle ja tällä pienimmälle tulee eroa vajaa 1,5 vuotta. Tuota valikoimaa näkyy vaan olevan pilvin pimein, joten valinta tulee olemaan vaikea. Toiveena olisi, että mahtuisi rattaiden kanssa kaupan ovista sisään, mutta sitten toisaalta mietin, onko sellaiset peräkkäin istuttavat kovin pitkäikäiset. Kun eihän se vauva ''takana'' kovin kauan viihdy, kun kasvaa ja ei sieltä taida paljon maisemia nähdä.. Olisko vierekkäin istuttavat kuitenkin siinä mielessä kätevämmät. Saakohan niitä suht kapeana mallina? Kellään kokemusta? =)

Hiuksia en värjää ensimmäiseen 13 viikkoon. Siks oikeastaan näin teen, kun tein ekankin kohdalla.. sitten kevyttä raidoitusta jossain vaiheessa.

Unis teitä on kyllä koeteltu, ei voi muuta kuin nostaa hattua!

SaraSofia :hug: Milloin sulla ultra olikaan?
 
unis Teillä on sitten ollut pelottava alku pojan elämään. Aivokalvontulehdus on kamala tauti ja tiedän muutamia joilla siitä on tullut pysyviä vaurioita. Kuulostat kyllä hyvältä äidiltä!

itseruskettavasta voiko se olla pahempaa kun tavalliset kemikaalisen suojan sisältävät aurinkorasvat? Toisaalta niitä ei suositella pienille lapsille ja mulle viimeeksi sanottiin että joitain eteerisiä öljyjä ei saa käyttää (olin menossa hemmottelu hoitoon).

tekonimi Meillä ei ollut viimeeksikään mitään. Oli vaan vauva. Tosin syntymän jälkeen sai lempinimen jota vieläkin käytän. :)

oireista Eilen tuli iltapäivästä taas tosi paha olo ja harkitsit jo hetken pitääkö siirtyä vessan puolella. Mulla taisi olla viimeeksikin iltapäivä/ilta pahoinvointia ja aamut suht ok. Rinnat on myös aamusin ihan ok ja iltapäivästä kipeytyy. Tuli myös eka itkukohtaus. Huomasin myös että petekia on palaamassa :kieh: Olin tosi kamalan näköinen viimeraskaudessa kun olin ihan täynnä punaisia pisteitä.

Musta tuntuu että mulla ei sula ruoka ollenkaan..koko ajan kamala ähky enkä halua edes ajatella ruokaa. Ennen jätski jälkkäriksi maistui aina mutta nyt ei..

kertomisesta mulla pari kaveria tietää kun olin niin paniikissa että oli pakko kertoa jollekin :LOL: muuten varmaan mun vanhemmille kerrotaan juhannuksena kun mennään sinne kuitenkin ja mä en yleensä juomista kieltäydy :whistle: Miehen vanhemmille varmaan kerrotaan kun mennään sinne kesällä. Mä toivon että ne osaa pitää päänsä kiinni koska en esikolle haluaisi kertoa ennen rakenneultraa (olen epäilevä joten voi olla että pakko kertoa aikaisemmin...) :kieh: Muut saakin sit huomata kun huomaa tai kuulla muualta.

Pampula 6+0
 
CirsiJanita Noista tuplista vaan pikaisesti. Oon sivusta seurannut muiden ratas valintoja ja kaikki on ollut tosi tyytyväisi päräkkäin oleviin tupliin (britax jos ollaan tarkkoja). Isommatkin lapset on viihtyneet takana. Ne saa ilmeisesti myös autoon hyvin.
 
Oletko iisibeibi käyny ar-ultrassa? Mun lukemien tietojen mukaan jos ar-ultrassa käy 7. viikon aikana/jälkeen ja alkio vastaa viikkojaan ja sydän lyö hyvin, niin keskenmenon riski on enää jotain parin prosentin luokkaa :)

Oireista: pahaa oloa välillä, väsymystä jonkin verran, rinnat hiukan ehkä kipeät. Mahan pömpötykset tuskin ovat tässä vaiheessa iso oire puolesta tai vastaan, kun alkio on tosiaan pari senttiä pitkä tuossa 9. viikon alussa. Että kuudennella viikolla se on alle sentin kuitenkin :)

Mulla joskus kirraa iltaisin, jos on tiukat farkut päällä ja kyllä maha on turvonnu, mutta turvotusta se vaan on ja jos se katoaa ni ei pidä huolestua :heart:

Tänään poksuu sitten tasan 9! :heart::heart:

Tuulentyttö ja papunenpupunen
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Aika paljon on täällä käyty varhaisultrassa, ja ihanan paljon hyviä uutisia kuulunut <3 Itselläni on enää vajaa viikko odotettavana.

Täällä paha olo on läsnä lähes kaiken aikaa. Tämän kyllä kestää, etenkin kun edellisessä km:ään päättyneessä raskaudessa pahoinvointi oli hyvin vähäistä tämän rinnalla. Ehkä tämä tietää hyvää? Saa luvan tietää!!! MUTTA... meinasin kirjoittaa, että ei pliis enää tästä pahempaa oloa, mutta en kirjoita. Tulkoot vaan, kunhan pieni pysyy matkassa! Ja yksi ällötys juttu pitää myös jakaa, voin pahoin jo valmiiksi... Minun pitää viedä kakkanäyte labraan (liittyy raskauden seurantaan sairauteni takia), ja voi morjens, voin jo pahoin ajatuksesta purkittaa omaa ulostusta... Samaan purkkiin taitaa mennä myös yrjönäyte!

Odotan kyllä sitä aikaa ettei tarvitse salailla raskautta. Muuten ei olisi mitään ongelmaa, mutta kun tuota alkoholia tarjotaan joka puolella, niin ärsyttää käydä joka kerta sama selitysralli läpi. Vappuaattona selvisin hyvin juomalla alkoholitonta olutta (on kai sen juonti ihan ok raskausaikana?!). Jos ja KUN ultrasta tulee hyviä kuulumisia, niin kertomista harkitsen sen jälkeen. Lähdetään parin viikon päästä laivalle työporukalla, joten siellä asia selviää työkavereille. Menisi koko risteily pilalle jos joutuisi salailemaan ja selittelemään! On kyllä todella naurettavaa miten tuo alkoholin juominen on niin itsestään selvyys, että näitä asioita joutuu pohtimaan...

Hempuli ja POKS 6+0
 
Kiitos tervetuloa toivotuksista. Kiva kuulla että se fb-ryhmä on salainen, saatan tässä sinnekin mahdollisesti jossain vaiheessa ilmestyä :)

Täälläkin havaittavissa oireiden vähenemistä. Tosin en tiiä sitten oliko niitä alunperinkään hirveesti loppujen lopuks. Ehkä näin ensiodottajana niitä ei sillein kaikkia ees tajua kyttäillä. En ole huolissani ollenkaan vaikka oireita onkin vähän, pikemminkin tyytyväinen tilanteeseen.

Pahoinvointia on ollu tooosi vähän ja sekin oli enemmän semmosta etomista. Kertaakaan en ole oksentanut. Viime viikolla oli kuitenkin vähän vatsa sekaisin. Nyt on uutuutena tullut ruokahalun kasvaminen. Eilen tuntu että oisin voinu syödä koko jääkaapin tyhjäks. Pientä turvotustakin on havaittavissa, tiedä sitten voihan se johtua syömisistäkin. Väsymystä on ollut toisinaan :)

Raskaudestani tietää vain minä ja mieheni. Asutaan muusta perheestämme ja sukulaisista aika kaukana niin ajateltiin paljastaa heille kesällä kun mennään kyläilemään. Niin siis jos kaikki on sujunut hyvin :heart:
 
Koskas te olette tunteneet ekoja liikkeitä mahassa?! Jossain oli, että aiemmin synnyttänyt voi tuntea jo aiemmin seuraavassa raskaudessa vauvan liikkeitä ja nyt on tuntunut koko pöivän elohiirimäisiä sykähdyksiä mahassa ja aloin epäillä, että olisko tää jo pidemmällä, koska nyt on vasta tasan 9vk kasassa.. Kakkosesta tunsin noin viikolla 12 ekoja liikehdintöjä...
 
Hienoja uutisia Dragonfly77.
Muistatko paikan nimeä missä kävit ultrassa?
Hinta tuntuu olevan hieman edukkaampi kun muualla huitelee n.200 €.

Täytyisi itsekin varailla tuleville viikoille.
Tänään poksui 6+0
 

Yhteistyössä